Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

prog om LTP aan te sturen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 560 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Dit is dus ook net wat ik zoek :9~ ! (Wil het gebruiken voor mijn profielwerkstuk)
Alleen moet dan de tijd dat de lampjes aan staan ook instelbaar zijn!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 13:03

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 02 juli 2002 13:10 schreef LAuWe het volgende:

[..]

iemand met verstand van visual basic? dat heb ik denk ik redelijk snel uitgelegd....
'
ik héb visual basic, als je ff snimpel kunt uit leggen hoe ik bijv een knopje bind aan de functie "stroom op pin1" dan lukt het misschien al wel :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 19:26 schreef BaRF het volgende:

[..]

'
ik héb visual basic, als je ff snimpel kunt uit leggen hoe ik bijv een knopje bind aan de functie "stroom op pin1" dan lukt het misschien al wel :)
nou... "simpel" niet. maar wel te doen hoor ;)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48

[..]

iemand met verstand van visual basic? dat heb ik denk ik redelijk snel uitgelegd....
Ik ken mn visual basic wel, alleen met welk commando je de printerpoort aan spreekt ???

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 19:56 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Ik ken mn visual basic wel, alleen met welk commando je de printerpoort aan spreekt ???
ik gebruik dlportio
dan moet je dat ff downloaden en dan voeg je de dlportio.bas toe aan je project en dan gebruik je deze command:
code:
1
DlPortWritePortUchar 888, 8

(dit is een voorbeeld en dit zou pin 5 "hoog" zetten)

(handig: http://ra2modding.virtualave.net/lpt.html)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Op dinsdag 02 juli 2002 20:05 schreef LAuWe het volgende:

[..]

ik gebruik dlportio
dan moet je dat ff downloaden en dan voeg je de dlportio.bas toe aan je project en dan gebruik je deze command:
code:
1

mmmm, leuk om eens te proberen

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

kan alleen maar zeggen leuk vaag projectje..
het programma breed uitbreidbaar en je kunt bijna alles aan en uit zetten via lpt, cool :)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• fleppuhstein
Op dinsdag 02 juli 2002 20:05 schreef LAuWe het volgende:

[..]

ik gebruik dlportio
code:
1

ik heb nu die bas module, maar hoe stuur ik welke pin aan, alles verwijst namelijk naar een dll bestand.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 20:46 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

ik heb nu die bas module, maar hoe stuur ik welke pin aan, alles verwijst namelijk naar een dll bestand.
gewoon met de command
DlPortWritePortUchar <port>, <byte>
waarbij port dan alleen eigenlijk base en base+2 kan zijn (dat zijn 888 en 890) en byte dat moet je uitrekenen.
(ff een handig schema)
code:
1
2
D7  D6  D5  D4  D3  D2  D1  D0 
128 64  32  16  8   4   2   1

als je nu bijvoorbeeld D7 en D2 (dat zijn pin 9 en pin 4 op de lpt) hoog wilt hebben dan doe je 128 + 4 = 132
en dan word de command:
DlPortWritePortUchar 888, 132
(888 is de base van lpt1)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ook leuk om bijv. je burealamp, of led's op je computer mee aan en uit te zetten, en om je gordijn omhoog te doen :7

• fleppuhstein
Op dinsdag 02 juli 2002 21:06 schreef LAuWe het volgende:

[..]

gewoon met de command
DlPortWritePortUchar <port>, <byte>
waarbij port dan alleen eigenlijk base en base+2 kan zijn (dat zijn 888 en 890) en byte dat moet je uitrekenen.
(ff een handig schema)
code:
1
2
D7  D6  D5  D4  D3  D2  D1  D0 
128 64  32  16  8   4   2   1

als je nu bijvoorbeeld D7 en D2 (dat zijn pin 9 en pin 4 op de lpt) hoog wilt hebben dan doe je 128 + 4 = 132
en dan word de command:
DlPortWritePortUchar 888, 132
(888 is de base van lpt1)
je kan dus pin 2 t/m 9 wijzigen ?

edit:

de sys driver van dlportio moet ook worden geladen, iemand een idee.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik vraag mij af hoe NT/2000/XP op die directe poortsturing werkt....
De kernel van deze OS-sen houden elke directe communicatie met de harware tegen...

Maar idd, in GWBasic, Quickbasic en Turbobasic (heb ik met compiler) is het gewoon OUT 888,x waarbij x een getal is van 0 t/m 255 die in binair het getal op D0 tm/ D7 op de printerport doet verschijnen en dit bevat pin2 t/m pin9

Bij Velleman en de conrad kan je een bouwpakketje bestellen zodat je met simpele LPRINT CHR$(x) commando de poort kan aansturen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 21:39 schreef Sinclair het volgende:
De kernel van deze OS-sen houden elke directe communicatie met de harware tegen...

