Toon posts:

Tb900+Asus-A7V+Geforce2-hercules.mx+win2k

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Help dat ding doet vaaaaaaaaaaag....
onder win2k/3d loopt hij standaard vast.
en onder gewoon surfen ook na 20 minz
en nee de temp is normaal en nee ik snap er nix van. Wie weet hier meer van
het is een tb900 met dus asus a7v en een live 1024 128mb 133mhz maxtor 30,2gb ata 100
hercules prophet2 mx en een conseptronix modem. ik heb de nieuwste drivers en bios er al in maar geen resultaat....

Verwijderd

welcome to da club..............

Ik heb ook een a7v en meer mensen hebben hier problemen mee, including me.
Ik denk dat het aan de voeding ligt, iemand anders heeft hem terug naar de winkel gebracht, ze hadden alles getest maar alleen met een 400 watt voeding was het probleem opgelost, ik breng hem ook terug en laat testen met een 400 watt voeding.

doe het zelfde, het is de voeding

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is het nu opgelost met die voeding?
Want ik heb een vergelijkbare config op 250W hangen. Dat zou dan veel te weinig zijn.

Verwijderd

Ik heb dezelfde problemen gehad. Heb wel een iets ander systeempje: AMD k6-2 440@450, 128 mb ram, herc mx2 ddv, sblive 1024.

Met win2k loopt de pc ook naar enkele minuten vast of reboot. (nog steeds geen oplossing hiervoor) :(

En in 3d spellen loopt/liep ie meestal ook binnen enkel sec vast (onder winme en win98).
Dit heb ik grotendeels op kunnen lossen door een cooler op mijn kaartje te zetten (oude x86 cooler). Hij werd gewoon veelste heet.
Nu lopen fifa2001 en NFS5 al niet meer vast. Alleen SOF geeft nog problemen.
Ik wil nu zo snel mogelijk ff een goede cooler kopen en hoop dat het probleem dan helemaal is opgelost.

Misschien is dit ook een oplossing voor jou.

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:14
Ik heb bijna compleet hetzelfde systeem als jij en dezelfde problemen, bij mij zijn die problemen grotendeels opgelost door een cooler op m'n geforce te schroeven (zit er standaard niet op) sindsdien loopt ie (bevriest ie) bijna nooit meer...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

misschien driverproblemen....
Mijn drivers:

Bios 1005b
Via 4.25a
Directx 8
Nvidia 7.17
AMD AGP-patch (LargePageMinimum registry key)
W2K servicepack 1

Ik HAD ook enorm veel problemen... HL opstarten en binnen 20 frames (dus binnen een seconde) MUURVAST (geen ctrl-alt-del meer mogelijk) en af en toe met internet... ook zomaar... zonder melding of weet ik wat... weer muurvast... geen blauwe schermen...NIETS.... gewoon een frozen screentje....

Wat bij mij de oplossing is geweest, weet ik niet.... maar ik vermoed dat het ligt aan de drivers OF aan de volgorde waarin ze zijn geinstalleerd... (zie ook boven) en niet te vergeten m'n 300W voeding (eerst een 235W)

Verder.. kep m'n bak ook een beetje opgekrikt...
Ik heb m'n bak op de volgende instellingen:
T-bird 750@900MHz
Multiplier dus op 9.0x
FSB standaard op 100
I/O voltage op standaard 3.56V
VCore op 1,85 Volt (maximum dus... tenzij je het bord zelf gaat tweaken >:))
Misschien dat die VCore ook heeft meegeholpen... maar nogmaals... ik weet dus niet wat mijn oplossing is geweest :'(

M'n bios....
Er zijn veel mensen die het hebben over wijzigen van instellingen in het bios (zoals performancesettings op normal ipv optimal zetten).
Ik draai dus gewoon met STANDAARD instellingen... dus OPTIMAL performance enz...

Wie weet heb je hier iets aan... ik begrijp je frustraties... ik heb eerst al 4 weken lopen K*TTEN omdat (bleek achteraf) dat ik eerst een ONSTABIEL :( A7V-bordje had...

Laat please ff weten als je dit geprobeerd hebt, en uiteraard of het gelukt is... (m'n collega is ook nog steeds aan het kloten met dat ding)

Veel succes... (

Verwijderd

ik heb zelf ook een asus a7v en een tb 800 met een geforce 2mx als ik een tijdje ga surfen dan loopt ie gewoon vast.. en het maakt niet uit als ik formateer ik heb wel een oudere bios draaien???
en onder spellen heb ik nergens last van....!!
kan iemand meer helpen wat ik moet doen?

