(en al weer bericht van CF in je mailbox ????)
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Vakantie was echt supercool. Bijna geen regen... 1 bui van 53 mm in 14 dagen is niet veel... super mooi zeilweer perfecte vakantie...
can't hardley wait..
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Valt nog mee, betekend dat er al een maand voorbij is gevlogenDer_Rudy schreef op 25 augustus 2002 @ 23:21:
nog twee weken was het he, nou ja daar komen we ook wel overheen
can't hardley wait..
En hoe lang gaat het naar schatting duren voor het bij de mensen thuis is nadat Lethal ze heeft binnengekregen?
Vandaag verstuurd is morgen binnen. Dus ligt eraan hoeveel Lethal er per dag kan versturenLamborghini schreef op 26 augustus 2002 @ 16:17:
Wanneer is zo'n beetje de prognose dat Lethal ze binnenkrijgt?
En hoe lang gaat het naar schatting duren voor het bij de mensen thuis is nadat Lethal ze heeft binnengekregen?
Wachten duurt lang jongens, kweet et. Ik doe er in iedergeval alles aan om het asap op de deurmat te legge
PRECIES en dat heb ik nou 3 keer ofzo gezegt jezus ZE ZEIDEN TOCH DAT HET LANG DUURDE VOORDAT JE DIE LCD'S KREEG DUS ZEUREN HEEFT GEEN NUT !!!!!!Lethal schreef op 26 augustus 2002 @ 21:58:
Als mensen nou even willen stoppen met zeuren over hoelang het nog duurt, zougouw ik iets weet, weten jullie het. Ik ben nu doosjes aant bestellen en enveloppen enzo. Moet eff langs de ptt hoe duur dat is, en dan kan ik alles voorbereiden...
Wachten duurt lang jongens, kweet et. Ik doe er in iedergeval alles aan om het asap op de deurmat te legge
dan kunnen er nog pics worden gemaakt van die hele berg met dozen voordat alles weer ingepakt wordt
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Heb donderdag weer lesVerwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 07:58:
Krijg donderdag me nieuwe labtop van de TU/e, dus dan heb ik weer iets anders om naar uit te kijken ipv van me LCD'tje...
Kep inmiddels al een digicam, dus dat kan ik meteen doenEner-G schreef op 26 augustus 2002 @ 22:59:
en geef ff een seintje wanneer je de hele zeut binnen hebt
dan kunnen er nog pics worden gemaakt van die hele berg met dozen voordat alles weer ingepakt wordt
wat voor cam?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
VLIEGENDE LCD SCHERMEN GESIGNALEERD BOVEN DE ATLANTISCHE OCEAAN!!!
(vanavond zullen ze waarschijnlijk landen in nederland. Eerst moet ik btw overmaken en dan worden ze verstuurd naar mij. Dus morge of overmogge heb ik ze. (als de bank meewerkt, en de douane)
Tis ook nooit goed, denk ik , goed nieuws. Reageert er nog niemand
JIPPIE nou morgen in huis dan hebben wij ze overmorgen ??? (grapje hoor)
maar ik kom net uit mijn werk ( ja moet ook gebeuren) en ik ben blij met dit heugelijke nieuws
Kan je dat geld niet gaan brengen naar de douna, en ze gelijk meenemen ??
Die bankzaken vertragen de boel nog het meeste volgens mij.
Het is trouwens cash
The devil is in the details.
En nu maar hopen dat ze er niet een 100% chinees karakterset in hebben gezet...
Kan ik maandag misschien al ff kwijl laten vloeien op school
Verwijderd
Ik had eigenlijk pas gerekend op half september, dit vind ik wel VET beter zeg
Helaas begint morgen school alweer, gelijk beginnen aan ons project.
Wordt waarschijnlijk een weerstation, misschien kan ik mijn LCD daar ook nog ff voor gaan gebruiken
Trouwens Lethal, kun jij mij eens uitleggen hoe dat werkt met dat betalen aan die douane? Want je hebt toch al geld overgeboekt naar CF?
Left FedEx Sort FacilityMEMPHIS TN 08/27/2002 02:02
Arrived at Sort FacilityMEMPHIS TN 08/27/2002 01:17
Left FedEx RampSPOKANE WA 08/26/2002 19:58
Arrived at FedEx RampSPOKANE WA 08/26/2002 18:26
Left FedEx Origin LocationSPOKANE WA 08/26/2002 18:16
Verwijderd
Verwijderd
Lethal heeft volgende week een hele berg werk te doen
Of is dat alleen bij een matrix orbital??
quote: Wat is computer?, Internet? Ow is dat dat ding waar jij dag en nacht achterzit. JA.Rave17 schreef op 27 augustus 2002 @ 20:20:
[...]
ik dacht dat Lethal zijn zusjes deze IA hadden georganiseerd
Et pakje staat btw in Oude Meer
En???? En???Lethal schreef op 27 augustus 2002 @ 14:54:
Vanavond zou dan het vliegtuig landen en morgen zou het bij mij thuis staan.... Ik geloof er helemaal niks van
Ik geloof er ook niks van, we moeten blij zijn als ze er vrijdag zijn denk ik
Nou laat het maar in ieder geval zo snel mogelijk weten, donderdag en vrijdag kan ik em nog komen ophalen.