Maar idd, in GWBasic, Quickbasic en Turbobasic (heb ik met compiler) is het gewoon OUT 888,x waarbij x een getal is van 0 t/m 255 die in binair het getal op D0 tm/ D7 op de printerport doet verschijnen en dit bevat pin2 t/m pin9

Bij Velleman en de conrad kan je een bouwpakketje bestellen zodat je met simpele LPRINT CHR$(x) commando de poort kan aansturen.
onder 2000/XP/NT kan het niet direct.
de lpt heeft 3 "adressen"
888 --> Base (dit zijn pinnen 2 t/m 9)
889 --> Base+1 (deze is hier niet belangrijk want dit is om data terug te ontvangen)
890 --> Base+2 (pin 1 en 14 t/m 17 , let hierbij op dat ze allemaal inverted zijn behalve 16)
Op dinsdag 02 juli 2002 21:32 schreef fleppuhstein het volgende:

De sys driver van dlportio moet ook worden geladen, iemand een idee.
Hoe bedoel je ?

• fleppuhstein
als ik mn proggie run krijg ik de melding dlportio.sys device driver not loaded. port I/O will have no effect

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 22:49 schreef fleppuhstein het volgende:
als ik mn proggie run krijg ik de melding dlportio.sys device driver not loaded. port I/O will have no effect
ff zoeken op google naar "DLPort I/O + Download"

You get the point... Ff dat bestand opzoeken, Downloaden, Instaleren, OPnieuw opstarten en werken :)

• LauPro
  • Laatst online: 25-11 13:27

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 01 juli 2002 23:49 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Wanneer is binnenkort? ;)
Ik zoek hem ff op en dan komt die online. Je kan best wel er gave dingen mee doen. Bijvoorbeeld het gebruik van een 'knop' waar dan een functie achter zit.

Ik heb het gemaakt om met een laptop allemaal lampen aan/uit te laten gaan voor een voorstelling (in een theater). Alleen toen kwam de toneelmeester op het idee om die lampen op de lichtinstallatie aan te sluiten ;( Maar het werkt wel iig

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• fleppuhstein
Wie wil er zo vriendelijk zijn om dit programma testen, kan zelf niet testen namelijk, hij werkt volgens het dlportio gebruik, dlportio moet ook geinstaleerd staan op je pc

http://sluys092.speed.planet.nl/lptcontrol.exe

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Hmm intressant allemaal, ik zoek ook zoiets, maar dan voor linux !

Het mooiste zou zijn als er op een linux doosje een deamon draait die je met een tooltje vanaf een windhoos pc kunt aansturen.

Via een webpagina kan natuurlijk ook. Dus vanuit een browser bepaalde pins aan en uit kunnen zetten.

Iemand suggesties of programmeer kriebels ? ik red me prima met hardware maar software das niet mijn sterkste kant.

IP Rocks

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 23:13 schreef fleppuhstein het volgende:
Wie wil er zo vriendelijk zijn om dit programma testen, kan zelf niet testen namelijk, hij werkt volgens het dlportio gebruik, dlportio moet ook geinstaleerd staan op je pc

http://sluys092.speed.planet.nl/lptcontrol.exe
Bij mij werkt hij neit (de lampjes die op die poorten zitten gaan iig niet aan) Ik heb wel die dlportio, maar windows ME, ik weet niet of dat nog uit zou maken

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 19:56

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 02 juli 2002 21:39 schreef Sinclair het volgende:
Waarom denk je dat iedereen daarvoor DLPortI/O gebruikt hier? :P Dat is dus een driver die in ring 0 draait, en dus wel direct I/O mag doen.
(ring 0 toch??? anders ring 1.. maar in elk geval mag die driver dat wel. :) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Creepy

Creepy

Op woensdag 03 juli 2002 09:38 schreef redguy het volgende:

Het mooiste zou zijn als er op een linux doosje een deamon draait die je met een tooltje vanaf een windhoos pc kunt aansturen.

Via een webpagina kan natuurlijk ook. Dus vanuit een browser bepaalde pins aan en uit kunnen zetten.

Iemand suggesties of programmeer kriebels ? ik red me prima met hardware maar software das niet mijn sterkste kant.
Ik kan je wel een voorbeeld geven van het direct aansturen van de LPT poort in linux. Werkt in elk geval met kernel 2.2 en 2.4. Download de LCDInf Linux versie. Stuurt een HD44780 LCD aan via de LPT poort.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hmm, ik ben wel van plan om ook een DOS-runtime te maken voor mijn programma, maar van Linux heb ik nog geen kaas gegeten :'(

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik heb een tijd geleden iets met QuickBasic gemaakt om verschillende pinnen "high" te maken. mischien een id? Als er belangstelling is voor de source dan hoor ik het wel.

http://users.raketnet.nl/timvandernagel/bits.exe
(wel in full screen draaien)

Verwijderd

[..]

ik heb ook wel verstand van visual basic, alleen geen flauw idee hoe je dat doet, moet je dan niet een 'application extension' maken, een ehh, dll, .. err, ik bedoel een CLASS-object maken? en dat je dan via visualbasic de codes daarin gebruikt om dat aan te sturen?

zoals lptctrl.high(1)
dus lptcontrol --> high signal op pin 1?

