Dat geloof ik wel, maar echt lang zal die niet leven (je cpu)Op woensdag 26 juni 2002 00:37 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
De pc is perfect stabiel en kan gewoon gamen en Divx coderen
No-Offence hoor maar dit cputje draait op dezelfde temp als dat de andere NWs draaien icm de standaar koeler die erbij zat.Op woensdag 26 juni 2002 00:45 schreef XenoDaSouljah het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar echt lang zal die niet leven (je cpu)
En temp = laag cpu leeft lang
Turn it off and on again.
Anoniem: 40422
Maar wel met een vele hogere vcore en dat doet het hem, hier slijt de cpu veel sneller vanOp woensdag 26 juni 2002 00:59 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
No-Offence hoor maar dit cputje draait op dezelfde temp als dat de andere NWs draaien icm de standaar koeler die erbij zat.
En temp = laag cpu leeft lang
Ik ben de technische term vergeten iets met elektronen migratie ??? ik ga het nu zoeken
Edit / Ik kan hem niet vinden iemand die weet waar ik het over heb ?
[Sarcasme]Op woensdag 26 juni 2002 01:04 schreef XenoDaSouljah het volgende:
[..]
Maar wel met een vele hogere vcore en dat doet het hem, hier slijt de cpu veel sneller van
Ik ben de technische term vergeten iets met elektronen migratie ??? ik ga het nu zoeken
Edit / Ik kan hem niet vinden iemand die weet waar ik het over heb ?
Inderdaad ... nu gaat die CPU maar 10 jaar mee ipv 20 ...

[/Sarcasme]
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Inderdaad, volgens mij ga je zoiets pas op lange termijn merken... en in computertijd is dat dus ERG lang.
Voordat dit ding 'versleten' is heeft ie al drie andere gehad.
idd, bij normaal gebruik gaat een cpu ongeveer 15 jaar mee, laat dat eens 5 jaar worden door overclocken...Op woensdag 26 juni 2002 10:32 schreef bart_vd het volgende:
Inderdaad, volgens mij ga je zoiets pas op lange termijn merken... en in computertijd is dat dus ERG lang.
dan heb je al lang een nieuwe hoor
erg rielekst allemaal.. maar heb je nou nooit zoiets van "mmm.. nou heb ik een megarap pctje en heb geen flauw idee wat ik nou eigenlijk ermee moet doen.."
Op woensdag 26 juni 2002 12:18 schreef lak2k het volgende:
erg rielekst allemaal.. maar heb je nou nooit zoiets van "mmm.. nou heb ik een megarap pctje en heb geen flauw idee wat ik nou eigenlijk ermee moet doen.."
sim-pel
Hehe het enige met wat ik doe en wat ik aan deze snelheid heb is Divx coderenOp woensdag 26 juni 2002 12:18 schreef lak2k het volgende:
Mooh... goh doen mensen daar nog aan dan??Op woensdag 26 juni 2002 12:20 schreef _Evert_ het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sim-pel
Ik was iig een half jaar geleden al wel zat van dat 24/7 aanhouden van me pc (ook van de elektriek rekening trouwens)
Mmm.. ja das wel weer nuttig natuurlijk.. hoe lang duurt dat nou op zo'n machinetje??Op woensdag 26 juni 2002 12:32 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
Hehe het enige met wat ik doe en wat ik aan deze snelheid heb is Divx coderen
Dat heeft ie al eerder gezegt... het was iets van 1:15 voor een film van 2:30?
Het was in iedergeval redelijk snel
(Geen verstand van
)
Zoek maar ff op pagian 1 van dit topic.
Het was in iedergeval redelijk snel
(Geen verstand van
Zoek maar ff op pagian 1 van dit topic.
Scheelde best veel maar ik denk dat dit koelertje nog niet genoeg is omdat hij nog veels te warm wordOp woensdag 26 juni 2002 13:43 schreef Peltier het volgende:
Hoe veel maakte die chipset koeler uit trouwens?
