Fout, de nieuwte ogc versies en andere lame progs hebben natural aiming, wat wil zeggen dat de cursor niet meer verspringt van hot naar her. Daarnaast kan je ze ook nog zo afstellen dat je maar een bepaald aantal procent beter richt/meer raakt, dus als je normaal 10 cm mis schoot schiet je raak, maar als je normaal 20 cm mis schoot schiet je nog steeds mis.Op vrijdag 28 juni 2002 15:07 schreef Glorix Jim het volgende:
Kenmerkend aan een aimbot zijn de verspringingen van de cursor om een target te locken en te volgen. Dit zie ik niet gebeuren. Ik zag gewoon een vloeiende beweging of goeie reflex van deze persoon.
Deze twee dingen maakt het voor een admin (zelfs de beste admin) onmogelijk om een cheater te herkennen (vandaar dat ik ook groot voorstander ben van anti-cheat progs die je computer afstruinen zoekend naar verdachte bestanden/bestandsnamen). Gelukkig zijn de meeste cheaters domme kindertjes van een jaar of tien die binnen een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk kills willen hebben, zodat ze hun aimbot zo afstellen dat ze alles raken en alleen headies schieten wat dus wel weer opvalt (in tegenstelling tot de twee hierboven genoemde instellingen).