Verwijderd

Als je een beetje in C(++) en PHP kan proggen kan je het volgende gebruiken
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <unistd.h>
#include <asm/io.h>
#include <sys/perm.h> 

#define base 0x378

void main() {
    outb(3, base);
}

Ik ben effe te lui om uit te zoeken hoe dat ook al weer met parameters kan. Misschien komt dat morgen wel :+

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

ik heb al een groot gedeelte van hetprogje af, maar ik moet alleen nog ff uitvinden hoe je nou precies 1 sec. en bv 1 min kun laten wachten, het gaat in iedregeval niet met een loop functie

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

high zetten en dan een sleep (pause) erin

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• [TazZ]
  • Laatst online: 25-06 15:06
ik stuur zoiets altijd aan in vb, gebruik hier win95io.dll... moet alleen nog ff iets hebbe om het ook onder nt/2000/xp aan de gang te krijge :'(

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 20:28 schreef -LoOneY- het volgende:
ik stuur zoiets altijd aan in vb, gebruik hier win95io.dll... moet alleen nog ff iets hebbe om het ook onder nt/2000/xp aan de gang te krijge :'(
dlportio gaat dat mee onder win2k/XP/NT

• white_panther
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

Op donderdag 18 juli 2002 14:14 schreef Koenzie het volgende:
high zetten en dan een sleep (pause) erin
ja maar hoe krijg je dan dat het precies 0,1 sec. is dan?

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Verwijderd

een sleep-time van 100 ms misschien wel?? :z

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 19:29

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

der staat altijd stroom op die poort... douw maar een ledje in ofzo gaat branden dan... neem niet teserieus want je blaast je poort zo op, maar op de printer poort hangt altijd stroom

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
mar volgens mij paitn tekening

is zo'n programma te maken???

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op zondag 21 juli 2002 18:58 schreef PlaceR het volgende:
mar volgens mij paitn tekening

is zo'n programma te maken???
vast wel :) Ik ben nu zelf ff aan het spelen met een progje om een camera links/rechts/op/neer te bewegen (VisualBasic), en dat moet ook wel kunnen met getimede stukjes.

Ff offtopic, weet iemand hoe je een camera input of dus webcam in visual basic kunt laten zien? al ff gekeken bij ons programming forumpie, maar ik dacht, vraag het hier ook eens :P

(topicje in /14 is meteen op slot gegooid met zon kut-google linkje -oh oh wat een lol daar :()

Verwijderd

Onder Delphi stelt 't aansturen van die pennen niks voor.
Heb net ff liggen spelen en krijg er al 't een en 't ander uit:)...

Zal wel eens kijken wat ik er van kan bakken.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik ben bezig met een programma (tijdelijk gestopt). Het heest PoortProg en je kan er stukjes mee 'programmeren'. Het ziet er een beetje uit als java (de taal) en er komt waarschijnlijk ook een dos-runtime (als ik zin heb :P).

ff plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/tweak/poortprog.png

Dus als er veel belangstelling is dan wil ik het wel ff afmaken.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

hey Laupro, dat doet me een beetje denken aan van die software voor lego van een paar jaar terug (niet mindstorm, maar die educatieve kit) :) ziet er leuk uit :P

Ik heb zelf momenteel dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/camcontrol.jpg

:P

Maar goed, is dus een schermpje met pijltje omhoog/laag/zijkanten, om camera te sturen.

Ik heb vandaag mn transistortjes etc binnen, dus dat word vanavond solderen :P

• fleppuhstein
Op dinsdag 23 juli 2002 18:20 schreef BaRF het volgende:
hey Laupro, dat doet me een beetje denken aan van die software voor lego van een paar jaar terug (niet mindstorm, maar die educatieve kit) :) ziet er leuk uit :P

[plaatje]
mmm, mn server doet het nog niet :(

Maar goed, is dus een schermpje met pijltje omhoog/laag/zijkanten, om camera te sturen.

Die lego kit dat was toch die plotter die je kon bouwen. Daaar lijkt het verdraait veel op, zoiets moeten we eigenlijk hebben. Ik ga eens ff zoeken.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 23 juli 2002 18:33 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Die lego kit dat was toch die plotter die je kon bouwen. Daaar lijkt het verdraait veel op, zoiets moeten we eigenlijk hebben. Ik ga eens ff zoeken.
ja zou coolzijn :D

ohja, hoe kun je het best een schakelingetje maken zodat contact 1= stroom > motor rechtsom, contact 2= stroom > motor linksom? :) met een gewoon lego motortje bv

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 juli 2002 15:25 schreef LauPro het volgende:
Ik ben bezig met een programma (tijdelijk gestopt). Het heest PoortProg en je kan er stukjes mee 'programmeren'. Het ziet er een beetje uit als java (de taal) en er komt waarschijnlijk ook een dos-runtime (als ik zin heb :P).

ff plaatje:
[url="http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/tweak/poortprog.png"][afbeelding][/url]

Dus als er veel belangstelling is dan wil ik het wel ff afmaken.
kun je er zoals ik mijn tekening ook een playlist en een tijdbalkje bijmaken

dan is het helemaal easy en gebruiksvriendelijk

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

dit word opzekers cool, effe een schakeling maken, waarmee je bijv. je casefan's ken schakelen, of een klein robotje dingen laten oppakken, maar software waarmee je dus gewoon aan/uit. kan doen is er nog niet?

