Planet Internet kinderachtig !!!!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers. ff mijn gal spuwen.

Ik heb vanaf april 2001 een adsl-comfort abonnement. Ik was hier zeer tevreden over maar wilde toch eens wat anders proberen. Nu heb ik een chello abonnement. Ik ben hier ondanks vele slechte berichten heel tevreden over. Ik download +- al drie maanden met 150/240 kbs. Toch iets sneller dan adsl. Voorafgaande van dit alles heb ik mij laten informeren door een medewerker van Planet Internet. Hij gaf aan dat je minimaal één jaar een contract moest hebben en dat het daarna maandelijks opzegbaar was. Zodoende brief geschreven met opzegging van mijn adsl-abonnement. Wat scherts echter mijn verbazing. Planet neemt contact mij met op en zegt dat ze mijn abonnenment met één jaar hebben verlengd. Ik had een maand voordat mijn jaarcontract afliep dit moeten doorgeven. IK heb dat notabene expliciet gevraagd aan die medewerker. Ik pissig dat ik was de leveringsvoorwaarden van MXstream alsmede van planet opgezocht. Ik kom de volgende punten tegen.

Voorwaarden van Planet:

Artikel 14 / Duur en beëindiging van de Overeenkomst

De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.
De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.

voorwaarden van MXstream:

Artikel 18: Duur van de overeenkomst

De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van een jaar te rekenen vanaf de datum dat Mxstream bedrijfsklaar aan de Contractant ter beschikking is gesteld.

De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn van één maand door de Contractant worden opgezegd.

Zoals ik het interpreteer kan ik dus na het verstrijken van één jaar mijn abonnement maandelijks opzeggen.

Wie weet wat meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mxstream wel, planet niet

Je kunt je ADSL dus opzeggen, maar je planet account behoud je dan nog een tijdje (je kunt er dus nog emailen en inbellen enzo)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Maar bij Mxstream zeggen ze dat ik bij Planet moet zijn om mijn Mxstream verbinding op te zeggen.

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dat is volgens mij ook geen probleem
maar je kunt het planet internet account alleen jaarlijks (bij een jaarabonnement) opzeggen

Verder ben ik blij met m'n adsl, dus ik heb nog niet uitgezocht hoe het opzeggen precies in z'n werk gaat :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Gewoon niet betalen sluiten ze je vanzelf af :P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 20:31 schreef dreeke het volgende:
Denk niet dat meneer de Deurwaarder daar blij mee is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel makkelijk ja.. Maar ik heb zin in gezeik met deurwaarders enzo. Het is gewoon kleinzielig. Het ergste is dat de medewerkers elkaar allemaal tegenspreken. Niemand heeft mij nog van een duidelijk antwoord kunen voorzien. Het is triest gesteld met het niveau van medwerkers in een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen zin in gezeik met deurwaarders.. OOPS tikfoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 20:31 schreef dreeke het volgende:
Beetje lastig want dan word je ook van KPN afgesloten omdat je je telefoonrekeningen niet betaalt... daar staat bij ons ok mxstream bij :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MXstream is een jaarcontract (wat Cyber zegt is niet waar)is alleen op te zeggen per brief en met een hele goede reden, zoals bijv. verhuizing naar gebied waar geen MXstream beschikbaar is of geen geld of een scheiding, als je in de brief zet dat je geen pluspakket wil wordt je niet teruggezet naar een pluspakket, dus een hele goede reden is nodig om je account op te zeggen als je meteen wil annuleren is het een reden ivm snelheid dan moet je het jaarcontract betalen.
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Op maandag 01 juli 2002 20:10 schreef Bohr2001 het volgende:

Zoals ik het interpreteer kan ik dus na het verstrijken van één jaar mijn abonnement maandelijks opzeggen.

Wie weet wat meer..
Volgens mij interpreteer je dat fout.
Artikel 14 / Duur en beëindiging van de Overeenkomst

De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.
De Overeenkomst kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van minimaal een kalendermaand voor het verstrijken van de in lid 1 genoemde termijn.
De zogenaamde de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm is hier blijkbaar een jaar. Dat betekent dus dat je een abonnement aangaat voor de periode van een jaar, de laatste maand van dat jaar de gelegenheid hebt op te zeggen en bij het niet opzeggen automatisch en stilzwijgend je abonnement wordt verlengd.

Je kunt echter wel de overeenkomst vernietigen op grond van dwaling (6:228 Burgerlijk Wetboek). Je zegt dat de medewerker je een andere voorstelling van zaken heeft gegeven en de overeenkomst was mogelijk niet gesloten als de medewerker de juiste voorstelling van zaken aan je had verstrekt.

Jij hebt dus gedwaald en die komt in dit geval voor rekening van de wederpartij. Zij interpreteren hun voorwaarden dus volgens mij wel goed, maar zijn bij het begin van de overeenkomst al in de fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Dat is een bewijskwestie waar je nooit uit gaat komen.

Er zit nog maar een ding op ;)

Mxstream abo opzeggen voor komende jaar en vervolgens hele pand voorzien van ADSL middels router voor een jaartje om zo het lopende abonnement te bekostigen (of nog wat winst te maken)... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 12:55

SambalBij

We're all MAD here

Hopen dat planet dit jaar met een prijsverhoging komt, dan kun je met ingang van die datum opzeggen :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had door planet ook een incassobureau aan me broek, ze dachtten dat ik er lid was (nooit geweest) hadden ze 54,18 van me rekening afgeschreven, ik gebeld hebben ze het 2x teruggestort 1x teveel ik weer contact met ze opgenomen blablabla kreegt ik in 1x een incassobureau aan me broek.
planet zuigt het zijn achterbakse :(

NEEM NOOIT INTERNET VIA PLANET INTERNET, MOOIE SLOGAN HE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:56
ik krijg nog 330,- gulden van ze wegens teveel betaald abo geld. Zal eens een incassobureau aan hun broek hangen :D
Bellen heeft altijd zo weinig zin, de helpdesk is er allereerst niet voor, en de administratie heeft me nog nooit iets zinnig weten te vertellen. Brief schrijven schiet ook zelden op. Met telefonisch spammen kom je het verst. Triest, maar toch...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 02 juli 2002 18:07 schreef Operations het volgende:
Hopen dat planet dit jaar met een prijsverhoging komt, dan kun je met ingang van die datum opzeggen :)
Dit hoop ik dus daarom ook van harte >:)
Dan kan ik tenminste van ze afkomen.
Op het moment zit ik nog 9 maanden vast aan PI terwijl ik ze spuugzat ben met alles (zal niet alles gaan opnoemen :o)

39

Pagina: 1