MUD's (multi user dungeons)

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 00:00
Weet iemand of ook nog goeie (goed bezochte) MUD's ergens draaien? Heb dit vroeger veel gedaan en heb daar eigenlijk wel weer eens zin in ;)

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
vraag:

Wat is et? :P

Verwijderd

even uit mijn hoofd. mud.mind.net poort: 9000

weet niet of ie nu nog druk bezocht is, maar ik heb er wat uurtjes doorgebracht :)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 14:40 schreef Gehaktbal het volgende:
vraag:

Wat is et? :P
Een Multi User Dungeon is een text based rpg waar men met meerdere spelers tegelijk op kan spelen (en waar dus interactie mogelijk is) :)

(korte uitleg) :)

• hapklaar
thanx Vision, heb net ook een leuke site gevonden met e.e.a. over MUD's http://www.mudconnector.com/

Ben nu Achaea aan het proberen, zie hiervoor http://www.achaea.com

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

search »
[topic=492312]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• hapklaar
Op donderdag 04 juli 2002 14:49 schreef -=!ME!=- het volgende:
search »
[topic=492312]
Thanx, heb in die thread al ff gevraagd wat hun bevindingen zijn.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik zat vroeger (lees vijf jaar geleden) heel veel op de MUD die bij mij op de HTS (Utrecht) werd gehost: Erradicated Worlds..

Ik raakte enigszins bevriend met twee van de Gods: Marty en Seoman, maar heb toen na een jaartje het contact met hun verloren. Ik ben ook goed bevriend geraakt met een jonge dame die daar speelde... Ben haar nick vergeten (star.. nog iets) en heb nog jaren lang met haar gepraat... Maar ook dat contact is weggevallen...

Ach ja... tijden veranderen :)

Maar MUDs zijn idd errug leuk...

Liege, liege, liegebeest!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Textbased :? Lijkt me nogal saai :P
Geef mij maar Baldur's Gate of Neverwinter Nights >:)

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik speelde vroeger nog wel es realms of despair... dat schijnt een van de drukste MUDs te zijn.

effe linkje zoeken...

http://www.game.org/main.html

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Op donderdag 04 juli 2002 15:41 schreef -]MaRc0[- het volgende:
het is best wel leuk hoor, kun je jezelf indenken hoe alles eruit ziet

stel je vind het er niet mooi uitzien, nou...dan verzin je toch effe wat anders :p

Verwijderd

Voordeel van MUDs is dat je ze ook onder werktijd kan spelen, of op school, of waar je ook zit maar geen grafische stuff kan /mag/wil installeren. En telnet draait ook op je 486 nog wel :)

http://panic.et.tudelft.nl/~mud/ heeft wel ergens een intro staan voor no0bz op mud gebied.

Verwijderd

MUDs zijn wel aardig om te doen, alleen de combat is te chaotisch. Regels text tegerlijk over je beeldscherm, dus je weet niet of je nou raakt/geraakt wordt enz

Verwijderd

Tjah, als je lang genoeg speelt kijk je door dat soort dingen heen. Je weet meestal toch wel of je wel of geen damage doet, en dan neem je een iets meer geavanceerde client die die regels gewoon weglaat (als het je echt bothered dat ze er staan).

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

Ik heb ook een hoop tijd van mijn leven achter een Telnet schermpje op een MUD gezeten :)

De leukste die ik tot nu toe ben tegen gekomen is Dutch Mountains ( mud.nu:4000 ) Gezellige MUD, geen playerkilling of dat soort ongein. Engels, maar met een nederlands "gossip" kanaal.

Ik had er twee hero's. Toen de userdatabase 3 jaar geleden gecrashed is, ben ik er een tijd vanaf geweest. Nu speel ik er af en toe weer eens (als het ff rustig is op mijn werk).

