Toon posts:

Website aan resolutie aan passen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben een web-site aan het maken, maar ik zit dus nu met een probleem "schermresoluties".
Mijn minimale lyout is 800 X 600 Pixels. Maar ja dit is dus nu niet bekijkbaar op een resolutie van 880 X 600 omdat je met al balken zit. Hier door word mijn web-pagina niet geheel afgebeeld. Hij is pas optimaal van af 1024 X 800.
Scrolbalken is helaas niet mogelijk van wege technische redenenen, met het animatie menu, omdat ik dan ook een horizontale scrol balk krijgt, en moet alleen verticaal zijn. Nu is mijn vraag weet iemand een mogelijk heid zo dat nu mijn huidge web-site zonder aanpassingen toch goed is te kirjgen op 800 X 600, dus is er een exstansie beschik baar of een script waar mee die mijn scherm grote resized ? Zo ja waar te downloaden. Ik werk uiteraared met Dreamweaver (MX)

Of zeggen jullie je bent gek voor die mensen die nog op een resolutie van 800 X 600 werken, die moeten maar een nieuwe monitor kopen of de resolutie veranderen.
Ik weet niet hoeveel nog een resolutie van 800 X 600 word gebruikt. Als dat een enkeling is, dan hebben die pech, maar hoe veel procent van de bevolking werkt met 800 X 600 pixels?

Het is te bekijken op http://home.wanadoo.nl/~pjschutte/MM4U/

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je kunt er vooral van leren, dat het niet slim is een design te maken op 800x600 maar dat je beter de ontzettend veilige 760x400 aan houdt. Mensen met een resolutie van 800x600 van de bezoekerslijst schrappen is niet echt handig gezien de hoeveelheid mensen die op die resolutie surft. Gewoon ontwerp aanpassen zodat het wel past. Zie het als een wijze les.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is juist een uitdaging om hem voor alle resoluties/browsers compatible te maken...
Ik snap ook niet helemaal welke balken je bedoeld? Ik zit hier 1280*960 en ziet er geowoon goed uit

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt de resolutie waar U mee werkt dat klopt ook perfect mee van af 1024x800 maar lager niet.
Maar is er geen anderre manier door niet het design aan te pasen ?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op vrijdag 28 juni 2002 00:55 schreef PieterJan het volgende:
Dat klopt de resolutie waar U mee werkt dat klopt ook perfect mee van af 1024x800 maar lager niet.
Maar is er geen anderre manier door niet het design aan te pasen ?
Zoals Ozboz zegt en wat ik meestal ook aanhoud:
760x420, 410 van mij part...
Want denk er wel bij na dat als je een design op exact 800x600 zou willen kunnen zien, vlekkenloos, dan zou je hem fullscreen moeten laten draaien. Ik hoop dat ik je hiermee niet op ideeën breng, simpelweg is een site die zonder toestemming van de bezoeker opeens zijn beeld vult nou geen vriendelijke binnenkomst.
Enfin, wat ik dus wilde zeggen, houd er rekening mee dat een browser ook nog randjes onder en boven heeft, en dat Windows users een startbalk onderaan hebben staan, of sommigen hebben nog Statbar bovenaan: je wéét het niet.
Ga je niet focussen op een bepaalde maat maar hou het gewoon iets kleiner en veilig: 760x420. Met dat design van jou zo te zien moet er in Photoshop nog wel wat afgeknipt kunnen worden.

Succes :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ongeveer de helft(!) van de bezoekers van mijn site gebruiken 800*600. Da's een beetje veel om geen rekening mee te houden. Mensen die hogere resoluties draaien hebben vaak hun browserwindow niet op "maximized" staan. Ik in elk geval vrijwel nooit.

Ik werk altijd met een breedte van maximaal 780, maar vaak ga ik wel uit van vertikaal scrollen, dus de hoogte (410) ga ik vrij ruim mee om.

