Toon posts:

FLASH: Positie van muis bepaalt positie object

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in Flash 5 een Sitemap gemaakt. Deze sitemap past niet in de movie. Nou wil ik dat door middel van de beweging van de cursor het sitemap-object de tegenovergestelde richting in gaat. Zo kan je de achtergrond laten bewegen. Hoe werkt dit ???

Alvast bedankt!! :)

Groetjes Peter

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 20:17 schreef farl het volgende:
Hallo,

Ik heb in Flash 5 een Sitemap gemaakt. Deze sitemap past niet in de movie. Nou wil ik dat door middel van de beweging van de cursor het sitemap-object de tegenovergestelde richting in gaat. Zo kan je de achtergrond laten bewegen. Hoe werkt dit ???
je kan de mousepos.x en mousepos.y (of iets dergelijks) uitlezen door middel van actionscript. Ook kan je dmv actionscript de movieclip verplaatsen. Zoek maar eens in de helpfile hierop, of op Google.
Alvast bedankt!! :)

Groetjes Peter
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
FAQ

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er is na mijn weten ook een demo die dat laat zien... Kijk maar eens tussen de demo's en leer :)

Verwijderd

Bij Flash zit een uitstekende documentatie over actionscript, waarin je veel functies en properties kunt vinden, zo ook hoe je de mouse positie en positie van een movieclip kunt opvragen en veranderen.

Dit topic is gesloten.