Afgesloten van chello

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 17:23 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Ok dan neem ik wat van mijn woorden terug.
Heb je dat overigens ook via Coax proberen te spelen? Ik weet niet of zij wat voor elkaar kunnen krijgen, maar allicht meer dan gebruikers die in hun eentje dingen proberen te regelen.
Ik heb dit naar coax gestuurd maar ik weet niet of ze er wat mee gaan doen. Ik kreeg ook van hen al een gestandardiseerd mailtje terug ;) (was mbt de facturen)

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 20:30 schreef Nogges het volgende:
Ik beschouw internet ook als een hobby, maar wie meer dan 25 Gig per maand haalt, heeft geen sociaalleven!
Zulke mensen moeten maar eens overwegen om een zakelijke aansuitling te nemen. Ze genereren meer datataffic dan een gemiddeld dorp!
In jouw DORP hebben ze zeker allemaal 28k8 modempjes......
25 Gig is zo te doen. Laat maar eens IRC aanstaan op verschillende kanalen. Een beetje gamen erbij en een paar CD'tjes en een een paar filmpjes en je bent er al.
En het mooie van de nieuwe programma's is dat je ze gewoon voor het slapen gaan kan aanzetten en dat ze zelf het werk aan het doen zijn. Je hoeft er niet eens bij te zitten maar je kunt nog een sociaal leven onderhouden ook..... :+

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mja kip ut ineten maar en ut ircen en alle overige shit daar haal je echt geen 25 gig mee hoor dat komt gewoon door de filmpies / software / mp3 tjes en andere troep die je downed :+

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Ik vind dat mensen die 25+ GB dataverkeer per maand genereren, NIET moeten zeiken als ze worden afgesloten.

Je betaald niet voor een verbinding waar je onbeperkt kunt downloaden, nee, je betaald voor een verbinding waar je onbeperkt online kunt zijn...

En elke dropmongool kan begrijpen dat het voor GEEN ELKEL bedrijf rendabel is om mensen die zoveel downloaden te behouden.
Wil je toch zograag zoveel downloaden; neem dan ook je verantwoordelijkheden, en stap over van zo'n budget-internet aanbieder naar een profesionele !

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op dinsdag 09 juli 2002 17:55 schreef Cutebritney het volgende:
Ik vind dat mensen die 25+ GB dataverkeer per maand genereren, NIET moeten zeiken als ze worden afgesloten.

Je betaald niet voor een verbinding waar je onbeperkt kunt downloaden, nee, je betaald voor een verbinding waar je onbeperkt online kunt zijn...

En elke dropmongool kan begrijpen dat het voor GEEN ELKEL bedrijf rendabel is om mensen die zoveel downloaden te behouden.
Wil je toch zograag zoveel downloaden; neem dan ook je verantwoordelijkheden, en stap over van zo'n budget-internet aanbieder naar een profesionele !
Ja, maar er is geen "tussenvorm". Dan kom je direct in een abbo terecht die 1000 gulden per maand kost. En zeg nou zelf: gemiddeld zit ik op 20GB per maand, dat is echt niet EXCESSIEF... 150GB per maand, DAT is excessief. Ik heb antwoord van ze gehad dat 5GB de richtlijn is van de FUP.

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op dinsdag 09 juli 2002 17:55 schreef Cutebritney het volgende:
wtf is 25+ gig nou? Je bent zeker een inbelverbinding gewendt, dan is 25+ gig inderdaad waanzinwekkend veel, maar met een breedband stelt dat niets voor, alleen aan mail/surfen/proggies heb ik 10 gig per maand, dan wil ik wel eens streaming audio luisteren, af en toe een film, de laatste updates qua drivers/packets voor server en zo nu en dan een spel, dan zit ik al gauw aan 40 gig.

Ik kreeg vandaag een mail dat ik per dag meer doe dan een gemiddeld iemand per maand. Ik had afgelopen maand 30 gig aan dataverkeerd, nou wil ik dus echt niet geloven dat de gemiddelde breedbandverbruiker van Chello 1 gig per maand aan dataverkeer heeft |:(

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op dinsdag 09 juli 2002 19:18 schreef NG het volgende:

[..]

wtf is 25+ gig nou? Je bent zeker een inbelverbinding gewendt, dan is 25+ gig inderdaad waanzinwekkend veel, maar met een breedband stelt dat niets voor, alleen aan mail/surfen/proggies heb ik 10 gig per maand, dan wil ik wel eens streaming audio luisteren, af en toe een film, de laatste updates qua drivers/packets voor server en zo nu en dan een spel, dan zit ik al gauw aan 40 gig.

Ik kreeg vandaag een mail dat ik per dag meer doe dan een gemiddeld iemand per maand. Ik had afgelopen maand 30 gig aan dataverkeerd, nou wil ik dus echt niet geloven dat de gemiddelde breedbandverbruiker van Chello 1 gig per maand aan dataverkeer heeft |:(
Ah. Een mede-lotgenot. Ik heb dus precies 'tzelfde gehad (zie 5 posts hierboven ofzo), en in de mail zegt Chello dat een mooie richtlijn 5GB per maand is. Maar dat is belachelijk laag. Dan kun je ALLEEN surfen. Als ik verdomme ALLEEN wil surfen neem ik wel ISDN. Wat is een goeie voor ADSL? MxStream? Chello kan echt mijn harige reet kussen, ik ga op zoek naar een nieuwe liefde. :(

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Op dinsdag 09 juli 2002 19:28 schreef ThePriest het volgende:

[..]

Ah. Een mede-lotgenot. Ik heb dus precies 'tzelfde gehad (zie 5 posts hierboven ofzo), en in de mail zegt Chello dat een mooie richtlijn 5GB per maand is. Maar dat is belachelijk laag. Dan kun je ALLEEN surfen. Als ik verdomme ALLEEN wil surfen neem ik wel ISDN. Wat is een goeie voor ADSL? MxStream? Chello kan echt mijn harige reet kussen, ik ga op zoek naar een nieuwe liefde. :(
Het probleem is dat er nogal een lange tijd zit tussen het aanvragen van ADSL en de daadwerkelijke aansluiting, ADSL is gisteren al aangevraagd door mijn broer en het duurt gemiddeld 3 maand werd ons verteld :{

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had ook zo'n brief gekregen en ik was een beetje verbaasd eerlijk gezegd.
Ik download(e) alleen tussen 22:00 - 8:00 's ochtends en had een gemiddeld dataverkeer van rond de 32-35gig in de maand. (en er zijn maanden geweest van maar 15-20gig)
Zelf vind ik dit niet asociaal.
Asociaal in mijn ogen is verkeer van meer dan 65gig in de maand.

Anyway, maandje rustig aan gedaan. (niks gedownload maar wel surfen etc. Toch nog 9gig in totaal)
En nu (sinds 2-3 maanden) ben ik weer gewoon aan het downloaden as b4, niks meer gehoord.

Oja nog iets over coax.
Die gasten zijn zo laks als wat en doen geen r**t.
(ik heb contact met ze gezocht namelijk)
Er wordt verwacht dat je het zelf oplost.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 22:47 schreef Raven- het volgende:
Ik download(e) alleen tussen 22:00 - 8:00 's ochtends en had een gemiddeld dataverkeer van rond de 32-35gig in de maand. (en er zijn maanden geweest van maar 15-20gig)

Anyway, maandje rustig aan gedaan. (niks gedownload maar wel surfen etc. Toch nog 9gig in totaal)
En nu (sinds 2-3 maanden) ben ik weer gewoon aan het downloaden as b4, niks meer gehoord.

