Toon posts:

terratec of audigy????

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, Ik heb nu een audigy maar ga binnenkort zelf beginnen met muziek maken en dus ook opnemen :P
Nu heb ik horen zeggen dat ik beter een terratec kan hebben als ik me met muziek ga bezig houden????
Wie o wie kan mij hier een beetje duidelijkheid in geven???

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:49
Ik zou zekers wel voor de terratec gaan, heeft gewoon een beter geluidje erinzitten. Ik heb zelf de sixpack en ben er echt zeer tevreden mee.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat terratec een hele slechte driver support heeft.
Dus als je een kaartje aanschaft wat er kwa constructie mooi en degelijk uitziet kijk dan eerst in diverse FAQŽs en de driverdownload list van een fabrikant.

Scheelt je een hoop ellende en kosten.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu op de zaak de dmx 6fire of moet ik een ander model nemen?? ;)

Verwijderd

De driversupport kan nooit beroerder zijn dan die van Creative in ieder geval.
Ik zag laatst nog een update van TerraTec langskomen.
Was er eentje van april 2002.

Die klote Creative heeft nog steeds de drivers van november 2001!!! in de aanbieding, belachelijk gewoon.

Verwijderd

Ga voor de Terratec..de driver-support is echt niet beroerd,
heb zelf een DMX6fire 24/96 (naast een dure Echoaudio Layla)..de DMX is een perfect ding..genoeg aansluitingen,
analoog/digitaal...goed geluid..en (voor zover ik weet) geen
gehannes met VIA-chipsets...ben zelf redelijk afgebrand op de LIVE/Audigy-lijn..samen met een prog. als Wavelab/Soundforge/Cooledit is die DMX een ijzersterke optie .
Good Luck!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

je kan ook wat andere topics lezen over ditzelfde, staam ook goeie tips in:
[search=6fire audigy]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
He guy's if you don't hear me ik ben effe 1 uurtje weg pa z'n nieuwe brander installeren. ;) ;) ;) I'l be back

Verwijderd

uhh.. right

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:51
Kheb van Terratec de EWS88MT - geluid is megagoed....ook digi. Verder nog 8 in+outs - maar ja - is eigenlijk ook een hd recordingcar = zeer geschikt op muziek mee op te nemen etc.
Totaal geen problemen met drivers - als je maar wel de goeie neemt als je xp draait.......

Verwijderd

Topicstarter
I'm back en ik geloof dat ik toch beter voor terratec kan gaan :9~

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
En waarom precies? :)

Verwijderd

Het is niet zozeer dat je zeker voor Terratec moet gaan.

Het punt is vooral dat je geen Creative spullen moet hebben als je muziek gaat maken.

Er zijn een heleboel mooie muziek geluidskaarten op de markt van allerlei merken. Wat je nodig hebt hangt af van de rest van je setup en je wensen.

Ik zou zeggen, ga naar een muziekzaak met een computer audio afdeling en laat je daar goed informeren. In geen enkele normale pc handel zullen ze je hier een goed advies over kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit er al in de dmx 6fire enne super :9 Ik moet eerlijk zeggen dit gaat beter als de audigy. Nu nog effe opnemen testen.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Kijk ook eens naar kaartjes van Audiotrak. (www.audiotrak.net). Ik heb de Maya 44. Geniaal goed geluid geeft die!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
uhm, hij heeft er al een gekocht hoor

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Toppie man ik ben echt tevreden, enne 'k moet zeggen heb ef soldier of fortune 2 geprobeerd en die eax 2 ondersteund hij ook perfect. thanx :*

Verwijderd

maya 44 is wel 20 bit,en terratec 24/96 24 bit..dit maakt toch verschil in de klank?

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

maya 44 is wel 20 bit,en terratec 24/96 24 bit..dit maakt toch verschil in de klank?
hmm vast wel maar als je naar de sig van de topicstarter kijkt heeft ie al lang een terratec gekocht... topic is een beetje oud, laatste reply 27 juni.. |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 December 2002 @ 23:51:
verschil in 'klank' is wat kort door de bocht.

het aantal bits geeft de 'dynamic range' aan. bij bijv. 8 bit heb je 8 bits om het volume op te slaan, en dus ook het verschil in volume. met 24 heb je er dan dus 3x zo veel.

dit houd dus in dat je preciezer het volume aan kan geven, dus dat je op een zelfde range meerdere mogelijke stapjes hebt.

dan heb je nog de kilohertzen. dit geeft de frequency response aan. 44.1 khz is standaard voor cd, en ook ongeveer wat de meeste (ongetrainde) mensen maximaal kunnen waarnemen. wat heb je dan aan 96 khz? nou... SOMMIGE mensen horen dus wel verschil, en bij het opnemen is het (IMHO) het beste om pas in het laatste stadium (masteren) terug te gaan naar de doelkwaliteit (geld ook voor dynamic range). zo hebben je effecten de meeste ruimte om het geluid te bewerken en kan je als alles in orde is prima 'downgraden'.

disclaimer: ik hoop dat het een beetje duidelijk is, heb een beetje chaotische bui right now.

damn, zit ik nog in een oud topic te reageren ook... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2002 00:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 June 2002 @ 17:17:
Het is niet zozeer dat je zeker voor Terratec moet gaan.

Het punt is vooral dat je geen Creative spullen moet hebben als je muziek gaat maken.

Er zijn een heleboel mooie muziek geluidskaarten op de markt van allerlei merken. Wat je nodig hebt hangt af van de rest van je setup en je wensen.

Ik zou zeggen, ga naar een muziekzaak met een computer audio afdeling en laat je daar goed informeren. In geen enkele normale pc handel zullen ze je hier een goed advies over kunnen geven.
Dat is ietswat overdreven, ik werk zelf nl in een PC winkel en vind dat ik daar goed over kan adviseren (:+).

Maar er zijn idd zat zaken waar ze je vrolijk een Soundblaster Live aanpraten voor het serieuse produceerwerk. Wat dat betreft kun je je het beste naar een winkel als Feedback begeven om je qua kaarten een beetje in te laten lichten.

Als je er dan ook nog een PC bijwilt, zou ik toch weer eerder naar een PC zaak gaan. Daar weet men vaak weer iets beter wat je wel en niet moet doen. En als ze niet weten wat een audiobewerkings PC moet voorstellen, zeg je gewoon 'een videobewerkings PC zonder videobewerkingskaart :+ '

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
topicstarter lijkt me wel geholpen denk ik :+

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.