(ik heb wat gemist hier door een lange vakantie, volgens mij)
maar iig, BETER!!
en als je dat gisteren hebt gedaan, dan zullen ze vandaag denk ik wel verder gestuurd worden!!!..
morgen binnen waarschijnlijk....... !!!!
Ben jij morgen (en/of vrijdag) thuis om de boel in ontvangst te nemen??? (en om mij binnen te laten om mijn lcd-tje mee te nemen????)
of loop ik nou al weer te hard van stapel???
Ik ga zo maar es ff voor wat spulletjes shoppen denk ik, dan heb ik die al vast in huis.
Ik heb in het vorige topic een keer een berekening gemaakt, maar daar is nooit eigenlijk een reactie op gekomen.
dit was die berekening:
waarden van backlight van de blauwe 4x20 uit de PDF van de site (3.5 volt en 60mA)
1
2
3
| R = (5 - volts) / current R = (5 - 3.5) / 0.06 = 25 Ohm |
Volgens mij klopt dit vrij aardig, maar in een ander topic (van Myst1k4l) hebben ze het over 35 Ohm weerstanden...
Is dit omdat die krengen niet in alle maten te krijgen zijn en zo maar naar boven afgerond wordt??? Of is het gewoon een andere backlight (hun LCD was een 2*10, ik heb het hier over een 4*20)
En hier nog maar es het schema waar de weerstand zou moeten komen:
Verwijderd
mzzls
Iemand toevallig een Delphi vu meter component liggen toevallig?
Kannek hem gelijk inbouwen in mijn mp3-bak :0)
Niet te hard van stapel lopen hePrulleman schreef op 28 augustus 2002 @ 12:34:
heb je ook eindelijk internetbankieren??
(ik heb wat gemist hier door een lange vakantie, volgens mij)
maar iig, BETER!!
en als je dat gisteren hebt gedaan, dan zullen ze vandaag denk ik wel verder gestuurd worden!!!..
morgen binnen waarschijnlijk....... !!!!
Ben jij morgen (en/of vrijdag) thuis om de boel in ontvangst te nemen??? (en om mij binnen te laten om mijn lcd-tje mee te nemen????)
of loop ik nou al weer te hard van stapel???
Lethal verbeter me maar als jij andere datums in je gedachte had
Prulleman schreef op 28 augustus 2002 @ 14:31:
Nog es ff iets over die weerstand.......
Ik heb in het vorige topic een keer een berekening gemaakt, maar daar is nooit eigenlijk een reactie op gekomen.
dit was die berekening:
waarden van backlight van de blauwe 4x20 uit de PDF van de site (3.5 volt en 60mA)
code:
1 2 3 R = (5 - volts) / current R = (5 - 3.5) / 0.06 = 25 Ohm
Volgens mij klopt dit vrij aardig, maar in een ander topic (van Myst1k4l) hebben ze het over 35 Ohm weerstanden...
Is dit omdat die krengen niet in alle maten te krijgen zijn en zo maar naar boven afgerond wordt??? Of is het gewoon een andere backlight (hun LCD was een 2*10, ik heb het hier over een 4*20)
En hier nog maar es het schema waar de weerstand zou moeten komen:
[afbeelding]
Tja, ik heb voor mijn site een schema gemaakt met een 25 Ohm weerstand. Je kan er wel een hogere voor zetten alleen het enigste is dan dat je contrast minder wordt. Ik ga zelf de 25 Ohm gebruiken (volgens mij een vrij makkelijk te vinden weerstand
eindelijk de lcd's
en ik ga niet zeuren hoe lang t nog duurt enzo, want ik wacht ook al vrolijk de rest v/d tijd op me dooie gemak af,ik d8 dat ze pas over een maand ofzow zouden komen, dus t valt alleen maar mee
suc6 met inpakken lethal
Btw, die vent van de douane was sneller dan de email van cf.
Dus ik stond echt met bek vol tanden, omdat ik ze pas over 2 weken verwachte.
Verwijderd
hij gaat dus naar de 1e op de wachtlijst
have fun ermee wie je ook mag zijn
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2002 01:04 . Reden: edit ]
Misschien zijn die eerst aan de beurt?
Kan ik hieruit concluderen dat jij je lcd afzeg? Want er staan er een paar om te springen...
Verwijderd
Ik neem aan dat je me gegevens nog hebt ivm geld tergustorten?
Meen je dat? En een 35 Ohm weerstand, bestaat die dan wel?Lethal schreef op 29 augustus 2002 @ 00:25:
Rave, het is 24.9 ohm, 25 bestaat niet...
Btw, die vent van de douane was sneller dan de email van cf.
Dus ik stond echt met bek vol tanden, omdat ik ze pas over 2 weken verwachte.
* Robino heeft geen zin om zijn doos vol met weerstanden nu al door te gaan zoeken naar een 35 Ohm weerstand
gerbuik gewoon 24,9 ohm, want er zit ook nog zown potmeter voor, volgens mijRave17 schreef op 29 augustus 2002 @ 08:28:
[...]