Overigens wordt tekst behoorlijk onleesbaar als je te lange regels (een te brede tekstkolom) gebruikt, Een "standaard" opzet met links navigatie en daarnaast tekst is op 780 pixels al vrij breed.

edit:
Je hebt het steeds over 1024*800, maar het is 1024*768

Verwijderd

Dat moet toch kunnen met frames, en dan bij de width of height een (*D invullen! Probeer maar eens uit!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 juni 2002 08:28 schreef a3vantilburg het volgende:
Dat moet toch kunnen met frames, en dan bij de width of height een * invullen! Probeer maar eens uit!
En jij denkt dat z'n layout dan kleiner wordt :? Dan geef je alleen maar aan dat de frame zo groot mag worden als ie is (wat dus ook het geval is in een IE-raam zónder frames)

• Willem
  • Laatst online: 04-09 23:23
't Blijft een beetje iets weghebben van de eeuwenoude resolutie-discussie. Heb ook al eens te maken gehad met scholieren/studenten van een Informatica opleiding die de opdracht hadden een website te maken die op alle resoluties goed zichtbaar was.

Zelf vind ik het echt een vreselijk spannend verhaal, simpelweg omdat het helemaal niet handig is. Waarom zou ik op 1600x1200 letters op font-grootte 16px zien, en op 800x600 in 10px? Dat gaat toch nergens over? Ik maak in een ontwerp niet voor niets de maten/afmetingen/verhoudingen zo.

Mijn mening is, maak je website op basis van +/- 750 px breed, en lengte is iets minder belangrijk, hangt een beetje af van de toepassing: Portal, tabellen, lange pagina's... enzovoorts; En zorg ervoor dat de mensen met grotere resoluties niet niets te zien krijgen, maar vul lege ruimte op met achtergrondkleurtje, subtiele background, whatever.

Get my point? :P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 28 juni 2002 09:17 schreef willem169 het volgende:
[preekte willem169 het webdesign genesis]

Get my point? :P
hallelujah!
Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/worshippy.gifAfbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/thumbsup.gif

:P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie hier van als ik dit script er op plaats zoals hier te zien is http://www.worldofkorn.com

MVG,

Pieter-Jan

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 28 juni 2002 08:23 schreef Weefselkweekje het volgende:
Ik werk altijd met een breedte van maximaal 780, maar vaak ga ik wel uit van vertikaal scrollen, dus de hoogte (410) ga ik vrij ruim mee om.
Ik ga ook altijd uit van 780/410. Die 410 gebruik ik echter wel degelijk. Hoewel een site wel mag scrollen, moeten alle navigatie-mogelijkheden binnen deze hoogte vallen. Je moet niet hoeven scrollen voor een menu-optie.

• Willem
PieterJan:
Wat vinden jullie hier van als ik dit script er op plaats zoals hier te zien is http://www.worldofkorn.com
En wat heeft dat met het oorspronkelijke probleem te maken?
Dat je nu 10 verschillende sites gaat maken?

Mijn zegen heb je.
PieterJan:
MVG,

Pieter-Jan
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Uit de GoT FAQ

• Willem
Bosmonster:
Ik ga ook altijd uit van 780/410. Die 410 gebruik ik echter wel degelijk. Hoewel een site wel mag scrollen, moeten alle navigatie-mogelijkheden binnen deze hoogte vallen. Je moet niet hoeven scrollen voor een menu-optie.
Eens, vanuit dit opzicht.
Mijn insteek was dat als je een pagina hebt met een tabel langer dan de zichtbare content, dat niet erg was. Maar wat betreft menu's en knoppen zeg ik, hou die binnen de marge.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op vrijdag 28 juni 2002 14:09 schreef PieterJan het volgende:

MVG,

Pieter-Jan
Compleet onboeiende informatie voor een gebruiker die daar getoond wordt. Bovendien zegt mn resolutie nog niet hoe groot ik mijn browserscherm heb staan. En inderdaad.. las zon script betekent dat je allemaal verschillende versies moet gaan maken dan is het niet aan te raden :)