Anoniem: 19977
Hmz, klinkt bekend. Maar kon je er verder door overclocken, of werd de chipset alleen koeler?Op woensdag 26 juni 2002 14:41 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
Scheelde best veel maar ik denk dat dit koelertje nog niet genoeg is omdat hij nog veels te warm word
De chipset word koeler en ik win een klein beetje stabiliteitOp woensdag 26 juni 2002 15:20 schreef Peltier het volgende:
[..]
Hmz, klinkt bekend. Maar kon je er verder door overclocken, of werd de chipset alleen koeler?
Dat ze er standaard passiefe koeling op doen snap ik niet want hij word met betere koeling al te warm
hij is met een nieuwe bios op 2.65 gekomen, maar ik kan me passieve koeler niet meer aanraken, terug geklokt, 4cm fan in aantoch, en ik ga eens een chipset waterkoeling ontwerpen voor mijn TH7-II, want dit is ook niks, is stax je northbridge je bottleneckOp woensdag 26 juni 2002 14:41 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
Scheelde best veel maar ik denk dat dit koelertje nog niet genoeg is omdat hij nog veels te warm word
Anoniem: 58882
Ik had hetzelfde probleem met mijn 2TheMax 4G4A+, heel fijn en stabiel MB-tje, maar een waardeloze passieve chipset koeler die zelfs zonder OC-en al bloedheet werd. Nu heb ik een Zalman koeler met daar op een Sunon fannetje (8500rpm). Mijn systeem is nu 100% stabiel en die chipset koeler wordt nauwelijks lauw. Als ik dat win XP weer aan de praat heb ga ik eens kijken hoe ver ik die 1.6 kan krijgen 2.66 is in iedergeval zonder veel moeite(1,65v, idle 43c & 51c stress)
gehaald met een kamertemp. van 28c, Hong Kong weather sucks voor OC-en, maar de comp. spulletjes zijn hier wel weer lekker goedkoop
gehaald met een kamertemp. van 28c, Hong Kong weather sucks voor OC-en, maar de comp. spulletjes zijn hier wel weer lekker goedkoop
Anoniem: 6882
doorstaat ie BurnK7? en Super_Pi?
is inderdaat een geile overclock...
al wat benches die we kunnen vergelijken met andere procs? 3DMark is niet echt interesant daar voor, doe ff screanie van je SiSoft en nog wat benches
al wat benches die we kunnen vergelijken met andere procs? 3DMark is niet echt interesant daar voor, doe ff screanie van je SiSoft en nog wat benches
Anoniem: 56701
Weet hier iemand waarom ik niet hoger kom dan 2.3 ?
Ik heb een P4 2.2 Northly, 512Rimm(Apacer, maar de chip is van Samsung)Asus P4T-E, Gainward Gf4ti4400(295/601). Van het moment dat ik de fsb van 105 naar 108 zet, start de pc niet meer op.:( Ik ken er zelf heel weinig van, maar dit moet toch hoger gaan of niet ?
Ik heb een P4 2.2 Northly, 512Rimm(Apacer, maar de chip is van Samsung)Asus P4T-E, Gainward Gf4ti4400(295/601). Van het moment dat ik de fsb van 105 naar 108 zet, start de pc niet meer op.:( Ik ken er zelf heel weinig van, maar dit moet toch hoger gaan of niet ?
Hmmmm die combinatie zo wel goed moeten kunnen OCenOp donderdag 27 juni 2002 09:23 schreef Huibke het volgende:
Weet hier iemand waarom ik niet hoger kom dan 2.3 ?
LOL Burnk7 op een P4Op donderdag 27 juni 2002 09:13 schreef Hiro Shima het volgende:
doorstaat ie BurnK7? en Super_Pi?
Iemand heeft mij ook gezegd om de Vcore te verhogen naar 1.85v. Kan ik hiermee de cpu omzeep helpen door die te doen? Ik weet niet op hoeveel deze nu staat.
Ja hoor dit kan gewoon. Je processor kan nog veel meer aan. Ik denk dat het in jouw geval om een athlon gaat vanwege die 1.85 volt. Sommigen hebben een Vcore van boven de 2 volt en dat overleeft de processor ook gewoon. Gewoon doen dus.Op donderdag 27 juni 2002 11:54 schreef Huibke het volgende:
Iemand heeft mij ook gezegd om de Vcore te verhogen naar 1.85v. Kan ik hiermee de cpu omzeep helpen door die te doen? Ik weet niet op hoeveel deze nu staat.