Verwijderd

Topicstarter
zijn ze mee bezig

kun je denk ik ook wel fans mee schakelen (relais eraan is dan wel nodig) lpt poort stuurt maar 5 volt

voor ledjes is dit wel mooi (+ weerstandjes)

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:30
Kan je me die prog ff mailen :+
Op dinsdag 23 juli 2002 18:20 schreef BaRF het volgende:

[url="http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/camcontrol.jpg"][afbeelding][/url]

:P

• BaRF

BaRF

bijna kerst

hey strak hij werkt :) Ik heb een schakelingetje waar 230v mee kan worden geschakeld, en als ik nu op 1 van die knopje druk gaat het de bijbehorende schemerlamp aan! :D

• fleppuhstein
Op dinsdag 23 juli 2002 20:27 schreef BaRF het volgende:
hey strak hij werkt :) Ik heb een schakelingetje waar 230v mee kan worden geschakeld, en als ik nu op 1 van die knopje druk gaat het de bijbehorende schemerlamp aan! :D
Post het schema eens en maak eens een pic ? Als je wil. En welk programma gebruik je ?

Verwijderd

Ik ben ook geinteresseerd in voornamelijk andere VB sources :) Een idee om dit misschien gewoon hier in dit topic te plaatsen, dan heeft iedereen er wat aan qua hobbyen :)

• fleppuhstein
Ik heb me net rot gezocht op google, alleen de enigste wat ik kan vinden is een plotter op basis van mindstorms, dat moeten we niet hebben. Maar ik denk dat er toch wel wat te maken moet zijn qua software, ik heb verder terug in het topic, ik meen net op pagina twee al een programma geschreven die draait op basis van dlportio, zou diegene die fysiek al het schema heeft gemaakt deze willen uit testen.

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 20:07
Op dinsdag 23 juli 2002 19:59 schreef _ferry_ het volgende:
dit word opzekers cool, effe een schakeling maken, waarmee je bijv. je casefan's ken schakelen, of een klein robotje dingen laten oppakken, maar software waarmee je dus gewoon aan/uit. kan doen is er nog niet?
ik heb wel iets gemaakt om fans aan te sturen, maar ik heb geen hardware om te testen (nog niet helemaal af)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tweakgot/fancontrol.jpg

Fan plaatje is van iemand op GoT, maar ik weet niet wie...

in C (++)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#include &lt;stdafx.h&gt;
#include &lt;conio.h&gt;
#include &lt;stdio.h&gt;

void main(void)
{
    int x;
    x = _inp(888);
    printf(&quot;%d\n&quot;,x);
}

vb (mbv "port.dll")
code:
1
2
temp = INPORT(888)
OUTPORT 888, temp + 1

site voor lpt poort aan te sturen in vb:
[url="http://home.wxs.nl/~majosoft/vb/body_lpt_port.html"]http://home.wxs.nl/~majosoft/vb/body_lpt_port.html[/url]

• fleppuhstein
Op dinsdag 23 juli 2002 21:31 schreef Aerox.2000 het volgende:

[..]

ik heb wel iets gemaakt om fans aan te sturen, maar ik heb geen hardware om te testen (nog niet helemaal af)
[url="http://members.lycos.nl/tweakgot/fancontrol.jpg"][afbeelding][/url]

Fan plaatje is van iemand op GoT, maar weet niet wie...
Okee, en de coding hier achter is ? of is het alleen een grafische interface ?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 23 juli 2002 20:57 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Post het schema eens en maak eens een pic ? Als je wil. En welk programma gebruik je ?
ik gebruik het schema van circuitsonline, deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.net/circuits/sch/000034.gif
En dan kun je naar keuze de 1k en de led vervangen door bv een optocoupler.

Enhet programma dat ik gebruik heb ik zelf gemaakt :D

Veeeeet simpel blijkt het dus in Visual Basic. Gewoon dat dlportio zooitje!

Voorbeeldje:
[code]Private Sub OmhoogKnop_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
DlPortWritePortUchar 888, 1
code:
1
End Sub

En zoals gezegd: 1 is dus lamp 1 bv, 2 is lamp 2, 3 is 1 en 2 etc :)

Zoiets als die fan regelaar is ZOOO SIMPEL! ik wist niet echt wat van coden maar dit is wel heel simpel :D

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 20:07
Op dinsdag 23 juli 2002 21:32 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Okee, en de coding hier achter is ? of is het alleen een grafische interface ?
hij stuurt gewoon de lpt poort aan, en leest deze weer uit (alles werkt voor zover ik het kan testen)

Verwijderd

Die optokoppelingen, moeten die zijn voorzien van een transistoruitgang of niet. Ik weet niet in hoeverre stroom fluctuaties opgevangen moeten worden door de transistor.

Weet iemand toevallig de uitgangspanning/stroom van een LPT poort (ivm relais daarop) ? :) Scheelt weer een moederbord per ongeluk opblazen :P

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 23 juli 2002 22:29 schreef Gordijnstok het volgende:
Die optokoppelingen, moeten die zijn voorzien van een transistoruitgang of niet. Ik weet niet in hoeverre stroom fluctuaties opgevangen moeten worden door de transistor.

