Toon posts:

Opnemen van minidisc werkt niet...

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat materiaal opgenomen met minidisc. De minidisc heb ik op mijn microfoon ingang van mijn Trust 5.1 geluidsetje aangesloten met een normale stereo kabel. Ik heb in de volume regeling de microfoon aangezet en als ik een nummer afspeel hoor ik het geluid op de boxen van mijn computer. Alleen wanneer ik probeer op te nemen met dat programmatje wat standaard bij windows wordt gelevert doet ie niks. De instellingen van dat programma staan goed.

Hoe los ik dit op?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Heb je bij Recording Control (Volume Control, Opties, Eigenschappen, Volume aanpassen voor: Opnemen) de microfooningang wel geselecteerd?

't Lijkt me trouwens beter om de MD op de line-in te zetten ipv aan de mic-in (die laatste is vaak ook mono).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:04 schreef Flotter het volgende:
Heb je bij Recording Control (Volume Control, Opties, Eigenschappen, Volume aanpassen voor: Opnemen) de microfooningang wel geselecteerd?
...Ik heb in de volume regeling de microfoon aangezet...
't Lijkt me trouwens beter om de MD op de line-in te zetten ipv aan de mic-in (die laatste is vaak ook mono).
...De minidisc heb ik op mijn microfoon ingang van mijn Trust 5.1 geluidsetje aangesloten met een normale stereo kabel...
Ik probeer dus geluid van mijn MD naar m'n computer te brengen...

Verwijderd

zet de plug van je md eens in de line in... en selecteer die bij opname opties... zorg dat je master en line in (bij opname opties) goed staan... en probeer opnieuw op te nemen

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 14:16
Op zaterdag 29 juni 2002 18:42 schreef mark4sen87 het volgende:
Ik heb wat materiaal opgenomen met minidisc. De minidisc heb ik op mijn microfoon ingang van mijn Trust 5.1 geluidsetje aangesloten met een normale stereo kabel. Ik heb in de volume regeling de microfoon aangezet en als ik een nummer afspeel hoor ik het geluid op de boxen van mijn computer. Alleen wanneer ik probeer op te nemen met dat programmatje wat standaard bij windows wordt gelevert doet ie niks. De instellingen van dat programma staan goed.

Hoe los ik dit op?
Tsja, dat is nogal logisch! lees je eigen verhaaltje nog eens!

Je sluit de UITGANG van je minidisc aan op de INGANG van je boxensetje (en dan ook nog eens de microfooningang!!!).
Hoe wil je dan in vredesnaam iets opnemen op je PC?!?

Sluit de LINE-OUT van je minidisc gewoon aan op de LINE-IN van je pc. Dat is ten eerste stereo (zoals hierboven al werd opgemerkt), ten tweede is een microfooningang veel gevoeliger dan een line-in, waardoor'ie volkomen ongeschikt is om een minidisc op aan te sluiten. Bovendien moet je je minidisc uiteraard wel op je pc aansluiten om ook op je pc te kunnen opnemen.
Bovendien kan je zo ook nog steeds naar je minidisc via je speakertjes luisteren. Je selecteerd op je pc gewoon de line-in als bron. Klaar :)

Hoe had jij gedacht dan, dat je pc het signaal binnen zou krijgen?

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 19:33 schreef Lampje het volgende:

[..]

Tsja, dat is nogal logisch! lees je eigen verhaaltje nog eens!

Je sluit de UITGANG van je minidisc aan op de INGANG van je boxensetje (en dan ook nog eens de microfooningang!!!).
Hoe wil je dan in vredesnaam iets opnemen op je PC?!?

Sluit de LINE-OUT van je minidisc gewoon aan op de LINE-IN van je pc. Dat is ten eerste stereo (zoals hierboven al werd opgemerkt), ten tweede is een microfooningang veel gevoeliger dan een line-in, waardoor'ie volkomen ongeschikt is om een minidisc op aan te sluiten. Bovendien moet je je minidisc uiteraard wel op je pc aansluiten om ook op je pc te kunnen opnemen.
Bovendien kan je zo ook nog steeds naar je minidisc via je speakertjes luisteren. Je selecteerd op je pc gewoon de line-in als bron. Klaar :)

Ik weet niet of jij weet waar je over praat maar een Trust 5.1 geluidsetje heeft een subwoofer... en daar zit een microfooningang op... die rechstreeks op de microfooningang van de pc zit.... dus begin niet meteen onzin uit te kramen plz :r

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:33 schreef Lampje het volgende:
Denk je dat ik dom ben ofzo? Tuurlijk sluit ik mijn md niet op mijn boxen aan! |:(

Ik heb hem op mijn Trust geluidskaart aangesloten. Het hoorde bij mijn trust setje van boxen+kabels+kaart. :)

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 19:40 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

Denk je dat ik dom ben ofzo? Tuurlijk sluit ik mijn md niet op mijn boxen aan! |:(

Ik heb hem op mijn Trust geluidskaart aangesloten. Het hoorde bij mijn trust setje van boxen+kabels+kaart. :)
Mark... die gast weet gewoon niet waar ie over praat... :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:39 schreef Pjotr223 het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij weet waar je over praat maar een Trust 5.1 geluidsetje heeft een subwoofer... en daar zit een microfooningang op... die rechstreeks op de microfooningang van de pc zit.... dus begin niet meteen onzin uit te kramen plz :r
De mijne heeft dat niet... maar de kaart heeft wel een microfoon aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:41 schreef Pjotr223 het volgende:

[..]

Mark... die gast weet gewoon niet waar ie over praat... :P
:D

Verwijderd

maar 't wil nog steeds niet lukken?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:43 schreef Pjotr223 het volgende:
maar 't wil nog steeds niet lukken?
Nee, hij neemt geen geluid op

Verwijderd

vaag :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 19:46 schreef Pjotr223 het volgende:
vaag :(
Ken je een goed programma dat geluid kan opnemen? Ik dacht zelf aan cooledit ofzo...

/edit:
Ik heb het in moviemaker geprobeerd, en daar lukte het wel... |:(

Bedankt voor de tips!

Verwijderd

goed programma dat geluid kan opnemen;
Samplitude
Cool Edit
Pro Tools
SoundForge

Verwijderd

Mijn Stationaire MD recorder JE-500('96) met uitgebreide EDIT functie heeft al een tijd kwalen zoals het auto-loading mechanisme, er loopt een kunstof tandwieltje een tandje teveel een of andere richting op...... waardoor het magnetische kopje aan de bovenkant staat te klapperen.
Het kan verder geen kwaad. opnemen en splen doet 'ie gewoon, alleen merkte ik dat ik op de ouder schijfjes niet kon editten.....

Ik wilde volgende maand een HiMD aan schaffen, maar ik heb al een gewone poertable met een nieuwere ATRAC.
Vandaag bij BCC gekeken was de standaard JE480 in de aanbieding met MDLP en FADEIN/FADEOUT etc... met de ATRAC/ATRAC3 DSP TYPE-S, kon de weerstand niet bieden,en heb hem gekocht, lekkerouderwets editten via JOG draaiknop!

mvg Harry

Verwijderd

Gefeliciteerd met je aankoop, maar laat in het vervolg de oude topics maar gewoon rusten ;)
Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Bron: http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.