Het ideale van een MUD is dat je het inderdaad gewoon op je werk kunt doen. En alles wordt aan je fantasie over gelaten. Ik vind het ook leuker dan zo'n supergraphische variant (bijvoorbeeld ES3:Morrowind en dat soort spellen)

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

Ik speel dit http://hurri.mine.nu/warriors2/default.asp
Beetje brakke vertaling maar verder wel grappig , niet of nauwelijks multiplayer je speelt meer zelf

Maar dit is dus niet een Mud , ofwel :?

Verwijderd

Oh ja, nog een voordeel: Als de imp (mud coder) een beetje actief is krijg je steeds nieuwe features voor je kiezen, hiervoor is bij MUDs immers geen moeilijke visualisatie nodig... 1 regeltje tekst en er gaat een wereld voor je open (als je genoeg fantasie hebt dan :P).

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 15:41 schreef -]MaRc0[- het volgende:
muds zijn ook bedoeld voor mensen die zelf dingen kunnen bedenken bij text, niet voor mensen die fantasieloos zijn en alles voorgeschoteld dienen te krijgen >:)

bij een MUD geld "your mind is the limit"

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 13:47 schreef Elander het volgende:
Ik speel dit http://hurri.mine.nu/warriors2/default.asp
Beetje brakke vertaling maar verder wel grappig , niet of nauwelijks multiplayer je speelt meer zelf

Maar dit is dus niet een Mud , ofwel :?
Nee, dat is dus geen mud... Harde eis voor mud is geloof ik het TELNET protocol :)

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

Op vrijdag 05 juli 2002 13:53 schreef Vision het volgende:

[..]

muds zijn ook bedoeld voor mensen die zelf dingen kunnen bedenken bij text, niet voor mensen die fantasieloos zijn en alles voorgeschoteld dienen te krijgen >:)

bij een MUD geld "your mind is the limit"
Hear, Hear :)

Inderdaad. Ik heb vaak genoeg vol adrenaline achter mijn scherm gezeten: Kill the Dwarf! Kill the Dwarf! Bijna... Bijna... Bijna... Yessssss! :)

Ah well, U get the point :)

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 13:56 schreef T1cal het volgende:

Nee, dat is dus geen mud... Harde eis voor mud is geloof ik het TELNET protocol :)
is niet echt een vereiste hoor. Er zijn (volgens mij) ook webbased MUD's. Dat de oorsprong ligt bij telnet betekent niet dat dit de enige mogelijkheid is ;)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 14:02 schreef Vision het volgende:

[..]

is niet echt een vereiste hoor. Er zijn (volgens mij) ook webbased MUD's. Dat de oorsprong ligt bij telnet betekent niet dat dit de enige mogelijkheid is ;)
Het is letterlijk Multi User Dungeon, dus alle dungeons waar je met meerdere users tegelijk in speelt voldoet aan 'MUD' :) webbased of telnet makes no difference

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-10 20:14

S913

Abusus non tollit usum

De beste, gezelligste etc etc MUD die ik ben tegengekomen is Midnight Sun (holly.ludd.luth.se:3000) of mud.ludd.luth.se:3328. Goeie coders (ééntje minder sinds ik er enige jaren geleden mee op hield ;)), middeleeuws, geen PK, errug groot, niet al te complex qua gameplay.
Heb er aardig wat gratis vakanties (excl vliegtickets) en vrienden aanovergehouden. Enige nadeel is dat het ook me studie gekost heeft :P Maar ben toch goed terecht gekomen hoor :7

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

www.mortalrealms.com een grote mud met voor die tijd spectaculaire dingen zoals kleur en een statusbalk. Ik ben er 3 jaar geleden mee op gehouden maar et blijft leuk.. leuker dan everquest waar je je groen en geel voor betaald.

• Liegebeest
De Discworld MUD waar je als character begint in Ankh Morkpork is ook een uitstekende MUD... Ik ben zelf helaas nooit de stad uit gekomen :P

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 16:32 schreef cailin_coilleach het volgende:
De Discworld MUD waar je als character begint in Ankh Morkpork is ook een uitstekende MUD... Ik ben zelf helaas nooit de stad uit gekomen :P
heb je daar een IP van?

