Het wil nog wel eens voorkomen dat HotTopic niet werkt door spyware op de computer. Een vriend van me had het probleem dat het gewoon niets deed. Nadat we adaware hebben gedraait was het probleem over
Hmmz heb Adaware 5.83 gedraaid en daar kwam niks uit (afgezien van wat cookies).Op vrijdag 28 juni 2002 01:27 schreef WOmBaT het volgende:
Het wil nog wel eens voorkomen dat HotTopic niet werkt door spyware op de computer. Een vriend van me had het probleem dat het gewoon niets deed. Nadat we adaware hebben gedraait was het probleem over
* Sassie heeft versie 1.6 ergens weten op te scharrelen en deze draait weer
Het is erg mooi geworden!
Dit is idd een bug van ouwere HotTopic versies. Spyware is trouwens nooit goed!Op vrijdag 28 juni 2002 01:27 schreef WOmBaT het volgende:
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Woei deze nieuwe versie roelt nog meer dan de voorgaande versies al roeleerden

Nice work m8 !!
[edit2]
Eindelijk een post in een topic dat ik track

[/edit2]
Nice work m8 !!
edit:
Ook ff een skinnetje gebouwd voor mijn popupjes,
wegens gebrek aan nieuwe posts in de topics die ik track maar ff geen screenie, maar alleen het bitmapje
Ook ff een skinnetje gebouwd voor mijn popupjes,
wegens gebrek aan nieuwe posts in de topics die ik track maar ff geen screenie, maar alleen het bitmapje
[edit2]
Eindelijk een post in een topic dat ik track

[/edit2]
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Ehhh, vaag probleempje? Weet alleen niet of het aan HotTopic ligt!
Ik heb net HotTopic geinstalleerd (wilde ook wel eens kijken wat het was, en ziet er gaaf uit!!!), maar nu kom ik de huiskamer niet meer in! Ik krijg de volgende melding:
Zoals ik al zei: weet niet of het aan HotTopic ligt, maar eergisteren kon het nog wel, en nu niet meer!
Ik heb net HotTopic geinstalleerd (wilde ook wel eens kijken wat het was, en ziet er gaaf uit!!!), maar nu kom ik de huiskamer niet meer in! Ik krijg de volgende melding:
code:
1
| User not allowed (not_allowed) |
Zoals ik al zei: weet niet of het aan HotTopic ligt, maar eergisteren kon het nog wel, en nu niet meer!
*zucht*Op vrijdag 28 juni 2002 11:21 schreef sjroorda het volgende:
Ehhh, vaag probleempje? Weet alleen niet of het aan HotTopic ligt!
code:
1 User not allowed (not_allowed)
Check mededelingen...
[topic=534738/1/25]
Dus dat is het, was bang dat het aan HotTopic lag
Thx!
Graag gedaanOp vrijdag 28 juni 2002 11:27 schreef sjroorda het volgende:
Dus dat is het, was bang dat het aan HotTopic lagThx!
(je moet ook voor HK een nieuwe file downloaden, die staat op de website van HoTTopic
Dat had ik idd gelezen, en wilde dat later doen (zit nu op m'n werk dus niet al te veel 'spelen'
), maar toen ik de HK niet meer in kwam, legde ik nogal snel de link met HotTopic; sorry, makers
Zijn er nog mensen die leuke popup achtergronden hebben gemaakt?
jahoor:Op vrijdag 28 juni 2002 19:37 schreef Delphi het volgende:
Zijn er nog mensen die leuke popup achtergronden hebben gemaakt?
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Zal in de volgende versie de tekst positie en font ook instelbaar maken
ff vraagje >> hoe krijgen jullie die achtergrond zo kewl bij een popup 
en welke maten moet zo plaatje hebben? (BMP? JPG?)
alvast excuses als het een domme vraag is
I don't drive fast, I only fly low!
wat een domme vraagOp zaterdag 29 juni 2002 19:10 schreef yonexfreak het volgende:
ff vraagje >> hoe krijgen jullie die achtergrond zo kewl bij een popup
moet je ff in popup.ini kijken, staat het allemaal in.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
whoops dat was idd geen slimme vraagOp zaterdag 29 juni 2002 19:15 schreef RedFox het volgende:
[..]
wat een domme vraag
moet je ff in popup.ini kijken, staat het allemaal in.
maarreh tnx
* yonexfreak gaat ff knutselen
Verwijderd
Post even een screenshot als je hem af hebt.Op zaterdag 29 juni 2002 19:17 schreef yonexfreak het volgende:
[..]
whoops dat was idd geen slimme vraag
maarreh tnx
* yonexfreak gaat ff knutselen
het werkt nog niet met de nieuwe HK, en over een tijdje ook niet als alle fora zo zijn....
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Hij werkt wel, maar je moet even de goede HFD hebben...Op zaterdag 29 juni 2002 19:42 schreef KnEuTeR het volgende:
het werkt nog niet met de nieuwe HK, en over een tijdje ook niet als alle fora zo zijn....
ok doe ik maar verwacht geen wonderen hoorOp zaterdag 29 juni 2002 19:30 schreef DeLaNo het volgende:
[..]
Post even een screenshot als je hem af hebt.
ps weet iemand nog ff een alternatief voor edoria.net
ik ken niet zoveel upload sites en ik heb weinig zin om actief te gaan zoeken
Even een vraag van een newbee en ja ik heb gezocht. Ik weet niet of ik voldoende gezocht heb maar dat moet blijken.
