wat voor weerstand heb je gebruikt?Interstice schreef op 17 september 2002 @ 21:05:
Probleem:
Mijn letters en cijfers zijn scrambled.
Niet zuiver zeg maar. Ik heb al wel wat gerommeld met de potmeters maar het wordt er niet beter van.
Weet iemand waar ik moet zoeken ?
10 en 10k ohm
Ik denk nu aan een contrast probleempje. Wele weerstand was voor het contrast ?
Proud member of Tacopsclan [CLS]
HEb je een foto?ksnap niet echt wat je bedoelt met wazig.Interstice schreef op 17 september 2002 @ 21:23:
10 en 10k ohm
krijg? ik moet anders nog steeds betalenLethal schreef op 17 september 2002 @ 21:12:
VOOR DE LAATSTE KEER, GEEN 12 V EROP SLUITEN....
Want je krijgt geen nieuwe
he fred?
Zeg ik dat je em gratis krijgt 
er staat : want je krijgt GEEN nieuwe
kopen kan natuurlijk altijd
hmmm ik heb nu 2 rijen uitroep tekens ?
Verwijderd
Heb je m'n mailtje al gelezen?Lethal schreef op 17 september 2002 @ 21:49:
Zeg ik dat je em gratis krijgt
Ik zou graag zo'n 4*20 willen overnemen...
Verwijderd
Ik ook graag 1Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:31:
[...]
Heb je m'n mailtje al gelezen?
Ik zou graag zo'n 4*20 willen overnemen...
GVD net hele nete bedrading eraf gesloopt, opnieuw gelegd met tijdelijke draadjes omdat ik dacht dat die flatcable misschien brak was. NOG STEEDS HETZELFDE KUT PROBLEEM GVD dit was niet de planning. Damn kutzooi. Ook nog is tost gebakken van een stukje van het circuitbord omdat + en - contact maakten.
Damn Ik denk dat die lcd brak is/was. Ik heb alles inmddels 2 keer gedaan.
Damn Ik denk dat die lcd brak is/was. Ik heb alles inmddels 2 keer gedaan.
Verwijderd
Argh, Alles netjes op een printje gemonteerd en dan kom je er achter dat je een connectortje bent vergeten te kopen en heb je er 2 ipv 3 
Dat wordt morgen weer de electroboer overvallen...... lol
Dat wordt morgen weer de electroboer overvallen...... lol
iemand al ervaring met de voeding via de seriele poort??
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Damn, ga es slapen man.... Get a livewhite_panther schreef op 18 september 2002 @ 01:30:
Verwijderd
Als je die 100 of 10 ohm potmeter nou groter kiest.. bijv. ook 10k, dan kan je je display helemaal uitdraaien en ook net zo helder als je eerst ook kon kiezen. Just a penny..Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 16:25:
[...]
als je je blacklite alleen wil uitzette moet je dat draadje van aansluiting 16 effe los doen dan is light off
Of je koopt een potmeter met een *klik*-schakelaar erin. Dat zijn die schakelaars die als volumeknop en powerknop voor wat oudere radio's dienen. Volgens mij heeft de potmeter dan een weerstand van oneindig (geen contact).Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 09:49:
[...]
Als je die 100 of 10 ohm potmeter nou groter kiest.. bijv. ook 10k, dan kan je je display helemaal uitdraaien en ook net zo helder als je eerst ook kon kiezen. Just a penny..
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
Je zou ook de voeding van de USB poort kunnen halenwhite_panther schreef op 18 september 2002 @ 01:30:
Lijkt mij makkelijker, want volgens mij moet je als je de stroom via de seriele poort wilt halen, gaan werken met allemaal componenten...
USB is gewoon een kabel inpluggen, en de stroom wordt afgetapt (USB -> 5V)
pin 1 van usb is dus de +5V en pin 4 is de Ground.
Maar welk contactje van het stekkertje is 1 en welke is 4?
Als je de stekker naar je toe houd (snoer van je af) en het kunstof nokje wat in het stekkertje zit naar beneden houd, zit 1 dan links en 4 rechts? of net amgekeerd?
Als je de stekker naar je toe houd (snoer van je af) en het kunstof nokje wat in het stekkertje zit naar beneden houd, zit 1 dan links en 4 rechts? of net amgekeerd?
ja allemaal leuk en aardig, maar op m'n laptop zit geen usb
(tis nog een PI 133)
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
www.hardwarebook.net is toch zo handig 8): [url="http://www.hardwarebook.net/connector/bus/usb.html"]USB-pinout [/url]InfInIte_Dutch schreef op 18 september 2002 @ 14:44:
pin 1 van usb is dus de +5V en pin 4 is de Ground.
code:
1
2
3
4
5
| Pin Name Cable color Description 1 VBUS Red +5 VDC 2 D- White Data - 3 D+ Green Data + 4 GND Black Ground |
Dit komt van http://www.hardwarebook.net/connector/bus/usb_tech.html. De kleurtjes zijn dus gestandaariseerd. Rood is +5V en Zwart is Ground.