Verwijderd

......

Verwijderd

voor degene met AGP problemen onder W2000 en een AMD cpu'tje is dit de oplossing:

1 - Start Registry Editor (Regedt32.exe).

2 - Locate and click the following key in the registry: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management

3 - On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value:
Value Name: LargePageMinimum
Data Type: REG_DWORD
Radix: Hexadecimal
Value: 0xffffffff

4 - Quit Registry Editor.

5 - Restart the computer.

Zie eventueel ook:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q270/7/15.ASP

Ik heb het zelf ook gehad, nu niet meer! :)
TB1100@1250Mhz/784Mb/240Gb(4x60 raid)/Geforce DDR 64/12x DVD creative/Plextor 12x/AOpen 52x

edit:

OOK op een A7V board uiteraard

Verwijderd

Waarom is het nou altijd weer standaard die voeding?

Ik heb ook met een 250 gedraait....3hd's 2cd's waarvan 1 brander....asus a7v met duron 800@1060 en een gf2 mx en draaide als een tiet....niet 1 uur maar de hele dag!

Maar voor de rest weet ik niets!

Verwijderd

Op woensdag 11 oktober 2000 07:54 schreef inexces het volgende:
welcome to da club..............

Ik heb ook een a7v en meer mensen hebben hier problemen mee, including me.
Ik denk dat het aan de voeding ligt, iemand anders heeft hem terug naar de winkel gebracht, ze hadden alles getest maar alleen met een 400 watt voeding was het probleem opgelost, ik breng hem ook terug en laat testen met een 400 watt voeding.

doe het zelfde, het is de voeding
Wat een Bullshit...kan er niks anders op zeggen! :(

Heb je mijn config gezien:
TB1100@1250Mhz/ A7V /784Mb/240Gb(4x60 raid)/Geforce DDR 64/12x DVD creative/Plextor 12x/AOpen 52x

Dit alles draait probleemloos op een 300watt voeding.

het is maar dat je het weet! :)

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb bevestiging van mijn winkel: ik kan mijn 250W voeding ruilen voor een 300W (wel verschil bijbetalen), maar dan ben ik benieuwd of het beter gaat.

Kan het ook zo zijn dat die registry patch iedere keer na het opnieuw installeren van de 4in1 drivers gedraaid moet worden?

• ezwizard
  • Laatst online: 12-05 15:20
ITA >>>

Mocht je een (mogelijke) oplossing hebben gevonden voor jouw probleem, PLEASE laat het mij weten, want mijn probleem is EXACT hetzelfde... :( :( ook inderdaad dat alles als een trein draait (games enzo) maar IE 5/5.5 HO maar...

• ezwizard
behalve als ik de bios instellingen op 2x AGP zet, dan loopt ie wel ghoed... maar DAT wil ik dus niet !!!! (ding moet het %@#$%#$% toch gewoon kunnen doen op 4x AGP...)
ik heb trouwens bios 1004c...

• ezwizard
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104428
volg ook deze topic voor muis scroll problemen (net geopend)

Verwijderd

hey ewizard als jij het probleem heb gevonden mail dan ff .. of icq???
ik heb nog nikzz gevonden ...
probeer eens bios 1005c mischien help dat...
ik heb hem net geflash kijken als ie het goed doet...!!!!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb bijna hetzelfde systeem als de topicstarter alleen als moederbord een A7Pro dit is de nieuwe versie van de A7V.

Ennuh ik heb nog geen enkel probleem gehad :)
Ik kan de hele dag surfen zonder problemen.
Ik heb mn Core voltage op 1.5V gezet blijft ie lekker coool en daarmee blijft ie zelfs stabiel :) :) :)

Alle proemn in n drek

• ezwizard
OK !!!!!!!! Nou inmiddels alweer een paar dagen verder en VEEL gesurfd en nog steeds GEEN vastloper met bios 1005a...

YES !!!!!!!!!

(jullie moeten eens weten hoe lang me dit heeft geduurd... hoe lang dan? nou sinds ik de computer heb gekocht.... en wanneer heb je hem gekocht dan? nou ergens in november 2000...)

:) :) :) :) :) :) :) :)
Pagina: 1