epox 8KHA+ met Ahtlon XP 1800+

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 22:46

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Okay the epox story continues...............

Ook ik heb problemen met epox moederborden alleen hier wel erg vaag.

Ik heb hier 5 epox moederborden niet aan de gang gekregen met de ahtlon xp1800+ niet met bios update niet met jumper verzetten op 133 en niet met cmos clear.

Iemand ervaring hiermee stop ik er namelijk een duron in doet hij het meteen.

Het gekke vind ik dat de 8KHA+ toch echt een nieuw type moederbord is het lijkt wel of die mobo's XP's slopen.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat versta je onder "niet aan de gang gekregen" :?

Doet ie he-le-maal niks? Of blijft het beeld zwart, terwijl de fans al draaien? Spinnen de harddisks op? Piept het plankje? etc.. Er kan zoveel aan de hand zijn; of je dus het probleem wat duidelijker wil specificeren :)

Welke voeding heb je overigens gebruikt?

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
niet aan de gang als in hij doet niets

fans gaan draaien mobo staat op FF en geen beeld niets

300watt

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 11:43 schreef Gouldian het volgende:
niet aan de gang als in hij doet niets

fans gaan draaien mobo staat op FF en geen beeld niets

300watt
Steeds met dezelfde CPU? Dan is die namelijk gewoon kapot. Zeker als hij et met een andere CPU wel doet...

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
nee 2 ahtlon xp 1800+ en 1 x 1700+ heb ik het mee geprobeerd
en die deden niets

en met een duron 1,2 doet hij het wel meteen beeld etc. alles

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kweet niet maar staat alles verder goed ingestelt qua jumpers.. als hij deze heeft..?

Er loopt hier trouwens ook een groot active topic over :)

[topic=519558/1/100]

Woei

en dat topic gaat niet over 1 persoon :) maar over meerdere

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
ja das allemaal leuk maar die heeft het niet met 5 mobos en 2 proc geprobeert ik we hebben epox al gebeld weet niets die zegt de voeding :? en BDCC de groothandel weet het ook niet

over de jumpers ja die staan goed die hebben we ook al een x geprobeert te verzetten
Op donderdag 27 juni 2002 11:50 schreef ThaNetRunner het volgende:
kweet niet maar staat alles verder goed ingestelt qua jumpers.. als hij deze heeft..?

Er loopt hier trouwens ook een groot active topic over :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 11:51 schreef Gouldian het volgende:
ja das allemaal leuk maar die heeft het niet met 5 mobos en 2 proc geprobeert ik we hebben epox al gebeld weet niets die zegt de voeding :? en BDCC de groothandel weet het ook niet

over de jumpers ja die staan goed die hebben we ook al een x geprobeert te verzetten
[..]
Hmz heb je geen mogelijk om een andere voeding eraan te hangen :? het kan zijn dat hij je AMD Xp net niet trekt...

300 watt of 350 watt misschien

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 11:51 schreef Gouldian het volgende:
ja das allemaal leuk maar die heeft het niet met 5 mobos en 2 proc geprobeert en dat gaat over de 8k3a en daar heb ik het niet over ik we hebben epox al gebeld weet niets die zegt de voeding :? en BDCC de groothandel weet het ook niet

[..]

Verwijderd

Ik heb een XP1800 en een epox 8KHA+ en dat werkt prima.. Ik heb niks hoeven veranderen in de bios (behalve de bus multiplr). CPU op je board frotten en het werkt..

Wat voor code geeft je 8KHA+ terug? Ik denk namelijk dat 1 van de 2 bij jouw kapot is.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 27 juni 2002 11:43 schreef Gouldian het volgende:
mobo staat op FF
Dat betekent dus dat de BIOS allang is gepasseerd, wat weer betekent dat het dus niet aan de BIOS ligt :)

Welke videokaart zit overigens erin? Als het een GeForce is, dan zou het best aan de voeding kunnen liggen. Probeer in dit geval een cheapass PCI videokaartje (S3 oid), in ieder geval als je er eentje hebt liggen :)

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
als 1 van de 2 kapot is doet 1 het dus wel maar waarom doet die het dan niet in een mobo en de 1700+ ook niet ?

jij hebt zeker j1 op 133 gezet
Op donderdag 27 juni 2002 11:53 schreef X-Fire het volgende:
Ik heb een XP1800 en een epox 8KHA+ en dat werkt prima.. Ik heb niks hoeven veranderen in de bios (behalve de bus multiplr)of jumpers. CPU op je board frotten en het werkt..