Ik zie dat Hottopic nu voor het eerst en ik ben benieuwd hoe je dus pop-up's krijg. Er zit wel een help knop maar die geeft alleen een versie weer.
Ik zoek dus een Nederlandse FAQ of handleiding. Waar vind ik die?
Ik zie dat Hottopic nu voor het eerst en ik ben benieuwd hoe je dus pop-up's krijg. Er zit wel een help knop maar die geeft alleen een versie weer.
Ik zoek dus een Nederlandse FAQ of handleiding. Waar vind ik die?
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Er is niet echt een handleiding ofzo voor hottopic, omdat het eigenlijk allemaal zichzelft wijst.
Er komt als Delphi en ik ooit tijd of zin hebben om een manual te maken misschien wel iets, maar ik doe geen toezeggingen
Ik zou zeggen: experimenteer er eens wat mee, er kan niet echt iets fout gaan, dus
Probeer dit maar eens:
-open hottopic
-klik in het hottopic venster op het menu item "HotTopic" en dan op "IE Support". Doe dan "installeren".
-herstart nu IE
-ga dan naar een willekeurig topic op GoT, en druk op de hottopic knop in IE.
Als er nu een reply op dat topic komt krijg je een popup
Kijk als je vragen hebt ook even in de FAQ op hottopic.nl
Er komt als Delphi en ik ooit tijd of zin hebben om een manual te maken misschien wel iets, maar ik doe geen toezeggingen
Ik zou zeggen: experimenteer er eens wat mee, er kan niet echt iets fout gaan, dus
Probeer dit maar eens:
-open hottopic
-klik in het hottopic venster op het menu item "HotTopic" en dan op "IE Support". Doe dan "installeren".
-herstart nu IE
Yepp werkt, je moet dus elk topic apart aanklikken en zo dus activeren. En ook al stel ik 15 sec in om een pop up te krijgen toch duurt het langerOp zaterdag 29 juni 2002 22:20 schreef SH007 het volgende:
Er is niet echt een handleiding ofzo voor hottopic, omdat het eigenlijk allemaal zichzelft wijst.
Probeer dit maar eens:
-open hottopic
-herstart nu IE
Probeer jij alle topics erin te zetten ofzoOp zaterdag 29 juni 2002 23:07 schreef Fireman het volgende:
[..]
Yepp werkt, je moet dus elk topic apart aanklikken en zo dus activeren. En ook al stel ik 15 sec in om een pop up te krijgen toch duurt het langerhoe kan dat?
Die 15 sec is de intervaltijd waarom HotTopic een XML binnenhaalt met active topics info(lees: de intervaltijd waarmee hottopic kijkt of er een reactie is op een topic in je lijst).
HotTopic is bedoeld om je topics in de gaten te laten houden die jij interessant vind, en waar je dus graag snel wilt weten of er een reactie op is geweest.
Je stopt gewoon je favoriete topics van een forum (zie www.hottopic.nl welke fora worden ondersteunt) in HotTopic, zo vergeet je ze niet meer. Naar een aantal dagen kun je je lijst opschonen zodat te oude topics worden verwijderd.
In de Instellingen stel je per forum in hoevaak hij moet controleren op nieuwe reacties. Heb je een aardig druk forum, dan stel je bijvoorbeeld 30 sec. in. Is het forum wat rustiger dan kies je voor 1 of 2 minuten.
Is er een reply op een topic wat in jou lijst zit, dan zal HotTopic een popup weergevens en/of een geluid afspelen. HotTopic zal dit alleen doen als je topic in je eigen lijst zit. Dus als jij er voor hebt gekozen dat je dat topic in de gaten wil laten houden.
Loop gewoon es door de mogelijkheden heen, het is best wel simpel. Anders kun je het altijd hier vragen, of via e-mail: info@hottopic.nl
Je stopt gewoon je favoriete topics van een forum (zie www.hottopic.nl welke fora worden ondersteunt) in HotTopic, zo vergeet je ze niet meer. Naar een aantal dagen kun je je lijst opschonen zodat te oude topics worden verwijderd.
In de Instellingen stel je per forum in hoevaak hij moet controleren op nieuwe reacties. Heb je een aardig druk forum, dan stel je bijvoorbeeld 30 sec. in. Is het forum wat rustiger dan kies je voor 1 of 2 minuten.
Is er een reply op een topic wat in jou lijst zit, dan zal HotTopic een popup weergevens en/of een geluid afspelen. HotTopic zal dit alleen doen als je topic in je eigen lijst zit. Dus als jij er voor hebt gekozen dat je dat topic in de gaten wil laten houden.
Loop gewoon es door de mogelijkheden heen, het is best wel simpel. Anders kun je het altijd hier vragen, of via e-mail: info@hottopic.nl
installed 
verwijder forum:
FokForum
hoppa oprotte 
/edit
got paarse installen... /me bestaat al?
search werkt niet? (GoT)
verwijder forum:
FokForum
/edit
got paarse installen... /me bestaat al?
search werkt niet? (GoT)
Hier geen problemen met de GoT Huischkamer (Parse). Misschien heb je de verkeerde HFD gedownload?
zoals beloofd nog ff een screenie van mn popup
kheb er weinig tijd aan besteed (ong. 15min) maar zit er best ok uit vind ik zelf
ben benieuwd naar meningen
kheb er weinig tijd aan besteed (ong. 15min) maar zit er best ok uit vind ik zelf
Beetje BlurryOp zondag 30 juni 2002 12:19 schreef yonexfreak het volgende:
zoals beloofd nog ff een screenie van mn popup
[afbeelding]
Het is verder wel leuk.
dat beetje blurry was juist de bedoelingOp zondag 30 juni 2002 12:21 schreef 2nd_RJD het volgende:
[..]