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 16:40 schreef Vision het volgende:

<Discworld MUD>

heb je daar een IP van?
discworld.imaginary.com port 4242 of 23

zie ook http://discworld.imaginary.com:5678/login.html

• Liegebeest
Dankje Pollo :)
Ik ben daar jaren niet geweest (ook dat was voor het laatst op de HTS), dus ik had het adres niet meer :)

Weet nog dat ik toendertijd met m'n Discworld agenda op schoot zat te spelen, want daar zat de kaart van Ank Morkpork in *grijns*

Verwijderd

moet ik toch eens gaan kijken als ik thuis kom.

lijkt me schitterend om in de Discworld rond te lopen

Verwijderd

Het is ZEER de moeite waard om eens te gaan kijken op The Turning Point Mud, VEEL roleplaying, HEEL veel rooms (en ik ben de enigste nederlander daaro, dus daar moet maar es verandering in komen) http://mud.tp.org spelen op telnet://mud.tp.org:9999
spelen op

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-10 15:24
SrFr schreef op 05 juli 2002 @ 13:44:
De leukste die ik tot nu toe ben tegen gekomen is Dutch Mountains ( mud.nu:4000 ) Gezellige MUD, geen playerkilling of dat soort ongein. Engels, maar met een nederlands "gossip" kanaal.

Ik had er twee hero's. Toen de userdatabase 3 jaar geleden gecrashed is, ben ik er een tijd vanaf geweest. Nu speel ik er af en toe weer eens (als het ff rustig is op mijn werk).
Hee das geinig. Daar heb ik ook tijden gespeeld. Had een paar leuke HEROs. Maar na die database crash had ik niet de puf weer helemaal opnieuw te beginnen. Dus tijdje weg geweest. Toen ik weer wou beginnen was er mij te veel veranderd: totaal andere world layout, ingewikkelde group regels en allerlei nieuwe eq.

Wel gezellige mud, keer met IMMs op stap geweest enzo. Sja, lijkt me wel weer leuk om te doen maar kost zo veel tijd.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

(jarig!)
www.mudconnector.com list zo'n beetje alle muds die er op internet bestaan met een hele hoop achtergrond informatie.

Zelf speelde ik Mortal realms (veel spelers online, maar vrij standaard), 3-kingdoms (enorm groot en veel unieke features) en KobraMud (in delft, dus lekker snel)

Kobra was mijn favoriet. Speelt zich af in Starwars setting en was indertijd absoluut uniek in features. Dat mud is wel een stuk moeilijker dan de anderen.

Dit dus.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

FunkyTrip schreef op 10 september 2002 @ 22:55:
......
Kobra was mijn favoriet. Speelt zich af in Starwars setting en was indertijd absoluut uniek in features. Dat mud is wel een stuk moeilijker dan de anderen.
inderdaad the 1 and only, Kobra MUD :) http://kobra.et.tudelft.nl/

Nerfherders meppen voor hun goeie stuff is cool }> dan maar tempted by the darkside

heb alleen al heeeeeel lang niet meer gespeeld, zeker 4 jaar ofzo

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Als ik jou was, hapklaar, zou ik ff zMUD halen, die heeft een lange lijst van VELE MUD's, en van die lijst vind ik de leukste 'Avalon'.. Succes en plezier :)
-Dragon

Verwijderd

Probeer Dutch Mountains. Overdag was het een actieve MUD wanneer ik er was. S'avonds ook nog wel maar werd midden in de nacht wat rustig. Was wel lekker snel.

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 20:40
Na 5 jaar mudden, 3 muds, 2 heroes, 12 chars, 8 classes, 2 imms (wizards), 40 quests en miljoenen XPs heb ik ook wel wat te melden :).
Van '94 t/m '95 heb ik op rag.com:2222 gespeeld. Een LPMud die zeer veelzijdig is. Helaas is deze helemaal leeg gelopen. Vanaf het begin swwwwwwwnnnnwn en je staat bij Tris' Castle. Die heb ik gebouwd :).

