[EL] IR ontvanger werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Ik kwam laatst dit schema tegen:

Afbeeldingslocatie: http://137.120.156.62/Luc/casemod2002/images/IrDA.jpg

Ik naar de electroboer, krijg ik de verkeerde spullen mee. Een capacitator (condensator toch?) niet van 10 uF en 100 nF, maar een 22 uF, en eentje waar geen waarde op staat, een hele kleine oranje/bruine. Daar staat op "K5M" en "104". Ik denk ik vertrouw erop dat dit ook wel werkt, maar nee hoor. Ik download WinLIRC, maar bij het starten krijg ik de volgende foutmelding:

"Failed to initialize, change config?"

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/winlirc.gif

Klopt die dan niet? Of zijn het toch die condensators :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Misschien nog iets handigs om te weten: als ik over D1 (met de +-draad v/d meter) naar de - meet, meet ik voor de diode 12 volt, erna helemaal niets :?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
diode verkeerd om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 of 22 uF zal niet veel uitmaken, en 104 op een Ctje betekent een 10 met 4 nullen erachter (in pF) 100.000pF = 100n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
De dikke zwarte streep op de diode is toch de min? Dat is toch de streep in het schema, dan zit hij dus niet verkeerd om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

heb je je diode niet perongeluk te heet gestookt, boven de 70 gr issie namelijk kapot. Die condensators zullen niet echt wat uitmaken, zijn voornamelijk bedoeld om de spanning een beetje te stabiliseren.
Maar draai je win2k of winxp??? dan werkt het namelijk niet geheel probleemloos, je hebt dan een extra progje nodig om direct hardware aansturing mogelijk te maken

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
WinXP, vertel verder *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Settings sporen ook niet overigens. reciever type moet op dcd, en 't vinkje bij hardware carrier staat ook uit hier. als je op raw codes klikt moet er allerlei shit voorbij rollen als je op 'n knopje drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 22:46 schreef Yarvieh het volgende:
Settings sporen ook niet overigens. reciever type moet op dcd, en 't vinkje bij hardware carrier staat ook uit hier. als je op raw codes klikt moet er allerlei shit voorbij rollen als je op 'n knopje drukt.
Output:
Outputting raw mode2 data

:? Wat doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die foutmelding is logisch! je hebt nog geen config, die zal je eerst moeten maken (learnen) of downloaden.
Probeer eens raw codes en toets dan iets in op je ab. zie je allemaal pulsen voorbij komen is alles ok, anders toch maar ff je spul checke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Zijn er ook ergens standaard configs voor Samsung ah59-101248 afstandsbedieningen? Ben nooit zo goed geweest in dit soort dingen, ik heb twee linkerhanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:05
Niet alle ab's werken met deze ontvanger(bij mij altans). Je krijgt dan wel waardes binnen maar niet op zo'n mannier dat WinLirc het snapt. Het was bij mij de ab van m'n Lenoxx DVD speler die als een trein werkt. De overige ab's (philips & sony) werkte dus niet. Zal wel aan de freq. van de ontvanger liggen, maar je hebt dus kans dat WinLirc niet in staat is om het ir signaal te leren van een bepaalde toets. Probeer in dat geval ook ff een andere ab.

(Misschien dat iemand toevallig weet welke ir-ic er nodig is voor bv de philips ab's? Nooit echt kunnen vinden namelijk)

O, en nog een tip... als je WinLirc aan de praat heb moet je Girder ( http://www.girder.nl/ ) ff downen. Maar dat wist je natuurlijk al *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tweakhardware.com/guide/remote/

voor meer info bij hetzelfde schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 22:31 schreef deepbass909 het volgende:
Maar draai je win2k of winxp??? dan werkt het namelijk niet geheel probleemloos, je hebt dan een extra progje nodig om direct hardware aansturing mogelijk te maken
2e poging: welke software dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Laatst online: 03-04-2022
Misschien idd even kijken of ie uberhaupt wel íets stuurt (raw code), bij mij duurt het trouwens ook een paar minuten (2 ofzo) voordat ie reageert nadat WinLirc is gestart...