Beetje Blurry
Het is verder wel leuk.
origineel is nl animated gifje en is als ie scherp is te pixelig voor als stilstaand image vandaar
moet nl niet teveel opvallen (vind ik)moet eigenlijk soort watermerk zijn maar als ik dat doe word ie tevaag
btw ik ben geen fotosoep expert...eerder beetje amateurtje knopjes indrukken
Het is jou idee, maar ik heb het bedacht!Op zondag 30 juni 2002 12:34 schreef wasigh het volgende:
mooi werk jelmer
Thanks!
Verwijderd
Zo ik heb hottopic 1.6.1 ook maar eens geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het er goed uitziet
Ik weet niet of het een instelling is of dat het al een keer langs geweest is maar kan je niet direct naar het laatst toegevoegde reply toe zodat je niet weer naar de laatste pagina moet klikken of al je een tijdje niet gekeken hebt dat je moet gaan zoeken naar de laatste reply?
Is dit duidelijk zo'n lange zin?
Is dit duidelijk zo'n lange zin?
Op GoT moet hij naar de laatste reply springen, mits je het aantal reacties per pagina gelijk hebt in HotTopic en op GoT.
Verwijderd
Mmmm, er worden nu aardig wat fora ondersteund maar ik heb nog ff een vraagje/request:
Zouden de volgende fora in de volgende versie (als 'ie komt) ook ondersteund kunnen worden?Alvast bedankt
Zouden de volgende fora in de volgende versie (als 'ie komt) ook ondersteund kunnen worden?Alvast bedankt
Verwijderd
Dit moet je zelf doen, kijk even hier http://www.hottopic.nl/index.php?p=faqOp vrijdag 05 juli 2002 16:00 schreef Emphelator het volgende:
Mmmm, er worden nu aardig wat fora ondersteund maar ik heb nog ff een vraagje/request:
Succes!
Ziet er goed uit.
Ga zo door
Ga zo door
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen maar de ene keer gaat 'ie wel direct naar 't laatst geplaatste reply op bijvoorbeeld pagina 6 en de ene keer gaat 'ie naar boven aan op de eerste pagina.
Is dat toeval of een bepaalde instelling?
Is dat toeval of een bepaalde instelling?
Ik heb 2 skins gemaakt: 

Is er trouwens al phpBB2 ondersteuning van HotTopic?

Ik kan niet op de site van HotTopic. Ik zou dat programma graag downloaden, weet of heeft er iemand een mirror?
Perfect! 
Is dat probleem met dat afsluiten nu ook verholpen
Verder nix dan lof: vooral die 'reset alle topics' en 'opschoon' funcies zijn geweldig!!
Verder nix dan lof: vooral die 'reset alle topics' en 'opschoon' funcies zijn geweldig!!
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Verwijderd
Hey geinig, maar zijn die ook praktisch? Omdat deze versie HotTopic alleen nog maar aanpassing van de tekstkleur aankan kun je volgens mij nooit een juiste kleur vinden zodat de titels helemaal leesbaar zijn bij deze afbeeldingen?Op zondag 14 juli 2002 09:58 schreef zedonite het volgende:
Ik heb 2 skins gemaakt:
[url="http://www.zedonite.com/admin/ht_girl.gif"][afbeelding][/url]
[url="http://www.zedonite.com/admin/ht_bacardi.gif"][afbeelding][/url]
btw. als je hem niet afsluit voordat je je computer uitzet geeft ie een foutmelding
en moet je eerst op 'OK' klikken
Op zondag 21 juli 2002 23:46 schreef Eraser127 het volgende:
btw. als je hem niet afsluit voordat je je computer uitzet geeft ie een foutmeldingen moet je eerst op 'OK' klikken
Nee dusOp zondag 21 juli 2002 20:39 schreef brammus het volgende:
Kan dat geen prioriteit gegeven worden
Want het is wel zwaar errug irri...
PC-Specs
Ziet er nice uit...
Helaas heeft het voor een isdn lijntje best wat verkeer, ik merkte het toen in ging gamen (TFC) en Hottopic stond nog aan. Elke 30 sec hangen in de lucht ect.
Misschien handig als je met je rechter mouse op de tray icon klikt dat je ook een soort "pause" optie hebt?
Helaas heeft het voor een isdn lijntje best wat verkeer, ik merkte het toen in ging gamen (TFC) en Hottopic stond nog aan. Elke 30 sec hangen in de lucht ect.
Misschien handig als je met je rechter mouse op de tray icon klikt dat je ook een soort "pause" optie hebt?
Als ik rechtsklik, dan zie ik het volgende:Op maandag 22 juli 2002 18:52 schreef Len het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| - openen - online <--- - tray popup - geluiden - topics > - fora > - vernieuwen F5 - afsluiten Alt+F4 |
Mag je 3x raden welke optie dat is
PC-Specs
Weet er iemand al iets meer van het windows '95 probleem, wat ik dus oa had?
HoTTopic 1.6 werkt ook nog wel als goede vervanger, maar toch zijn sommige opties van 1.6.1 wel leuk om te gebruiken
.