Oja nog iets over coax.
Dat vind ik ook wel jammer van Coax. In het begin kreeg ik netjes antwoord op mijn mailtjes maar daar bleef het dan ook bij. Ik denk dat de invloed die coax kan uitoefenen niet zo groot is en er zijn natuurlijk talloze gebruikers die problemen hebben met chello/upc en via coax wat proberen op te lossen.

Daarnaast valt het me hier op dat er veel mensen naar mongolen en andere geestelijk gehandicapte mensen verwijzen als je niet begrijpt dat je niet ongelimiteerd mag downloaden. Er is geen grens aangegeven bij Chello en als ze je een verbinding geven van 180 Kb/s en je mag 24 per dag online zijn dan is (180*30*24*60*60/1*10_6 = 466) 466 GB het maximale wat je kunt bereiken. Als je dan 30 a 40 GB haalt zit je nog maar op 1/10 van wat je theoretisch kunt behalen. (ik hoop dat mijn berekening klopt). Wat is er dan zo raar aan. Misschien omdat de opslagcapaciteit van de harde schijven vroeger niet zo groot was ??? Als we straks Terrabyte schijven hebben is dan 50 Gig nog zo veel ???

en qua kosten, kost het chello niks want het zijn alleen nieuwsgroep leechers die er de dupe van zijn. (vraag maar na bij Chello en is de enige manier om zoveel te kunnen behalen ermee).

Nieuwe ADSL aanbieders, zie Tweakadsl en Cistron die hebben een maxx-abo met resp. 85 en 100 GB datalimiet. Daar betaal je dan ook meer voor maar dan heb je meer snelheid en je weet waar je aan toe bent. Geen vage "fair user" maar duidelijke afspraken.

• Xandrios
  • Laatst online: 09-08 18:57
Op dinsdag 09 juli 2002 19:18 schreef NG het volgende:

[..]

Ik heb @home.

En meer dan 20GB dataverkeer haal ik echt NIET normaal.
En toch download ik de laatste films, muziek, ik luister streaming naar DI, browse veel etc etc !

serieus, als je zoveel download, ben je gewoon niet goed bezig...
Op dinsdag 09 juli 2002 19:14 schreef ThePriest het volgende:

[..]

Ja, maar er is geen "tussenvorm". Dan kom je direct in een abbo terecht die 1000 gulden per maand kost. En zeg nou zelf: gemiddeld zit ik op 20GB per maand, dat is echt niet EXCESSIEF... 150GB per maand, DAT is excessief. Ik heb antwoord van ze gehad dat 5GB de richtlijn is van de FUP.
Ja oke, kan ik begrijpen, maaaaar je weet dat de dienst van chello niet ervoor bedoeld is om zoveel te downloaden. Dat de alternatieven meteen ZOOOO duur zijn, is eigenlijk jou probleem...
Als je chello neemt, betaal je voor de service om 24/7 te internetten, niet te downloaden...

Dus zie het maar zo: je moet blij zijn dat je 24/7 online kunt browsen, en af en toe kunt downloaden, maar de dienst waarmee je 24/7 kunt downloaden is gewoon nogniet beschikbaar bij jullie...
Je zult gewoon moeten wachten tot ADSL beschikbaar komt :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:40
Op dinsdag 09 juli 2002 22:47 schreef Raven- het volgende:

Oja nog iets over coax.
Dat vind ik nou ook geen probleem. gewoon snachts downloaden, en 32-35 gb vind ikzelf geen probleem, je zit ook net op het onderste gedeelte van de abusers. had je 5 gb minder dan had je geen brief gekregen.

blijf gewoon onder de 30gb dan zit je wel safe, wil je echt veilig spelen doe 20-25 gb.

Ik vond toen ze 80gb+ mensen aanpakte wel terecht, maar nuz e bij de 30gb grens komen is het wel zat geweest.

zelf download ik weinig meer. 10 gb per maand ofzo. Af en toe een spelletje als ik dat wil, of een film die ik graag wil zien. Maar niet meer zoals heel vroeger gewoon alles downloaden wat los en vast zat.

heb nu een kast voor films en games en weet-ik-wat die ik niet eens meer aankijk. zonde van de CD's, tijd, moeite en bandbreedte. Ik heb dat massaal leechen wel afgeleerd want ik schiet er voor mezelf gewoon niks mee op.

gerucht is dat er na het data abuse project een plus abbonement komt. Heeft al eens op te frontpage van tweakers gestaan, dus is eigenlijk oud nieuws, maar dit zou dus komen als dit data abuse project is afgelopen.

nog even volhouden mensen, misschien dat we dadelijk voor een paar euro's meer gewoon een snellere verbinding krijgen (eventueel meer ip adressen? wie zal het zeggen) Maar hopelijk ook een hoger limiet op je download voordat ze beginnen te zeiken...

zou wel mooi zijn, heb ik wel een paar extra dinars voor over, al is het maar voor de snelheid.

I want to live forever, so far.. so good.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 12:16

boesOne

meuh

Ha... met 20 - 25 GB zit je nu wel ffies goed, maar als ze zo gewoon doorgaan met de top300 wegpesten dan kom jij, en ik ook [20 - 25 GB/m], vanzelf een keer aan de beurt.. Ze moeten gewoon *overal* bezuinigen, want dat bedrijf wankelt al maanden aan de rand van de afgrond.. [welke moron dacht nou echt dat we massaal decoderkastjes van ze gaan huren.. de sukkels]..

maar goed.. ze willen dus kost wat kost bezuinigen op traffic kosten. Nu hebben ze zo'n vage FUP dat ze alles kunnen maken [lees maar eens: http://info.nld.chello.nl/products_conditions.php#9 ]
Tijd dat er eens een stokje voor gestoken wordt.. het lijkt me niet redelijk als straks iedereen op 5 GB zit.. Dat is geen breedband.. Sue 'em ! :(

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:40
Op woensdag 10 juli 2002 17:59 schreef -boesOne- het volgende:
Ha... met 20 - 25 GB zit je nu wel ffies goed, maar als ze zo gewoon doorgaan met de top300 wegpesten dan kom jij, en ik ook [20 - 25 GB/m], vanzelf een keer aan de beurt.. Ze moeten gewoon *overal* bezuinigen, want dat bedrijf wankelt al maanden aan de rand van de afgrond.. [welke moron dacht nou echt dat we massaal decoderkastjes van ze gaan huren.. de sukkels]..

maar goed.. ze willen dus kost wat kost bezuinigen op traffic kosten. Nu hebben ze zo'n vage FUP dat ze alles kunnen maken [lees maar eens: http://info.nld.chello.nl/products_conditions.php#9 ]
Tijd dat er eens een stokje voor gestoken wordt.. het lijkt me niet redelijk als straks iedereen op 5 GB zit.. Dat is geen breedband.. Sue 'em ! :(
Ik ben het helemaal met je eens. What good is broadband als je 5 gb datalimiet hebt? niks toch? Abuse weet zelf ook niet hoelang de kaasschaaf de top eraf blijft snijden, dat is allemaal van hogerop geregeld.

hoogstwaarschijnlijk net zolang tot het financiele plaatje een beetje klopt, en dat kan met UPC nog wel even duren :(

maar iig, vooralsnog zit je met 20-25 Gb goed. 30 is nu zo'n beetje de onderste laag van de geschaafde top, maar wat zal het volgende maand zijn?