Weet iemand toevallig de uitgangspanning/stroom van een LPT poort (ivm relais daarop) ? :) Scheelt weer een moederbord per ongeluk opblazen :P
ik zou zoiezo toch maar bv een 547 transistorretje er tussen pleuren hoor :)

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 15:10 schreef NoBrain het volgende:
Onder Delphi stelt 't aansturen van die pennen niks voor.
Heb net ff liggen spelen en krijg er al 't een en 't ander uit:)...

Zal wel eens kijken wat ik er van kan bakken.
dom blond hier, maar hoe stuur je de printerpoort onder delphi dan aan?

met pinnen enzo?

• fleppuhstein
Okee mijn proggie is af, hij is getest door BaRF, en het werkt. Wel is dlportio een vereiste op je systeem, ik wil dit programma best wel uitbreiden als daar vraag voor is. Mocht er een fout in zitten mail me dan.

Programma code (Visual Basic): [url="http://www3.evilserv.com/raamrubber/lptcontrol.zip"]KLIK[/url]

Executable file: [url="http://www3.evilserv.com/raamrubber/lptcontrol.exe"]KLIK[/url]

En als het goed is, is dit het schema te gebruiken, sorry voor het bmp format, maar ik kan niet anders, nieuwe install

Afbeeldingslocatie: http://www3.evilserv.com/raamrubber/schemalptcontrol.bmp

• BaRF

BaRF

bijna kerst

die pressnrelease werkt nog niet 100% :) als er een checkbox geactiveerd is, inverteerd ie de waardes bij een 'press'...

(is dat stukje code wat ik stuurde niet makkelijker? is wel alleen afzonderlijk, maarja...)

ohja, een checkbox om een timer te activeren is ook een idee misschien?

en dit is net zo makkelijk :+
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.net/circuits/sch/000034.gif

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 23 juli 2002 22:44 schreef wickedw het volgende:

[..]

dom blond hier, maar hoe stuur je de printerpoort onder delphi dan aan?

met pinnen enzo?
Deze vraag is al vaker gesteld (in /14 dan :) )
1: Zoek/maak wat asm. routines. Maar dit werkt dan NIET voor NT/2000/XP.
2: Gebruik DLPortI/O (ja.. ook prima te gebruiken in Delphi)

• fleppuhstein
Damn ga ik vandaag naar die lectroboer, ben ik de nummer tjes vergeten op te schrijven. Dus ff een laatste check vd artikelen:

1 X printer connector.
1 X printer conn. kapje.
1 X printplaat.
8 X weerstand 4,7 Kohm
8 X transistor (welk type ?)
8 X optokopler (welk type ?)

Iemand die precies weet welke type's ? want dit is voor het eerst dat ik voor wat anders ga dan ledjes en weerstanden.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 24 juli 2002 18:18 schreef fleppuhstein het volgende:
Damn ga ik vandaag naar die lectroboer, ben ik de nummer tjes vergeten op te schrijven. Dus ff een laatste check vd artikelen:

1 X printer connector.
1 X printer conn. kapje.
1 X printplaat.
8 X weerstand 4,7 Kohm
8 X transistor (welk type ?)
8 X optokopler (welk type ?)

Iemand die precies weet welke type's ? want dit is voor het eerst dat ik voor wat anders ga dan ledjes en weerstanden.
transisor moet zijn de bc547b en de opto is de cny-17 (meest gebruikte). Als je eerst wil testen met leds kun je die opto ook vervangen door een 1kOhm + Led, kost ook niks :)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

[dammit dubbelpost]

• voodoo202
  • Laatst online: 04-08 20:29
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, of er al iets degelijks is.

Is er mischien ook iemand berijdt om de source straks te posten ?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ja misschien wel hoor, tis zo simpel. Ik heb net even een gedeelte getest van een nieuw stukje code van fleppuhstein en dat werkt goed :) (lang leve binary optelsommen) en mn eigen progje is eigenlijk ook, uh af. In de zin van 8 simpele knopjes voor de 8 data pins :)

Maar goed, meer leuks volgt vast wel :+

• fleppuhstein
Op donderdag 25 juli 2002 11:40 schreef BaRF het volgende:
ja misschien wel hoor, tis zo simpel. Ik heb net even een gedeelte getest van een nieuw stukje code van fleppuhstein en dat werkt goed :) (lang leve binary optelsommen) en mn eigen progje is eigenlijk ook, uh af. In de zin van 8 simpele knopjes voor de 8 data pins :)

Maar goed, meer leuks volgt vast wel :+
Hmmmm ik denk ik ga dat printje ook ff maken, dus ik die spullen gekocht, en een nieuw soldeerstation. Ik dat ding in elkaar zetten en testen, en wat denk je niet werken ? Vraagje BaRf kan jij ff een plaatjes schieten van jou schema kan ik ff kijken of ik alles op de goede manier heb in gezet, wat ik weet niet zeker of ik de transistor wel goed plaats.