[ Voor 0% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-09-2002 14:53 . Reden: url stommiteit fixed ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik dacht al aan zoiets. Er zouden in ieder geval weer nieuwe besteld worden.Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 21:03:
[...]
Hoezo ik moet er in toaal 4 in elkaar solderen. Ben niet alleen voor mezelf bezig. Heb er nu dus ook 2 te weinigIk ga btw voor de 33 Ohm weerstand. Vanavond zit ie in elkaar ben al over de helft.
Helaas op school ook geen 100 ohm potmeters meer
dankje lethal, erg mooie displaytjes!!! (zij hij die er achteraf nog 3 kon krijgen
)
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
Verwijderd
Hmm, nu heb ik zelf een probleem met LCDproc, argh....
Kan alleen de deamon opstarten en ook een client. Er wordt echter niets op het LCD weergegeven HELP!!
Kan alleen de deamon opstarten en ook een client. Er wordt echter niets op het LCD weergegeven HELP!!
Verwijderd
Nou, Ik heb hem maar effe aan m'n windows koektrommel gekoppeld en tijdens het draaien van het CrystalFontz test programma zag ik de blokjes op het display flikkeren, maar niet meer.Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 18:01:
Hmm, nu heb ik zelf een probleem met LCDproc, argh....
Ik geloof dat iemand dit probleem al een keer heeft gehad????
Ik heb hem nu aangesloten en werkend, maar er zijn nog een paar probleempjes. Als ik CFAH_Wintest draai dan wordt elk teken 'ge-echoot', dat wil zeggen, elk teken verschijnt 2x achter elkaar. Als ik hem op 20x2 zet, dan is te zien dat hij alles echoot, en, sinds het er dus niet op past twee regels verder verdergaat.
Zou er moeten staan (20x2):
Dit staat er:
Ook wil er af en toe wel eens een teken missen.
Wat is er mis?
code:
1
2
| ** CFAH-2002 20x2 ** *** Crystalfontz *** |
Dit staat er:
code:
1
2
3
4
| **** CCFFAAHH--2200 ****** CCrryyssttaa 0022 2200xx22 **** llffoonnttzz ****** |
Wat is er mis?
Heb je een 20*2 of een 20*4?Japie_17 schreef op 18 september 2002 @ 21:53:
Ik heb hem nu aangesloten en werkend, maar er zijn nog een paar probleempjes. Als ik CFAH_Wintest draai dan wordt elk teken 'ge-echoot', dat wil zeggen, elk teken verschijnt 2x achter elkaar. Als ik hem op 20x2 zet, dan is te zien dat hij alles echoot, en, sinds het er dus niet op past twee regels verder verdergaat.
code:
1 2 ** CFAH-2002 20x2 ** *** Crystalfontz ***
Dit staat er:
code:
1 2 3 4 **** CCFFAAHH--2200 ****** CCrryyssttaa 0022 2200xx22 **** llffoonnttzz ******
Wat is er mis?
Anders ff kijken of dat goed staat ik weet niet of dat in dat testprogram kan. Maar bij smartie had ik hetzelfde en dat lag eraan dat ik hem op 4*40 had staan. En hij is 4*20
- specs - audioscrobbler -
Ik heb een 20x4, maar ik heb voor het voorbeeld de 20x2 instelling gebruikt, zodat beter te zien is wat er aan de hand is.daaf258 schreef op 18 september 2002 @ 21:59:
[...]
Heb je een 20*2 of een 20*4?
Anders ff kijken of dat goed staat ik weet niet of dat in dat testprogram kan. Maar bij smartie had ik hetzelfde en dat lag eraan dat ik hem op 4*40 had staan. En hij is 4*20
Past een 20x4 of 20x2 in een 5"1/4 bays??
Ik wil ook een LCD, maar ik weet eigenlijk niet wat voor Size
Is het ook mogelijk om een compleet set te kopen incl kabels etc, zonder dat ik zelf meer iets hoef te solderen etc??
Is het ook mogelijk om een compleet set te kopen incl kabels etc, zonder dat ik zelf meer iets hoef te solderen etc??
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
GVD net de boel opgeblazen
. Me LCD flikkerde aals de pest verdorrie. Toen het spulletje nader wilde bekijken raakte de twee pormeters elkaar en vloog er wat in de fik
.
Ik dacht toch echt alles goed aangesloten te hebben, maar ik krijg niet eens een constant blauw beeld. Het flikkert net als ene TL die niet aan wil. Hoe kan dat?
Ik dacht toch echt alles goed aangesloten te hebben, maar ik krijg niet eens een constant blauw beeld. Het flikkert net als ene TL die niet aan wil. Hoe kan dat?
+- verkeerd om? of niet aangesloten? dat zachtjes flikkeren doet die als die data binnen krijgt (ook als je de achtergrond verlichting draaden niet hebt aangesloten)
Verwijderd
Arg dit is te gek voor woorden. Ik heb heel de lcd van de grond af aan opnieuw opgebouwd. De backlight werkt u wel goed. Nu is het probleem echter dat ik geen tekst erop krijg
bah bah het testprogje van Christal fonts werkt niet. Heb wel de IO drivers etc geinstalleerd.
Alle pinnetjes zitten goed gestoken, ik snap er geen ruk meer van.
Alle pinnetjes zitten goed gestoken, ik snap er geen ruk meer van.
Verwijderd
ja, maar het was niet zachtje flikkeren, het was gewoon aan en uit springenMrOizo schreef op 19 september 2002 @ 01:58:
+- verkeerd om? of niet aangesloten? dat zachtjes flikkeren doet die als die data binnen krijgt (ook als je de achtergrond verlichting draaden niet hebt aangesloten)
onderbreking in de bedrading?Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 02:59:
[...]
ja, maar het was niet zachtje flikkeren, het was gewoon aan en uit springen
Verwijderd
GVD ik schijt er zowat van in me broek. Nog steeds geen ruk. Hij geeft alleen maar licht en meer niet. Klote ding. Weer opnieuw de bedrading aangelged. 3x gecontrolleerd en nog steeds nul comma nop. Ik ga naar me nest en geef ze morgen het spul met de vuilnisman mee
Verwijderd
patience nitraat, morgen krijgen we dat ding aan de praat! En anders denk ik dat ik vrijdag met jou in Bodegraven zit
Een 20x2 past volledig binnen een 5.25" bay. Bij een 20x4 past het display zelf er wel in, maar steken er dan stukken printplaat aan de boven en onderkant uit. Ik ga de mijne precies in 1 5.25" zetten en door goed positioneren van me drive erboven maken die uitsteeksels niet zo uit.ken schreef op 19 september 2002 @ 00:38:
Past een 20x4 of 20x2 in een 5"1/4 bays??
Trouwens op crystalfontz.com staan de afmetingen wel of zie rave17's website.
En kant en klaar word niet geleverd door lethal (voor zover ik weet), maar misschien dat je iemand kan vinden die kan solderen.
en aan Nitraat ... wie gaat er in godsnaam midden in de nacht een lcd solderen.
Verwijderd
Ik wou nog even zeggen dat dit een geslaagde actie was. Duurde allemaal wat lang, maar al het goede komt laat zeg maar 
Echt super! Tnx!
Echt super! Tnx!
Ik heb die andere twee ook ontvangen, vette shit! 
Er komt een filmpje van mijn eerste kastje aan zodra ik weet hoe ik MPEG2 omzet in DivX... Maar dat zal wel niet al te moeilijk zijn...
Ik ga de drie die ik nu heb waarschijnlijk niet aan een PC hangen, een komt in mijn auto (zodra ik die heb) een in een telefoon (die 2*8) en die andere is reserve...
Ben blij dat mijn geduld wordt beloond
Er komt een filmpje van mijn eerste kastje aan zodra ik weet hoe ik MPEG2 omzet in DivX... Maar dat zal wel niet al te moeilijk zijn...
Ik ga de drie die ik nu heb waarschijnlijk niet aan een PC hangen, een komt in mijn auto (zodra ik die heb) een in een telefoon (die 2*8) en die andere is reserve...
Ben blij dat mijn geduld wordt beloond
Waarschijnlijk heb je de controller opgeblazen...Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 05:11:
GVD ik schijt er zowat van in me broek. Nog steeds geen ruk. Hij geeft alleen maar licht en meer niet. Klote ding. Weer opnieuw de bedrading aangelged. 3x gecontrolleerd en nog steeds nul comma nop. Ik ga naar me nest en geef ze morgen het spul met de vuilnisman mee
Dit topic wordt gewoon te groot. Zal ik een nieuwe openen of willen jullie deze houden?
The devil is in the details.
Een nieuwe lijkt me het makkelijkst (dit topic is niet meer zo overzichtelijk).MaRc0 schreef op 19 september 2002 @ 16:48:
Dit topic wordt gewoon te groot. Zal ik een nieuwe openen of willen jullie deze houden?
Verwijderd
Jippie eindelijk is mijn LCD binnen, hij heeft schijnbaar 2 dagen bij de buurman gelegen en die kwam mij gisteren verblijden om 11 uur het s'avonds
zo nu eens kijken of ik hem dit weekend aan de praat krijg
MENSEN WE GAAN HIER: [rml][ IA]Afhandeling Crystalfontz-actie 2*20 en 4*20[/rml] DOOR..
Modje, Slotje, lol dat rijmt.
Verwijderd
Gisteravond mijn LCD gesoldeerd en hij werkt, ziet er echt super uit
Het blauw is nog helderder dan ik dacht! Alleen had ik de verkeerde USB plug om stroom vanaf te halen
dus nog even bij de elektroboer langs. Dan kan m'n kast ook weer dicht.
Verwijderd
Ja, waarom ook niet... nu zullen we nooit het record kunnen van grootste topic kunnen verbrekenLethal schreef op 19 september 2002 @ 17:21:
MENSEN WE GAAN HIER: [rml][ IA]Afhandeling Crystalfontz-actie 2*20 en 4*20[/rml] DOOR..
Iedereen maakt wel eens fouten....
Better luck next time
Better luck next time
Dit topic is gesloten.
![]()