HoTTopic 1.6 werkt ook nog wel als goede vervanger, maar toch zijn sommige opties van 1.6.1 wel leuk om te gebruiken
Verwijderd
Dat is inderdaad super irritant. Jelmer heeft daarom een mooie feature gemaakt:Op maandag 22 juli 2002 18:52 schreef Len het volgende:
Ziet er nice uit...
Dus de forums die HotTopic ondersteunen moeten eigenlijk deze nieuwe feature inbouwen.Nieuw
HotTopic stuurt bij het ophalen van de XML de unix timestamp mee in de url van de laatste refresh. Zo is het mogelijk bepaalde topics te filteren zodat er niet steeds dezelfde gegevens worden opgestuurd naar de client. Dit is vooral makkelijk voor fora die niet zo druk zijn. Ook dail-up gebruikers van HotTopic stellen deze optie zeer op prijs.
Verder heb ik Jelmer lief aangekeken en een request gedaan om ook de XML tags af te korten (Dus in plaats van <TopicStarter> bijvoorbeeld <TS> te gebruiken). Alleen dit komt misschien (hoop ik) in een volgende versie.
Daarnaast kun je ook HotTopic on en offline zetten met de "stekker" button.
WHoooooottttt Ik heb het programma net geinstalleerd en ik kwam deze functie tegen:

Eindelijk iemand die snapt dat je niet altijd alles in je start > programma's wilt hebben
Eindelijk iemand die snapt dat je niet altijd alles in je start > programma's wilt hebben
Hierover heb ik het al eens met ACM gehad (aangezien ik voor de GoT Tracker van dezelfde data gebruik maak); het antwoord wat ik kreeg was dat het implementeren van zo'n feature uiteindelijk voor meer load zorgt.Op maandag 22 juli 2002 20:35 schreef DeLaNo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad super irritant. Jelmer heeft daarom een mooie feature gemaakt:
[..]
Dus de forums die HotTopic ondersteunen moeten eigenlijk deze nieuwe feature inbouwen.
...
De XML wordt namelijk niet realtime aangemaakt, maar wordt elke 30 seconden naar een cachefile geschreven (het heeft dus niet veel zin, ook niet voor de GoT Tracker, om de refreshtijd op minder dan 30 seconden te zetten!). Het direct doorsturen van de cachefile heeft verder geen logische afvragingen nodig, en is daardoor gewoon veel sneller.
Alleen in situaties waar de XML realtime wordt aangemaakt heeft deze optie nut.
Voor zover ik heb begrepen wordt er al compressie gebruikt bij het versturen van de data; dit zal dus waarschijnlijk weinig effect hebben...Verder heb ik Jelmer lief aangekeken en een request gedaan om ook de XML tags af te korten (Dus in plaats van <TopicStarter> bijvoorbeeld <TS> te gebruiken). Alleen dit komt misschien (hoop ik) in een volgende versie.
Intentionally left blank
Verwijderd
Die load lijkt me verwaarloosbaar; er hoeft namenlijk geen speciale SQL select voor gedaan te worden, je kunt gewoon in PHP zeggen dat hij de topics na een bepaalde timestamp niet moet printen.Op maandag 22 juli 2002 21:57 schreef crisp het volgende:
[..]
Hierover heb ik het al eens met ACM gehad (aangezien ik voor de GoT Tracker van dezelfde data gebruik maak); het antwoord wat ik kreeg was dat het implementeren van zo'n feature uiteindelijk voor meer load zorgt.
Ik denk niet dat die compressie ook echt werkt bij die paar tags, ik denk dat het wel degelijk iets zal schelen. Voor ADSL en kabelaars maakt een paar kb meer of minder niet uit, maar voor iemand met een 56k modem of ISDN kan die paar kb net een te grote timelag veroorzaken tijdens het spelen van een online game.Voor zover ik heb begrepen wordt er al compressie gebruikt bij het versturen van de data; dit zal dus waarschijnlijk weinig effect hebben...
Niet helemaal waar dus; wat de PHP nu doet is gewoon een fopen op de cachefile en een fread waarbij in 1 keer de gehele cachefile over de lijn gaat. Hier komt dus geen enkele afvraging aan te pas. Wel een afvraging inbouwen betekent dus automatisch meer load. Blijkbaar is de extra bandbreedte in dit geval van ondergeschikt belang (volgens ACM dan).Op maandag 22 juli 2002 22:21 schreef DeLaNo het volgende:
[..]
Die load lijkt me verwaarloosbaar; er hoeft namenlijk geen speciale SQL select voor gedaan te worden, je kunt gewoon in PHP zeggen dat hij de topics na een bepaalde timestamp niet moet printen.
Begrijp ik, en is ook precies de reden dat ik dit had aangekaart bij ACM; hier met ISDN krijg ik ook een lag van een paar seconden...[..]
Ik denk niet dat die compressie ook echt werkt bij die paar tags, ik denk dat het wel degelijk iets zal schelen. Voor ADSL en kabelaars maakt een paar kb meer of minder niet uit, maar voor iemand met een 56k modem of ISDN kan die paar kb net een te grote timelag veroorzaken tijdens het spelen van een online game.
Intentionally left blank
Verwijderd
Een while lus is echt verwaarloosbaar met de serverload. Zeker als je ziet wat de servers van tweakers.net elke seconde moeten doen aan ingewikkelde SQL selects. Natuurlijk kost het wel iets serverload, maar nog geen 1% van de serverload die het kost om 1 pagina op dit forum op te vragen.Op maandag 22 juli 2002 22:31 schreef crisp het volgende:
[..]