edit:
Schema update: ik heb nu een ledje werkend, ik ga van de week ff verder met solderen, dan zal ik ook het programma ff uitbreiden ik heb bu al een knightrider script, maar die zit nog in een test fase. Van de week meer, maar morgen eerst een dagje klein, naar madurodam.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

leuk madurodam :)

hier is mijn test print:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/leds.jpg

• fleppuhstein
Op vrijdag 26 juli 2002 20:15 schreef BaRF het volgende:
leuk madurodam :)

hier is mijn test print:
[url="http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/leds.jpg"][afbeelding][/url]
Sier er goed uit barf, ik ben weer druk bezig met solderen , ik heb nu alles op mn experimenteerplaat. Ik kom nog twee weerstandjes te kort dus die moet ik dinsdag ff halen. En ik ga dinsdag op mn werk de lpt connector eraan vast zetten , want ik heb thuis een te grote soldeer punt. En op mn werk staat een lichte weller met superdunnen punt. Dus dinsdag avond hopelijk werken, zodat ik ook weer mn programma kan uit breiden. Hopen dat ik er net zoiets van kan maken als smartie. En dan ook een beetje bekendheid.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op zaterdag 27 juli 2002 20:08 schreef fleppuhstein het volgende:

[..]

Sier er goed uit barf, ik ben weer druk bezig met solderen , ik heb nu alles op mn experimenteerplaat. Ik kom nog twee weerstandjes te kort dus die moet ik dinsdag ff halen. En ik ga dinsdag op mn werk de lpt connector eraan vast zetten , want ik heb thuis een te grote soldeer punt. En op mn werk staat een lichte weller met superdunnen punt. Dus dinsdag avond hopelijk werken, zodat ik ook weer mn programma kan uit breiden. Hopen dat ik er net zoiets van kan maken als smartie. En dan ook een beetje bekendheid.
Zoals smartie? Aah, dus text met letters :+ hehe kiddin, maar een leuk poort progje zou idd wel goed kunnen lopen. maar dan zou ik er wel een sequencer in bouwen.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op dinsdag 23 juli 2002 19:53 schreef PlaceR het volgende:

[..]

kun je er zoals ik mijn tekening ook een playlist en een tijdbalkje bijmaken

dan is het helemaal easy en gebruiksvriendelijk
:o, het lijkt heel ingewikkeld, ziet er ook nog een beetje lame uit (dat onderaan). Maar het is vrij eenvoudig. Ik maak het voornamelijk voor mezelf om proef-opstellingen eenvoudig te kunnen proberen.

edit: overigens is het werken met een 'playlist' zeer onhandig. Dat zul je wel merken als je met z'n programma gaat werken, dat je dan toch liever je eigen constructies wilt verzinnen.

Het is namelijk ook de bedoeling dat je dus sowieso met 'functions' kan werken zodat je bepaade acties niet meer hoeft te herhalen. En 'if (blaat) { }', waarmee je dus ook met de 'input' van de (lpt) poort kan werken.

• fleppuhstein
Op zaterdag 27 juli 2002 21:36 schreef BaRF het volgende:

[..]

Zoals smartie? Aah, dus text met letters :+ hehe kiddin, maar een leuk poort progje zou idd wel goed kunnen lopen. maar dan zou ik er wel een sequencer in bouwen.
sequencer ? text en uitleg graag

• fleppuhstein
Okee, ik heb nu ook een werkend schema met 8 ledjes die ik nu kan aan sturen doormiddel van mijn programma.

Ik zal het programma Lpt control uitbreiden met een aantal script, alleen ik moet ff kijken hoe ik dat doe met de loop. Want als ik deze aanzet dan zitten alle controls vast en kan ik dus ook het vinkje van de loop niet meer uitzetten.

Mocht er dus nog iemand zijn met enkele ideeën over een aantal scripts of over hoe ik die lopp eruit kan halen graag.

De volgende scripts zitten er al in:

Knightrider >> met een ledje wat erachteraan loopt.
Knightrider scanner >> vanuit het midden naar buiten de ledjes aan.
Vumeter >> van links naar rechts oplopend.
Knipperend >> alle ledjes knipperen.

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34
fleppuhstein schreef op 30 juli 2002 @ 22:07:
Okee, ik heb nu ook een werkend schema met 8 ledjes die ik nu kan aan sturen doormiddel van mijn programma.

Ik zal het programma Lpt control uitbreiden met een aantal script, alleen ik moet ff kijken hoe ik dat doe met de loop. Want als ik deze aanzet dan zitten alle controls vast en kan ik dus ook het vinkje van de loop niet meer uitzetten.

Mocht er dus nog iemand zijn met enkele ideeën over een aantal scripts of over hoe ik die lopp eruit kan halen graag.

URL schema+prog ?

