Outlook en Outlook Express op 1 (w2k) machine?

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleempje wat in dit topic perfect wordt beschreven:

[topic=221343]
(met het enige verschil dat mijn vriendin Sascha heet ipv Desiree, en dat we niet getrouwd zijn).

Het probleem is dus (kort samengevat):
Ik gebruik Outlook 2000 by default.
Mijn vrouw (user desiree) gebruikt Outlook Express by default.
Ik log in, en start Outlook 2000.
Vervolgens krijg ik de melding "Outlook 2000 is currently not configured as your default e-mail client. Would you like to set Outlook 2000 to be your default e-mail client ?".
Ik klik Yes.
Vervolgens log ik af, Desiree logt in, en start Outlook Express.
Vervolgens krijgt zij de melding "Outlook express is currently not configured as your default e-mail client. Would you like to set Outlook Express to be your default e-mail client ?".
Zij klikt Yes.

Vervolgens logt zij af, ik log in, en start Outlook 2000.
Vervolgens krijg ik de melding "Outlook 2000 is currently not configured as your default e-mail client. Would you like to set Outlook 2000 to be your default e-mail client ?".
Ik klik Yes.

Enzovoort...enzovoort...enzovoort...
Nadeeltje is alleen dat in bovenstaand topic geen antwoord is te vinden.
Weet iemand misschien wel hoe ik hier vanaf kom..??

Wees consequent, maar niet altijd

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:10

YellowCube

Wait...what?

waarom maak je niet gewoon twee aparte gebruikers-accounts aan voor jou en Desiree ?

//edit
ok...ik wist niet dat je al twee user accounts had.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Nou, m'n vriendin heet eigenlijk Sascha, maar goed ;)

Ze heeft een aparte account. Ik heb dus 2 user accounts (1 voor mij, 1 voor haar, alle 2 admin), maar het stomme is blijkbaar dat de "default mail program" per machine is vastgelegd ipv per user.

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
je kunt toch ook in een van de twee de vraag niet meer laten stellen?
Ben je ook van het probleem af. In Outlook 2000 zit het volgens mij ergens bij menu extra, opties, tabblad e-mail.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Op zich is dat waar, maar het nadeel is dan dat als 1 van ons op een "mailto:" link op internet klikt dat de mail dan vanuit het verkeerde programma verstuurd wordt.

Maar goed.. Ik hoopte op een registry setting oid (desnoods iets wat Outlook iedere keer automatisch de default mail client maakt), maar ik denk dat inderdaad de enige oplossing is om mailto links te gaan vermijden.

Verwijderd

Waarom gebruik je 2 verschillende proggies?
Je kan in Outlook alle accounts laten importeren uit OE, dan ben je ook van het probleem af, of snap ik iets niet?

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ja, maar mijn vriendin wil geen Outlook gebruiken en ik geen Outlook Express :)

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
offtopic:
[quote]
Op woensdag 26 juni 2002 12:59 schreef Ook het volgende:
Ja, maar mijn vriendin wil geen Outlook gebruiken en ik geen Outlook Express :)
[/quote]

Dan zou ik je vriendin lozen >:)

Heb hetzelfde probleem, maar ik heb mijn vriendin achter d'r eigen PC gezet. Kiezen of delen :)

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
cmd > uninstall Sascha ;)

Geen "echte" oplossing voor te vinden blijkt dus... jammer..!!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tog kwestie van het disablen van het checken of Outlook of OE standaard email client is :?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 14:41 schreef ThaNetRunner het volgende:
tog kwestie van het disablen van het checken of Outlook of OE standaard email client is :?
Ja, maar dat veranderd niet veel. Dan is er namelijk nog steeds 1 default mail programma voor alle users (ook al checken de 2 Outlook's dit zelf niet) en zit ik nog steeds met het "mailto:" linkje probleem... Wat ik dus wil is voor user 1 een ander default mailprogramma dan voor user 2, maar daar hebben ze bij microsoft nooit bij nagedacht.

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
foutje

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 14:45 schreef Ook het volgende:

[..]

Ja, maar dat veranderd niet veel. Dan is er namelijk nog steeds 1 default mail programma voor alle users (ook al checken de 2 Outlook's dit zelf niet) en zit ik nog steeds met het "mailto:" linkje probleem... maar ik denk dus dat er geen andere oplossing is.
tja daar kan ik nog wel mee leven met dat mailto: want je ken per gebruiker instellen welke emailclient default is.. altans bij mij dan... en dat heb ik gedaan door die optie...

eerst ffies op de ene account default doen... dus bij jouw Outlook... dan check blabla uitschakelen...
en dan bij de andere account het met OE doen...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 14:47 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

tja daar kan ik nog wel mee leven met dat mailto: want je ken per gebruiker instellen welke emailclient default is.. altans bij mij dan... en dat heb ik gedaan door die optie...

eerst ffies op de ene account default doen... dus bij jouw Outlook... dan check blabla uitschakelen...
en dan bij de andere account het met OE doen...
Dit werkt dus (bij mij) niet. Als ik eerst Outlook default maakt dan vraagt ie bij me vriendin of ie Outlook Express default mag maken. Dan kan ik dat checken wel uitzetten, maar dan gebruikt m'n vriendin dus OE terwijl Outlook standaard is (en dan wordt die dus gestart als ze een mailto: link aanklikt).
Kern van het probleem is dus gewoon dat Win2k (en XP) gewoon maar 1 default email programma kennen (voor alle users).

Verwijderd

Hmm wat als je ze nou allebei niet default maakt en niet meer die vraag laat stellen?
Je kan bijvoorbeeld in je internet-opties hotmail als default e-mail ding gebruiken.
Geen idee of dit werkt, maar probeer mee te denken aan de oplossing :).

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Hoe zet je Hotmail als default dan..?

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
OK, het is een megakick, ik weet het, maar aangezien ik dit topic zelf gestart heb en nog steeds met hetzelfde probleem zit (Sascha en Outlook express :)) vraag ik me (voor het laatst) af of iemand nog een oplossing weet voor het bovenstaande probleem.

Ik gebruik inmiddels WinXP, maar het tabblad "Programma's" bij de eigenschappen van IE (waar de default mailclient staat) lijkt dus nog steeds per machine ipv per user te gelden.. :/

Anyone?
edit:
Deze user is zit/zat dus ook met hetzelfde probleem:
- [rml][ WINXP] Multiuser en default mail handler.[/rml]

[ Voor 17% gewijzigd door Ook op 07-04-2003 22:20 ]

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En nog een kick want ik heb precies hetzelfde probleem. Ik vind wel dat je topics mag kicken waar geen echte oplossing voor handen is..

Verwijderd

Allebei aan de Mozilla Thunderbird :)

kun je jezelf EN je vriendin wijsmaken dat je nu een beter beveiligd programma gebruikt.
Importeren gaat trouwens makkelijk, je moet alleen je mail-paswoord nog weten :+

niet slim van MS, inderdaad, maar zal wel weer zijn om mensen aan MS software vast te binden.

Mijn vader wil geen Mozilla Firefox, en ik wel, en dus mag ik FireFox niet als standaard webbrowser vastleggen, en dus worden linkjes geopend in IE ipv FireFox..

machien-specifiek ipv user-specifiek..

zelfde probleem is er voor schermresoluties (zijn ook systeem-specifiek) en de Autorun functie voor cdroms (voor alle users gelijk, en ook voor alle devices gelijk, ipv per-device zoals in Win98 nog kon)

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16

macnerd

No Apples please :-)

Even een simpel ideetje. De wijziging van default e-mailprogramma / browser etc. worden in het register vastgelegd. Waarom dan niet zorgen dat bij het inloggen de instellingen worden aangepast aan de behoeften van de gebruiker?

Uiteraard wil je dat het zo onzichtbaar mogelijk gebeurt, silent dus. Dat bracht me via Google bij de volgende website: http://www.robvanderwoude.com/index.html.
Hier staat o.a. hoe je een .reg-bestand (registerexportje) zonder meldingen etc. kunt importeren. Dat is dus: regedit /s importfile.reg

Als je dus weet waar de instellingen worden opgeslagen, dan kun je daar een exportje van maken. Dit doe je voor alle voorkomende situaties (hier twee: Outlook en Outlook Express). Vervolgens zet je de betreffende opdracht in een .bat-bestand welke je in de Startup-map zet (Opstarten op z'n Nederlands)...

Weet iemand waar dit in het register te vinden is? Niet dat ik het nodig heb (ben alleenheerser :P op m'n computers), maar het is wel handig voor anderen.

MacNerd

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmmz, ik weet nog een simpelere oplossing bedenk ik me nu.

Als je gebruik maakt van Outlook, maak je in Outlook Express nog een mailaccount aan en zet bij de account-opties dat OE een kopie van de berichten moet achter laten op de server. Et voilà, je kan gewoon tussendoor mailen!!!

Zo is OE de standaard mailaccount als je ff snel wilt mailen en Outlook gebruik je dan gewoon voor de professionele zaken :)

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
SURFivor schreef op 13 juni 2004 @ 11:13:
Hmmz, ik weet nog een simpelere oplossing bedenk ik me nu.

[...]
Volgens mij lost dit niet zo veel op en snap je het probleem niet helemaal (en dat is op zich ook nie zo gek omdat het allemaal best verwarrend is), maar lees het nog maar eens rustig door. Of snap ik jou gewoon niet helemaal?

De registry tip van macnerd kon idd nog wel eens de oplossing zijn, ware het niet dat mijn vriendin er inmiddels mee heeft leren leven dat het klikken op mailto: links (en rechtsklikken --> Send As --> E-mail attachment) gewoon niet werkt :)

Outlook is bij mij dus 'system wide' de default client, en ik heb het checken in Outlook Express gewoon uitgezet!

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
*kick*
Eindelijk een 'echte' oplossing gevonden; dit mini tooltje doet precies wat de bedoeling is, het maakt de mailclient een user-based setting itt een system wide setting:

http://windowsxp.mvps.org/defaultmail.htm

Afbeeldingslocatie: http://windowsxp.mvps.org/images/defaultmail.png

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Is (was eigenlijk) je probleem eigenlijk bij de Home of de professional versie van XP?

Wanbeleid is ook beleid.

Pagina: 1