I want to live forever, so far.. so good.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:37
mja... ik heb in 5 dagen (vandaag de 5e) al 5 GB gedownload... op 1 GB zit je makkelijk op een dag. Luister maar n's naar streaming radio, die slurpt wel ff 100 kb/s +, Download je dan nog ff een linux distro + een leuk demo spel @ 400 MB. Man, dan zit je er al zo op.

Verwijderd

Helemaal met jullie eens

ikzelf heb ook 3 jaar chello gehad maar het was 1 grote shit, :r maar te weinig goed alternatief,nu dat sinds 3 maanden hier ook adsl bbned verkrijgbaar is was mijn keuze gauw gemaakt
chello opgezegd en meteen overgegaan naar cistron maxx :7 ,dat bevalt superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ,downloaden altijd met 800 kb/s en uploaden met 54 kb/s enne belangrijkste NOOIT geen gezuer over teveel data,bij chello downloade ik maandelijks ongeveer 40 a 50 gig,nu met cistron maxx kan je pas echt relaxt internetten zonder gezeur,okay het is wel wat duurder dan chello maar je krijgt er ook HEEL wat meer voor terug,,,,btw ikzelf heb in de tijd dat ik nog een abbo had bij chello ook regelmatig contact met coax,ik zal jullie dit zeggen verwacht van die hele coaxshit :r hele hele helemaal niks ze kunnen totaal geen druk of invloed zetten op chello,het is meer zeiken dat ze doen als resultaten boeken,,,dat wilde ik even kwijt :)

• RedHat
Op donderdag 11 juli 2002 13:27 schreef lagbekkie het volgende:
Helemaal met jullie eens

ikzelf heb ook 3 jaar chello gehad maar het was 1 grote shit, :r maar te weinig goed alternatief,nu dat sinds 3 maanden hier ook adsl bbned verkrijgbaar is was mijn keuze gauw gemaakt
chello opgezegd en meteen overgegaan naar cistron maxx :7 ,dat bevalt superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ,downloaden altijd met 800 kb/s en uploaden met 54 kb/s enne belangrijkste NOOIT geen gezuer over teveel data,bij chello downloade ik maandelijks ongeveer 40 a 50 gig,nu met cistron maxx kan je pas echt relaxt internetten zonder gezeur,okay het is wel wat duurder dan chello maar je krijgt er ook HEEL wat meer voor terug,,,,btw ikzelf heb in de tijd dat ik nog een abbo had bij chello ook regelmatig contact met coax,ik zal jullie dit zeggen verwacht van die hele coaxshit :r hele hele helemaal niks ze kunnen totaal geen druk of invloed zetten op chello,het is meer zeiken dat ze doen als resultaten boeken,,,dat wilde ik even kwijt :)
Ik ben het hier zo'n beetje mee eens

Verwijderd

Geen wonder dat de gemiddelde snelheid 's avonds omhoog is gegaan, ze sluiten gewoon iedereen af. Hopelijk meten ze het verkeer dat naar buiten gaat en niet het newsserver verkeer. In dat laatste geval ben ik straks erg zwaar de lul.
In plaats dat ze eerst andere abbo's in de markt zetten waarbij een hogere limiet geldt. Maar nee, gewoon afsluiten. Bellen met Chello wil je eigenlijk ook niet is een beetje erg duur om een half uur betaald een muziekje te horen om er daarna achter te komen dat je afgesloten bent.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 11 juli 2002 12:08 schreef RedHat het volgende:
mja... ik heb in 5 dagen (vandaag de 5e) al 5 GB gedownload... op 1 GB zit je makkelijk op een dag. Luister maar n's naar streaming radio, die slurpt wel ff 100 kb/s +, Download je dan nog ff een linux distro + een leuk demo spel @ 400 MB. Man, dan zit je er al zo op.
Sterker nog, je zit dan al ver over de 1 GB!
24 uur streaming radio @ 128 kbit = 1350 MB = 1,32 GB.
Debian Linux CD 1: 637 MB.
'Leuk demo spel': 400 MB.

Totaal: 2,3 GB

• Paquito
  • Niet online
Nou ja zeg......
Volgens mij is UPC de drempel nog VERDER aan het verlagen
Een kennis van mij heeft vandaag een brief gehad waarin staat dat hij 10671 mb heeft gedownload in 1 maand.
10gig dus, geen gein.. ik heb de brief zelf gezien.
Hij moet binnen een week de usual 50euro betalen anders wordt hij afgesloten.

UPC wil dus echt gewoon compleet naar 5gig per maand.
Belachelijk! Aaarg, waarom gaan ze nou niet failliet.

Verwijderd

Zoals ik al eerder zei is vast iemand in zijn wijk gaan klagen, dan vatten ze gewoon automatisch diegene met hoogste verkeer.

Al hoewel 10 gig idd wel erg weining is, zit een beetje internettend gezin al aan.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 17:47

Dennahz

Life feels like hell should.

Als ik iets leuks kan downloaden, download ik het gewoon. Laatst had ik zo'n 9 gig in 4/5 dagen o.i.d (was een weekje dat veel games / appz uitkwamen).

Heb ook Chello, normaal down ik slechts zo'n 5 a 10 gig in de maand. :)

Twitter

Verwijderd

Ik download/gebruik zo'n 15 gig per maand met 2 computers en heb nog nooit 1 of andere brief van chello gehad

en meer dan 15 gig zal het nooit zijn want ik zou niet eens weten wat ik met 3 films per dag moet en linux enzo echt niet:-P

het is gewoon standaard

msn + icq + e-mail + browser + af en toe kazaa light!

meer niet!!
alleen dan wel 19 a 20 uur per dag :)

Verwijderd

Ik beschouw internet ook als een hobby, maar wie meer dan 25 Gig per maand haalt, heeft geen sociaalleven!
Zulke mensen moeten maar eens overwegen om een zakelijke aansuitling te nemen. Ze genereren meer datataffic dan een gemiddeld dorp!
zeur niet zo irritante tukker.
Ik haal makkelijk veel meer gb, maar heb toch een geweldig goede social life. Ik ga paar keer per week met vrienden lekker de kroeg in, val me huisgenoten lastig met bbq's en dergelijk, ik ga naar festivals, concerten ezv. ja ok ik kijk dagelijks graag een film. Daardoor kom ik er makkelijk overheen.

denk eens na voordat je domme onzin gaat blaten, idioot!!!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:53 schreef Nephilium het volgende:

[..]

Ik haal makkelijk veel meer gb, maar heb toch een geweldig goede social life. Ik ga paar keer per week met vrienden lekker de kroeg in, val me huisgenoten lastig met bbq's en dergelijk, ik ga naar festivals, concerten ezv. ja ok ik kijk dagelijks graag een film. Daardoor kom ik er makkelijk overheen.

jij hebt helemaal geen social life.
Conderten??? die takke muziek van jou, noem je dat concerten donder op :-)

en een beetje naar een HOK gaan waar je je laat vollopen met bier om je vervolgens weer brak richting huis te kruipen om daar een beetje de buren wakker te houden noem ik dus geen social life.

