Anoniem: 59321
Een beetje normale al rond de 89 euroOp woensdag 03 juli 2002 14:57 schreef thedoctor46 het volgende:
Ik heb er ook maar eentje gekocht, maar nu vraag ik me af, wat kost een echte Dremel?

Zijn deze schijfjes van andere merken ook zo duur???
of geld het voor alle orginele dremel accessoires dat ze duurder zijn dan andere (kloon) merken
Haha, jij ook al!Op woensdag 03 juli 2002 15:29 schreef koelkast het volgende:
Ik heb m'n vriendin ook even zo'n ding laten halen. Morgen eens even zien wat het ding me kan bieden !
Ben benieuwd, vanmiddag eens kijken of het wat is.
Anoniem: 59374
Ik zei het tochOp woensdag 03 juli 2002 11:58 schreef Scooper het volgende:
[..]
LOL, ik neem mijn worden terug, ik was net weer ff een stukje ijzer aan het doorslijpen, toen ving ik bijna het schijfje in m'n mond, kan het (kapotte) schijfje niet meer vinden, gelukkig zaten er een stuk of 10 in mijn pakket
waren deze beestjes uitverkocht.
AAAAAAAAAARRRRRR BALEN!!
Volgende keer beter

Anoniem: 59374
Andere schijfjes zijn idd ook zo duur.... De dremelOp woensdag 03 juli 2002 15:14 schreef PC-Medic het volgende:
ik heb net van die fiberversterkte schijfjes gekocht van dremel (5 stuks no 426). Maar die kosten € 9,50
Zijn deze schijfjes van andere merken ook zo duur???
of geld het voor alle orginele dremel accessoires dat ze duurder zijn dan andere (kloon) merken
( origineel ) en zut die er bij kan, zijn erg duur.
Ik heb een dremel, en daarnet dit ding erbij gekocht
De standaard en het handstuk zijn van dremel al net zo duur zo niet duurder, dus een nep-dremel en wat slijpzut zijn gratis ... Overigens past de echte dremel met spulletjes beter in het doosje van die ferm,,, ik ben dus ene happy camper
Om 1 uur waren er in Schiedam nog een stuk of 10 toen de mijne in het karretje lag

Binnenkort maar eens aan mijn eerste casemod beginnen. Al is het aannemelijker dat het na de zomervakantie wordt. In ieder geval ligt hij dan wel al klaar om te beginnen. Alleen wel even echte Dremel slijpschijfjes kopen zie ik zo.
- daar hadden ze iets van 3 dozen vol dus wie weet, kan je daar nog slagen.
Tevens een leuke staafmixer aangeschaft
Pa: "wat heb je nou weer gekocht?"
Ik: "Dremel-kloontje - leuk voor klooien met de computer"
Pa: "ow, laat eens zien"
(Pa = iemand die perse het beste van het beste moet hebben en anders is het niets)
Pa: "zozo, mooi dingetje. Momentje hoor, ik ben over een half uurtje terug"
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
hadden hier eerst een Ferm, die heeft 't na 2 maanden begeven (en winkel vond niet dat 't een garantiegevalletje was... hele motor is aan gort
ja ik weet TopCraft==Ferm
Aldi heeft misschien wat aardigere garantie afhandeling.
Net ff een AT kast bijgewerkt, zit zo'n AT Alpha bordje in met PS2 aansluitingen... dan kan je dus normaal geen keyboard aansluiten, nu wel
Statief en felxibele as bevallen wel... alleen die flexibele as slijt ontiegelijk snel lijkt 't...
* LEiPiE heeft alvast 1 slijpschijfje opgeslepen
btw: dremel slijpschijfjes passen niet op 't asje van de topcraft... gaatje is te klein, maar niet iets wat een beetje twiekert niet kan oplossen
* LEiPiE gaat kijken of dit exemplaar de hele garantieperiode van 36 maanden uithoudt... ik heb zo m'n twijfels.
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Alleen ziet mijn koffertje er wat ehm, gehavend uit. Hebben jullie dat ook?
Hoezo slijt die as, ik neem aan dat je die schijfjes bedoelt?Op woensdag 03 juli 2002 18:13 schreef leipie het volgende:
... alleen die flexibele as slijt ontiegelijk snel lijkt 't...
* LEiPiE heeft alvast 1 slijpschijfje opgeslepen
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Ja, ik vond hem er ook niet echt super uitzien, maar hij doet het perfect!Op woensdag 03 juli 2002 18:17 schreef Jarno het volgende:
Mooi dingskie, voor dat geld!
Alleen ziet mijn koffertje er wat ehm, gehavend uit. Hebben jullie dat ook?
.
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Ja, en de rest (de dremel zelf dus) ziet er wel gewoon goed en nieuw uit. Dus dan maakt zo'n koffertje ook weinig uit.Op woensdag 03 juli 2002 18:19 schreef DustMan4u het volgende:
[..]
Ja, ik vond hem er ook niet echt super uitzien, maar hij doet het perfect!
*zoekt naar spulletjes om te mollen ehm, slijpen*
Ik ga vanavond mijn blaasgaatjes maar ff onderhanden nemen. 12 cm voorin maken, en de roostertjes bij de 8cm achtering weghalen.Op woensdag 03 juli 2002 18:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, en de rest (de dremel zelf dus) ziet er wel gewoon goed en nieuw uit. Dus dan maakt zo'n koffertje ook weinig uit.
*zoekt naar spulletjes om te mollen ehm, slijpen*
Nee, de as zelf, zal ff plaatje schieten....Op woensdag 03 juli 2002 18:18 schreef DustMan4u het volgende:
[..]
Hoezo slijt die as, ik neem aan dat je die schijfjes bedoelt?