Werkt trouwens perfect de receiver van dat schema :D

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook ff een hyperterminal starten om te testen of ie het doet.

ff de juiste compoort instellen en als je wat tekens op je beeld krijgt ligt het niet aan je ontvanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 19:45 schreef MidnightMotion het volgende:
Misschien idd even kijken of ie uberhaupt wel íets stuurt (raw code), bij mij duurt het trouwens ook een paar minuten (2 ofzo) voordat ie reageert nadat WinLirc is gestart...

Werkt trouwens perfect de receiver van dat schema :D
Tryout 1.0 for RawCode:

1 Men start het programma "winlirc.exe"
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/ir1.gif

2 Men klikt op OK:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/ir2.gif

3 Men klikt op het knoppie Raw code:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/ir3.gif

4 Men rent radeloos naar GoT omdat elke poging die je doet mislukt :)

Heb je hem zelf trouwens ook? Draai je XP zoals hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squall-sX
  • Laatst online: 26-05 19:35
Je Lirc kan niet starten omdat ie geen configuratiebestand heeft, dit is normaal. Je moet eerst op learn drukken, een afstandsbediening configureren, en dan Lirc nog eens proberen op te starten.

Daarna kun je dan andere SW zoals ir-assistent configureren om te werken met de knoppen die je in Lirc geconfigureerd hebt.

Ps: niet ale afstandsbedieningen werken. Vooral de multi-functionele afstandsbedieningen geven problemen omdat die niet altijd hetzelfde soort signaal geven. Lirc geeft dus ook een fout aan als je meerdere keren op dezelfde toets drukt. Dit komt omdat de tsop dit niet tegoei aankan allemaal, voor een normale afstandsbedining is er geen probleem, voor de multis wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Ik kan niet learnen, dan zegt hij "Check the portsettings and try again" :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:50
Op donderdag 27 juni 2002 13:23 schreef Prammenhanger het volgende:

[..]

2e poging: welke software dan?
om de seriele en parrallele port aan te spreke onder xp heb je toch DLportIO ofzo nodig, probeer t is daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 23:45 schreef Mr_x007 het volgende:
om de seriele en parrallele port aan te spreke onder xp heb je toch DLportIO ofzo nodig, probeer t is daarmee
Ehh zo'n ir setje zit op je seriele port, draait prima onder XP zonder dlportio.

Verder heeft ie nogsteeds het vinkje bij hardware carrier aan staan..zet die es uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Op donderdag 27 juni 2002 23:01 schreef Prammenhanger het volgende:
Ik kan niet learnen, dan zegt hij "Check the portsettings and try again" :'(
Als je com1 nou eens veranderd naar com2 of com4, doet ie het dan??

kijk trouwens ook eens in dit, mischien interessante, topic [topic=507331]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het schema zo simpel is en je zeker weet dat de diode niet verkeerd om zit (hij zou het waarschijnlijk zelfs zonder condesators doen) denk ik dat je onderdelen oververhit hebt. Met een 30watt soldeerbout is die spanningsregelaar snel kaduuk (ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 00:05 schreef Airbag het volgende:
Omdat het schema zo simpel is en je zeker weet dat de diode niet verkeerd om zit (hij zou het waarschijnlijk zelfs zonder condesators doen)
Ik heb de schakeling hier ook. C1 kon ik zonder problemen weglaten, Als je C2 weg liet herkende ie 9 van de 10x het signaal niet fatsoenlijk maar functioneerde wel gewoon (komt allerlei rommel voorbij als je op raw data klikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb precies dezelfde schakeling gemaakt, en laten controleren. Ik heb diverse afstandsbedieningen gebruikt, de tips hierbove drie keer doorgelezen, maar hij doet het nog steeds niet.

Iemand nog aanvullende tips qua software, afstandsbedieningen of instellingen?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het ook gehad bij mij werkte alles wel tot laatst opeens....nix meer.

Ik draai ook xp en ik heb het al bij verschillende pc geprobeerd maar helaas. Ik heb ook dat schema gebruikt en dat werkte tot dusver prima.

maar nu dus nie meer xnap er nix van:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Topicstarter
Vandaag weer alles opnieuw gekocht, maar nog steeds geen effect. Hij reageert nergens op, en winlirc doet niks behalve vastlopen :'(