Niet helemaal waar dus; wat de PHP nu doet is gewoon een fopen op de cachefile en een fread waarbij in 1 keer de gehele cachefile over de lijn gaat. Hier komt dus geen enkele afvraging aan te pas. Wel een afvraging inbouwen betekent dus automatisch meer load. Blijkbaar is de extra bandbreedte in dit geval van ondergeschikt belang (volgens ACM dan).
Je kan voortaan ook zelf een nieuw mapje (meerdere) aanmaken door bv:Op maandag 22 juli 2002 21:00 schreef OhMyGod het volgende:
WHoooooottttt Ik heb het programma net geinstalleerd en ik kwam deze functie tegen:
[url="http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/whoot.JPG"][plaatje][/url]
Eindelijk iemand die snapt dat je niet altijd alles in je start > programma's wilt hebben [url="http://huischkamer.tweakers.net/global/smileys/worshippy.gif"][afbeelding][/url]
internet\tools\hottopic als mapnaam op te geven
ontopic:
Ik heb dus problemen met de huischkamer (Got_parse). Het viel me dus al op dat ik niet gewaarschuwd werd bij nieuwe replys, en toen ik ff meekeek zag ik dus ook onderin staan "Fout bij het verversen" of "Fout met Got (parse)".
Iemand een id hoe dit komt, en beter nog, hoe ik dit uit weg ga?
Ik ben gewoon ingelogd met een cookie en heb me eigen username bij de forumeigenschappen ingevuld (mocht dat er iets toe doen). Oh ja, en de errorlog.txt is leeg!
Wees consequent, maar niet altijd
zegt ie bij mij ookOp donderdag 25 juli 2002 10:13 schreef Ook het volgende:
[..]
[..] "Fout bij het verversen" of "Fout met Got (parse)".
[..]
Bij mij ook.
Maar ik kom nu ook niet meer meteen in de HK als ik vanuit hier uit de forumlijst de link volg.
Ik kom daar nu ook eerst in een forum lijst uit.
Maar ik kom nu ook niet meer meteen in de HK als ik vanuit hier uit de forumlijst de link volg.
Ik kom daar nu ook eerst in een forum lijst uit.
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Komt er nog een nieuwe HFD file voor GoT?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die is te downloaden op www.hottopic.nlGunner schreef op 07 augustus 2002 @ 13:10:
Komt er nog een nieuwe HFD file voor GoT?
Door een dom iets van react (waar ik het nut niet van inzie) is het niet mogelijk om naar de laatste reply te gaan. Dit is doorgegeven, en nu is het hopen dat dit aangepast wordt.
Ermm... ik kan geen zips downloaden.... kan iemand voormij een gerename de versie plaatsen? Er word hier alleen naar de extensie gekeken....SH007 schreef op 07 augustus 2002 @ 13:13:
[...]
Die is te downloaden op www.hottopic.nl
Door een dom iets van react (waar ik het nut niet van inzie) is het niet mogelijk om naar de laatste reply te gaan. Dit is doorgegeven, en nu is het hopen dat dit aangepast wordt.
thx
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Maak een bestand aan met de naam got.hfd en zet er met kladblok het volgende in:LuCarD schreef op 07 augustus 2002 @ 13:24:
[...]
Ermm... ik kan geen zips downloaden.... kan iemand voormij een gerename de versie plaatsen? Er word hier alleen naar de extensie gekeken....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| [general] FileVersion=1.1 [forum] Title=GoT XMLURL=http://gathering.tweakers.net/forum/hottopic_xml BaseURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/$topicid$ ExtURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/$messageid$#$messageid$ TopicRegEx=gathering.tweakers.net/forum/list_messages/(\d*)(\D|$) RegExRes=1 PageRepliesDelta=-1 ItemColor=$003A6347 ForumURL=http://gathering.tweakers.net/forum/ |
Edit: Dit forum schijnt got te heten in plaats van gof - got.hfd dus...
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Als ik dubbel klik op de topic gaat hij niet naar de topic toe en hij geeft geen topic id mee.F_J_K schreef op 07 augustus 2002 @ 13:32:
[...]
Maak een bestand aan met de naam got.hfd en zet er met kladblok het volgende in:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 [general] FileVersion=1.1 [forum] Title=GoT XMLURL=http://gathering.tweakers.net/forum/hottopic_xml BaseURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/$topicid$ ExtURL=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/$messageid$#$messageid$ TopicRegEx=gathering.tweakers.net/forum/list_messages/(\d*)(\D|$) RegExRes=1 PageRepliesDelta=-1 ItemColor=$003A6347 ForumURL=http://gathering.tweakers.net/forum/
Edit: Dit forum schijnt got te heten in plaats van gof - got.hfd dus...
ExtURL=[MESSAGE=]$messageid$#$messageid$
ook getest als ik dit verander naar $topicid$
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Dat heb ik helaas ookLuCarD schreef op 07 augustus 2002 @ 14:34:
[...]
Als ik dubbel klik op de topic gaat hij niet naar de topic toe en hij geeft geen topic id mee.