zie de punt... heeft nog geen kwartier aan gestaan.
Toch bezig:

dat was een tweelaags (met een cm er tussen) AT-keyboard-plug-accessable-van-buiten-doorvoergat
Bij de weg: UITVERKOCHT???? absoluut niet... vanmiddag om een uur of 2 hadden ze er bij de Aldi aan de Deurningerstraat in Enschede nog een enorme berg staan!
De echte Twentse twiekert had er natuurlijk allang een
Anoniem: 57898
heey... hij is natuurlijk niet OVERAL uitverkocht.... (BIJ MIJ WELOp woensdag 03 juli 2002 19:21 schreef leipie het volgende:toon volledige bericht
[..]
Nee, de as zelf, zal ff plaatje schieten....
[afbeelding]
zie de punt... heeft nog geen kwartier aan gestaan.
Toch bezig:
[afbeelding]
dat was een tweelaags (met een cm er tussen) AT-keyboard-plug-accessable-van-buiten-doorvoergat
Bij de weg: UITVERKOCHT???? absoluut niet... vanmiddag om een uur of 2 hadden ze er bij de Aldi aan de Deurningerstraat in Enschede nog een enorme berg staan!
De echte Twentse twiekert had er natuurlijk allang een

[topic=188989/1/25]
je hebt nu wel een flexibele as erbij. die kost normaal al rond de fl 100,= dus vandaar duurder..Op woensdag 03 juli 2002 20:15 schreef Sir_Killalot het volgende:
Wel vet aso zeg, vorig kaar koste die maar FL 38,- / €18 en nu kost tie €29 !!![]()
[topic=188989/1/25]
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
FF het verkeerde plaatje bij de verkeerde prijsOp woensdag 03 juli 2002 20:18 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
je hebt nu wel een flexibele as erbij. die kost normaal al rond de fl 100,= dus vandaar duurder..
maar hij is nu goedkoper dan toen als ik het goed zie, iig van de kijkshop wel: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2289593#2289593
Heb hem vandaag even getst. Doet het goed. Schijfjes zijn iets minderd dan de echte Dremel schijfjes. Maarja voor deze prijs.
-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server
Die slangtoeter lijkt best fijn te werken, maar heb nog niet in het echt geprobeerd.
hehe, de vonken vlogen er vanaf... blij dat ik pas bij de Gamma een veiligheidsbril heb gehaald.Op woensdag 03 juli 2002 19:24 schreef Pjotr223 het volgende:
zo... je bent lekker bezig geweest zo te zien
Blijft cool om te zien hoe de vonken echt van 't schijfje afgeslingerd worden
Volgende keer eens kijken wat m'n digicam daar van kan maken... heb alleen ff geen zinnig dremelobject * LEiPiE ziet lantaarnpaal staan... nee toch maar niet
Ik las dat andere tweakers bij casemodding de dremel 426 schijfjes gebruiken die versterkt zijn met fiber.Op donderdag 04 juli 2002 09:57 schreef Jarno het volgende:
Hm, zelf heb ik er verder niet zo'n verstand van he, maar als ik nou bij de Gamma ofzo ben, welke echte dremel slijp-schijfjes moet ik dan zeker meenemen? Wat zijn onmisbare accesoires voor de tweakurt? Die van de ALDI vetrouw ik niet zo, als ik dat zo eens bekijk.
Met een schroevendraaier de schroef erin schroeven, dan lukt het wel.Op donderdag 04 juli 2002 20:51 schreef Xplosive het volgende:
Net ook zo'n topcraft gekocht, maar ik krijg die slijpschijfjes maar niet op de as. Het gaatje is daar veel te klein voor lijkt wel??
SRK35ZS-W
Anoniem: 41326
eerst naar breda (op allebei de winkels wel ff ccfl gehaald)
toen naar huis (gilze)
toen naar goirle via riel (ook op)
toen naar hilvarenbeek (ook op)
toen via hilvarenbeek naar tilburg (ook op)
en toen maar bij boerenbond een kinzo gekocht
oftewel veel gefietst
samen met vriend en mar blijven zeggen
een tweaker geeft niet op
Stom ik had die hele schroef niet gezienOp donderdag 04 juli 2002 20:57 schreef Scooper het volgende:
[..]
Met een schroevendraaier de schroef erin schroeven, dan lukt het wel.

zat met iets anders te klooien.
ik heb heb sinds woensdag, ik had wel geluk in breda.
ik heb ook een orginele dremel maar deze is veel fijner van wege de flexible as. deze is voor de dremel duurder dan de hele machine bij de aldi. dus zo als gewoonlijk aldi rulezzz
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
als je em op stand 5 a 4 zet gaat het een stuk vlotter (dan vliegen de vonken er ook vanaf) maar slijt het schijfje dan niet extra?

