Mod je rot :P

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 14:13

siebrand

Oops... typo

Topicstarter
Er zijn 150+ posts op de Frontpage die jouw modje kunnen gebruiken. Check het lijstje hier.

Happy modding. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Had u nog specifieke wensen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebrand

siebrand

Oops... typo

Topicstarter
Nee, niet echt. Ik begin altijd onderaan het lijstje omdat je dan de minst actieve topics te pakken hebt. En ik had nogal wat mod points stuk te slaan vandaag. Vanochtend stond de teller op 309. Nu nog steeds 246 in de pocket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft even een paar threads doorgewerkt.

Nu even ontspannen door op alles te knallen wat beweegt: MOHAA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebrand

siebrand

Oops... typo

Topicstarter
Inmiddels wel een draadje op het oog dat wat modpoints kan gebruiken: http://www.tweakers.net/nieuws/22318 heeft 49 van 144 ongemod.

En nu ik ernaar gekeken heb: van die posts zonder mod zijn er veel niet meer te modden. Wellicht geldt dat alleen voor mij of kunnen ze door niemand meer gemod worden omdat ze al te lang staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op zondag 30 juni 2002 20:10 schreef siebrand het volgende:
En nu ik ernaar gekeken heb: van die posts zonder mod zijn er veel niet meer te modden. Wellicht geldt dat alleen voor mij of kunnen ze door niemand meer gemod worden omdat ze al te lang staan?
* Renegade *

helaas is je laatste conclusie de juiste :{

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebrand

siebrand

Oops... typo

Topicstarter
Hmm... Is dit dan niet een bug in het moderatieoverzicht? Daar zouden tenslotte alleen ongemodde posts moeten staan die werkelijk gemod kunnen worden?

Call me stupid if I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op zondag 30 juni 2002 21:57 schreef siebrand het volgende:
Hmm... Is dit dan niet een bug in het moderatieoverzicht? Daar zouden tenslotte alleen ongemodde posts moeten staan die werkelijk gemod kunnen worden?

Call me stupid if I am
Hey stupid :P ;) :+
Just kidding :*

Tsja, op zich is het volgens mij geen bug, het overzicht geeft namelijk alle ongemodde reakties aan (niet helemaal, vertel ik zo), niet alle reakties die nog modbaar zijn. Nadeel bij deze manier is dat je dus ook de ongemodde reakties ziet die al over de mobare tijd heen zijn.
Dit betekent dus dat wanneer 20 reakties ongemod en over de tijdslimiet heen zijn, en iemand plaats een nieuwe reaktie, er 21 ongemodde reakties in het overzicht staan
Wordt die ene reaktie overigens gemod, dan zul je in het overzicht dat draadje niet meer zien.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00
Op zondag 30 juni 2002 22:10 schreef Renegade het volgende:
[knip]
Correctemundo :)

Nadeel hiervan is als je dus in zo'n draad gaat kijken met zeg maar 21 ongemodde reacties dat je denkt ik kan er 21 modden maar dat blijkt in sommige gevallen moeilijk omdat je dan dus niets meer kan uithalen. Het voordeel wel hiervan is dat toch aangegeven wordt (misschien zelfs aangespoort) dat men sneller met de eerste moderatie moet beginnen (zonder alles meteen op 1 gemoddereerd te zetten :P ).

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebrand

siebrand

Oops... typo

Topicstarter
Hmm... Ik weet daar nog wel een ander idee voor... Sorteer het 'topics met ongemodderde posts' lijstje andersom en je komt eerst in de oudere topics terecht. Mensen kiezen tenslotte vaak boven uit lijstjes i.p.v. onderuit lijstjes. Is waarschijnlijk ook nog een zeer eenvoudige wijziging in de code (sort descending i.p.v. ascending of v.v.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siebrand

siebrand

Oops... typo

Topicstarter
zie weer bovenaan... Kan dit [het grote 'mod je rot' topic] worden? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 04 juli 2002 16:21 schreef siebrand het volgende:
zie weer bovenaan... Kan dit [het grote 'mod je rot' topic] worden? :-)
TMF lijkt me nou weer net niet een subforum waar je 'Het grote $topic topic' kunt neerzetten.
Dan maak je een 'het grote modereer topic' topic, en dan blijven er verder geen topics over :+ :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

ff een vraagje: waarom moet er eigenlijk aan elk bericht een waarde gegeven worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op donderdag 04 juli 2002 20:53 schreef Jupiler het volgende:
ff een vraagje: waarom moet er eigenlijk aan elk bericht een waarde gegeven worden :?
Houd je van de straat

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Het modsysteem is eigenlijk bedoeld (of althans, zo wordt het beschouwd door een aantal van de vaste modders) als een vorm van archiveringssysteem.
Kort samengevat geeft elke modder een waardering aan een reactie. De uiteindelijk score van een reaktie zou moeten aangeven hoe waardetoevoegend een reaktie is ten opzichte van het nieuwsartikel. Indien de reakties op de goede score staan, zou dit betekenen dat een bezoeker zijn leesniveau op bijvoorbeeld +3 instelt, en zo alleen de reacties ziet die een behoorlijke toevoegende waarde aan het artikel (linkjes, uitleg over dingen die in het artikel staan bijvoorbeeld), en niet alle reakties die niet echt iets toevoegd (trolls, flames, dat soort dingen).

Wil je nog wat meer weten over het modsysteem, dan kan ik je aanraden om eens onze FAQ, of de Moderatie FAQ op de frontpage door te lezen :)
Op donderdag 04 juli 2002 20:57 schreef PipoDeClown het volgende:

[..]

Houd je van de straat
Best wel :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 15:26

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

vergelijk Tnet eens met een tijdschrift, een magazine of een krant.
zo'n publicatie kent een eind-redacteur.
deze is bedoeld als organisator, hij bepaald waaraan redacteuren werken, en hoevel ruimte zij krijgen.
de eindredacteur zal ook een redactuer tegen de deadline begeleiden in het schrappen in zijn artikel, welke zinnen kunnen vervallen, en welke zinnen juist de kern van de zaak vatten.

Tnet is een moderne versie van een tijdschrift, een doorlopende uitgave van IT-nieuws.
De bezoekers zijn echter mensen die sowieso veel kennis binnen dit gebied hebben, wil men redacteuren complete artikelen laten schrijven is het waarschijnlijk dat zij nooit met het gezamelijke niveau van de lezers kunnen concureren en aan de wensen voldoen.
Tnet kan dus voldoen met korte links naar relevante artikelen en specifiek nieuws, zonder veel bepalende redactoriele content.
uiteindelijk wordt de inhoud van Tnet geschreven door de bezoekers zelf.

En daar komt nou net ook die 'eind-redacteur' kijken, zonder ordening in wat mensen reageren is er geen structuur, dus wil men reacties classificeren, onwaarheden, offtopics, flames eruit filteren.
en mensen met goede en interessante replies, juiste opmerkingen, behulpzame hints belonen.

zelfs als men op -1 bekijkt bestaat er nog altijd de hulp van de moderatietag om snel te zien hoe serieus men bepaalde reacties moet nemen.
Daarbij moet je als bezoeker echter ook kritisch kijken naar of een moderatie terecht is, en dit niet klakkeloos zelf aannemen, zodra je dat gaat/wilt doen, ben je als modereter geboren.

Moderaties is uiteindelijk een dienst aan de Lezer, niet aan de Poster. Uiteindelijk is de waarde van de Lezer op Tnet hoog, of dient dat zeker te zijn, alom enkel te voorkomen dat Tnet zou verzanden in een ongestructureerde stroom 'Leuk hé'-reacties.

daarbij, als het ook nog * Rennie van de straat houd, is dat een goed doel op zichzelf ;) :P

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 juli 2002 21:10 schreef Renegade het volgende:
Best wel :P
We pakken gewoon je rolstoel af >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op donderdag 04 juli 2002 21:48 schreef RM-rf het volgende:
daarbij, als het ook nog * Rennie van de straat houd, is dat een goed doel op zichzelf ;) :P
Op donderdag 04 juli 2002 22:38 schreef Robin Vreuls het volgende:

[..]

We pakken gewoon je rolstoel af >:) ;)
Zeg, ben ik vanavond aan de beurt om gepest te worden :? :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

ik ben mod op een ander groot forum, maar ik moet eerlijk bekennen dat de stemming daar stukken beter is. Hier wordt een thread al gesloten als je niet goed zoekt op het forum. Op ons forum wordt er dan gewoon een link gegeven naar de draad waar het eerder al voorkwam, geen punt.

Ook vind ik alles zo warrig hier, er is totaal geen overzicht, en tussen de gewone threads komen threads van users die zeuren dat een thread in de verkeerde sectie staat |:(. Bij ons kan dat gewoon gemeld worden via "Attendeer de beheerder", dan komt het bij de mods terecht zonder dat het forum vervuild wordt. We werken met een vBulletin 2.0.0 forum.

Bij vBulletin fora krijg je ook een mail als er iemand reageert op je topic. Hier moet je gwoon gaan kijken in alle topics of er niemand gereageerd heeft, wordt knap vervelend als je veel post. Nog iets waarin er geen overzicht is.

nou mogen jullie raden op welk forum ik mod ben >:)

grtz Steve (w00ps heb ik nu teveel gezegd ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier best wel eens wat en moet idd toegeven dat de sfeer hiero echt klote is af en toe..

Mensen die elkaar bijna naar de keel grijpen, beginners die afgebekt worden omdat ze ff iets niet weten, als ik zou vragen: hoe formatteer ik m'n hd, krijg ik als antwoord: als je dat niet weet, blijf dan maar van je computer af enz enz... Erg onhulpvaardig...
Jammer, maar gelukkig hebben we het andere grote forum nog, waar de sfeer idd beter is... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 04 juli 2002 22:43 schreef Renegade het volgende:

Zeg, ben ik vanavond aan de beurt om gepest te worden :? :P
Op vrijdag 05 juli 2002 01:06 schreef deSar het volgende:
Ik lees hier best wel eens wat en moet idd toegeven dat de sfeer hiero echt klote is af en toe..

Mensen die elkaar bijna naar de keel grijpen, beginners die afgebekt worden omdat ze ff iets niet weten, als ik zou vragen: hoe formatteer ik m'n hd, krijg ik als antwoord: als je dat niet weet, blijf dan maar van je computer af enz enz... Erg onhulpvaardig...
Jammer, maar gelukkig hebben we het andere grote forum nog, waar de sfeer idd beter is... :Y)
:o * RM-rf biedt hierbij zijn excuses voor zijn onbeholpen opmerking over * Rennie aan, en belooft hem te helpen bij het formateren van zijn HD :*

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

zijn jullie eigenlijk wel mods ? ik dacht dat de username van een mod een kleurtje had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Op vrijdag 05 juli 2002 02:06 schreef Jupiler het volgende:
zijn jullie eigenlijk wel mods ? ik dacht dat de username van een mod een kleurtje had :?
iedereen is mod! :D (op de frontpage)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op vrijdag 05 juli 2002 00:59 schreef Jupiler het volgende:
Op vrijdag 05 juli 2002 01:06 schreef deSar het volgende:
Klopt, maar kijk eens naar de titel van dit subforum:
Tweakers.net Moddereter Forum

en niet bijvoorbeeld

Gathering Moddereter Forum

Oftewel, dit is het subforum wat gericht is op de mensen die moderaten op de frontpage (www.tweakers.net), en niet voor de mods van GoT. In het GoT mod-forum (GTC als ik me niet vergis :)) kan namelijk geen non-crew komen :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt hier 2 soorten mods, Jamz met een rooie naam is het modje van TMF (hier dus). en ik denk dat ik namens de meeste kan zeggen dat hij hier goed werk verricht (eigenlijk goed is in weinig tot geen werk verichten :) )
De meeste andere zijn modjes op de frontpage, en besteden een behoorlijk deel van hun eigen en de baas z'n tijd aan het modden van de front page. Dit modden is niks anders als waardes toe kennen aan reacties op de frontpage zodat je als je informatie zoekt bij een artikel er voor kunt kiezen alleen de "nuttige" informatie te lezen door het niveau op +2 of hoger in te stellen.

De modjes hier zijn dus alleen modjes op de frontpage en hebben wijnig tot niks te maken met moderaties op GOT.
Ook aan de sfeer in de verschillende topics kunnen wij helaas niks doen. Waar wij wel wat aan kunnen doen is de sfeer hier. en zoals je kunt zien zijn hier bar weinig slotjes, UTFS en RTFM opmerkingen en proberen wij in het algemeen een duidelijke uitleg of reactie te geven em eventueel links naar ander topics met relefante informatie over het onderwerp.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

baas z'n tijd
8-) >:) :o *D sssssssst

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
ROFL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Op vrijdag 05 juli 2002 08:03 schreef spook het volgende:

[..]

....dat hij hier goed werk verricht (eigenlijk goed is in weinig tot geen werk verichten :) )
Cool hè. Je doet weinig tot niks en je wordt op handen gedragen :D

Maae da's meer jullie verdienste dan de mijne (dat hier weinig hoeft te gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

He Jaymz, jij bent toch ook GoT mod ?

kan jij dit draadje dan misschien even voorleggen aan de andere GoT modjes ?

grtz Steve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 05 juli 2002 11:52 schreef Jupiler het volgende:
kan {Jaymz} dit draadje dan misschien even voorleggen aan de andere GoT modjes ?
natuurlijk kan hij dat doen, maar ik vermoed dat je post weinig indruk zal maken op anderen.

dat je de sfeer strak en het beleid streng vind, daar heb je het recht toe, dat is echter een uitvloeisel van het feit dat dit forum ongeveer 20.000 actieve users heeft.
helaas heeft dat ook beperkende invloed op de mogelijkheden, zo wordt er erg streng gereageerd op iemand die een eigen topic al na vier minuten 'kicked'.