Verwijderd

[..]

Leuk niveau!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:57 schreef brinkmanjr het volgende:

[..]

Leuk niveau!
helemaal mee eens en die wannabe-tukker heeft niet eens chello maar @home dus wat doet die hier.

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:56 schreef vraagjesman het volgende:

[..]

jij hebt helemaal geen social life.
Conderten??? die takke muziek van jou, noem je dat concerten donder op :-)

en een beetje naar een HOK gaan waar je je laat vollopen met bier om je vervolgens weer brak richting huis te kruipen om daar een beetje de buren wakker te houden noem ik dus geen social life.
ok, dat jij graag van bridge houdt kan ik ook niets aan doen.
en een hok??? de bar is een geweldige kroeg ja. En de kroegen in het centrum zijn sommige ook wel ok. Tukker :)

ow ja?? trance vs heavy metal?? heavy metal moet je toch wel goed kunnen musciseren oid? (sorry erg bezopen, dus weet niet hoe ik het moet schrijven :) ).

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Zucht..

Dwalen we nu niet een beetje af?

[ontopic]Ik had een week terug mail gehad dat ik mijn dataverkeerd drastisch moest verminderen tot de 15e deze maand, dat heb ik gedaan en sinds gisteren de dammen weer flink opengezet :9[/ontopic]

• RedHat
Oke, ik heb n's wat testjes gedaan.
Ik heb deze week niets gedownload, alleen beetje surfen, ik kom hier op een totaal uit in 4 dagen op 244 MB.

Das best veel, als ik naga dat ik m'n pc niet 24/7 aan heb staan enzo.

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:57 schreef brinkmanjr het volgende:

[..]

Leuk niveau!
vind ik ook!!

Verwijderd

[..]

Euuh ja meneer gaan wij ook ff rustig doen?
Je mag in ieder geval liev je mailbox van checken hier zijn we niet van gediend

Verwijderd

ik heb ook chello en ik heb laatst in een paar weken tijd de complete serie Friends gedownload (24*8*80 MB), dus ik zal binnen kort ook wel een berichtje krijgen.

als ze het maar niet via mail doen want dat is weer extra dataverkeer.

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 23:00 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Euuh ja meneer gaan wij ook ff rustig doen?
Je mag in ieder geval liev je mailbox van checken hier zijn we niet van gediend
euh ik was alleen pissed dat hij iedereen over 1 kamt scheert. Daar moest ik alleen op reageren. sorry.

ow ja.. meerdere keren??? dit was volgens mij mijn eerste echte flame op got..

naja jullie mods zullen het wel weer beter weten :)

• RedHat
Ik heb afgelopen maand heel wat Linux Distrootjes gedowned enzo.

Ik zit in 2,5 week op een GB aantal van 20.

Ik heb best veel linuxjes gedownload om te testen
(mandrake 8.0, 8.2, 9.0 beta1, debian 2.2, 3.0(2x), slackware, redhat 7.2+7.3, gentoo)

Dan gaat het hard, maar met mij houden ze wel rekening, want ik zit meestal onder de 1 gb dataverkeer :)

Ik heb in ieder geval nog geen brief gehad.

Verwijderd

:Z
Na een bezoekje op je homepage blijkt gewoon dat ik andere hobbies dan jou heb. Waaronder films kijken en dus veel dataverkeer maar evengoed een perfect sociaal leven!
:Z

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 22:37
Ik haal mijn DivX wel op LANparties, dat scheelt in GBs per maand. Kost toch alleen maar veel tijd om ze te zoeken en te downen. Op LAN-party gaat het soms 3 MB per seconde. Daar kan dat klote-Chello niet tegenop.

Verwijderd

ik heb gemiddelt zo`n 100 gig door mun server naar zun internet kaart :)

maar das ook soms een divxie van mijn server na me pa die met zijn Externe ip in het zelfde subnet zit >:)

/me zit met zun bro achter zun lieve servertje >:)

dit is wel gemiddeld over 3 maanden!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 23:21

me1299

$ondertitel

Ik heb net kabel en heb er na een paar dagen al 10GB doorgestookt. Het gaat erg hard moet ik zeggen.

5GB is gewoon triest.

Mochten de buren ooit nog chello nemen dan gooi ik daar een router neer en share ik wel met hunnie >:)

Ik hoop niet dat ik zo'n mooie brief krijg want hier is verder echt helemaal nix. Alleen chello sinds 1 maand ofzo.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299

me1299

$ondertitel

Op donderdag 25 juli 2002 14:20 schreef -Moondust- het volgende:
Ik haal mijn DivX wel op LANparties, dat scheelt in GBs per maand. Kost toch alleen maar veel tijd om ze te zoeken en te downen. Op LAN-party gaat het soms 3 MB per seconde. Daar kan dat klote-Chello niet tegenop.
3MB/s ? Dan doe je toch iets niet goed hoor :?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 17:16 schreef DeathKnight het volgende:

[..]

3MB/s ? Dan doe je toch iets niet goed hoor :?
pcies :)

/me hengelt dan wel met 7mb/sec minstens :)

• me1299

me1299

$ondertitel

Op donderdag 25 juli 2002 17:25 schreef Dannyke het volgende:

[..]

pcies :)

/me hengelt dan wel met 7mb/sec minstens :)
Leuk wordt het als je een GBIT netwerkje hebt op LAN of Firewire :D

• luckyjan
  • Laatst online: 01-08 22:13
Een collega die nog chello heeft had ook zo'n brief gehad terwijl ie mischien zo'n 20GB per maand download. Dus die kaasschaaf gaat maar door :) Ikzelf was jaren geleden juist op chello overgestapt omdat ik ziek werd van dat isdn. Iedere keer wachten tot het 20.00 uur was omdat het tarief dan goedkoper is nee dan de kabel.. lekker onbeperkt internetten voor een vast bedrag per maand. En eerlijk is eerlijk dat heb ik dan ook jaren kunnen doen (wel af en toe met die klere helpdesk te maken gehad maar ja). Toen ik hoorde dat ze met een download limiet begonnen heb ik meteen het abbo opgezegd en ben ik naar cistron maxx overgestapt. Nu heb ik een limiet van 100GB per maand en voor mij wil dat zeggen dat ik nergens meer naar hoef te kijken en kan downloaden en uploaden wat ik wil, heerlijk toch. Geld verdien ik vanzelf weer terug want ik hoef nu nooit meer naar de videotheek ;) Dat is in ieder geval wat ik van internet wil, gewoon doen en laten wat ik wil zonder ergens naar te kijken. 5 GB is gewoon belachelijk. Ze adverteren zelf met streaming video enzo en als je dat alleen al daadwerkelijk een paar uur per dag doet ga je dus makkelijk over die 5 GB heen. Ik denk trouwens dat ze met die limiet heel veel klanten kwijtraken. Laast werd ik gebeld door ze met de vraag waarom ik mijn abbo had opgezegd. Heerlijk om tegen ze te zeggen dat ik geen downloadlimiet van 5GB wil en nu met 800K/s kan downloaden :9 Nee met deze actie zijn ze zichzelf in de vingers aan het snijden, de mond op mond reclame gaat nu hard tegen ze werken.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op donderdag 25 juli 2002 17:39 schreef luckyjan het volgende:
Een collega die nog chello heeft had ook zo'n brief gehad terwijl ie mischien zo'n 20GB per maand download. Dus die kaasschaaf gaat maar door :)
<SNIP>
20 Gb daar ga ik makkelijk overheen.... Elk weekend +/- 8Gb door de weeks niet zoveel... totaal denk ik een 1Gb. Dat is in totaal toch ongveer 35 Gb.