Maar mijn aanrader is: dragonswords.net:1234 (zie ook: www.dragonswords.net).
Honderden areas, duizenden wapens/armor, medieval/fantasy theme ala AD&D/LOTR. Geen PKilling, maar wel een killing arena. De spelers zijn allemaal zeer vriendelijk en behulpzaam. Altijd rond de 60 mensen online en veel europeanen.
Gelukkig ben ik gekicked na drie jaar spelen, anders had ik nu nog steeds geen leven :P.

• CT
  • Laatst online: 20:10

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

coolste mud ever: http://www.darkwind.org

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 21:36

Ruudboy

Database Beheerder

S913 schreef op 05 juli 2002 @ 15:16:
De beste, gezelligste etc etc MUD die ik ben tegengekomen is Midnight Sun (holly.ludd.luth.se:3000) of [url="http://mud.ludd.luth.se:3328"]mud.ludd.luth.se:3328[/url]. Goeie coders (ééntje minder sinds ik er enige jaren geleden mee op hield ;)), middeleeuws, geen PK, errug groot, niet al te complex qua gameplay.
Heb er aardig wat gratis vakanties (excl vliegtickets) en vrienden aanovergehouden. Enige nadeel is dat het ook me studie gekost heeft :P Maar ben toch goed terecht gekomen hoor :7
Deze heb ik in '94/95 ook gespeeld, en toevallig deze week weer begonnen.
Errug leuke MUD, en vriendelijke medespelers daar.
Nu bekend als 'Ruudboy the weak Greater WereBat' maar hopelijk snel wat levels hoger :P

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ruudboy schreef op 09 December 2002 @ 16:54:
[...]
Deze heb ik in '94/95 ook gespeeld, en toevallig deze week weer begonnen.
Errug leuke MUD, en vriendelijke medespelers daar.
Nu bekend als 'Ruudboy the weak Greater WereBat' maar hopelijk snel wat levels hoger :P
Cool, hoe heette je toen je in '94/'95 begon? Ben zelf begonnen rond december '94 en besta nog steeds als een ex-admin, beetje gedemote naar inactivity van 5 jaar ;) Heb nu ADSL dus ga nu weer wat lopen programmeren voor die gasten.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

die schijnt inderdaad erg veel gespeeld te worden, ik ook maar eens proberen...

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Darkwind ook nog een tijdje rond gelopen ... Aaargh, vind je het gek dat ik m'n uni niet afgemaakt heb ;)

~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

ach ik weet het allemaal niet maar als ieand een echt gezellige mud (en grote mud met een mooi aantal clans, een groot aantal zone e.d.) wil spelen kom dan eens kijen op astromud --> * Ga jij de FAQ nog maar eens goed door lezen *

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 20:02 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 14:28

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb jaren van mijn leven op Albion doorgebracht, mud.veda.is:4000 maar ik ben er al een hele tijd niet meer geweest en nu ik probeer te connecten lijkt hij offline te zijn :'( zou wel heel erg zijn.

Enkele jaren geleden nog een avondje wezen stappen in Amsterdam met mensen van de mud.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Ik weet niet, dit doet me sterk denken aan de tijd dat mensen met hun 286 op een BBS zaten enzo. Misschien dat MUD's voor nostalgiafreaks nog bestaansrecht hebben, maar meer ook niet. Ben per ongeluk ook wel eens op zo'n site beland. Zat je in een lobby en dan kon je quests doen. "You have encoutered a troll." *klik* "You have defeated the troll and gained 4 experience points." Oeeeh, dat is ook wat.

Veel leuker was Swords & Serpents op de NES :) Was nog grafisch ook. Alleen niet multiplayer.

<forgive my sarcasm>
Enkele jaren geleden nog een avondje wezen stappen in Amsterdam met mensen van de mud.
De ranja was niet aan te slepen zeker? :o

</forgive my sarcasm>

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 19:52 ]

Verwijderd

Dit topic is een beetje verjaard en aan vervanging toe.

Als er iemand is die MUDs weer onder de aandacht wil brengen (zonder te spammen), dan is hij/zij van harte welkom :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.