Verwijderd

MVG,

Pieter-Jan
1) wat een vreselijke site
2) wat heeft je bezoeker aan die informatie :?
degenen die weten wat het betekent weten zelf al prima wat ze gebruiken en degenen die het niet weten snappen er toch geen bal van...

edit: was weer eens te laat... |:(

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

MVG,

Pieter-Jan
beetje vaag omdat je het pas ziet als je naar beneden scrolled..en dat is nou precies waar 760x410 zo handig voor is :)

www.jurgroessen.nl

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Wat is er mis met tabellen en percentages?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Wat betreft de lay-out van websites heb ik de volgende mening:

ik vind dat je maar twee dingen kunt doen eigenlijk: of je maakt er een met een fixed width (waarbij ik dezelfde argumenten heb als willem169), of je maakt een design wat op bijvoorbeeld 80% van de screenwidth, en je maakt heel onopvallend in je design een paar plekken waar je je lay-out zou kunnen stretchen, zodat je altijd aan je 80% kunt komen, mits het venster niet te klein is.

voorbeeldje (want ik weet dat ik niet goed kan uitleggen, en ik zin heb om ascii art te maken :P ) :
code:
1
2
3
4
5
|______ ____________________      _______  |
|___   \____/    ___________  \______/   \_|
|   \________    __/         \___        ____|
|       \__/            \_________/    |
       *-*    *---------*       *--*

Stel, hierboven heb je een stukkie artwork, wat als header op je site staat. Slice je plaatje zo, dat je als je even met tables aan de slag gaat, je je design op de met sterretjes gemarkeerde plekken kunt stretchen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Fool,

Bedankt voor de reactie. Kunt U mij misschien uit leggen hoe ik het zo kan maken dat de bepaalde stukken in mijn design stretchen, heeft u misschien een web-site waar ik dat kan bekijken hoe ze dat hebben gedaan ?

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 15:30 schreef PieterJan het volgende:
Hallo Fool,

Bedankt voor de reactie. Kunt U mij misschien uit leggen hoe ik het zo kan maken dat de bepaalde stukken in mijn design stretchen, heeft u misschien een web-site waar ik dat kan bekijken hoe ze dat hebben gedaan ?
het is gewoon jij hoor :)
maar omdat je zo beleefd bent, zal ik even een tekeningetje voor je maken ;)
momentje...

edit:
Afbeeldingslocatie: http://f00l.endoria.net/dump/site_final.gif

Ik ben toevallig net bezig met een redesign voor de site van mn band (urrel ff weggesoept) en daarmee kan ik het wel uitleggen.

De stukken waar ik die witte lijnen in heb gezet, kun je zo ver uitrekken als je wilt, ze blijven hetzelfde. Dat lijkt me duidelijk. Deze grote plaat kun je in ImageReady in stukken slicen. Dat moet je dus doen. Laten we nu dat eerste kleine stukje nemen: die stel je in als achtergrond van een < td >. je tabel zou je dus zo kunnen maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<table style="width: 80%;">
  <tr>
    <td style="width: 100px;">[img]"slice1.gif"[/img]</td>
    <td style="background: white url(slice2.gif)">&nbsp;</td>
    <td style="width: 300px;">[img]"slice3.gif"[/img]</td>
  </tr>
</table>

zo duidelijk? :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de moeite ik zal is kijken als ik er uit kan komen. Heeft u misschien een een internet url? zodat ik het even makkelijk kan oplsaan en bekijkenen in Dreamweaver.

Verwijderd

1) wat een vreselijke site
2) wat heeft je bezoeker aan die informatie :?
degenen die weten wat het betekent weten zelf al prima wat ze gebruiken en degenen die het niet weten snappen er toch geen bal van...
1) Vreselijke site? qua onderwerp of qua layout? Vind um zelf wel aardig

2) Welke informatie??????? Ik zie nix staan, alleen dat je een bepaalde instelling nodig moet hebben :?, dat gebruiken toch ewel meer sites?
Pagina: 1