ExtURL=[MESSAGE=]$messageid$#$messageid$
ook getest als ik dit verander naar $topicid$
Ik denk dat we ff moeten wachten totdat dit forum helemaal lekker draait en dat er dan een goed werkende oplossing komt voor Hottopic
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Sinds GoT over is gegaan naar de nieuwe software, slurpt HotTopic bij mij memory op bij het leven.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
Is er al iemand die een XML script heeft geschreven voor HotTopic @ phpBB2.0. Ben namelijk even bezig geweest om vanuit de het VBulletin script een phpBB script te maken maar dat stuit wat op problemen. VBulletin houdt in de topic (thread) tabel bij de last_post_user_id en ook de username. Dat doet phpBB niet dus zal dat met een join moeten gaan... maar er bestaat al een join met de user tabel op lastposter etc. etc.
Hier de SQL query waar het om gaat:
'k Heb al gekeken op phpBB.com maar daar zijn wel topics over HotTopic maar dat leidt ook tot niets.
Hier de SQL query waar het om gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $query = mysql_query("SELECT
thread.threadid,thread.title,thread.lastpost,thread.forumid,thread.replycount,
postusername,postuserid, thread.lastposter,thread.dateline,
user.userid,user.username,
forum.forumid,forum.title AS forumtitel
FROM thread
LEFT JOIN forum
ON (forum.forumid=thread.forumid)
LEFT JOIN user
ON (user.username=thread.lastposter)
ORDER BY thread.lastpost DESC LIMIT $number_of_topics")
or die (mysql_error()); |
'k Heb al gekeken op phpBB.com maar daar zijn wel topics over HotTopic maar dat leidt ook tot niets.
Verwijderd
Het is mij gelukt om de query voor phpBB2 active topics te maken ... over een uurtje of 2 staat het denk ik online met documentatie en PHP script.
[update]
PHP Script is klaar en getest ik .. alleen IE pakt het ding niet als XML .. is niet echt van belang maar wel zo netjes als ie dat wel doet
Ik ben dus nog wel heel eventjes bezig en natuurlijk ook wat documentatie voor implementatie van het scriptje.
[/update]
[update2]
Check het script alvast op, deze trekt de activetopics rechtstreeks binnen van het xCAT forum: http://www.xcat-industries.com/activetopics.php
[/update2]
[update]
PHP Script is klaar en getest ik .. alleen IE pakt het ding niet als XML .. is niet echt van belang maar wel zo netjes als ie dat wel doet
Ik ben dus nog wel heel eventjes bezig en natuurlijk ook wat documentatie voor implementatie van het scriptje.
[/update]
[update2]
Check het script alvast op, deze trekt de activetopics rechtstreeks binnen van het xCAT forum: http://www.xcat-industries.com/activetopics.php
[/update2]
Geweldig! Bedankt.Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:02:
Het is mij gelukt om de query voor phpBB2 active topics te maken ... over een uurtje of 2 staat het denk ik online met documentatie en PHP script.
Edit: Mail het dan ook ff naar jelmervos@hottopic.nl dan hebben zoveel mogelijk mensen er wat aan.
Ik weet niet of je er (nog) wat aan hebt, maar er is al een 'stand alone' phpBB2 forum checker genaamd NMchecker.
Hier staat meer info: http://www.nmchecker.tk/
Wees consequent, maar niet altijd
Had ik inderdaad al ff gecheckt via een draadje op de phpbb.com community.Ook schreef op 27 augustus 2002 @ 20:53:
Ik weet niet of je er (nog) wat aan hebt, maar er is al een 'stand alone' phpBB2 forum checker genaamd NMchecker.
Ziet er goed uit. Eén ding waarover ik nog wel een vraag heb: houd het script ook rekening met de authorisaties van de user? Zover ik het VBulletin script heb begrepen checkt deze niet op auth.Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 20:02:
[update2]
[/update2]
Ik heb ook de Active Topics mod voor phpBB2.x toegepast op mijn forum en deze checkt wel op auth.
Verwijderd
Zojuist Officeel gereleased:
xCAT - phpBB 2.xx Active Topics XML Support v1.10
http://www.xcat-industries.com/softwareinfo.php?software=45
En om meteen de vraag van MetHod de beantwoorden, het script houdt rekening met rechten alleen op de forums waar iedereen in kan worden weergegeven in de activetopics xml file.
En om meteen de vraag van MetHod de beantwoorden, het script houdt rekening met rechten alleen op de forums waar iedereen in kan worden weergegeven in de activetopics xml file.
Hé harstikke bedankt.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 21:12:
Zojuist Officeel gereleased:
Het werden dus idd 2 joins met de users tabel (klok horen luiden etc.
Heb 't ff getest en 't werkt uitstekend, zometeen ff met een normaal account testen.
Je dient overigens wel eerst een activetopics.xml aan te maken als je caching enabeld, anders kan hij de xml niet vinden om de datum te checken. Maar met een beetje inzicht komt menig 'forumbaas'
Owja misschien een domme vraag, maar waarom wordt jou activetopics.php als xml weergegeven en die van mij als platte tekst (dus zonder xml-markups)? De bron is overigens wel hetzelfde, het zal voor HotTopic niet uitmaken.
Verwijderd
Ik begrijp er zelf ook geen snars meer van want de ene keer geeft ie het als geparsede XML weer in IE en de andere keer als text ... echt vaag maar ja pech, ik heb trouwens toch echt header("Content-type: text/xml"); staan maar ja .. shit happends.MetHod schreef op 28 augustus 2002 @ 21:44:
[...]
Hé harstikke bedankt.![]()
Het werden dus idd 2 joins met de users tabel (klok horen luiden etc.).