Wat voor code geeft je 8KHA+ terug? Ik denk namelijk dat 1 van de 2 bij jouw kapot is.

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
ja maar ik heb nu bijna niets aangesloten

geforce
proc
mobo
geheugen

thats it
Op donderdag 27 juni 2002 11:55 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dat betekent dus dat de BIOS allang is gepasseerd, wat weer betekent dat het dus niet aan de BIOS ligt :)

Welke videokaart zit overigens erin? Als het een GeForce is, dan zou het best aan de voeding kunnen liggen. Probeer in dit geval een cheapass PCI videokaartje (S3 oid), in ieder geval als je er eentje hebt liggen :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je onderschat hoeveel stroom een GeForce van de 5V lijn (wat essentiëel is om een XP te voeden) kan trekken.. Probeer maar gewoon een cheapass PCI videokaartje :)

Verwijderd

als 1 van de 2 kapot is doet 1 het dus wel maar waarom doet die het dan niet in een mobo en de 1700+ ook niet ?
jij hebt zeker j1 op 133 gezet
Nope niks veranderd aan de jumpers...

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
wij eerst ook niet en toen zij BDCC dat we de jumper op 133 moesten zetten en een cmos clear maar dat werkte ook niet

ik zal ff een s3 erin bouwen

net ook ff een 8k3a geprobeert voor de gein maar die doet ook niets dus we bekijken het wel
Op donderdag 27 juni 2002 11:58 schreef X-Fire het volgende:

[..]

Nope niks veranderd aan de jumpers...

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

De epoxjes hebben vaak het probleem dat het geheugen niet zo makkelijk wil passen en goed zitten :?

Je moet er voor zorgen dat het geheugen echt goed zit helemaal doorgedrukt in het slotje!

Als het geheugen niet goed vastzit, krijg je dezelfde problemen als jij hebt.. :'(

JayGTeam (213177)

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
het geueheugen zit er goed in dat weet ik nu wel zeker >:)
Op donderdag 27 juni 2002 12:04 schreef AaroN het volgende:
De epoxjes hebben vaak het probleem dat het geheugen niet zo makkelijk wil passen en goed zitten :?

Je moet er voor zorgen dat het geheugen echt goed zit helemaal doorgedrukt in het slotje!

Als het geheugen niet goed vastzit, krijg je dezelfde problemen als jij hebt.. :'(

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik heb zelf een Epox 8K3A+ gehad die ook niet goed bleek te zijn, had er al twee XP1800+'jes mee gesloopt.
Ik er maar mee naar de winkel gegaan, hebben we het daat ff uitest. Lag het dus aan die moederplank. Gelukkig heb ik nog garantie gehad ap al die processors, inplaats van de 8K3A+ heb ik toen als vervangende maar de Abit KX7, die toen net in de winkel lag genomen die kwa prestaties niet zo veel zal verschillen maar in elk geval wel een leuke aanvulling is op mijn voorgaande Abit borden ;)

Ook wel handig voor de voltagemods die niets verschillen van de voorgaande borden.

Hoe het echter komt dat sommige Epox borden zo vaag omgaan met XP's is mij echter niet duidelijk, mijn ouwe Tbird 900 deed het namelijk wel prima op dat bord...
één van die XP's vloog vrijwel gelijk in de fik, onder mijn Alpha blok nog wel, nee dat was geen prettige ervaring :Y)

• Johnny5
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
Op donderdag 27 juni 2002 11:58 schreef BalusC het volgende:
Je onderschat hoeveel stroom een GeForce van de 5V lijn (wat essentiëel is om een XP te voeden) kan trekken.. Probeer maar gewoon een cheapass PCI videokaartje :)
sorrie dat ik ff tussendoor kom. gebruikt een GeForce dan meer stroom dan andere kaarten?.
ik heb namelijk een GeForce2 mx en een Athlon XP 1800+ en een goedkope voeding en zeer veel problemen (spontane vastlopers enzo). zou het door het stroomgebruik van de GeForce kunnen liggen?

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 11:53 schreef X-Fire het volgende:
Ik heb een XP1800 en een epox 8KHA+ en dat werkt prima.. Ik heb niks hoeven veranderen in de bios (behalve de bus multiplr). CPU op je board frotten en het werkt..
Same here... ook een 1800+ op een 8KHA+, het enige wat ik aan hoefde te passen in het BIOS was de mem speed (stond op 100 ipv 133, waardoor m'n PC2100 reepjes in eerste instantie herkend werden als PC1600). Werkt perfect verder.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Pagina: 1