Maar ik heb nog nooit een brief van ze gehad (buiten rekeningen om dan).

* LuCarD houdt de brievenbus in de gaten.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• luckyjan
  • Laatst online: 01-08 22:13
Heb de collega net nog ff aan de telefoon gehad. Blijkt dat ie de laatste maand meer dan 40GB had en dit kwam omdat ie de hele dag edonkey had draaien en zijn upload in edonkey niet had aangepast (als je hem op 10 zet krijg je toch nog de max download). Maar ook de voorgaande maanden konden ze zien dat ie teveel had. Hij had trouwens een waarschuwingsbrief gehad en nog niet zo eentje die je moet ondertekenen, hij is ook van plan naar cistron maxx, eweka of luna over te stappen ;)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Ze belden mij laatst zelfs nog op om te vragen of alles naar wens was :)

Bij mij is alles naar wens, heb nog nooit een brief gezien ofzo :)

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Ik wacht ook nog steeds met smart ;)

Zal die brief wel nie krijgen, want ik woon hier in een straat vol met Fossielen! Die weten niet eens wat een computer is, laatstaan Internet :+

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• fewips
  • Laatst online: 13-05 13:15

fewips

Huurautospecialist

pff dit is echte sjellow leemheid, ik heb in juni mijn mailtje gehad dat ik 61gig had in mei, volgens mn dumeter was mei zelfs op 62,5 geeindigd, maar dat terzijde, gelukkig las ik de mail meteen toen ze em verstuurden dus heb ik de hele week niets gedaan, maar gewoon mn pc 24/7 aanstaan met wat irc en beetje surfen kost gewoon 100mb per dag, dan doe ik helemaal niets verder en dan kom je dus gewoon op 3 gig, download je daarbij nog een paar mp3'tjes en bekijk je wat content op NOTA BENE de fakking sjellow homepage zelf, waar ze adverteren met streaming whatever rommel, dan ga je dus al snoeihard over die 5gig heen zonder belachelijke asociale illegale activiteiten of whatever, je hoort mij niet zeggen dat mijn 60gig niet een beetje veel was, ik zal nu zeker niet meer over de 30 heengaan, maar als ik weer gezeik krijg terwijl ik onder de 30 blijf dan ga ik toch over naar Eweka adsl, ook al moet je daar flinke aansluitkosten voor neertellen, dat is gewoon 800kb download zonder limiet en dat is gewoon prima, kost iets meer maar als sjellow me een beter abbo kon bieden zou ik ook meteen overstappen, ik begrijp niet dat ze niet eens een heavy user abbo beginnen gewoon voor 75 euro in de maand, iets meer snelheid, rond @home ofzo met zn 400kb etc, en dan maybe datalimiet van 75gig erop, en een cheap abbo maken van 30 euro met 5 gig limiet voor de malloten die niets willen behalve emailen, wat mij betreft kun je dan beter naar tmfweb gaan maar das mijn mening...

i rest my case,

* fewips is angry @ sjellow bosses

laters 8-)

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

• cazzie
  • Laatst online: 05:53
ik zal mijn verhaal niet in het geheel gaan herhalen

[topic=161789/1/25]

maar breedband internet en dan een strop om je nek
van 5 gieg plus een voor elke bit extra ¤ betalen?

control alt oeps deleted

• -Moondust-
3MB/s ? Dan doe je toch iets niet goed hoor
Ja boefies, het kan natuurlijk altijd veeeeel sneller, he! Maar wat ik wilde aangeven is dat al die divxjes toch veel makkelijker binnen te halen zijn met 3MB/sec zonder onderbrekingen, dan met een Chello-lijntje van max 180kb/sec en telkens de kans dat er iets niet goed gaat en dat weer tijd kost om te fixen. Ga voor de gein maar eens na hoeveel tijd je in totaal kwijt bent aan die dixjes. Reken dat om in een uurtarief en je kan niet anders dan tot de conclusie komen dat je jezelf wel errrugg goedkoop verkoopt.

• me1299

me1299

$ondertitel

Op donderdag 25 juli 2002 23:41 schreef -Moondust- het volgende:

[..]

Ja boefies, het kan natuurlijk altijd veeeeel sneller, he! Maar wat ik wilde aangeven is dat al die divxjes toch veel makkelijker binnen te halen zijn met 3MB/sec zonder onderbrekingen, dan met een Chello-lijntje van max 180kb/sec en telkens de kans dat er iets niet goed gaat en dat weer tijd kost om te fixen. Ga voor de gein maar eens na hoeveel tijd je in totaal kwijt bent aan die dixjes. Reken dat om in een uurtarief en je kan niet anders dan tot de conclusie komen dat je jezelf wel errrugg goedkoop verkoopt.
Ja je hebt helemaal gelijk. Maar nu kan ik lekker m'n pc thuis laten staan en zooi binnenhalen die ze op het lan soms gewoon niet hebben :D

Iemand moet het binnenhalen :D

Owjah het is btw wel Meneer boefies voor jou he :7

• Nogges
  • Laatst online: 06-08 15:49

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Ik ben het met de meesten hier eens dat 5 gig te weinig is. 10 gig zou een goede grens zijn. Wat iedereen dan zou willen, een apart abonnement voor zwaardere gebruikers, is niet mogelijk. Deze zware gebruikers maken namelijk nog steeds gebruik van hetzelfde netwerk, en dit zou nog steeds vervelende gevolgen hebben voor de mensen die op dezelfde versterkers zitten als de zware gebruikers.
Wat me wel opvalt hier, is dat iedereen lekker opschept over het aantal gig dat hij of zij downed per maand. Het lijkt wel of het heel stoer is dat je 60 à 80 gig downed. Maar als je goed kijkt is vaak 90% daarvan rommel waar nooit meer wat mee gedaan. En alle buren in de omgeving maar klagen dat het netwerk zo traag is. Tsja.... als 2 buren van je 24/7 aan het downen zijn.
Waar ik het wel mee eens ben, is dat chello de slogan "onbeperkt internet" enigszins moet aanpassen!

You iz one special kid!

• -Moondust-
Chello moet gewoon per brief iemand waarschuwen als die teveel bandbreedte gebruikt of de redelijke downloadlimiet overschrijdt. Dat die idioten het daar per mail doen kan ik nog wel enigszins begrijpen, maar eerst mailen en dan afsluiten zodat je je mail niet kan lezen is natuurlijk te gek. In de rechtzaal win je dat met glans op dat punt.