Meen je dat? En een 35 Ohm weerstand, bestaat die dan wel?
* Martien heeft geen zin om zijn doos vol met weerstanden nu al door te gaan zoeken naar een 35 Ohm weerstand
kan het geen kwaad... maar pin me er nie op vast
Edit:
hmz, dit is de 666ste reply...
[ Voor 0% gewijzigd door Martien op 29-08-2002 09:57 . Reden: evil :P ]
Orange & Red
Ik vroeg om een weerstand rond de 30 Ohm, en ik kreeg er een van ongeveer 33 geloof ik
Die paar Ohmpjes verschil moet toch niet veel uitmaken bij de verlichting?? toch??
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Das een goeie. Zet wel even op mijn site dat het het beste is als het in totaal 25 Ohm is maar dat eentje van bijvoorbeeld 24,9 Ohm niet zoveel uitmaaktwhite_panther schreef op 29 augustus 2002 @ 15:41:
als je het dan helemaal perfect wilt doen, zet je er gewoon 2 van 1 ohm in serie er achter
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
[ Voor 0% gewijzigd door white_panther op 29-08-2002 22:39 . Reden: kloote B lijft hier wel eens hangen :( ]
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Maar waar ik dus ook op doelde, als je weerstand exact is berekend, en je voeding zou nét iets meer geven, dan krijgt je backlight nét iets te veel, wat de levensduur misschien wel 4 keer zo kort maakt!!! Neem dus altijd een marge, je ziet toch geen verschil...
magoed, wie doet dat nou ^_^
wat is de status btw?
Procentueel blijft procentueel!!!VO-Zephyr schreef op 30 augustus 2002 @ 12:33:
meer weerstanden = meer procentuele afwijken, dus als je 25*1 neemt kan je zo 20 ohm krijgen ofzo (geen zin om te rekenen) (hangt ook af welk type afwijking)
magoed, wie doet dat nou ^_^
wat is de status btw?
1 * 25 Ohm 1% is net zo nauwkeurig als 25 * 1 Ohm 1% in serie, de afwijking is gewoon nog steeds 1%...
1% van 25 Ohm = 0,25 Ohm
1% van 1 Ohm = 0,01 Ohm
25 * 0,01 Ohm = 0,25 Ohm!
Gelijk wat pics:

De doos

De dozen

En tenslotte nog een closeup van de lcd.
Helaas ga ik vanhet weekend weg, dus kan ik ze nog niet sturen. Maandag zal ik beginnen met het versturen. Mensen die ophalen kunnen een mailtje sturen naar mij als ze zaterdag in de namiddag, rond 17 - 21 uur tijd hebbe.
eindelijk!!
Zaterdag komt me helaas niet zo erg goed uit, maar ik stuur wel ff een mailtje
Ik kan haast niet wachten... Nou ja, tot nu toe toch anderhalf jaar volgehouden...
NEEEE HOU OP JE MAAKT ME GEK !!
mag ik ze ook aanraken??
Verwijderd
ennuh lethal; voortaan ff FAQ lezen he? Je weet wel waarom
De 8*2 is BLAUW ipv groen...
Is dit erg? of moet ik iets gaan zeggen bij cf.
Pic:
[ Voor 0% gewijzigd door Lethal op 30-08-2002 19:13 . Reden: Pics toegevoegd ]
Verwijderd
Weet jij of deze op 1 of andere manier te bevestigen zijn...
Vraag me niet om pics, want die heb ik niet, ik denk dat Lethal wel weet welke ik bedoel (hoop ik)
Die zijn beters met blauwLethal schreef op 30 augustus 2002 @ 19:06:
Er is een foutje...
Pic:
[afbeelding]
Volgens mij zien LCD's er altijd blauw uit als ze uitstaan (de groene in iedergeval). Pas als je de backlight aan zet worden ze geloof ik groenLethal schreef op 30 augustus 2002 @ 19:06:
Er is een foutje...
Pic:
[afbeelding]
Verwijderd
is niet blauw, zet er maar stroom opLethal schreef op 30 augustus 2002 @ 19:06:
Er is een foutje...
Pic:
[afbeelding]
mijn rode CF is ook blauw als hij uitstaat
He jammer, leek me juist leuk om een blauwe 8*2 te krijgenVerwijderd schreef op 30 augustus 2002 @ 19:23:
[...]
is niet blauw, zet er maar stroom op
mijn rode CF is ook blauw als hij uitstaat
Uit vind ik ze al mooi, laat staan als die lcd's aan zijn,
Ja, nu wil ik me geld terug hoor. Ik bestel een zwart-groene, wordt er gemeld dat het een blauwe is blijkt het toch een zwart-groene te zijn
Door een stage-periode van 6 maanden heb ik geen tijd meer om de LCD's voor andere mensen te solderen. Sorry.
Je kunt wel om hulp vragen bij problemen maar ik heb geen tijd meer om te solderen
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Dit topic is gesloten.
![]()