Versterker goed voor mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk, ik zoek al heel lang een versterker, maar ik zou niet weten welke bij mij zou passen.
Ik heb het liefst een versterker met een PA look en het moet erg hard gaan maar wel mooi (zuiver) geluid.
Nu denken jullie vast, wat moet zo'n jongen met zulke harde muziek thuis, nou ik ben verslaafd aan muziek en het moet hard gaan, maar niet dat alles gaat kraken.
Ik zoek al maanden rond, maar vindt wel steeds iets moois, maar ja de specs zeggen ook niet alles.
Mijn budget ligt op ongeveer 700 a 800 gulden dus rond de 340 Euro, het kan eventueel wel ietsie duurder maar niet teveel.
Misschien kunnen jullie me helpen met het uitzoeken van een mooie versterker met PA look die veel power heeft en mooi geluid produceerd voor deze prijsklasse.
BTW mijn boxen maken al wel behoorlijk wat geluid bij laag vermogen maar ik ben ook van plan om andere boxen te kopen dus ze moeten wel compatible zijn. (merk wat ik nu heb zijn Jamo SL90 , alleen de woofers zijn vervangen, en ik heb er nog een goedkope tube naastliggen van Raveland :r >:))

Verwijderd

Hoe gevoelig zijn je speakers, als deze boven de 90 dB zijn dan heb je ruim voldoende aan een normale versterker en hoeft deze niet buitensporig veel vermogen te hebben.

• Jamaicaman
  • Niet online
er staat (sensitivity 2,4Watt/96 Db/ 1 Meter)

Verwijderd

kijk eens op
www.stassen.nl

daar heb je ook prijslijsten enzo...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Voor een PA-look is NAD het eerste merk dat in me opkomt. Voor rond de 350 euro heb je een C320

Afbeeldingslocatie: http://www.nadelectronics.com/gfx/INTE/C320.gif

Maar er zullen ook nog wel een aantal andere merken zijn. Ik meen me te herinneren dat Arcam wat amps heeft die er ook een beetje zo uitzien.

Wat betreft speakers zul je toch echt zelf moeten gaan luisteren. En dan niet gewoon met muziek van de winkel, maar je eigen muziek, en draai ook eens flink hard. Gewoon echt hard en kijk ook naar het gedrag van de elementen, of deze niet te extreem zijn want dan is je speaker ook snel kapot.
Zelf ben ik er ook niet vies van om eens muziek te draaien op een volume waarbij de rest van de mensen moeilijk beginnen te doen. Ik vind het heerlijk, om een of andere vreemde reden gaat er toch wat adrenaline stromen. (zie m'n site voor m'n speakers)

en check ook eens hier voor links naar fabrikanten:
http://www.stasland.nl/

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Jamaicaman
  • Niet online
ja's ook een mooi versterkertje, maarre gaat hij hard?
\Ik ken iemand die heeft dezelfde versterker maar er komt gewoon slecht geluid uit, veelste kaal geluid.
Wat ik was vergeten te zeggen is dat ik een Behringer Dualfex heb (soundoptimizer)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Hard gaan is niet echt zo te bepalen. Er zijn meerdere factoren die bepalen of het geluid hard is of niet, en tevens ook de klankkleur. Met een paar watt kun je al aardig harde tonen kweken, maar in de praktijk heb je voor de lagere frequenties gewoon meer vermogen nodig. En ik weet niet of deze versterker dat kan leveren. Ik heb er met m'n eigen wel eens moeite mee (marantz receiver 80W@8ohm geclaimde vermogen). Maar je moet wel erg goeie maatjes zijn met een winkel wil je dit goed kunnen testen, of je moet een goeie winkel vinden. (dwz ding mee naar huis nemen om te testen, of lokaal een setup, maar eerste is nog altijd beter)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

kwaliteit is belangrijker dan aantal vermogen.. Ik zou liever een versterker kopen van bijv. 120 watt met goed geluid dan één van 500watt met bagger sound

/me is volgende week de bezitter van een BANG & OLUFSEN installatie (B&O) met versterker (4uitgangen) + 2 grote speakers van ieder 400 watt.
Dus kaasie gaat blazen. gekregen van oma(is verhuisd naar bejaardencentrum)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mwa, ik zou gewoon een vanmedevoort nemen, tis een beetje duur maar wel leuk

Makerij Hofman

• Jamaicaman
  • Niet online
120 watt is ook zat, als ik maar kan blazen, en dan bedoel ik echt blazen.
Mijn vorige versterker kon ook al blazen, en jah mijn broekspijken die wapperden wel eens, maar die is doorgefikt door teveel warmte.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
2x 10 watt buizenblokken op een klipschorn blaast harder dan je ooit gehoord hebt, dus ga eens wat meer research doen zelf ogzo.