Ik draai zelf op 1.87 max hoger kan wel maar vind ik gewoon te riskant heb al genoeg gehoord van overleden cpus en ik wil me super cpu niet dood hebben
In mijn geval gaat het om en Pentium4. Dus nadat ik die Vcore omhoo hebt gebracht, dan zou ik hoger kunnen gaan met mijn fsb ?
Anoniem: 8514
Je moet inderdaad niet over de 2.0V heen gaan...maar iets hoger kan nog wel hoor...geen probleemOp donderdag 27 juni 2002 12:17 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Ik draai zelf op 1.87 max hoger kan wel maar vind ik gewoon te riskant heb al genoeg gehoord van overleden cpus en ik wil me super cpu niet dood hebben
Een beetje Jaloezie?Op dinsdag 25 juni 2002 13:21 schreef SlinkingAnt het volgende:
[..]
Lees goed en je ziet dat dit de max speed is die dit mobo aankan!!!
Ik heb mu P4 1700 Willamette ook op 2146Mhz lopen IDD nog geen 3Ghz maar met de northwoot moet dit ZEKER WEL te halen zijn!
Ik wacht nog steets op mijn 2400Mhz uit duitsland maar zodraa die binnen is ga ik Kontje schoppen
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
Jep word je CPU stabieller van..Op donderdag 27 juni 2002 13:22 schreef Huibke het volgende:
In mijn geval gaat het om en Pentium4. Dus nadat ik die Vcore omhoo hebt gebracht, dan zou ik hoger kunnen gaan met mijn fsb ?
Mu P4 1700 draaid op 2,2 volt max van mu Abir TH7-II Raid...
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
Abit heeft PCI AGP fix!!!Op dinsdag 25 juni 2002 17:19 schreef FuTaL het volgende:
190 fsb
hoe ?
HDs op PIO 4 ofzo?
Dus altijd op 33/66Mhz..
Bij dit soort posts heb ik gauw de neiging om te zeggen dat dit het betere fotosoep werk is en wil ik het pas geloven als ik het met eigen ogen zie.
Nu weet ik dat het mogelijk is (idd de japanse sites) en gezien de koelinstallatie van jou (ik vind het wel een beetje ranzg hoor
) denk ik dat hij zelfs nog wel wat hoger kan... Probeer, zoals hierboven reeds genoemd, de VCore nog wat op te krikken...
Daar zal ie stabieler van worden en het geeft je misschien de mogelijkheid om de 3,2 of nog iets meer te halen...
Kort samengevat:
Nu weet ik dat het mogelijk is (idd de japanse sites) en gezien de koelinstallatie van jou (ik vind het wel een beetje ranzg hoor
Daar zal ie stabieler van worden en het geeft je misschien de mogelijkheid om de 3,2 of nog iets meer te halen...
Kort samengevat:
Your ass is grass and I'm the lawnmower!
HeheOp donderdag 27 juni 2002 15:27 schreef Misantrophia het volgende:
misschien een idee: smokeys 1.6a combineren met durondudes Promethia?

Je zit toch op school ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Eej m8 heb je die frontjes al besteldOp donderdag 27 juni 2002 15:49 schreef TheDarkLord666 het volgende:
Je zit toch op school ...
Jaja, Vcore staat nu op 1.65V ipv 1.5 en nu start hij toch op als ik de fsb van 105 -> 108 zet. Een bijkomend probleempje. De Vcore gaat niet hoger als 1.65 ?????? Aan wat kan dit nu weer liggen ??
Hmmmmmm bios updaten
Ja .. samen met de Writer ... maar nog niks thuisOp donderdag 27 juni 2002 15:52 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
Eej m8 heb je die frontjes al besteld
Weet niet hoelang het nog duurt, hoop dat ik vandaag het PTT papiertje in de bus heb.
Uhm, misschien een hele domme vraag maar met elke overclocking die ik hier 'zie' vraag ik het me af:
Kan de PC eigenlijk wel uit na een 'extreem' hoge overclocking?