Heb 't ff getest en 't werkt uitstekend, zometeen ff met een normaal account testen.
Je dient overigens wel eerst een activetopics.xml aan te maken als je caching enabeld, anders kan hij de xml niet vinden om de datum te checken. Maar met een beetje inzicht komt menig 'forumbaas'er wel uit.
Owja misschien een domme vraag, maar waarom wordt jou activetopics.php als xml weergegeven en die van mij als platte tekst (dus zonder xml-markups)? De bron is overigens wel hetzelfde, het zal voor HotTopic niet uitmaken.
Restart IE deed bij mij wonderen.Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 21:52:
[...]
Ik begrijp er zelf ook geen snars meer van want de ene keer geeft ie het als geparsede XML weer in IE en de andere keer als text ... echt vaag maar ja pech, ik heb trouwens toch echt header("Content-type: text/xml"); staan maar ja .. shit happends.
Weer ff wat feedback:
• In de readme de template voor de hfd aanpassen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [general] FileVersion=1.1 [forum] Title=<The Name of your forum> XMLURL=<URL to your activetopics script> BaseURL=<Your forums BASEURL>/viewtopic.php?t=$topicid$&forum=$forumid$ ExtURL=<Your forums BASEURL>/viewtopic.php?t=$topicid$ &forum=$forumid$&page=$page$&$messageid$ TopicRegEx=<Your forums BASEURL>/viewtopic(.php)?(\D*)t=(\d*)(\D|$)(\w|$) RegExRes=3 PageRepliesDelta=-1 ItemColor=$000000 ForumURL=<Your forums BASEURL> |
TopicRegEx klopte niet. Nu liep ik ook nog tegen een ander probleem aan, namelijk dat phpBB2.x bij topics met meerdere pagina's niet het paginanummer meegeeft [1,2,3 etc], maar in plaats daarvan de hoeveelste post in het topic die als eerste moet worden weergegeven [20..40..60 etc.]. Dit los je niet op met ?view=newest (laat wel de laatste reply zien in goede topic weergave, maar de newest status wordt daarna gewist) en ook niet met ?start=$replies$ (vreemde topic weergave krijg je dan, het bericht wat je ziet is altijd het begin van een nieuwe pagina).
• Auth. check is nog niet perfect. Als ik een topic kick in private fora dan komt die niet in de XML terecht, maar wel bij ontop in m'n active topics lijst.
Hier het stukje auth. controle in glance.php:
PHP:
Hierna de query die de topic info binnenhaalt en t.forum.id vergelijkt met $forumsignore.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| $glance_auth_level = ( $glance_auth_read ) ? AUTH_VIEW : AUTH_ALL; $is_auth_ary = auth($glance_auth_level, AUTH_LIST_ALL, $userdata); $forumsignore = ''; if ( $num_forums = count($is_auth_ary) ) { while ( list($forum_id, $auth_mod) = each($is_auth_ary) ) { $unauthed = false; if ( !$auth_mod['auth_view'] && $forum_id != $glance_news_forum_id ) { $unauthed = true; } if ( !$glance_auth_read && !$auth_mod['auth_read'] && $forum_id != $glance_news_forum_id ) { $unauthed = true; } if ( $unauthed ) { $forumsignore .= $forum_id . ', '; } } } |
[ Voor 0% gewijzigd door Arnout op 28-08-2002 23:07 . Reden: Code leesbaarder gemaakt ]
Hoezo het wiel opnieuw uitvinden
Intentionally left blank
True, maar in dat script is authorisatie controle ook niet geimplementeerd?
Verder zit er wel een messageid in de xml, hier heb je inderdaad wat aan, je kunt bij phpBB2.x viewtopic.php?p=2655#2655 doen, waarna hij naar desbetreffende post springt in juiste topicweergave.
voorbeeld: http://xcat-industries.com/forum/viewtopic.php?p=42#42
Feature request: dubbelklik opent topic in zelfde venster als er al een actief venster met dat topic is
als ik dubbelklik op een topic (of een topic van een pop-up aan klik), springt ie niet naar de laatste post, maar gewoon naar de laatste pagina en dan bovenaan..
Alle instellingen zijn goed.
Alle instellingen zijn goed.
de xml geeft messageid nog niet mee
[rml][ BUG] Hottopic XML (klein puntje)[/rml]
[rml][ BUG] Hottopic XML (klein puntje)[/rml]
[ Voor 0% gewijzigd door TheRookie op 29-08-2002 16:03 . Reden: topic added ]
Hier op GoT werkt dat ten eerste ook nog niet, en ten tweede is deze manier meteen een zwakte omdat het originele topicid niet meer in de URL terugkomt waardoor copy-paste in o.a. HotTopic niet werktMetHod schreef op 29 augustus 2002 @ 06:32:
[...]
True, maar in dat script is authorisatie controle ook niet geimplementeerd?
Verder zit er wel een messageid in de xml, hier heb je inderdaad wat aan, je kunt bij phpBB2.x viewtopic.php?p=2655#2655 doen, waarna hij naar desbetreffende post springt in juiste topicweergave.
voorbeeld: http://xcat-industries.com/forum/viewtopic.php?p=42#42
Intentionally left blank
Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik vroeg me af of iemand misschien nog versie 1.6 heeft van hottopic.
Versie 2 vergeet steeds zijn topics
Ook na het proberen wat de auteur van dit top proggie voorstelde.... Versie 1.6 werkte bij mij perfect, maar helaas had hij geen oude versie meer op schijf staan en ik ook niet.