• Jamaicaman
  • Niet online
ik zeg net dat ik al veel research heb gedaan, btw kan met buizenversterkers echt hard geblaast worden (tegen de pijn grens aan) wat dat geeft mij een kick.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 20:37 schreef jamaicaman het volgende:
ik zeg net dat ik al veel research heb gedaan, btw kan met buizenversterkers echt hard geblaast worden (tegen de pijn grens aan) wat dat geeft mij een kick.
Alleen als de speakers meer dan gevoelig zijn Klipschhoornen zijn boven de 100dB

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:41

FFF

lol, alleen het vermogen kan verschillen, maar hoe hard iets gaat hangt toch echt van de speakers af :D

Als je wil dat het hard gaat, kun je maximaal het uiterste uit de spekaers proberen te halen, maar meer lukt echt niet hoor.

• hervaz
Nou vooruit als je genoeg vermogen en buisjes wil, 2x 200 classe a met deze graaf, pikant detail: de lak wordt erop gespoten door ferrari!!

Afbeeldingslocatie: http://www.graaf.it/images/gm200cophi.jpg

• Jamaicaman
  • Niet online
Waarom nou zo'n onzinnige post, je ziet toch mijn budget, en zo'n ding kan ik al helemaal niet betalen dus kom gewoon met goede antwoorden op mijn vrag aub.

• hervaz
Foei toch jongen, een geintje mag toch ook wel eens? :P

• Jamaicaman
  • Niet online
lol, alleen het vermogen kan verschillen, maar hoe hard iets gaat hangt toch echt van de speakers af
Als je wil dat het hard gaat, kun je maximaal het uiterste uit de spekaers proberen te halen, maar meer lukt echt niet hoor.
Jah als je goed leest gingen mijn speakers ook al hard met mijn oude (nu kapotte) versterker.
Dus nu moet ik wel een goede versterker hebben om ook het uiterste uit mijn boxen te halen. Het mag van mij een normale versterker zijn maar ook een buizenversterker, als er maar mooi geluid inzit en aan mijn budget voldoet.

/offtopic
Foei toch jongen, een geintje mag toch ook wel eens?
Jah mag eigenlijk wel :)

/offtopic

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 09:39

rik

Misschien eens kijken naar een Yamaha A5 ofzo? Is wel een home-cinema amp maar ook goed voor stereo.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 21:54 schreef rik het volgende:
Misschien eens kijken naar een Yamaha A5 ofzo? Is wel een home-cinema amp maar ook goed voor stereo.
Meestal kan een home-cinema amp niet zoveel leveren in stereo. Kan beter kijken naar een stereo versterker. Het lieftst met een dikke voeding d'r in. (Stabiel op hoge vermogens)

• Jamaicaman
  • Niet online
Misschien eens kijken naar een Yamaha A5 ofzo? Is wel een home-cinema amp maar ook goed voor stereo
ligt ver boven mijn budget, ik zie hem staan voor $550
Is toch wel iets te duur, trouwens ik heb liever een stereo versterker zonder al te veel poespas (zoals surround, maar ook knopjes, ik heb het liefst alleen een volume knop en eventueel een tonenregelaar (bass/treble) wat eigenlijk niet nodig is omdat ik als een soundoptimizer heb.

Verwijderd

De pioneer A-509R kan ik je aanbevelen.. heb hem zelf ook. hij ziet er niet alleen stoer uit, maar is ook van degelijke , goede kwaliteit.. en ja, hij gaat hard.. HEEL hard. heb er 4 Jamo E-470's op hangen (160 watt max) en hij blijft zelfs op hele hoge volumes perfect spelen, zonder clippen, zonder oversturen, zonder kraken.. blijft helder en strak.

Ik hem deze versterker voor 350 euro gekocht.

