Nou das vrij makkelijk hoor, gewoon de schakeling zo houden en je AB aansluiten ipv ledjes, en zijn vier verschillende rijchtingen. die moet je doorkoppelen naar zon transitir, die maakt de schakeling zodra er spanning op de pin komtSuepahfly schreef op 31 juli 2002 @ 23:12:
Leuk idee
[sub]* fleppuhstein snapt alleen niks van die elctro praat[/sub]
Zou wel mooi zijn als Barf ook nog iets kan maken om m'n mini RC mee aan te sturen
kan je dan ook da proggel ff online gooien. lekker beetje aanklote en welke relais heb ik nodig om 230v te kunnen schakelen
anders neem ik morgen paar relais mee van werk en heb ik eeen nieuwe functie voor me ouwe discolampen
anders neem ik morgen paar relais mee van werk en heb ik eeen nieuwe functie voor me ouwe discolampen
http://www3.evilserv.com/raamrubber/lptcontrol.exeVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:45:
kan je dan ook da proggel ff online gooien. lekker beetje aanklote en welke relais heb ik nodig om 230v te kunnen schakelen
geen relais gebruiken maar een optokoppler.
ik heb deze vraag al vaker gesteld, maar kreeg telkens een onduidelijk antwoord. Nu nog een keertje dus: Is een ERGENS een programma waarmee je in WinXP WEL die LPT poort aan kan sturen?
Jah ik gebruik hier een klein driver-programma voor ([google=port95nt.exe]). Het programma waarmee ik trouwens bezig ben heeft deze functie standaard.merijnen schreef op 01 augustus 2002 @ 21:50:
ik heb deze vraag al vaker gesteld, maar kreeg telkens een onduidelijk antwoord. Nu nog een keertje dus: Is een ERGENS een programma waarmee je in WinXP WEL die LPT poort aan kan sturen?
Galvisch gescheiden koppeling tussen de PC en de Interface. Stel dat je bij die interface 230v schakeld (bijv relais) en er ontstaat kortsluitinging dan slaat die kortsluiting niet door op je pc maar is enkel je interface 'dood'Verwijderd schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
optokoppler wtf is dat ff utileg graag
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Ik heb eens een programma gemaakt hoe je dat kan doen. Erg netjes, werkt perfect en de source code is volledig commented. Je kan de door mij zogenaamde streams maken in het programma, of er eentje openen (commandline). Je kan ze afspelen op een zelf instelbare snelheid. Er is echter een probleem, het werkt NIEt voor windows XP (en daar maakte ik het nou juist voor
) , onder win98 werkt het wel. Ik hoorde dat je voor xp een of andere DLL nodig hebt, maar die heb ik niet
Wellaat het programma een leuke animatie zien van welke pinnen aan en uit gaan (ervanuitgaande dat pin 2 tm 9 gebruikt worden) Als je intresse hebt in het programma tot nu toe,zeg ut maar. Als je misschien weet wat ik kan doen om het voor xp te maken, ben ik erg blij
Post eens een link naar je proggie misschien kan ik er eens f naar kijken welke taal ?Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 02:40:
Ik heb eens een programma gemaakt hoe je dat kan doen. Erg netjes, werkt perfect en de source code is volledig commented. Je kan de door mij zogenaamde streams maken in het programma, of er eentje openen (commandline). Je kan ze afspelen op een zelf instelbare snelheid. Er is echter een probleem, het werkt NIEt voor windows XP (en daar maakte ik het nou juist voor) , onder win98 werkt het wel. Ik hoorde dat je voor xp een of andere DLL nodig hebt, maar die heb ik niet
Wellaat het programma een leuke animatie zien van welke pinnen aan en uit gaan (ervanuitgaande dat pin 2 tm 9 gebruikt worden) Als je intresse hebt in het programma tot nu toe,zeg ut maar. Als je misschien weet wat ik kan doen om het voor xp te maken, ben ik erg blij
aan mijn LPT komt een lcd.. kun je met je serele poort net zo makkelijk LED's aansturen...
Ik wil ook een babybus maken met een aantal leds voor:
- U've got mail
- Internet Connection Down
- Colocated Webserver Unreacheble
- etc...
- U've got mail
- etc...
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Voor zo ver bekend kan je deze niet een twee drie aansturen via serieel, Je kan beter dan een extra kaartje bijkopen of een serieele lcd.xychix schreef op 02 augustus 2002 @ 13:29:
aan mijn LPT komt een lcd.. kun je met je serele poort net zo makkelijk LED's aansturen...
- U've got mail
- etc...
ik ken qbasic wel (heb hiervoor nog enkele bestandjes geschreven staan hier nog wel ergens) en ik kan poort aansturen. Alleen niet zo mooi met zoveel seconden wachten enz. Ik gebruik het nu niet meer want ik draai nu onder xp, en die laat het besturen van poorten niet zomaar toe. Dus iemand met verstand van vis basic wil je ff progie make?
O ja misschien moet je deze vragen stellen in het " Programming & Webscripting " forum
O ja misschien moet je deze vragen stellen in het " Programming & Webscripting " forum
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Lees het topic eens ff goed door, voordat je vragen gaat stellen, je moet eerst ff google'n voor port95, en dan het vb exe file downloaden van: www3.evilserv.com/raamrubber/lptcontrol.exepierre-oord schreef op 04 augustus 2002 @ 17:56:
ik ken qbasic wel (heb hiervoor nog enkele bestandjes geschreven staan hier nog wel ergens) en ik kan poort aansturen. Alleen niet zo mooi met zoveel seconden wachten enz. Ik gebruik het nu niet meer want ik draai nu onder xp, en die laat het besturen van poorten niet zomaar toe. Dus iemand met verstand van vis basic wil je ff progie make?
GoT it nou teste
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
BEn je nog aan het solderen of heb je al de layout voor elkaar zoja pics ?pierre-oord schreef op 05 augustus 2002 @ 12:03:
GoT it nou teste
Verwijderd
ik krij telkens een error op je progie, lptcontrol
error "53"
cant find file dllportio.dll
error "53"
cant find file dllportio.dll
Klopt er moet eerst nog een proggie geinstald worden ff zoeken ben zo terug met een edit.
Hiero de edit:
http://backupteam.gamepoint.net/smartie/port95nt.exe, dit eerst instaleren dan ff rebooten. En dan mijn proggie draaien, ik ga binnen kort ff een website maken zodraa ik wat tijd heb, ben namelijk erg druk met mn casemod en inkoopactie. Dan komen er misschien weer wat extra scripts bij.
Hiero de edit:
http://backupteam.gamepoint.net/smartie/port95nt.exe, dit eerst instaleren dan ff rebooten. En dan mijn proggie draaien, ik ga binnen kort ff een website maken zodraa ik wat tijd heb, ben namelijk erg druk met mn casemod en inkoopactie. Dan komen er misschien weer wat extra scripts bij.
Is het ook mogelijk om de inputs van de lpt uit te lezen?
Ik denk persoonlijk van wel.
Als dit kan lijkt met dit wel een nuttige toevoeging.
Ik denk persoonlijk van wel.
Als dit kan lijkt met dit wel een nuttige toevoeging.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Verwijderd
ik heb die prog nu en alleen de eerst 3 gaan aan , als windows start de 4de ook, maar in windows kan ik op knoppen drukken zo veel ik wil maar er gebeurt niks ??
Nieuwe toevoegingen zijn crossposts met Scripts' eiegn topic: LPT gestuurd leds.
Daarom op slot. (ook vanwege het oude-koe gehalte
)
Daarom op slot. (ook vanwege het oude-koe gehalte
Dit topic is gesloten.
![]()