Dit omdat als je de PC uitdoet de ventilatoren ook uit gaan (bij die van mij iig
), raakt de processor dan niet beschadigd als je de PC uitzet in verband met de warmte die niet weg kan?
Dit omdat als je de PC uitdoet de ventilatoren ook uit gaan (bij die van mij iig
Anoniem: 28043
Pin volt mod op de cpu doen dan krijg je ook geen last van coldboot(Vcore telaag voor biosload,dus niet opstarten bij hoge OC).Op donderdag 27 juni 2002 15:53 schreef Huibke het volgende:
Jaja, Vcore staat nu op 1.65V ipv 1.5 en nu start hij toch op als ik de fsb van 105 -> 108 zet. Een bijkomend probleempje. De Vcore gaat niet hoger als 1.65 ?????? Aan wat kan dit nu weer liggen ??
Neem als default met de pinmod 1,75 dan kom je hoog genoeg via de bios want dan verschijnd er wel de mogenlijkheid van 1.85 max Vcore.
Ik ben al tot 2.0 gegaan, als je hoger gaat dan 2.0 krijg je een heel vervelend krijsend geluid te horen.Is of de CPU of het mobo wat het niet lekker vind.Op donderdag 27 juni 2002 12:17 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
op 2V(+) gaat je Northwood maar enkele weken of dagen mee naargelang het voltage dat je gebruikt. Daar gaat het dus over. 2.00V gaat meestal nog wel, maar 2.1 en 2.2V maken de CPU in een sneltempo af
XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia
Duron Dude, jij hebt ook met peltier ervaring. Wat denk je dat een 2.2P4 Nohrtw. gaat doen met een 24v 172Watt Peltier(temps)??(uiteraard met waterkoeling)
Die pin Volt Mod. Hoe gaat dit in zijn werk?
Ge ziet he, ik ken er geen bal van!!
CPU draait nu op 112fsb. (2.46Ghz)
Het is echt zo ... heb het echt met eigen ogen gezienOp donderdag 27 juni 2002 16:38 schreef schaapie het volgende:
[afbeelding]
Jaja... en dat moeten wij geloven...![]()
Hier ben ik ook op zoek naar, in de search kom ik wel wat info tegen maar geen duidelijk plaatjes waarmee ik zeker weet dat ik het goed doe.Op donderdag 27 juni 2002 16:45 schreef Huibke het volgende:
39
Is in dit topic te lezenOp donderdag 27 juni 2002 16:45 schreef Huibke het volgende:
[topic=458262/1/25]

Dit is default 1.85volt.(vier pinnen verbonden)
Anoniem: 35890
Ik heet geen Thomas nee...Op donderdag 27 juni 2002 16:41 schreef a.p.versteeg het volgende:
Wij wel ,jij niet. Weet je zeker dat je niet Thomas heet.(de ongelovige)
kijk nog eens goed naar het plaatje!
Jonge, fotosoep doet wonderen, maar dat heeft de topicstarter niet gedaanOp donderdag 27 juni 2002 17:08 schreef schaapie het volgende:
[..]
Ik heet geen Thomas nee...
kijk nog eens goed naar het plaatje!
Anoniem: 35890
Heb ik ooit gezegd dat de topicstarter heeft gesoept?Op donderdag 27 juni 2002 17:11 schreef M v Akkeren het volgende:
[..]
Jonge, fotosoep doet wonderen, maar dat heeft de topicstarter niet gedaan310ghz
Dit was gewoon een grapje op HK niveau...
a.p.versteeg heeft gewoon een beetje stront in z'n ogen! en dan mij ook nog een beetje uitmaken voor ongelovige Thomas!
Anoniem: 35937
FoutjeOp donderdag 27 juni 2002 17:15 schreef schaapie het volgende:
[..]
Heb ik ooit gezegd dat de topicstarter heeft gesoept?
a.p.versteeg heeft gewoon een beetje stront in z'n ogen! en dan mij ook nog een beetje uitmaken voor ongelovige Thomas!
Vrede op GoT.
Vrede op GoT.
...
Vrede op GoT.
...
Your ass is grass and I'm the lawnmower!