Suc6

• Jamaicaman
  • Niet online
Thnx , erg bedakt, ik zal eens kijken of het wat voor mij is.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 22:09 schreef jamaicaman het volgende:
Thnx , erg bedakt, ik zal eens kijken of het wat voor mij is.
Graag gedaan :)

• Jamaicaman
  • Niet online
Leuke versterker :) ,natuurlijk mogen jullie nog komen met meer reacties, zodat ik kan vergelijken :P

• FFF
  • Laatst online: 12:41

FFF

Zucht:

ff wat serieus dan, praat ik ff over de wat betere merken, die gewoon van goede kwaleid zijn, en gewoon nromaal vermogen hebben:

Cambridge audio A5
Cambridge audio A500
Rotel 937 MkII
Rotel 971
Nad 320

er kan wel wat afwijken, dit ook zo maar ff uit de blote bol, en ik houdt me niet zoveel meer met goedkoper spul bezig.

Een wat beter alternatief is die graaf hierboven.
2dehands heb je wat beter spul, al;s je voor wat betere kwaliteit gaat betaal je stukken meer voor echt vermogen.

• Jamaicaman
  • Niet online
ja, 2e hands is ook een optie. thnx for the tip :)

Verwijderd

Bekijk ook eens een Philips FR 740, hij koste mij bij expert vorig jaar augustus 499 gulden en daar heb ik later Bose 301 speakers bijgekocht (de allereerste serie) voor 150 gulden en een paar gebruikte kleine boxjes als rear speakers, klinkt loepzuiver in mijn oren de enigste die mij overtreft is een kennis die heeft een Denon set met electrostaten. Die ontvanger lijkt nog wel mooi ook en is groter dan mn videorecorder btw het is trouwens een RDS receiver/versterker met Dolby Prologic 5x 60 watt vermogen en een Subwoofer pre out

• Jamaicaman
  • Niet online
mja, ik ben niet opzoek naar die home cinema dingen, alleen naar stereo amplifliers (liefste PA look/type)

Verwijderd

http://www.onkyo.net/uk/cms/products/hifi/hifi_amp/1300-A9211/

Afbeeldingslocatie: http://www.onkyo.net/uk/cms/prodimg/hifi/a9211s.jpg

Geloof dat ie rond de 320 euro zit ongeveer. Klinkt goed en ziet er goed uit, heeft totaal geen moeite met luidsprekers met lage impedantie etc..

Verwijderd

op www.hifi.nl staan wel een paar mooie 2de hands versterker binnen jouw budget...

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 19:57 schreef joukehofman het volgende:
mwa, ik zou gewoon een vanmedevoort nemen, tis een beetje duur maar wel leuk
Nou, meteen halen. Goed uitgelegd ook :{
Hmm, maar voor een beetje buizenversterker moet je gauw het drie-dubbele van jouw budget neertellen, dus das niet echt aan de orde lijkt me :P

Ik zou gaan kijken naar een 2e handse. Dan kan je een goed merk nemen, en dan niet een instapmodel, maar een medium..

Je zou ook een nieuwe van een goed merk kunnen nemen, maar dan kom je met dat budget snel uit bij een 'instapmodel' mt vaak 'te weinig' vermogen. Als je dus per se een nieuwe wilt zou ik in de hoek van Pioneer ed gaan kijken. Dan kan je een goed stevig model nemen.

Succes!

• Jamaicaman
  • Niet online
Erg bedankt voor alle reply's tot nu toe, ik zal eens goed gaan rondkijken vooral bij de 2e hands site's.

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Heb een 2e hands Denon PMA-550 gekocht voor €120(nieuwprijs was redelijk hoog maar ik heb wat vrienden daarin ;) ), zit een 780 watt voeding in (komt natuurlijk niet uit de kanalen maar het zal niet veel schelen), het is een normale stereo versterker met 4 kanalen.

blaast zeer hard, met heerlijke kwaliteit en ziet erbovendien strak uit zonder fratsen.

