werkwijze opzetten van zakelijke site

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 14:09
Ik ben nu systeembeheerder bij een bedrijf dat in slangen koppeling handeld. Ik ben / heb me zelf ook belast met het maken van een nieuwe internetsite (de ouwe is nie echt dat je zegt geweldig.

Ik heb maar een paar sites gemaakt en dus niet echt veel ervaring met het bouwen van sites (wel wat in elkaar geklikt met DW4 o.a. www.e-records.tk)

Maar hoe kan ik het beste te werk gaan.
Dus de planning.

Waar begin je, hoe pak je bepaalde dingen aan
Waar moet je nog meer rekening mee houden behalve laad tijden, het type browser dat gebruikt word en de resolutie waar je voor ontwerpt.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 22:42
Hoe groot moet de site worden?
Met database? Zonder? Dynamische webpagina's? Statisch?

Browsergrootte moet uitgaan van 800 x 600... En verder zijn er al talloze topics over dit onderwerp geweest...

Verbouwing

• Suepahfly
  • Laatst online: 13-08 14:09
Er komt een database achter maar dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn.
Die zit geintregreerd in de database waar mee de verkoop gedaan wordt. De software is standaard al voorzien van een e-commerce module.

Het enigste wat daar aan veranderd moet worden is de layout.

Maar zoals ik al zij het gaat mij om de planning, niet om de technieken die beschikbaar zijn.

Dus waar begin ik met het ontwerp van de site.
Gewoon wat in elkaar klikken kan ik wel. Maar je raakt dan al snel het overzicht kwijt.

Verwijderd

Kort voorbeeld van een proces wat je zou kunnen doorlopen:
  • technisch ontwerp
  • functioneel ontwerp
  • grafisch ontwerp
  • html templates
  • templates koppelen aan DB
  • testen/bugfixen
  • opleveren
  • chillen op Barbados van je zuurverdiende centen

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Je geeft zelf je antwoord al. Als je gelijk begint te klikken dan gaat het niet goed. Bedenk dus eerst (op papier of in een grafisch programma) wat je gaat maken.

Verder kunnen we hier wel gaandiscussieren over diepgaande ontwikkelmethodieken enzo, maar dat lijkt me een beetje nutteloos...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik sluit me ook een beetje aan bij Bosmonster. Dit soort topics hebben weinig zin. Er zijn wel wat topics geweest over het ontwerptraject van een site. Het gaat om wat de klant wil en jij kunt. Op beide onderdelen van het proces hebben wij geen kijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.