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

• fleppuhstein
ben er ff mee bezig. ik zal vanavond als ik thuis ben ff de url van het programma posten, Trouwens van een eerdere versie staat het er al hier boven. gewoon ff lezen dus.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:24
Ik ben nu bezig met een ActiveX-dll, die hang ik dan aan mijn IIS-server, kan ik lekker overal via internet mijn lampen aanzetten 8)
Ik moet alleen de beveiliging ff goed doen, toch wel lullig als je lekker aan het GoTTen bent, gaan in eens alle lampen uit :*) :*)

• fleppuhstein
fleppuhstein schreef op 30 juli 2002 @ 22:07:

update Lus functie werkt nu ook. Ga nu werken aan een mail checker. Zal vanavond ff online gooien. (8>

• nescafe
  • Laatst online: 13:55
Ik heb ooit wat discolichten gebouwd (nouja mijn broer dan, en ik besturing), programma gemaakt in dos/pascal met patternen, bpm counter, geluid, screen flashte mee enzo...

blijkt dat iemand hetzelfde idee had maar dan voor windows gekoppeld aan winamp

op die site staan ook schema's om 8 lampen aan te sluiten, tot zelfs 32 met een beetje electronica...

er zit ook een proggie bij die looplichtjes kan maken enzo..
ja niet om jullie plezier te vergallen (ik weet hoe leuk zelf maken is) maar ik vond het erg leuk om die schema's te zien..

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• fleppuhstein
Okee mensen, Ik heb nu een goed werkende versie gemaakt van LPT control. Met daarin de volgende opties:

- Pin voor pin hoog of laag zetten
- Press & release
- 4-tal scripts tw: Knightrider, Knightriderscan, Vumeter look a like, en Knipper.

Alle scripts kunnen geloop worden, en ook is de interval in te stellen. De script output moet ik nog ff op orde brengen. Ik hoop over twee weken weer een update te hebben gedaan. Voor tips en ideeën mag je mailen. 8)

Verwijderd

Topicstarter
welke relais moet ik hebben om 220 te kunnen schakelen

anders maak ik lichtcomputer met computer en ga ik wat knutselen

(ist een windows of dos proggel anders kan ik hem zelfs op mijn 286 laptop proberen te draaien)

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:34:
welke relais moet ik hebben om 220 te kunnen schakelen

anders maak ik lichtcomputer met computer en ga ik wat knutselen

(ist een windows of dos proggel anders kan ik hem zelfs op mijn 286 laptop proberen te draaien)
Window bassed.

Zelfde schema gebruiken, en dan de led en weerstand vervangen door een optokoppler cny17 geloof ik.

• Suepahfly
  • Laatst online: 16-10 13:42
Leuk idee
[sub]* Suepahfly snapt alleen niks van die elctro praat[/sub]

Zou wel mooi zijn als Barf ook nog iets kan maken om m'n mini RC mee aan te sturen :)

Verwijderd

never mind
was even niet aan het opletten

• fleppuhstein
Suepahfly schreef op 31 juli 2002 @ 23:12:
Leuk idee
[sub]* fleppuhstein snapt alleen niks van die elctro praat[/sub]

Zou wel mooi zijn als Barf ook nog iets kan maken om m'n mini RC mee aan te sturen :)
Nou das vrij makkelijk hoor, gewoon de schakeling zo houden en je AB aansluiten ipv ledjes, en zijn vier verschillende rijchtingen. die moet je doorkoppelen naar zon transitir, die maakt de schakeling zodra er spanning op de pin komt

Verwijderd

Topicstarter
kan je dan ook da proggel ff online gooien. lekker beetje aanklote en welke relais heb ik nodig om 230v te kunnen schakelen
anders neem ik morgen paar relais mee van werk en heb ik eeen nieuwe functie voor me ouwe discolampen

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:45:
kan je dan ook da proggel ff online gooien. lekker beetje aanklote en welke relais heb ik nodig om 230v te kunnen schakelen
anders neem ik morgen paar relais mee van werk en heb ik eeen nieuwe functie voor me ouwe discolampen
http://www3.evilserv.com/raamrubber/lptcontrol.exe

geen relais gebruiken maar een optokoppler.

• merijnen
  • Laatst online: 15-09 10:50

merijnen

Beam Me Up Scotty!

ik heb deze vraag al vaker gesteld, maar kreeg telkens een onduidelijk antwoord. Nu nog een keertje dus: Is een ERGENS een programma waarmee je in WinXP WEL die LPT poort aan kan sturen?

Verwijderd

Topicstarter
optokoppler wtf is dat ff utileg graag

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

merijnen schreef op 01 augustus 2002 @ 21:50:
ik heb deze vraag al vaker gesteld, maar kreeg telkens een onduidelijk antwoord. Nu nog een keertje dus: Is een ERGENS een programma waarmee je in WinXP WEL die LPT poort aan kan sturen?
Jah ik gebruik hier een klein driver-programma voor ([google=port95nt.exe]). Het programma waarmee ik trouwens bezig ben heeft deze functie standaard.
Verwijderd schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
optokoppler wtf is dat ff utileg graag
Galvisch gescheiden koppeling tussen de PC en de Interface. Stel dat je bij die interface 230v schakeld (bijv relais) en er ontstaat kortsluitinging dan slaat die kortsluiting niet door op je pc maar is enkel je interface 'dood' :7