Ook ik vind 5GB per maand erg weinig alhoewel het voor de gemiddelde gebruiker waarschijnlijk wel voldoende is. Maar goed, wij zijn ook niet echt normale gebruikers, niewaar? Dat er extra betaald moet worden voor de extra GBs is nietmeer dan logisch, maar ook dat moet een redelijk bedrag zijn en niet 10 euro per GB!

Mijn ervaring is dat Chello een vrij agressief beleid voert, dat heel onpersoonlijk overkomt. Veel zwaargebruikers willen dan ook liever ADSL hebben en verlaten Chello. Misschien is dat wel precies wat Chello wil, lozen die zwaargebruikers!

• Nogges
  • Laatst online: 06-08 15:49

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Zouden ze niet erg vinden, denk ik. Die personen kosten inderdaad alleen maar geld voor UPC. En zoals we allemaal weten kunnen ze het geld goed gebruiken!

You iz one special kid!

Verwijderd

Beste mensen,
Ik wil toch graag even reageren op al die mensen die het terecht vinden dat de zogenaamde heavy-users worden afgesloten cq een datalimiet krijgen opgelegd van 5GB max per maand.
Deze mensen zouden eens een metertje moeten installeren op hun eigen PC. Het zal U verbazen.

Ik leg u het volgende voor.
Zet uw PC aan (met chello-verbinding) en he tvolgende gebeurt dan als gevolg van het "always online" principe.

Alleen al door uw pc aan te zetten genereert u 0,8 Kb (kilobytes) per seconde.
Da's dus 2880 Kb per uur en dus 69120 per dag..30 dagen per maand is dus 2073600 kB per maand en da's voor het gemak even 2 GB.

Nu hebben de meeste mensen ook wel MSM-messenger cq ICQ draaien op hun PC (start op met windows in 99% van alle gevallen). Zet de status standaard op "AWAY" (of wat dan ook)..gevolg van zo'n programma is wel dat het wederom zo'n 1,5 a 2 GB GB per maand aan data genereert ZONDER dat u iets, maar dan ook iets, er mee doet.
(Bovenstaande zijn gemiddelde data-generaties, aangezien er pieken en dalen zijn)

Kortom..door alleen uw PC aan te zetten, 24 uur per dag, 1 maand lang met alleen maar ICQ cq MSN-Messenger er op geinstalleerd genereert al zo'n 3,5 a 4 GB aan dataverkeer..let wel..u mag dan GEEN gebruik van ICQ cq MSN he.

Het is maar een weetje natuurlijk, en uiteraard zult U zeggen dat u uw pc altijd uitzet e.d...geen enkel probleem natuurlijk, maar u zet u pc ook niet alleen maar aan tenslotte om het aanzetten he..u gaat e-mail checken, beetje surfen, wellicht ook wat chatten, een online spelletje doen, de beurs volgen etc etc..gewoon de leuke dingen van internet..helemaal niets downloaden ofzo..denk dan nog maar eens na of u 5 GB wel fair en redelijk vindt.
Een gemiddelde internetpagina is ongeveer 75 Kb (ik blijf bescheiden zitten)...ga nou eens bij uzelf na hoeveel pagina's u per dag bezoekt etc etc etc

mvg

Raymy

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op zondag 28 juli 2002 17:26 schreef Raymy het volgende:
Beste mensen,
Ik wil toch graag even reageren op al die mensen die het terecht vinden dat de zogenaamde heavy-users worden afgesloten cq een datalimiet krijgen opgelegd van 5GB max per maand.
Deze mensen zouden eens een metertje moeten installeren op hun eigen PC. Het zal U verbazen.

Ik leg u het volgende voor.
Zet uw PC aan (met chello-verbinding) en he tvolgende gebeurt dan als gevolg van het "always online" principe.

Alleen al door uw pc aan te zetten genereert u 0,8 Kb (kilobytes) per seconde.
Da's dus 2880 Kb per uur en dus 69120 per dag..30 dagen per maand is dus 2073600 kB per maand en da's voor het gemak even 2 GB.

Nu hebben de meeste mensen ook wel MSM-messenger cq ICQ draaien op hun PC (start op met windows in 99% van alle gevallen). Zet de status standaard op "AWAY" (of wat dan ook)..gevolg van zo'n programma is wel dat het wederom zo'n 1,5 a 2 GB GB per maand aan data genereert ZONDER dat u iets, maar dan ook iets, er mee doet.
(Bovenstaande zijn gemiddelde data-generaties, aangezien er pieken en dalen zijn)

Kortom..door alleen uw PC aan te zetten, 24 uur per dag, 1 maand lang met alleen maar ICQ cq MSN-Messenger er op geinstalleerd genereert al zo'n 3,5 a 4 GB aan dataverkeer..let wel..u mag dan GEEN gebruik van ICQ cq MSN he.

Het is maar een weetje natuurlijk, en uiteraard zult U zeggen dat u uw pc altijd uitzet e.d...geen enkel probleem natuurlijk, maar u zet u pc ook niet alleen maar aan tenslotte om het aanzetten he..u gaat e-mail checken, beetje surfen, wellicht ook wat chatten, een online spelletje doen, de beurs volgen etc etc..gewoon de leuke dingen van internet..helemaal niets downloaden ofzo..denk dan nog maar eens na of u 5 GB wel fair en redelijk vindt.
Een gemiddelde internetpagina is ongeveer 75 Kb (ik blijf bescheiden zitten)...ga nou eens bij uzelf na hoeveel pagina's u per dag bezoekt etc etc etc

mvg

Raymy
Wat een onzin. Mijn pc staat wel vaker gewoon aan terwijl ik er zelf niet ben. Nou het zijn echt geen Gigabits aan dataverkeer dan hoor (ik neem aan dat du-meter die wel zou registreren?)

Vijf Gb is weinig, dat ben ik met je eens. Maar om aan zo veel dataverkeer te komen moet je echt wel wat meer dan. Nier veel meer, maar wel wat meer. Ook dingen waarbij je het dataverkeer niet in de gaten hebt (luisteren naar streaming video, kleinere bestanden downloaden die zo snel binnen zijn dat je ze niet eens meeteld)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Je moet wel lezen Marzman..een en ander is op maandbasis..dat doet Chello tenslotte ook.
Chello schijnt mensen dus een datalimiet van 5 GB voor 1 MAAND op te dringen.
Mijn berekening geeft alleen maar aan hoe krankzinnig dat is. Niets meer en niets minder.

Je kan zelf zien wat het per uur doet...dus dat het geen GB's hoeven te zijn, is duidelijk.

Chello biedt iedereen 24/7 internet aan..niets doen 1 maand lang en WEL je pc aanzetten..kost gewoon al 2GB aan dataverkeer..da's echt een feit..kan er helaas niets aan veranderen. Dan neem ik ICQ cq MSN even erbij voor het gemak, aangezien dat vrij ingeburgerd is..en shit zeg..inene zit je al op 3,5 a 4 GB per maand..en dan doe je gewoon nog helemaal niets met die PC, behalve 'm een maand lang aanzetten en houden met je 24/7 chello-verbinding, dat bieden ze je tenslotte he.