INVENTARIS

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 26 juni 2002 19:38 schreef jamaicaman het volgende:
ja's ook een mooi versterkertje, maarre gaat hij hard?
\Ik ken iemand die heeft dezelfde versterker maar er komt gewoon slecht geluid uit, veelste kaal geluid.
Wat ik was vergeten te zeggen is dat ik een Behringer Dualfex heb (soundoptimizer)
Als ik jouw eisen zo hoor, dan zou ik niet gaan voor wat hogere klasse hifi-componenten, immers jij beoordeelt de kwaliteit puur aan het te leveren vermogen. NAD maakt hele mooie neutrale versterkers. Jij wilt alleen maar blazen, dan zou ik maar gewoon de conradgids eens openslaan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
|:(

Ga dan een PA set scoren ergens. Of lekker in de discotheek staan. Of beter nog, koop een goedekope versterker, met een flinke koptelefoon dan weet je zeker dat je gehoorbeschadiging oploopt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jamaicaman
  • Niet online
Ga dan een PA set scoren ergens. Of lekker in de discotheek staan. Of beter nog, koop een goedekope versterker, met een flinke koptelefoon dan weet je zeker dat je gehoorbeschadiging oploopt.
Doe niet zo dom man, als ik heel hard nou lekker vind is MIJN Mening!
Ik vraag alleen wat een goeie versterker voor mij is, dus die domme post van jouw kan ik niets mee!
Als ik jouw eisen zo hoor, dan zou ik niet gaan voor wat hogere klasse hifi-componenten, immers jij beoordeelt de kwaliteit puur aan het te leveren vermogen. NAD maakt hele mooie neutrale versterkers. Jij wilt alleen maar blazen, dan zou ik maar gewoon de conradgids eens openslaan
Lees mijn post eens ipv direct te bl@@ten
....Misschien kunnen jullie me helpen met het uitzoeken van een mooie versterker met PA look die veel power heeft en mooi geluid produceerd voor deze prijsklasse.
...

• tbusquet
Op donderdag 27 juni 2002 11:33 schreef jamaicaman het volgende:

[..]

Doe niet zo dom man, als ik heel hard nou lekker vind is MIJN Mening!
Ik vraag alleen wat een goeie versterker voor mij is, dus die domme post van jouw kan ik niets mee!
[..]

Lees mijn post eens ipv direct te bl@@ten
[..]
Sorry hoor, maar jij bent de gene die dom doet.

Verwijderd

dacht altijd dat mensen uit jamaica zo relaxed waren...

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Heeft Yamaha geen goeie versterkers die nog eens in 19" vorm zijn ook?

Macbook Pro

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op donderdag 27 juni 2002 12:08 schreef RetepV het volgende:
Heeft Yamaha geen goeie versterkers die nog eens in 19" vorm zijn ook?
die pa-look vergetend adviseer ik toch ook 'n yamaha. omdat je voor die prijsklasse dan tenminste 'n apparaat hebt waarmee je toch wel flink kunt blazen.
De Afbeeldingslocatie: http://195.198.213.4/yamaha/bildarkiv/download/2081-2.jpg is beslist niet duur heeft toch 'n fraai vermogen.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Met alle respect daargenomen is dit draadje we een beeetje raar. Mischien moet de topic starter eens ronkijken op www.conrad.nl ofzo daar is een hoop meuk voor weinig. Een roeptoeter kan trouwens ook goede gehoorbeschadeging teweeg brengen >:)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• tbusquet
Hard ?!

Door de pijngrens HEEN ?

Wilt u niet veel geld uitgeven aan dure en zware versterkers ?

En toch overweldigende performace ?

DIT IS HET APPARAAT VOOR U !!

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/300/G1/300107G1.JPG

Met dit apparaat tegen uw oren genereert u gegarandeerd een onherstelbare gehoorbeschadiging ! En dat voor bijna niets !

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op donderdag 27 juni 2002 12:30 schreef tbusquet het volgende:
Hard ?!

Door de pijngrens HEEN ?

Wilt u niet veel geld uitgeven aan dure en zware versterkers ?

En toch overweldigende performace ?

DIT IS HET APPARAAT VOOR U !!

[afbeelding]

Met dit apparaat tegen uw oren genereert u gegarandeerd een onherstelbare gehoorbeschadiging ! En dat voor bijna niets !
Lijkt ook nog 's op PA :D

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja en dit gaat helemaal nergens over... "ik wil een versterker die hard kan"... Loop ook eens een winkel in en ga die vraag stellen (en hou er rekening mee dat je dan misschien een beetje met een *zucht, heb je er weer een* houding geholpen wordt.

Tip: koop tweedehands en koop speakers met een HELE hoge gevoeligheid, dan heb je niet zo'n hele zware versterker nodig.

Maar loop vooral eerst ff die winkel in.
En elkaar voor dom uitmaken schiet niet echt op he? Respecteer elkaar een beetje.. :(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.