Verwijderd

Ik heb eens een programma gemaakt hoe je dat kan doen. Erg netjes, werkt perfect en de source code is volledig commented. Je kan de door mij zogenaamde streams maken in het programma, of er eentje openen (commandline). Je kan ze afspelen op een zelf instelbare snelheid. Er is echter een probleem, het werkt NIEt voor windows XP (en daar maakte ik het nou juist voor 8)7 ) , onder win98 werkt het wel. Ik hoorde dat je voor xp een of andere DLL nodig hebt, maar die heb ik niet :'( Wellaat het programma een leuke animatie zien van welke pinnen aan en uit gaan (ervanuitgaande dat pin 2 tm 9 gebruikt worden) Als je intresse hebt in het programma tot nu toe,zeg ut maar. Als je misschien weet wat ik kan doen om het voor xp te maken, ben ik erg blij :)

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 02:40:
Ik heb eens een programma gemaakt hoe je dat kan doen. Erg netjes, werkt perfect en de source code is volledig commented. Je kan de door mij zogenaamde streams maken in het programma, of er eentje openen (commandline). Je kan ze afspelen op een zelf instelbare snelheid. Er is echter een probleem, het werkt NIEt voor windows XP (en daar maakte ik het nou juist voor 8)7 ) , onder win98 werkt het wel. Ik hoorde dat je voor xp een of andere DLL nodig hebt, maar die heb ik niet :'( Wellaat het programma een leuke animatie zien van welke pinnen aan en uit gaan (ervanuitgaande dat pin 2 tm 9 gebruikt worden) Als je intresse hebt in het programma tot nu toe,zeg ut maar. Als je misschien weet wat ik kan doen om het voor xp te maken, ben ik erg blij :)
Post eens een link naar je proggie misschien kan ik er eens f naar kijken welke taal ?

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

aan mijn LPT komt een lcd.. kun je met je serele poort net zo makkelijk LED's aansturen...

Ik wil ook een babybus maken met een aantal leds voor:
- U've got mail
- Internet Connection Down
- Colocated Webserver Unreacheble
- etc...

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• fleppuhstein
xychix schreef op 02 augustus 2002 @ 13:29:
aan mijn LPT komt een lcd.. kun je met je serele poort net zo makkelijk LED's aansturen...

Ik wil ook een babybus maken met een aantal leds voor:
- U've got mail
- Internet Connection Down
- Colocated Webserver Unreacheble
- etc...
Voor zo ver bekend kan je deze niet een twee drie aansturen via serieel, Je kan beter dan een extra kaartje bijkopen of een serieele lcd.

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
ik ken qbasic wel (heb hiervoor nog enkele bestandjes geschreven staan hier nog wel ergens) en ik kan poort aansturen. Alleen niet zo mooi met zoveel seconden wachten enz. Ik gebruik het nu niet meer want ik draai nu onder xp, en die laat het besturen van poorten niet zomaar toe. Dus iemand met verstand van vis basic wil je ff progie make?

O ja misschien moet je deze vragen stellen in het " Programming & Webscripting " forum

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 13:37

glashio

C64 > AMIGA > PC

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• fleppuhstein
pierre-oord schreef op 04 augustus 2002 @ 17:56:
ik ken qbasic wel (heb hiervoor nog enkele bestandjes geschreven staan hier nog wel ergens) en ik kan poort aansturen. Alleen niet zo mooi met zoveel seconden wachten enz. Ik gebruik het nu niet meer want ik draai nu onder xp, en die laat het besturen van poorten niet zomaar toe. Dus iemand met verstand van vis basic wil je ff progie make?

O ja misschien moet je deze vragen stellen in het " Programming & Webscripting " forum
Lees het topic eens ff goed door, voordat je vragen gaat stellen, je moet eerst ff google'n voor port95, en dan het vb exe file downloaden van: www3.evilserv.com/raamrubber/lptcontrol.exe

• pierre-oord
  • Laatst online: 25-11 17:45
GoT it nou teste

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• fleppuhstein
BEn je nog aan het solderen of heb je al de layout voor elkaar zoja pics ?

Verwijderd

ik krij telkens een error op je progie, lptcontrol

error "53"
cant find file dllportio.dll

• fleppuhstein
Klopt er moet eerst nog een proggie geinstald worden ff zoeken ben zo terug met een edit.

Hiero de edit:

http://backupteam.gamepoint.net/smartie/port95nt.exe, dit eerst instaleren dan ff rebooten. En dan mijn proggie draaien, ik ga binnen kort ff een website maken zodraa ik wat tijd heb, ben namelijk erg druk met mn casemod en inkoopactie. Dan komen er misschien weer wat extra scripts bij.

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02
Is het ook mogelijk om de inputs van de lpt uit te lezen?
Ik denk persoonlijk van wel.
Als dit kan lijkt met dit wel een nuttige toevoeging.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Verwijderd

ik heb die prog nu en alleen de eerst 3 gaan aan , als windows start de 4de ook, maar in windows kan ik op knoppen drukken zo veel ik wil maar er gebeurt niks ??

Verwijderd

aaahhhh damd , ik kan me wel 8)7 tot ik er :+ uitzie, heb plug verkeerdom gesoldeerd. 16- 22 ground en 13- 5 als lampje , stomme ik

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Nieuwe toevoegingen zijn crossposts met Scripts' eiegn topic: LPT gestuurd leds.

Daarom op slot. (ook vanwege het oude-koe gehalte :))
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.