de handleiding (oe... lame he?Op donderdag 04 juli 2002 22:22 schreef PC-Medic het volgende:
Ik heb de topcraft met fiberversterkte schijfjes van dremel maar op welke snelheid kun je nou het beste staal doorslijpen??? op www.dremel.nl stond dat je de "dremel" het beste op stand 2 kon zetten. Dit zou dus betekenen stand 1 voor de topcraft maar dan schiet het niet echt op heb ik het id
als je em op stand 5 a 4 zet gaat het een stuk vlotter (dan vliegen de vonken er ook vanaf) maar slijt het schijfje dan niet extra?
(eigenlijk had RTFM volstaan, maar ach
Op donderdag 04 juli 2002 09:57 schreef Jarno het volgende:
Hm, zelf heb ik er verder niet zo'n verstand van he, maar als ik nou bij de Gamma ofzo ben, welke echte dremel slijp-schijfjes moet ik dan zeker meenemen?
Op donderdag 04 juli 2002 10:20 schreef Mad_Manic het volgende:
[..]
Ik las dat andere tweakers bij casemodding de dremel 426 schijfjes gebruiken die versterkt zijn met fiber.
ik heb de topcraft en extra dremel fiberversterkte(426) schijfjes gekocht. de dremel schijfjes hebben een te klein gaatje. ik heb ze ff getest maar het ze zijn niet echt geweledig die dremel schijfjes volgens mij kun je net zo goed een kloon merk schijfjes kopen...Op donderdag 04 juli 2002 20:51 schreef Xplosive het volgende:
Net ook zo'n topcraft gekocht, maar ik krijg die slijpschijfjes maar niet op de as. Het gaatje is daar veel te klein voor lijkt wel??
die fiber zijn namelijk wat dikker waardoor ze ook moeilijker door het staal heen gaan. De standaard schijfjes van de aldi gaan sneller door het staal heen maar slijten ook wat sneller... ik koop liever veel goedkope kloon schijfjes dan die dure dremel schijfjes
maar ik zal morgen nog ff testen als ik weer nuchter ben heheh
ja dat is wel zo voor de schijfjes die je er standaard bij krijgt maar ik had het over de schijfjes die ik van dremel er bij had gekocht he (lezenOp vrijdag 05 juli 2002 00:31 schreef leipie het volgende:
[..]
de handleiding (oe... lame he?) adviseert standje 5 voor zowel slijpen als schuren van staal.
(eigenlijk had RTFM volstaan, maar ach)
Welke tweaker weet ze nog te vinden in de omgeving van Den Haag?
In the beginning there was nothing,and even that exploded!
Anoniem: 44172
dat zadel moet ik gaan halen!Op woensdag 26 juni 2002 22:47 schreef MasterOverdrive het volgende:
[afbeelding]
Anoniem: 5912
Hij werkt perfect, heb hem 4 juli gekocht.
Ik wou ook eerst die kopen ,maar hij was op en ik had geen zin om ergens anders heen te rijden.
die heb ik ook vandaag gehaald, prima ding en hij draait behoorlijk snel op stand 6.Op vrijdag 05 juli 2002 18:39 schreef Tha Jaguar het volgende:
voor 30.99 heb je bij de kijkshop een black&Decker preciesi tool. Met 10 dingen minder r bij.