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:59

slazh

Here To Stay

Ik heb ook een vraag:
Ik heb een tijdje geleden ook alle onderdelen aangeschaft, maar omdat ik er tot nu toe geen tijd voor had om dat ding te maken heb ik er verder niet meer naar gekeken.
Nu heb ik nog 1.5 weken vrij (:*)), en dacht, laat ik die IR ontvanger eens gaan maken.
Maar nu zie ik overal van die zwarte IR LED's, en ik heb een doorzichtige?
Heb ik nou de verkeerde of heeft ie gewoon een ander 'uiterlijk' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:59

slazh

Here To Stay

Schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm, k heb nog wel leuke pagina, waardoor ie et *opeens* deed ;)
http://www.ecommand.myweb.nl/infraroodAB.htm
lees vooral ff dat bij die software :)

Verwijderd

slazh schreef op 15 augustus 2002 @ 21:18:
Ik heb ook een vraag:
Ik heb een tijdje geleden ook alle onderdelen aangeschaft, maar omdat ik er tot nu toe geen tijd voor had om dat ding te maken heb ik er verder niet meer naar gekeken.
Nu heb ik nog 1.5 weken vrij (:*)), en dacht, laat ik die IR ontvanger eens gaan maken.
Maar nu zie ik overal van die zwarte IR LED's, en ik heb een doorzichtige?
Heb ik nou de verkeerde of heeft ie gewoon een ander 'uiterlijk' :?
Uuhm... Er zitten helemaal geen IR LED's op!

Een LED = een Light Emitting Diode, je zou de diode door een ledje kunnen vervangen maar dat heeft weinig nut, en als je er een IR led van maakt stoort ie je signaal nog eens ook. Die zwarte dingen dat zijn de IR recievers, naar mijn weten kunnen die niet doorzichtig zijn. Omdat dat zwarte (wat helemaal geen zwart is) alleen maar ir licht doorlaat, als je er dus een ir lamp op zet en je kijkt met een ir camera dan kijk je er recht doorheen.

Verwijderd

Prammenhanger schreef op 14 augustus 2002 @ 22:06:
Vandaag weer alles opnieuw gekocht, maar nog steeds geen effect. Hij reageert nergens op, en winlirc doet niks behalve vastlopen :'(
Kijk eens ff op die site van tweakhardware daar staat veel info erover. Je moet voor winlirc een goede instelling maken. En als je dan raw codes doet dan moet je iets te zien krijgen. Onder win2k werkte het meteen bij mij.

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:53

w00Dy

Make soap, not war

dit schema/software combinatie werkte bij mij ook niet...
toen vond ik een site van een spanjaard:
http://www.dsws.hpg.ig.co...eceptor_infravermelho.htm
deze schakeling doet het bij mij prima !

• tomvleeuwen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08-2024

tomvleeuwen

Whiee!

Als WinLirc Failt to initialize geeft, ligt dit niet aan de hardware

Online LED calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Even een vraagje over dit artikel. Er staat dat alle ab's erop werken, dat betekend dus ook dat ik bijv. voor een paar centen zo'n universele ab bij bijv. de Blokker kan halen???
Verwijderd schreef op 27 juni 2002 @ 10:43:
[url="http://www.tweakhardware.com/guide/remote/"]http://www.tweakhardware.com/guide/remote/[/url]

voor meer info bij hetzelfde schema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft het werken op winamp? Welke programma's kan je er nog meer voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

de mijne doet t ook niet, als ik ga learnen zecht ie dat ie t niet kan lezen, en dat ik em opnieuw moet indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Misschien heb je je com poorten uitgezet in je bios om irq's te besparen ?

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

als je meldingen krijgt over learnen ligt dat aan je ab. Misschien een andere. Phillips sony deden het hier niet de ab van mij onkyo versterker wel.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Laatst online: 07-09 15:19
ik heb uit een kapotte videorecorder de IR ontvanger eruit gesloopt. deze heeft maar twee pinnentjes. kan ik die dan gebruiken, zoja waar kan k dan een schema vinden voor met twee pinnentjes??

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:26

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

p-de-geus schreef op 04 december 2002 @ 11:51:
ik heb uit een kapotte videorecorder de IR ontvanger eruit gesloopt. deze heeft maar twee pinnentjes. kan ik die dan gebruiken, zoja waar kan k dan een schema vinden voor met twee pinnentjes??
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/663422

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomous
  • Laatst online: 06-09 13:21
toppie die van mij werkt nu ook (juiste config)
iemand toevallig weten hoe ik de lifetec all in actief krijg ik winlirc

Specs

Pagina: 1