Toon posts:

waar ligt het aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom met mijn ms6163va + Katmai P3 500 niet hoger dan 560mhz. Bij de volgende stap in de bios (620mhz) loopt ie vast bij de hardware check en soms bij veryfying pool data.

Met MSI busracing voor de 6163va is er nog een stap tussen 560 (112mhz FSB & 37,3PCI) dat zijn 117mhz FSB en 39PCI en 117mhz FSB en 29PCI, maar als ik deze gebruik loopt mijn comp muurvast :(

Nou is mijn vraag, waarom kom ik niet hoger?
Ligt dit aan:

-Het voltage wat niet verhoogd kan worden (kan wel met iets afplakken maar dat schijnt best link te zijn dus daar begin ik niet aan)
-Te Langzaam geheugen (192mb 100mhz sdram wat erg laag scoort bij geheugen benchmarks)
-Omdat mijn proc een Katmai is.
-Of iets anders???

Verwijderd

Bij het oc'en van een CPU wordt het verschil tussen de logische 1 en 0 voor de processor kleiner. Om dit duidelijker te maken moet het voltage verhoogd worden. Door een hoger voltage te gebruiken (van bv. 2.0V naar 2.1V) wordt dat verschil weer duidelijker, maar je moet dan wel een betere koeling hebben, want je proc wordt dan warmer.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 10:50
darkstar heeft wel gelijk: door met tape te klooien (wel ff goed doen!) maak je kans dat het WEL gaat. Maar ik zit ook idd aan jouw geheugen te denken dat deze FSB niet meer helemaal snapt....misschien kun je met processor en al eens langs bij iemand met een ABIT moederbordje, met softmenu II of III om te kijken of voltage omhoog doen helpt!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Katmai procs lopen sowiezo niet zo hard vanwege het cache geheugen dat niet zo hard kan.

Verwijderd

Als je geheugen een FSB van 117 MHz niet aan kan zou je compu (waarschijnlijk) niet eens door de mem-test komen. (Trouwens kun je in je bios voor het geheugen eens FSB-33 instellen, als het dan wel werkt weet je dat het aan je geheugen ligt...)

Verwijderd

Wat betreft de cache van de proc, die kun je ook in je bios uitzetten om te kijken waaraan het ligt

Verwijderd

Topicstarter
Op 133mhz start mijn comp nog niet eens meer op :( En wat je over het cashe zei begrijp ik niet helemaal (sorry).

Verwijderd

Ik had ook zo`n MSi6163va en een p111 450.
Bij mij kwam hij niet hoger dan 4.5*112=504.
Daarboven liep alles vast en ik heb ook de spanning op 2,2v gehad door afplakken maar dit hielp geen ruk.
Meerdere mensen met een 6163va die ik ben tegengekomen op forums kwamen niet boven fsb112.
Met een asus p3v4x komt dezelfde processor probleemloos op 124fsb(588mhz).
Conclusie MSI6163 is niet fijn om te overklokken.
Veel succes gewenst.

Verwijderd

>Christian
Correctie: De MSI 6163 VA is niet goed mee over te klokken.

De gewone (goede) 6163 is zelfs heel goed mee over te klokken: PIII 450@558 fsb op 124.
Voltage met stapjes 0,05 volt in te stellen. Allemaal in het bios in te stellen dus geen gepiel met jumpertjes of dipswitches.
Hogere fsb wil niet omdat mijn geheugen dat niet toelaat.
Conclusie 6163 is WEL een goed overklokkers bord, 6163 VA is GEEN goed overklokkers bord. Laat hier geen misverstanden over ontstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij mij zaten de plug en play fucties niet in mijn bios gebakken dus kon ik het volatage ook niet verhogen, ik heb mijn bios geflashed en het gevolg is dat ik hier nu met mijn 166@200mhz aan het replyen ben

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/54438
Pagina: 1