• sverzijl
  • Laatst online: 06:48
Raymy, ik weet niet wat je allemaal uitspookt als je niets met je PC doet, maar hoe je aan die 0.8Kbyte/s komt is me een raadsel. Ik heb even gecheckt in m'n DU-meter logs van het afgelopen jaar en op dagen dat ik niet thuis ben (mn'n PC staat 24/7 aan) wordt er dataverkeer gegenereerd tussen de 4 en 10MB per dag (ICQ + IRC aan). Dat is dus (worst case) 31*10=310 Mb! Bij lange na geen 3 a 4 GB per maand.

Een limiet van 5GB per maand is laag, maar je komt er echt niet aan als je je PC gewoon aan laat staan. Die 310MB is nog erg ruim genomen ook.

[edit] Check je PC eens op virii/trojans ;)

Verwijderd

Spook er helemaal niets mee uit..heb Windows XP draaien hiero (zal eenieder in de nabije toekomst wel hebben), met helemaal niets open qua programma's die internet nodig hebben.

DU-meter registreert continu 0,6 a 0,12 data-verkeer. (da's het communiceren tussen PC-modem-Chello)..zit in A'dam (oude A2000-netwerk, zou ermee te maken kunnen hebben, geen idee)

Check je eigen DU-meter maar als je alles hebt afgesloten.

Maak gebruik van DU Meter version 3.02 build 76.

#edit geen virussen erop hoor..don't worry..norton draait hier prima

• sverzijl
  • Laatst online: 06:48
Op zondag 28 juli 2002 18:08 schreef Raymy het volgende:

Check je eigen DU-meter maar als je alles hebt afgesloten.
zie boven. Zal wel iets met je instellingen zijn. Mij maak je in ieder geval niet wijs dat je ZO veel dataverkeer genereert als je niks doet. Dan zou ik dat zelf ook moeten merken.

Verwijderd

Als jij er geen last van hebt sverzijl, wees blij..heb al meer dan 5 jaar Chello hiero (voorheen A2000) en ik weet niet beter. Zou best met het A2000-netwerk te maken kunnen hebben hoor..verbinding ligt er tenslotte regelmatig gewoon uit (zal jij waarschijnlijk ook niet of nauwelijks last van hebben).

Heb alle ups en downs meegemaakt qua verbinding, dus ik lig totaal niet wakker van een paar GB meer of minder per maand. Vind het ook niet fair van Chello om iemand af te sluiten op basis van 1 maand cq te limiteren.

Het is nu vakantieperiode..mensen hebben nu de tijd om te downloaden tenslotte..is het niet meer dan logisch dat er juist in dit soort periode's meer dataverkeer wordt gegenereerd. Net zoals in de avonden en weekenden tenslotte.

Chello zou hun fair-use policy pas mogen/moeten toepassen over een gemiddelde van een aantal maanden..je hebt tenslotte altijd pieken en dalen in je internet-gebruik.

Als je een maand lang geen gebruik maakt van je internet, omdat je PC kapot is ofzo, krijg je toch ook geen bloemetje van ze cq geld terug ofzo ??

Nee, Chello moet eens wat beter nadenken, voodat ze zomaar mensen gaan afsluiten..heb het in deze disc al eerder gelezen..ze doen dit soort dingen omdat ze geen geld hebben om hun netwerk(en) te verbeteren, dus ga er dan maar gebruikers vanaf knikkeren, zodat het huidige netwerk toch "beter" wordt.
Tja..tis ook een manier he..alleen niet de correcte en dat zal ze op den duur ook de kop gaan kosten qua abo's.

• spaceboy
  • Laatst online: 08-08 09:58

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb vorige maand die brief gehad. Ik had 31GB in juni. Dat was voor mijn doen vrij veel, maar echt extreme dingen doe ik niet. Ja, AF EN TOE een filmpje, VEEL Unreal Tournament. That's it. En dat mag dus niet. Vind ik bullshit. Ik heb m'n leven gebeterd, m'n DU-meter geeft nu 19GB voor deze maand aan. Als Chello het niet bevalt merk ik het wel. Dan ga ik over op ADSL. De rukkers. En ik heb nog wel aandelen van ze. Gekocht voor het luttelijke bedragje van 22 euro!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

lol ik ook. 800 stuks tegen 20 euro :(

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 20:59:
lol ik ook. 800 stuks tegen 20 euro :(
En dat vind jij om "hard op te lachen"? Ik vind het diep droevig, maar ik ben er ondertussen overheen. Als ik 't niet gedaan had, had ik nu gratis een 3-weekse vakantie naar de Maladiven gehad, en bij thuiskomst nog genoeg geld om een 100hz breedbeeld van 97cm te kopen, maar verder inderdaad: lol... :(

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoe kunde zien hoe veel gig je al gedownripped hebt ????

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

Duinkonijn

Huh?

Bartjeee schreef op 27 oktober 2002 @ 16:36:
kicker.......

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Doe es een gokje, je mag 2 x raden.. :/

Wees consequent, maar niet altijd

• Dennahz

Dennahz

heb Windows XP draaien hiero (zal eenieder in de nabije toekomst wel hebben)
Denk het niet m8, 2k for president. :)

Twitter

• Mior
  • Laatst online: 06-08 10:05
download.com -> DU meter

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Lekker oud topic :Z

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 07:03

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Denk dat het tijd wordt dat een consumenten belangen organisatie een rechtzaak tegen ze gaat aanspannen.. dit is namelijk geldklopperij,, je krijgt niet eens een kans. Als ze mij dit flikken bij Multiweb, dan zeg ik op. Dan maar geen internet. Eerst een brakke dienst leveren en daarna onhaalbare beperkingen? no way.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Ik download ongeveer 30 GB per maand, een jaar lang nu al.
Maar heb nog nooit wat van ze gehoord.
Ik zit wel in het A2000 gebied van UPC.. weet niet of dat veel uit maakt.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

nigelator schreef op 27 oktober 2002 @ 23:12:
...Dan maar geen internet.....
Nigelator stats
Aantal postings 3238
Gemiddeld aantal postings per dag 5
Geregistreerd op Tuesday 03 October 2000 15:08
:? :? :? 8)7

We weten allemaal dat dat natuurlijk bullshit is! :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 27 oktober 2002 @ 23:14:
Ik download ongeveer 30 GB per maand, een jaar lang nu al.
Maar heb nog nooit wat van ze gehoord.
Ik zit wel in het A2000 gebied van UPC.. weet niet of dat veel uit maakt.
Maakt niet uit nee...

Lol @ stats v. Nigelator btw... Let ook op de sig: "Babes, CS, downloads",. Nigelator kan vast wel zonder internet ;)

• Trank00l
  • Niet online
Kan je lang wachten

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nou ik heb gisteren effe die DU meter aangezet en vanaf ong begin middag tot avond heb ik maar iets van 50mb traffic gehad. Met online games erbij en mp3,

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 20:57

Metzie

Nyaano !

Ik wordt aan het eind van de maand afgesloten. Snel overstappen op ewaka. Jammer dat het aansluiten ongeveer 4 tot 7 weken kan duren. :(

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25
twiekert schreef op 06 juli 2002 @ 00:24:
[...]

knip

Ik heb toch maar voor heraansluiting gekozen want half oktober komt er pas BBned ADSL hier (mxstream is er al maar zuigt), zo lang kan ik ook weer niet zonder inet. :P
MxStream "zuigt" helemaal niet. Het is niet beter als BBned ofzo hoor!! Bij MxStream heb je tenminste geen datalimiet :) BBned heeft dat wel

Verwijderd

DeXToR_122 schreef op 28 oktober 2002 @ 12:17:
[...]

