I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
bestand 'img.php'
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Header ( "Content-type: image/gif" ); // of elke andere...
list ( $img ) =
mysql_fetch_row (
mysql_query ( "
SELECT
img
FROM
images
WHERE
imgID='$imgID'
" )
)
);
echo $img |
zou toch moeten werken
dan in je overzicht je images laten zien met
[img]"img.php?imgID=(id[/img]
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Alleen dan blijven er nog 2 problemen over.
Er worden plaatjes met verschillende types gebruikt (dus GIF, JPEG, BMP) en ik moet dus eerst weten welke het is.
Verder zou ik eigenlijk ook de size van het plaatje willen weten, maar dat is van minder belang.
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Staat dat niet in de database? Dan kun je namelijk gewoon het type mee-selecten uit de database, en vervolgens de juiste header meegeven.Funcracker:
Er worden plaatjes met verschillende types gebruikt (dus GIF, JPEG, BMP) en ik moet dus eerst weten welke het is.
SELECT LENGTH(img)Verder zou ik eigenlijk ook de size van het plaatje willen weten, maar dat is van minder belang.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
http://www.php.net/getimagesize
misschien makkelijker om deze eenmalig te bepalen en in je database op te slaan, maar dat moet je zelf maar even bekijken
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Verwijderd
Dat kun je toch wel oplossen dmv een case:Op vrijdag 28 juni 2002 11:41 schreef Funcracker het volgende:
switch($blaat){
case "gif":
blabla
break;
case "bmp":
blabla
break;
}
dit geef je dan bv zo mee:
[img]"img.php?imgID=1000&imgType=BMP[/img]
Suc6!
Als ik een file had kon ik dat doen ja.
Ik heb dus alleen maar de binary data.. Geen verdere info over size of type..
Anders was het geen probleem natuurlijk
ok ok, is heel smerig, maar it worked for me. wellicht per ongeluk overigens, maargoed
ik zou gewoon de locatie van 't plaatje in de database opslaan, maarja
--Roy Goodman
Flat geeft hier functie al om te bepalen welk type het is?Op vrijdag 28 juni 2002 11:43 schreef Flat© het volgende:
http://www.php.net/exif-imagetype
Verwijderd
Ja dat kan...Op vrijdag 28 juni 2002 12:04 schreef DarthRaider het volgende:
Flat geeft imo het goede antwoord. Je hebt dan wel je binary data in een tabel staan, maar zou je natuurlijk als tussenstap om het mime type te bepalen in een tijdelijk bestand kunnen douwen om van exif-imagetype gebruik te maken
Maar dat vind ik wel een hele erge soep oplossing..
De data is aanwezig, en in de binary data staat alle info die ik wil.. Ik moet het er alleen nog uit zien te krijgen.
Op vrijdag 28 juni 2002 11:57 schreef Flat© het volgende:
waarom heb je die plaatjes sowieso al in 'n database gezet?
ik zou gewoon de locatie van 't plaatje in de database opslaan, maarja
EgoH: Flat gaf het goede antwoord, als ik een file had gehad..
Je zou exif-getimagetype kunnen combineren met virtualFuncracker:
EgoH: Flat gaf het goede antwoord, als ik een file had gehad..
wel ranzig...
Ik zou eerder een veld toevoegen aan de database, en eenmalig voor alle image records checken welk type het is, en dat er dan in de database bijzetten. Scheelt weer een schrale workaround
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
hij leest de eerste bytes van een bestand idd, die eerste bytes heb je, dus die kun je zelf lezen
bij gif begint het volgens mij met iets als: GIF89a ofzow...
Owja, jpeg begint met eerst 6 rare tekens en dan JFIF zie ik net...
Is ook nog een manier.. maar hoopte op iets mooiers..Op vrijdag 28 juni 2002 12:37 schreef zellufs het volgende:
Wat denk je dat die exif_imagetype functie doet?
hij leest de eerste bytes van een bestand idd, die eerste bytes heb je, dus die kun je zelf lezen
bij gif begint het volgens mij met iets als: GIF89a ofzow...
edit:
Owja, jpeg begint met eerst 6 rare tekens en dan JFIF zie ik net...
Maarja.. als er nix anders op zit
't blijft een schrale workaround om elke keer weer opnieuw het type uit te moeten lezen, da's helemaal niet nodig
edit:
dat zou helemaal niet nodig moeten zijn
~ Gottfried Leibniz
dat zei ik 'n uur geleden ook alOp vrijdag 28 juni 2002 12:43 schreef drm het volgende:
zoals ik al zei, als het mogelijk is, is de mooiste oplossing om het type gewoon in de database te zetten.
maar aangezien 't niet zijn database is, is 't de vraag of dat dat wel kam/mag
--Roy Goodman
Verwijderd
En daarvoor ook bedankt!Op vrijdag 28 juni 2002 12:46 schreef zellufs het volgende:
Ik geef alleen een oplossing... zeker niet de beste, maar als hij het niet in die database kan opslaan zit er toch niks anders op?!
En de rest ook.. Ik ga es kijken wat ik hiervoor ga verzinnen... dan maar minder mooie oplossing.. DB is echt niet aan te passen.
~ Gottfried Leibniz