Hij werkt perfect, heb hem 4 juli gekocht.
Ik wou ook eerst die kopen ,maar hij was op en ik had geen zin om ergens anders heen te rijden.
In de megastore in Den Haag hadden ze ze donderdag nog, anders zit er ook nog een Aldi in de herenstraat in rijswijk.Op vrijdag 05 juli 2002 16:40 schreef _.-SuperstaR-._ het volgende:
Mooi is dat, ik denk ff zo'n nepperd halen bij de Aldi. Kom ik daar zijn ze uitverkocht. Zoals altijd alles bij de Aldi. Zowel in Leidschendam als in Voorburg.
Welke tweaker weet ze nog te vinden in de omgeving van Den Haag?
Toch wel handig als je zo dicht bij het vuur zit en personeelskorting krijgt :-)
In S'nisse is geen Aldi, en vanwege auto-leen-probje met men pa, kon ik dus oook niet naar hoogvliet op tijd...enne vandaag was ie uitverkocht..:((
Dus als iemand uit de omgeving s'nisse/r'dam nog aan een aldi dremmeltje kan komen...graag ff eentje achterhouden..
The more I learn, the less I know, I just realised
Ik was woensdag nog een beetje ziek, en het regende zo ongeveer de hele dag, dus ben ik maar niet naar buiten geweest...
Donderdag ben ik vanuit mijn werk direct naar de aldi gegaan: uitverkocht.
Naja, toen maar naar de praxis gefietst. Daar had ik gezien dat ze ook een dremel kloontje hadden voor 45 euro
Zaten trouwens wel een _heleboel_ slijpschijfjes bij en ook schijfjes van schuurpapier o.i.d. Weet iemand waar je die laatste voor kunt gebruiken, want de handleiding
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Woopsie, me staat er gecorrigeerd bijOp vrijdag 05 juli 2002 10:46 schreef PC-Medic het volgende:
[..]
ja dat is wel zo voor de schijfjes die je er standaard bij krijgt maar ik had het over de schijfjes die ik van dremel er bij had gekocht he (lezen)
Vonken zee is altijd leuk, moet je alleen niet net daarvoor in een ongeventileerde ruimte MDF hebben bewerktwaarschijnlijk moet je die dus op een langzamere snelheid zetten bijvoorbeeld omdat ze een grotere diameter hebben. De snelheid hangt af van het gebruikte opzet stukje en het te bewerken materiaal vandaar dat het misschien wel een andere snelheid kan zijn. zelf heb ik de ervaring om toch wat lagere snelheden te gebruiken bij de fiberversterkte schijfjes van dremel anders krijg je een vuur zee(van vonken) heheh
Anoniem: 21792

Specs: 40 Watt motor, met 40 verschillende accessoires om o.a. te slijpen, polijsten, snijden, boren, enz. Inclusief 2 EUR recyclagebijdrage.
Is dit wat of helemaal niets? Lijkt me een totaal ander toestel te zijn dan dat waarmee dit topic geopend werd. De voeding zit uitwendig en 40W is echt wel weinig.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 21792 op 05-11-2002 00:58 . Reden: datum ]
40 Watt zou een beetje te weinig zijn voor casemod acties.
XBO: Michaël#3318