Toon posts:

Navgatie/tabel foutje + Design vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben momenteel bezig met een web-pagina te maken over dreamweaver waar ik wat tips & trucks wil gaan plaatsen. extensions en ene paar scriptjes in het Nederlands, omndat daar denk ik wel belang stelling voor is denken jullie ook ? Nu is mijn eerste vraag even...
Hebben jullie hier tot zo ver op/aanmerkingen / tips /ideen voor ? Ik ben nog maar net begonnen.
http://home.wanadoo.nl/~pjschutte/DW/
Boven dien het is voor mij ook leerzaam, ben student 1e jaar Grafisch Lyceum Eindhoven.

2e vraagje, mijn bovenste horizontale navigatie balk, als ik mijn browser window te klein maak, dan verspringt het zaak je op een gegeven moment, dit is in een tabel gezet. Kan dit worden vast worden gezet zodat verspingen onmogelijk is ? Maar dat het dan gewoon van het scherm afvalt...

Bedankt voor de reacties alvast !! Pieter-Jan

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1: www.sitechecks.nl
2: geen id

Verwijderd

Topicstarter
Jawel maar, dit is GEEN antwoord op mijn vraag. en waarom een siteheck plaatsen als het om een tabel foutje gaat ?? :?
dan mag ik er toch wel een gewone vraag er bij stellen :?

• XippIX
  • Niet online
ja tuurlijk mag dat, maar je begint met jepost van kom naar mijn site, wat vinden jullie

2de vraag weet ik niet, alleen tabellen zijn wel heel verrot om mee te werken dat weet ik wel

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

Wom

Misschien is het makkelijk om dan een bovenframe te maken , en dan te zorgen dat het middenstuk evengroot is als je content. Je kunt dan in de zijkantframes gewoon je achtergrond plaatjes en dan blijft je naam gewoon in het midden. Misschien is dat nog het makkelijkst.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 20:57 schreef PieterJan het volgende:
Hoi,
Ik ben momenteel bezig met een web-pagina te maken over dreamweaver waar ik wat tips & trucks wil gaan plaatsen.
trucks? Vroem-vroem? :P
extensions en ene paar scriptjes in het Nederlands, omndat daar denk ik wel belang stelling voor is denken jullie ook ? Nu is mijn eerste vraag even...
Hebben jullie hier tot zo ver op/aanmerkingen / tips /ideen voor ? Ik ben nog maar net begonnen.
http://home.wanadoo.nl/~pjschutte/DW/
Boven dien het is voor mij ook leerzaam, ben student 1e jaar Grafisch Lyceum Eindhoven.
zoals al eerder gezegd: www.sitechecks.nl
2e vraagje, mijn bovenste horizontale navigatie balk, als ik mijn browser window te klein maak, dan verspringt het zaak je op een gegeven moment, dit is in een tabel gezet. Kan dit worden vast worden gezet zodat verspingen onmogelijk is ? Maar dat het dan gewoon van het scherm afvalt...
je tabel-breedte vastzetten.
Bedankt voor de reacties alvast !! Pieter-Jan
uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:15
Op zaterdag 29 juni 2002 21:05 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

trucks? Vroem-vroem? :P
[..]

zoals al eerder gezegd: www.sitechecks.nl
[..]

je tabel-breedte vastzetten.
[..]

[..]
Veel quotes voor iemand die niet van fratsen houd ja. :P.

Dat laatste heeft wel nadelen, je moet dan meer rekening houden met mensen die een lage resolutie hebben.
edit:

ff wat gekl**t weggehaald.

|>

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 21:13 schreef Jackabuzah het volgende:

[..]

Veel quotes voor iemand die niet van fratsen houd ja. :P.
tja, je moet wat :)
Dat laatste heeft wel nadelen, je moet dan meer rekening houden met mensen die een lage resolutie hebben.
je kan een link samen met een begeleidende pipe | in een table gooien. Van deze 'mini-tables' zet je de breedte vast. Vervolgens gooi je ze achter elkaar in een 'losse' table. Resultaat: Misschien een menu dat 2 regels groot wordt, maar de |'s zullen altijd op de juiste plaats staan.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je de tabel vast zetten in DW zodat het niet van grote veranderd ?

Verwijderd

probeer de table waar je menu-items inzitten een vaste waarde te geven. width="600" bv
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<table border="0" align="center" class="topbuttons" width="600">
  <tr> 
    <td><font color="#CCCCCC" face="Verdana, Arial,
 Helvetica, sans-serif"><strong>| 
<a href="inhoud.html" target="mainFrame">Home</a> | 
</strong></font></td>
    <td><a href="tips_trucks.html" target="mainFrame">
Tips &amp; Tricks</a> |</td>
    <td>Extensions |</td>
    <td>Scripts |</td>
    <td>Links |</td>
    <td>Sitemap |</td>
    <td>Contact |</td>
  </tr>
</table>

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Afbeeldingslocatie: http://www.erikotten.nl/tmpfiles/gotslotje.gif

http://flickr.com/photos/itommy/

• XippIX
  • Niet online
Op zaterdag 29 juni 2002 23:26 schreef Exercy het volgende:
[afbeelding]
jij verveeld je?

Verwijderd

De oplossing is gewoon je tabel een vaste breedte geven, en hoe dat moet is basis HTML kennis. Verder zie ik, zoals al genoemd, een sitecheck, en mede daarom gaat dit topic dicht.

Exercy: Iets subtieler kan ook wel, wat je nu post vind ik echt over de grens. Wat draagt jouw post nou bij? Helemaal niets.

Het kan me niet schelen of je nu gelijk hebt of niet, zulke dingen willen we niet zien. Post maar in SM als je ergens mee zit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.