'neem contact op met de beheerder' heet echter hier [forum=26] en als je meer dingen met de 'beheerder' wilt bespreken kun je naar [forum=15]
(kijk ook eens naar een aantal eerdere posts: [topic=422598])

threads die ongestructureerd zijn..., misschien dat je enkel via [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find#hitstart]Active Topics[/url] het forum benut, maar probeer het ook eens via de forumlists, aangezien het verloop erg snel is, bevat elks forum-list enkel threads met hoogstens een last-post van een dag terug.

je kunt via hottopics ook ge-bookmarkede threads bijhouden en het aankomende nieuwe 'parse'-forum zal ook een directe bookmark methode kennen.
notify-methodes per mail zijn echter een veels te grote belasting, en waarschijnlijk ook onwerkzaam gezien de snelheid van replies (alleen voor dit topic had je dan al 8 mailtjes binnen 8 uur gehad)

Overigens heb je misschien gelijk dat de naamgeving tot verwarring kan leiden, Moddereters en Moderators (en adjes, lite-mods, regulars etc.), Tweakers.net tov gathering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geen mod op GoT, maar wel op een ander forum...

(Toch wel leuk om de werkwijze van fora te bekritiseren 8-)

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik jullie niet aardig vind of zo... (alsof iemand dat een moer kan schelen)

gtz,

Sarvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

vreemd hoor, ons forum heeft ook 15.000-20.000 actieve leden, maar toch is de stemming er veel beter, en alles is veel overzichterlijker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 15:42 schreef Jupiler het volgende:
vreemd hoor, ons forum heeft ook 15.000-20.000 actieve leden, maar toch is de stemming er veel beter, en alles is veel overzichterlijker :Y)
dit is natuurlijk een schot voor open doel >:)

Ik heb toch het idee dat je alleen gebruik maakt van de active topics functie.
http://gathering.tweakers.net/index.php hier vind ik het toch aardig geordent.
Op vrijdag 05 juli 2002 15:41 schreef deSar het volgende:
Ik ben geen mod op GoT, maar wel op een ander forum...

(Toch wel leuk om de werkwijze van fora te bekritiseren 8-)

Dit wil trouwens niet zeggen dat ik jullie niet aardig vind of zo... (alsof iemand dat een moer kan schelen)

gtz,

Sarvo
Hij vind ons aardig *D nu is mijn hele dag weer goed :)

maar kijk uit met kritiek he, de FP is heilig en iedereen die daar een verkeert word over zegt wordt gevieren deeld, op de rek bank gelegd, opgehangen, verbrand en daarna vriendelijk verzocht dat nooit meer te doen >:), maar daarna zijn we weer even goeie vrienden :?

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

als je nou die register pagina fixed worden dat er vast meer :)
Warning: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /opt/guide/www.helpmij.nl/HTML/forum/admin/db_mysql.php on line 39
op forum/register.php

maar GoT heeft niet de behoefte om zich te promoten als 'Gratis Computer Helpdesk'.
Persoonlijk kies ik ervoor op GoT te verblijven en voel me hier goed, zeker op TMF is het allerminst onpersoonlijk.

ik wens je veel succes op je leuke forum, maar verzoek je verder dat onderwerp hier te laten rusten, dat is offtopic en heeft niks te maken met TMF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op vrijdag 05 juli 2002 16:05 schreef RM-rf het volgende:
op forum/register.php
Niet alleen op die pagina, kijk maar eens links en rechts op de FP ;) :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

op dit moment wordt het geheugen van de server geupgraded, 512 MB => 1 GB RAM, dus hij is ff uit de lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Dat is meer de verdienste van de gebruikers die jouw site bevolken dan de moderators die je hebt rondlopen mijns inziens :Y)

Ik durf het wel aan dat het "TMF-modbeleid" op dit moment niet werkt op een GoTforum buiten TMF (op TFF na dan). Dit is namelijk niet iets dat je afdwingt. Dat is iets dat ontstaat, en door alle betrokken partijen in ere wordt gehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 17:17 schreef Jaymz het volgende:
Dat is meer de verdienste van de gebruikers die jouw site bevolken dan de moderators die je hebt rondlopen mijns inziens :Y)

Ik durf het wel aan dat het "TMF-modbeleid" op dit moment niet werkt op een GoTforum buiten TMF (op TFF na dan). Dit is namelijk niet iets dat je afdwingt. Dat is iets dat ontstaat, en door alle betrokken partijen in ere wordt gehouden ;)
* Jaymz , dat heet respect :P :+
Pagina: 1