kan iemand plzz nog 1 keer het schema voor de 4x20 posten plzzzz
edit:
Whaaaa de 1200 post
Whaaaa de 1200 post
Op CrystalfontzLCD kan je de schema's vindenSynth schreef op 14 september 2002 @ 17:59:
kan iemand plzz nog 1 keer het schema voor de 4x20 posten plzzzz
edit:
Whaaaa de 1200 post![]()
The devil is in the details.
Over wanbetalers gesproken...Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 10:39:
Bah jammer dat er zoveel mensen het af hebben laten weten met het betalen van hun bestelling. Mischien een idee voor volgende acties, om eerst t elaten betalen en dan pas spullen te bestellen voor het aantal wat daadwerkelijk betaald heeft. Heb ik ook gedaan en het werkt naar behoren. Bij mij hebben van de 313 een man of 50 niet betaald....tssss je zou het maar in huis hebben liggen. Ik zal eens kijken wat ik hier in de buurt kan verslijten. Ik hoop dat je nu niet financieel aan de grond zit?????
Foei dat ik die vergeet jaLethal schreef op 14 september 2002 @ 18:40:
Zo, kben er eff niet, is gelijk alles aangekomen.
Thnks voor de bedankjes, maar ik heb maar 1 keer marco bedankt zien worden. Hij heeft ook erg veel gedaan toen ik op vakantie was, en ook wat betreft administratie en email heeft hij mij ook erg geholpen....
Bedankt Marco!
Verwijderd
Ik heb ff wat opgezocht, maar of je hier wat aan hebt... geen idee.InfInIte_Dutch schreef op 14 september 2002 @ 19:24:
ff heel klein vraagje,
Ik wil mijn com poort gebruiken voor de power en de ground, maar welke pin is voor +5V en welke moet ik gebruiken voor de ground?
Verwijderd
Lethal EN MarcoLethal schreef op 14 september 2002 @ 18:40:
Zo, kben er eff niet, is gelijk alles aangekomen.
Thnks voor de bedankjes, maar ik heb maar 1 keer marco bedankt zien worden. Hij heeft ook erg veel gedaan toen ik op vakantie was, en ook wat betreft administratie en email heeft hij mij ook erg geholpen....
Bedankt Marco!
pin 5 is dus voor de ground, nu die voor +5V nogVerwijderd schreef op 14 september 2002 @ 19:51:
[...]
Ik heb ff wat opgezocht, maar of je hier wat aan hebt... geen idee.
Pin Assignments
DB-9
.....
5 SG Signal Ground
.....
Je zou ook voor USB kunnen gaan, die levert wel 5 V
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Verwijderd
Volgens mij wel, want ik ga via de seriële poort een IR device maken.InfInIte_Dutch schreef op 14 september 2002 @ 19:57:
[...]
pin 5 is dus voor de ground, nu die voor +5V nog
(ik dacht dat ik een keer ergens gezien had dat die er ook op zit)
Is goed, meel adres staat in mijn profiel.Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 20:06:
[...]
Ik kan je anders dat schema wel ff mailen, misschien kun je dan zien waar je de stroom van af moet halen.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Verwijderd
Verwijderd
Kan ookJapie_17 schreef op 14 september 2002 @ 20:16:
Je kunt ook de gamepoort gebruiken. Op Pin 1 staat +5V: http://www.hardwarebook.n...userinput/gameportpc.html
[ Voor 0% gewijzigd door The_Greater op 14-09-2002 21:21 . Reden: geen ]
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
tsja... de com-poort levert 5- 25V onbelast en 5-15V belast...InfInIte_Dutch schreef op 14 september 2002 @ 19:24:
ff heel klein vraagje,
Ik wil mijn com poort gebruiken voor de power en de ground, maar welke pin is voor +5V en welke moet ik gebruiken voor de ground?
NEE: dit is geen signature...
Verwijderd
Pin 1 is 5V en pin 4 aarde...InfInIte_Dutch schreef op 14 september 2002 @ 21:09:
aha, je neemt een usb kabeltje en je knipt 1 connectortje er af, en die kan sluit je dan aan op je lcd.
Maar welk draadje is dan voor de ground en welke voor +5V? en geeft USB 2 ook gewoon +5V? (ik neem aan van van wel)
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Verwijderd
Verwijderd

Heb je dit prog. van CrystalFontz zelf al geprobeerd om alles te testen?Synth schreef op 14 september 2002 @ 23:18:
Whaaa ik heb me LCD en heb hem gesoldeerd alleen hij werkt niet ik heb 4 rijtjes maar thats it blacklight doet het ook kan iemand me mabay helpen (het schema heb ik 4 keer nagelopen maar alles is goed )
[afbeelding]
dit schema heb ik geuset
Verwijderd
Als je bijvoorbeeld een molex gebruikt om spanning af te tappen, dan hoeft de min niet aangesloten te worden, heb ik ook niet, werkt perfect.Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 23:24:
blacklite werkt heb hem nu op een molex stekker maar nope geen tekens heb 10x alles nagelope ...
Verwijderd
thanks, ga ik het zo maar doenVerwijderd schreef op 14 september 2002 @ 22:09:
[...]
Pin 1 is 5V en pin 4 aarde...