Een andere tweaker wel?
Mail het svp naar me --> adres staat in profiel
Versie 2 vergeet steeds zijn topics
Ook na het proberen wat de auteur van dit top proggie voorstelde.... Versie 1.6 werkte bij mij perfect, maar helaas had hij geen oude versie meer op schijf staan en ik ook niet.
Een andere tweaker wel?
[ Voor 10% gewijzigd door ErHa op 25-06-2003 16:16 ]
vraag het ff aan delphi dan: msn: ikwilwerkenbij@hotmail.comErHa schreef op 25 juni 2003 @ 16:10:
Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik vroeg me af of iemand misschien nog versie 1.6 heeft van hottopic.
Versie 2 vergeet steeds zijn topics![]()
Ook na het proberen wat de auteur van dit top proggie voorstelde.... Versie 1.6 werkte bij mij perfect, maar helaas had hij geen oude versie meer op schijf staan en ik ook niet.![]()
Een andere tweaker wel?
staat overigens ook in zijn profiel...
Verwijderd
Of mail hem gewoon gewoon op info@hottopic.nl, weet zeker dat ie nog wel een oudere versie heeft liggen voor je...
Helaas niet, ik schrijf daarom ook al in mijn post:Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 16:45:
Of mail hem gewoon gewoon op info@hottopic.nl, weet zeker dat ie nog wel een oudere versie heeft liggen voor je...
Got it.. thanks Triloxigen
Verwijderd
Sorry dat ik deze nog even omhoog gooi, maar ik lees hier een aantal malen dat er een popup.ini bij Hottopic meegeleverd wordt, maar helaas zit deze er bij versie 2.0 niet bij. Kan iemand mij misschien vertellen wat erin staat, want ik wil de popup graag wat aanpassen.
En is het verder ook mogelijk om met Hottopic in plaats van de GoT Active-Topicslist een lijst per forum in te voeren, of je eigen reactie- of bookmarkpagina op Got? Ik zie onder elke pagina zo'n RSS en XML-feedlink staan, maar ik geloof dat het XML-formaat anders is dan vereist voor Hottopic, of staat er wellicht ergens anders een XML-feed van die pagina's?
't-is overigens een fantastisch programma, zeker nu je er ook de active-topics mee kunt volgen. Wat dat betreft heb ik spijt dat ik 'm niet al veel eerder ontdekt heb
En is het verder ook mogelijk om met Hottopic in plaats van de GoT Active-Topicslist een lijst per forum in te voeren, of je eigen reactie- of bookmarkpagina op Got? Ik zie onder elke pagina zo'n RSS en XML-feedlink staan, maar ik geloof dat het XML-formaat anders is dan vereist voor Hottopic, of staat er wellicht ergens anders een XML-feed van die pagina's?
't-is overigens een fantastisch programma, zeker nu je er ook de active-topics mee kunt volgen. Wat dat betreft heb ik spijt dat ik 'm niet al veel eerder ontdekt heb
Helaas heeft HotTopic 2.0 geen popup.ini meer waarin je de popup kunt customizen, dit wil ik wel weer inbouwen als er genoeg animo voor is.
Verder zal de volgende versie van HotTopic een RSS reader bevatten, zodat er een bredere ondersteunig is voor diverse pagina's.
Verder zal de volgende versie van HotTopic een RSS reader bevatten, zodat er een bredere ondersteunig is voor diverse pagina's.
Verwijderd
Ik zou er in ieder geval heel blij mee zijn, wat ik nl. nu heel erg mis is de naam van de poster in de popup, dat zou me heel welkom zijnDelphi schreef op 25 november 2003 @ 18:12:
Helaas heeft HotTopic 2.0 geen popup.ini meer waarin je de popup kunt customizen, dit wil ik wel weer inbouwen als er genoeg animo voor is.
En RSS-ondersteuning erbij zou helemaal goed zijn, ik loop me al de hele dag rot te zoeken naar een RSS-reader, die net zo'n popupje geeft als Hottopic. Vele uitgeprobeerd, maar 't zit er gewoon niet bij
Maar als ik het goed begrijp is het (nog?) niet mogelijk om op GoT per forum te feedbrowsen omdat als ik het goed zie, er nog geen aparte RSS-feed voor is, en omdat de XML-file die het wel heeft een 'verkeerd' formaat heeft?
Elke lijst-pagina bij myReact heeft een RSS feed. Dus ook per forum, je bookmarks, pushmessages, etc.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Helaas is dat versie 2.0. Trillian ondersteund alleen 0.8 dus dat vind ik wel jammer.chem schreef op 25 november 2003 @ 21:49:
Elke lijst-pagina bij myReact heeft een RSS feed. Dus ook per forum, je bookmarks, pushmessages, etc.
Ontopic: zou wel mooi zijn want dan wordt hottopic nog universeler
Verwijderd
Weet je het zeker? Dat dacht ik namelijk eerst ook, maar volgens mij zijn al die RSS-feeds op alle pagina's hetzelfde, nl. een active-topicslist.chem schreef op 25 november 2003 @ 21:49:
Dat weet ik zeker. Ik denk dat de tpl-code niet klopt, zou je dat in bug willen melden?Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:09:
[...]
Weet je het zeker? Dat dacht ik namelijk eerst ook, maar volgens mij zijn al die RSS-feeds op alle pagina's hetzelfde, nl. een active-topicslist.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.