MxStream "zuigt" helemaal niet. Het is niet beter als BBned ofzo hoor!! Bij MxStream heb je tenminste geen datalimiet :) BBned heeft dat wel
Ik zit bij Eweka, die gebruikt BBned en ik heb geen Datalimiet

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
yeps ken het verhaal hoor je heel veel nu bij chello heb zelf adsl van planet atlijd gehad en ben sinds kort overgestapt naar tweakdsl (geen probs gehad met planet adsl prima service maar niet wat ik zoek) zit nu te wachten op aansluiting 12 november :D

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

WeAreLegion schreef op 28 oktober 2002 @ 12:35:
yeps ken het verhaal hoor je heel veel nu bij chello heb zelf adsl van planet atlijd gehad en ben sinds kort overgestapt naar tweakdsl (geen probs gehad met planet adsl prima service maar niet wat ik zoek) zit nu te wachten op aansluiting 12 november :D
Komen in jouw woordenboek ook de woorden 'interpunctie' en 'hoofdletter' voor? :?

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 12:26:
[...]

Ik zit bij Eweka, die gebruikt BBned en ik heb geen Datalimiet
Sorry dat wist ik niet, dan is dat 1 van de weinige datalimietvrije BBned providers. Maar toch moet ie niet flamen op mxstream.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb binnenkort de keuze tussen Chello en ADSL omdat ik naar Arnhem verhuis.

Waarom ik twijfel?
-Op mijn werk heb ik 100mbit Surfnet
-Ga regelmatig naar LAN party's
dus aan de nodig data kom ik wel >:)
-Ik niet veel kwijt wil zijn per maand, mede doordat ik niet zoveel download @ home.
-Chello is meteen beschikbaar, ADSL is nog afwachten hoe snel de centrale klaar is
BBNet zit daar niet, geen Eweka en TweakDSL (Anders had ik het wel geweten hoor).

Als ik het goed begrijp leggen ze je die 5 GB data limiet pas op als je het heel bond maakt.
Die 5GB haal ik misschien wel dus dit zit me niet lekker.
In een Artikel van Augustus lees ik dat zij verwachten dat "binnenkort" alle providers zullen overgaan (MUV providers zoals Eweka enzo) tot keiharde datalimieten.

Vanaf November kan ik in de nieuwe wijk ADSL krijgen, alleen heb ik dan geen snellere download voor hetzelfde geld.
48 euro voor Chello en dan 1,5 mbit, daar doe ik het wel voor, alleen wil ik dus weten hoe het zit met die download limiet.

Ik zal af en toe een DivX doen, zeg 1 a 2 per maand, daarnaast VEEL gamen en vrij veel mp3's, zal ik dan gezeur krijgen?
Ik denk van niet, maar het contract is voor 12 maanden, als ik afgesloten wordt, verbreken zij dan het conctract?

Verwijderd

5 gb is idd niks, ben nu debian aan het downloaden en zit vandaag al op 5gb.
Maar ja, ik woon toch in een buurt waar bijna alleen maar ouderen wonen 8)

Verwijderd

wij zitten ook in omgeving arnhem (velp) zitten nu 8 comps op netwerk en iedereen heeft kazaa dus count in :) denk dat wij ook makkelijk 3 gb per dag downloaden :)

• Dennahz

Dennahz

Gman schreef op 28 oktober 2002 @ 13:08:
Ik heb binnenkort de keuze tussen Chello en ADSL omdat ik naar Arnhem verhuis.

Waarom ik twijfel?
-Op mijn werk heb ik 100mbit Surfnet
-Ga regelmatig naar LAN party's
dus aan de nodig data kom ik wel >:)
-Ik niet veel kwijt wil zijn per maand, mede doordat ik niet zoveel download @ home.
-Chello is meteen beschikbaar, ADSL is nog afwachten hoe snel de centrale klaar is
BBNet zit daar niet, geen Eweka en TweakDSL (Anders had ik het wel geweten hoor).

Als ik het goed begrijp leggen ze je die 5 GB data limiet pas op als je het heel bond maakt.
Die 5GB haal ik misschien wel dus dit zit me niet lekker.
In een Artikel van Augustus lees ik dat zij verwachten dat "binnenkort" alle providers zullen overgaan (MUV providers zoals Eweka enzo) tot keiharde datalimieten.

Vanaf November kan ik in de nieuwe wijk ADSL krijgen, alleen heb ik dan geen snellere download voor hetzelfde geld.
48 euro voor Chello en dan 1,5 mbit, daar doe ik het wel voor, alleen wil ik dus weten hoe het zit met die download limiet.

Ik zal af en toe een DivX doen, zeg 1 a 2 per maand, daarnaast VEEL gamen en vrij veel mp3's, zal ik dan gezeur krijgen?
Ik denk van niet, maar het contract is voor 12 maanden, als ik afgesloten wordt, verbreken zij dan het conctract?
Nee hoor, wij downloaden hier ongeveer 30 gigabyte per maand. Nooit gezeur van Chello gehad. :)

Twitter

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

ja we weten het allemaal

chello sucks, maar probeer maar eens een linux-ISO door een 56k6 te lurken,
dan lig je tch echt in je kist voordat ie klaar is hoor

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

BrEeZeR schreef op 12 December 2002 @ 19:32:
[...]

Nee hoor, wij downloaden hier ongeveer 30 gigabyte per maand. Nooit gezeur van Chello gehad. :)
offtopic:
breezehr kan jij mij nog ff unbannen @ msn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 19:35 ]

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 19:18:
5 gb is idd niks, ben nu debian aan het downloaden en zit vandaag al op 5gb.
Maar ja, ik woon toch in een buurt waar bijna alleen maar ouderen wonen 8)
Anders kick je ff een topic van 2 maanden oud |:(

Verwijderd

Sn3akz schreef op 12 december 2002 @ 19:37:
[...]

Anders kick je ff een topic van 2 maanden oud |:(
gewoon normaal door gaan :) kunnen misschien nog boeiende dingen uit voort bloeien :)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 19:39:
[...]

gewoon normaal door gaan :) kunnen misschien nog boeiende dingen uit voort bloeien :)
Jawel... maar het is zo'n nutteloze en niets toevoegende reply.. wordt ik altijd zo moe van.. GoT gaat er aan kapot.. laat ik maar stoppen met me te ergeren :)

Verwijderd

Even een onzinnige vraag,

kan iemand mij vertellen hoe je makkelijk kan zien hoeveel data gerenegeerd hebt,

Of is dit gewoon niet mogelijk

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:25
Ach mensen moeten gewoon niet teveel downloaden, teveel is altijd fout :P

Als het een beetje binnen beperken blijft dan heb je geen last van Chello (nou jah je krijgt geen brieven van ze). Ik heb sinds 31-08-2002 22,16GB incl. Upload en Netwerkverkeer (wat niet veel is) dataverkeer gegenereerd. Er zitten nog 2 pc's op ons netwerk, maar die zullen stukken minder dataverkeer genereren. Ik zorg er gewoon voor dat mensen geen last van mijn gedrag op het Internet onder vinden, krijg Chello ook geen klachten van buren.