Pin Name Description
1 VCC +5V DC
2 D- Data -
3 D+ Data +
4 GND Ground
Plaatjes kan ik niet vinden... Murphy's law
kijk eens of er geen draden kortsluiting maken, dat had ik eerst ook, (te snel dat lcdtje aan de gang willen krijgen
achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier
Ik zei het toch, het helpt! Ik had namelijk in het begin ook dat probleempje dat ik niks zagVerwijderd schreef op 15 september 2002 @ 00:08:
HY WERKT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Draai voor de grap ook eens aan je potmetertjes, daarmee kan je namelijk je contrast van je letters en je achtergrond verlichting (backlight) regelen.
Misschien staat je contrast wel gewoon te laag
woot ben niet eens blonT !!!!!! lol
Werkt je LCD nog steeds nietSynth schreef op 14 september 2002 @ 23:36:
aah hier baal ik echt extreem van heb hem echt 3 keer gecontroleerd en niets kunnen vinden kan iemand me anders de instellingen ofzo geven of moet ik niet eerst een driver ofzo instaleren ??
Misschien een losstaande tip tussendoor. Edit je berichten aangezien er heel vaak 2 van jouw onder elkaar staanSynth schreef op 15 September 2002 @ 11:30:
nah kijk als ik dat progie use van wintest en als ik hem dan op 8 bit zet dan krijg ik 4 rijtjes maar anders heb ik er 2
Verwijderd
Gooi dit dan als tip in LA, want veel mensen gebruiken dit teken.
Veel posts van jou staan vaak vlak onder elkaar. Je kunt ook je post editen en daar je vraag stellen, zodat je de thread compact houdt.
Dit zou je met een edit zo kunnen doen:Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 00:27:
heb je wel goeie potmeters ?
1
2
3
| Nix Duz. Heb je wel goeie potmeters? |
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik wil je wel helpen maar ik woon mijlen ver van Apeldoorn af.Synth schreef op 15 september 2002 @ 11:35:
jaah sorry maar ik wil dat die het doetis er niet iemand die beetje bij apeldoorn woont die me kan helpen ?
Heb je een LCD in de vorm van een kruisjeLethal schreef op 15 september 2002 @ 12:41:
[...]
[afbeelding]
[sub]Sorry voor de layout modjes ;)[sub]
Thats the power of my dremel, stangetje buigen en goed solderenSynth schreef op 15 september 2002 @ 13:01:
nice lethal waar heb je dat meegemaakt ?
Gebruik eerst potmeters in plaats van vaste weerstanden.VO-Zephyr schreef op 15 september 2002 @ 13:54:
kan je ook vaste weerstanden gebruiken ipv potmeters, als t goed is wel, maar wat zouden de goede waardes zijn ?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Beam me up Scotty...
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
Verwijderd
Beam me up Scotty...
En wat was ut dan?Synth schreef op 15 september 2002 @ 18:13:
Jaaah hij werkt na veel gepruts benk erachter gekomen Thx he lethal en Marco voor de goeie actie !!
[afbeelding]
Zeph kijk na de nummers staat namelijk ook op de conector
Beam me up Scotty...
Je kunt het toch wel proberen? Verkeerd aangesloten? Ik zoek me hier het laplazerus.Synth schreef op 15 september 2002 @ 18:19:
moeilijk uit te leggen
Beam me up Scotty...
Genomen met een Nikon CoolPix 2000. Belichtingstijd van 1/ 32 sec en normaal belichtingsprogramma. De foto is gemaakt op 15 september 2002 om 12:27.58
Ook op www.crystalfontzlcd.tk onder 'software' en dan kiezen voor 'LCD studio'. Je moet trouwens wel Windows 2000, XP of (niet getest) NT hebben...Synth schreef op 15 September 2002 @ 18:38:
Waar kan ik die leuke winamp plugin vinden (dat je je equalizer ziet )
zoals dit
[afbeelding]
Proud member of Tacopsclan [CLS]
Verwijderd
Ik draai hier ook linux maar ik krijg mijn lcd niet aan de praat met lcdproc.Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 16:49:
YES YES YES LCD-proc doet het...
Je moet (wat ik al d8 ivm mijn oude display) gewoon de HD44780 driver gebruiken deze stuurd gewoon de lpt poort aan... In 8bit zelfs (in de config ff instellen).
Kheb alleen nog wat ruzie met LCDd de server zegmaar als ik deze in een telnet sessie start wat niet anders gaat omdat de server geen monitor heeft (vandaar het lcd) krijg ik mijn prompt niet terug dus dacht ik beuk ik er gewoon een "&" achter dat gaat wel ik krijg mijn prompt en kan vervolgens lcdproc zelf starten nu doet het display het perfect maar zodra ik de telnet-sessie beeindig nokt hij er direct mee...
(puff werd wel moe van dat heen en weer geloop
)
Uiteindelijk is het wel gelukt door de server via webmin te starten niet de manier lijkt mij maar oke... HIJ DOET HET
Ik ben een electron00b , maar ik heb dit gehaaltInterstice schreef op 15 September 2002 @ 19:07:
Wil iemand mij even helpen met de hoeveelhied watts die de potmetertjes moeten kunnen hebben ?
[ Voor 0% gewijzigd door pilsjesman op 15-09-2002 19:13 . Reden: quote vergeten ]
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq