TCP IP settings bij gepatched CJ810 cistron modem

Pagina: 1
Acties:

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Even een snelle doch zeer dringende vraag, want ik kom er dus echt niet meer uit.
Ik heb Cistron ADSL, met een CopperJet Data 810 modem. Nu is het mogelijk deze te configureren als router. Uitleg staat op de site van speedy ron: http://home.hccnet.nl/speedy.ron/cj810router.htm

Nu heb ik alles gedaan, profiel aangepast naar eigen settings e.d., alleen wat moet ik nu invullen bij de TCP IP instellingen van de lan connectie?

Voorheen had ik mxstream, daar was het ip dan 10.0.0.150 en voor iedere pc .../150 +1. (voor Cistron moet je de private range pakken: 192.168.1.10 - ../253) Subnet gewoon 255.255.255.0 Maar dan de gateway, dat was het IP adres van de modem (10.0.0.138) en ik zou niet weten wat ik dan hier moet invullen. Staat ook verder niks op die site ofzo.

Ik heb begrepen dat er meerderen zijn die dit al werkend hebben. Kan iemand mij ff verder helpen?

(boel is aangesloten op 8poorts 100mbit switch en ik draai XP)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 17:08 schreef ShittyOldMan het volgende:
Hoi,

Ik ga ervan uit dat je het "routerprofile" van Speedy ron hebt gebruikt, in dat geval het volgende,
Wat ik gedaan heb is lopen spelen met tcp/ip setings op mijn clients, deze kan je hard invoeren wat je wilt, je zal never nooit niet verbinding krijgen.
Als je het profile goed hebt upgeload naar je modem, dan moeten de tcp/ip settings, evenals de dns en de gateway settings op je clients allemaal op automatisch verkrijgen staan.

De Copperjet werkt met bovenstaand profile namelijk als dhcp server en krijgt zelf het ip 192.168.1.1, jouw eerste client zal waarschijnlijk als ip krijgen 192.168.1.10.

Wat ook kan is het volgende, als je de Copperjet rechtstreeks op je pc aansluit (nic) dan heb je een crosscable utp nodig, maar nu hangt de copperjet natuurlijk aan je switch, in dit geval heb je een straight cable nodig, tenzij je een speciale uplink poort gebruikt op je switch, in dit geval heb je ook een crosscable nodig.

Succes.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Wooheeee, het is dan eindelijk gelukt :D
Met zeer grote dank aan DraiC en Speedy Ron.

Het probleem bleek te zitten in de gateway. Alle andere instellingen had ik gewoon goed ingesteld, echter een gateway adres heb ik niet ontvangen van Cistron (op papier of uitleg ofzo, IP ook niet, die heb ik zelf opgezocht). De gateway is dus je IP met als laatste vervangen door .1
En als je dus die van de site overneemt werkt het niet :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

yw,
daarvoor zitten we hier op GoT :P