Hehe lekker hoor was et maar zo DAMNOp donderdag 27 juni 2002 16:38 schreef schaapie het volgende:
[afbeelding]
Jaja... en dat moeten wij geloven...![]()
Ik had inderdaad niet goed genoeg gekeken, maar je kan het mij ook duidelijk maken op een leukere manier.Op donderdag 27 juni 2002 17:15 schreef schaapie het volgende:
[..]
Heb ik ooit gezegd dat de topicstarter heeft gesoept?
Je was niet de eerste die het hier riep, fotosoep/niet echt.
No hard feelings. Sorry, nee heet geen Thomas maar Petrus.
Idd...Op dinsdag 25 juni 2002 13:21 schreef SlinkingAnt het volgende:
[..]
Lees goed en je ziet dat dit de max speed is die dit mobo aankan!!!
Mijn mobo geeft ook 1.6 Ghz aan als max speed...
Als iemand me kan helpen mn p3 daar op te krijgen...
172Watt zal je misschien een paar graden schelen, maar niet veel. Gebruik voor een P4@3Ghz+ 2 x 172Watt dan pas krijg je temps waar je blij mee kunt zijn!Op donderdag 27 juni 2002 16:31 schreef a.p.versteeg het volgende:
Duron Dude, jij hebt ook met peltier ervaring. Wat denk je dat een 2.2P4 Nohrtw. gaat doen met een 24v 172Watt Peltier(temps)??(uiteraard met waterkoeling)
Anoniem: 6882
Op donderdag 27 juni 2002 11:10 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
LOL Burnk7 op een P4![]()
hij is op vakantieOp zaterdag 29 juni 2002 16:19 schreef gve het volgende:
Is dit een malay of costa rica chip????
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
ok, ik kan niet anders zeggen dan W000000000000000000000T
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Nog even terug komen op mijn OC. Die Pin Mod, daar begin ik liever niet aan. Sommige zeggen wel dat dit gemakkelijk is, maar ik blijf er liever vanaf. Ik heb wel nog het volgende gevonden in de bios.
- RDRAM : Disabled
- Rdram Frequency: FSB Ratio : Auto
De eerste optie kunt ge op Abled zetten, en de 2de kunt ge ofwel op 3x of 4x zetten.
Kan dit mij nog wat vooruit helpen ? THX !!
De eerste optie kunt ge op Abled zetten, en de 2de kunt ge ofwel op 3x of 4x zetten.
Anoniem: 7346
Quote die dan ff........Op zondag 30 juni 2002 01:44 schreef Huibke het volgende:
Nog even terug komen op mijn OC. Die Pin Mod, daar begin ik liever niet aan. Sommige zeggen wel dat dit gemakkelijk is, maar ik blijf er liever vanaf. Ik heb wel nog het volgende gevonden in de bios.
Die Vmod is makkelijk gewoon met een koperdraadje uit een snoer de buitenste 3 pinnen verbinden. Je hebt dan 1,75V standaard. Gebruik 2 pinsetten (s
- U maken
- om derde pin leggen
- kruis de draadjes steeds
- aan de buitenzijde om elkaar heen draaien en afknippen
- proc plaatsen en er weer uit
- check of draadje goed zit
- terugzetten en cooler erop - > draaien maar!
Hij komt uit Mal..... (klotewoord) 
Grtz from italy
Grtz from italy
Bij het terugplaatsen van de CPU kun je vaak ook nog het beste het moederbord rechtop zetten, anders heb je kans dat het draardje van de pinnetjes afglijdt. En zie dat priegelding dan maar eens weer te vinden op de vloerbedekking...Op zondag 30 juni 2002 02:14 schreef gve het volgende:
[..]
- U maken
- om derde pin leggen
- kruis de draadjes steeds
- aan de buitenzijde om elkaar heen draaien en afknippen
- proc plaatsen en er weer uit
- check of draadje goed zit
- terugzetten en cooler erop - > draaien maar!
sigloos
Hehe dat komt me bekend voorOp zaterdag 20 juli 2002 11:50 schreef _mARCO_ het volgende:
[..]
Bij het terugplaatsen van de CPU kun je vaak ook nog het beste het moederbord rechtop zetten, anders heb je kans dat het draardje van de pinnetjes afglijdt. En zie dat priegelding dan maar eens weer te vinden op de vloerbedekking...
Was wel een behoorlijk gepriegel maar het werkt
klopt wel hoor je kan makkelijk 1600 @ 2800 draaien zonder water kooling 
edit:
nice waterkooling
nice waterkooling
multisync is gebanned dat was hard nodig :D
Ja ik snap niet dat mensen het niet gelovenOp zondag 21 juli 2002 08:27 schreef n00b het volgende:
klopt wel hoor je kan makkelijk 1600 @ 2800 draaien zonder water kooling

Ach ja als ik het maar geloof
Kan een 2,2ghz ook 2,8 of hoger?Op zondag 21 juli 2002 08:32 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
[..]
Ja ik snap niet dat mensen het niet geloven![]()
Ach ja als ik het maar geloof
Y'24
Anoniem: 44172
ja met gemakOp zondag 21 juli 2002 10:48 schreef RvV het volgende:
[..]
Kan een 2,2ghz ook 2,8 of hoger?
NPOp zondag 21 juli 2002 10:48 schreef RvV het volgende:
[..]
Kan een 2,2ghz ook 2,8 of hoger?
Of hij valt in je socket. Doe er gewoon een klein stipje zuurvrije vaseline op dan blijft hij gewoon op zijn plaats.Op zaterdag 20 juli 2002 11:50 schreef _mARCO_ het volgende:
[..]
Bij het terugplaatsen van de CPU kun je vaak ook nog het beste het moederbord rechtop zetten, anders heb je kans dat het draardje van de pinnetjes afglijdt. En zie dat priegelding dan maar eens weer te vinden op de vloerbedekking...
Thx nee hiervoor heb ik juist een P4 1.6A genomenOp zondag 21 juli 2002 23:39 schreef Sorcerer_LMB het volgende:
hele mooie OC, zeer strak pff...ken me xp 2000+ nie aan tippen![]()
Om eens het echte 50% + OCen mee te maken want dat red je never met een AMD
offtopic:
En?? Al wat aan je temperatuur probleem gedaan?
Heb je al wat casefans ofzo geprobeerd??
En?? Al wat aan je temperatuur probleem gedaan?
Heb je al wat casefans ofzo geprobeerd??
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Op maandag 22 juli 2002 14:25 schreef onbekend het volgende:
cool
offtopic:
Jij bent zeker de leukste thuis?
Voor degenen die het niet snappen, klik dan maar op zijn info knopje
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
HeheOp maandag 22 juli 2002 14:46 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
offtopic:
Nope
Probeer zon blokie van Imhotep te bemachtigen
Moet ook een beetje stil blijven
Anoniem: 57473
WTF hoe heb jij ooit een p4 kunnen overclocken LEARN ME
ik wou bijna amd gaan kopen man...
Anoniem: 31627
P4 (Northwood) klokt beter over dan AMD dus ik weet niet waar dit op slaat.....Anoniem: 57473 schreef op 06 november 2002 @ 21:42:
WTF hoe heb jij ooit een p4 kunnen overclocken LEARN MEik wou bijna amd gaan kopen man...
l
Begin maar eens met de FAQ.Anoniem: 57473 schreef op 06 november 2002 @ 21:42:
WTF hoe heb jij ooit een p4 kunnen overclocken LEARN MEik wou bijna amd gaan kopen man...
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Anoniem: 57473
neej look
ok kan mijn fsb niet omhoog doen in mijn bios
ik heb een intel garibaldi ding dus ik weet niet
ok kan mijn fsb niet omhoog doen in mijn bios
lees de faq danAnoniem: 57473 schreef op 06 november 2002 @ 21:55:
neej look
ok kan mijn fsb niet omhoog doen in mijn biosik heb een intel garibaldi ding dus ik weet niet

Anoniem: 44950
so... de mijne loopt op 370/770Anoniem: 35937 schreef op 25 juni 2002 @ 13:24:
[...]
Hij zei laatst ook in een topic dat hij zijn Geforce4 ti4400 had getweakt tot 335 - 750
100% stabiel 24/24u 7/7d
(wel met peltier & wc)
aan de gelukkige OC'er: you lucky bast*rd
Anoniem: 57473 schreef op 06 november 2002 @ 21:42:
Wil jij voortaan niet meer zulke oude topics omhoog schoppen met zo'n n00b vraag. Anders ga je maar naar www.beginnersweb.nl

Hele mooie oc en teminste mooie temps Dat kun je van mij niet zeggen
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dan moet je dus een ander moederbord waar de FSB wel omhoog kan... Epox of Abit ofzoAnoniem: 57473 schreef op 06 november 2002 @ 21:55:
neej look
ok kan mijn fsb niet omhoog doen in mijn biosik heb een intel garibaldi ding dus ik weet niet
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Anoniem: 12167
Inderdaad hele nette OC !!!, tja de tijd dat je amd's lekker kon overclocken is helaas weer verleden tijd ( misschien komt het wel weer een keer
) maar ik was toen de duron en athlon t-bird's net uit waren een van de eersten in NL met een duron 600 en die liep toch wel mooi op 850 mhz stabiel met standaard koeling en amper verhoging van de vcore
later ruilde ik deze om voor een wat nieuwere duron 600 die toch mooi 950 stabiel deed. Dat was in die tijd toch wel vet !! Maar goed wie weet zal ik misschien ook een keer een Intel aanschaffen, maar voorlopig ben ik nog wel tevreden met AMD
Ik heb nu een XP 1700+ en wil die misschien binnenkort ook maar een beetje gaan OC en , ik heb hier nog een nieuwe asus a7v333 liggen, weten jullie of dit bord een vaste agp/pci divider heeft ? dus ten alle tijde op 66/33 draait ? zoals sommige abit's dit hebben ?
Ik heb nu een XP 1700+ en wil die misschien binnenkort ook maar een beetje gaan OC en , ik heb hier nog een nieuwe asus a7v333 liggen, weten jullie of dit bord een vaste agp/pci divider heeft ? dus ten alle tijde op 66/33 draait ? zoals sommige abit's dit hebben ?
zo deze werd omhoog geschopt
(door anderne dus)
neat
ennuh btw ik krijg binnenkort een p4 2.0 ghz, op een msi mobo (neeeeeeeee heb ik niet gekozen, ben niet dom), kan dta hinderen voor de overclock? mn athlon op een kt266 (bah bah bah stink chip) gaat ook maar 100 mhz harder, denken jullie dat ik de 2.5 moet kunnen halen met die p4 (luchkoeling)
neat
ennuh btw ik krijg binnenkort een p4 2.0 ghz, op een msi mobo (neeeeeeeee heb ik niet gekozen, ben niet dom), kan dta hinderen voor de overclock? mn athlon op een kt266 (bah bah bah stink chip) gaat ook maar 100 mhz harder, denken jullie dat ik de 2.5 moet kunnen halen met die p4 (luchkoeling)
Vaste PCI/AGP kan niet bij AMD mobo's, dit is alleen bij sommige P4-chipsets.Anoniem: 12167 schreef op 07 november 2002 @ 12:28:
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Maar gelukkig blaast jou systeem die van hem compleet omver..ook met dezelfde VGA kaartAstennu schreef op 06 november 2002 @ 23:46:
Hele mooie oc en teminste mooie temps Dat kun je van mij niet zeggen
Anoniem: 56669
Een pc hoeft nog niet onstabiel te zijn bij games en DiVx ik zou Prime 95 maar eens proberenT-Minus schreef op 26 June 2002 @ 00:37:
[...]
De pc is perfect stabiel en kan gewoon gamen en Divx coderen
WOW, netjes man
wat voor geheugen heb je gebruikt?
wat voor geheugen heb je gebruikt?
Anoniem: 50922
Zou eventueel heel misschien wel kunnen gaan gebeuren als je pech hebt. Als je er bang voor bent zet je je fan toch op een 2e voedingUhm, misschien een hele domme vraag maar met elke overclocking die ik hier 'zie' vraag ik het me af:
Dit omdat als je de PC uitdoet de ventilatoren ook uit gaan (bij die van mij iig ), raakt de processor dan niet beschadigd als je de PC uitzet in verband met de warmte die niet weg kan?