Toon posts:

Hoe erg erger jij je aan triniton beeldbuis?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een mooie iiyama 19" monitor gezien met vlakke beeldbuis, nu zitten daar de bekende horizontale (irritante?) lijntjes in... De vraag is eigenlijk gewoon ter indicatie of je jezelf er op een gegeven moment overheen zet.

Hoe erg ergert de tweaker zich aan de horizontale lijnen van de (vlakke) triniton beeldbuis?

Zijn er misschien modellen met een vlakke beeldbuis die dit niet hebben?

Verwijderd

Ja de mijne, zie sign (GEEN LIJNEN) :)

Verwijderd

Ik heb nog nergens last van Flatron hier

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 10:02
ik erger me daar echt NIET aan. Dell 1025HE monitor.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:22
ik heb er dus zo een ook met de horizontale lijntjes,
eerlijk gezegd dacht ik ook dat ik me eigen er de ziekte aan zou ergeren >:)

dit valt dus REUZE mee, je ziet het alleen als je een echt hele lichte achtergrond hebt ook heb je er geen last van met dvd's kijken en dergelijke.

Ik hebe r dus geen last van :)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik kijk nu naar een Sony Triniron Multiscan15sfII :)
Maar heb er totaal geen last van. Ik heb ook maar 1 zo'n lijntje die maar heel moeilijk te zien is. Hij zit op 2/3e van mijn scherm. (van boven gerekend)

Juist

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:46

charrel

Cortisol4life..

het went, dacht ook dat ik me mega ging irriteren, maar alleen soms zie ik ze nog. alleen als ik er echt op ga letten zitten ze me nog wel is ff in de weg.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-08 20:52
ik heb me er nog nooit aan geirriteerd bij m'n EIZO scherm...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
ik heb een iiyama pro 454 19"

je kan ze wel zien, vooral op een witte achtergrond, maar ik stoor me er totaal niet aan. je vergeet ze gewoon.

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 22:30

NielsNL

DigiCow

Kan iemand er ff een foto'tje van posten?
Ik ben wel benieuwd hoe zoiets eruit ziet...

M'n Oma is een site aan het haken.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Hoe erg ergert de tweaker zich aan de horizontale lijnen van de (vlakke) triniton beeldbuis?
Ik erger me totaal niet aan die lijntjes. Ik zie ze alleen als ik een witte achtergrond heb (moet ik wel echt bewust er naar kijken ook), en dan zijn ze nog onduidelijk.

Kijk wat je ervoor terugkrijgt, een mooie strakke platte beeldbuis. In mijn geval is het nog een Trinitron, maar mm mm mmmm wat een heerlijk beeld is dat.

Verwijderd

Gewoon 2 lichte lijntjes zie je van links naar rechts over je scherm lopen, stelt niks voor vind ik.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Iiyama VMP 452

... ik moest de lijntjes weer ff zoeken :)

Die zijn echt niet storend, alleen in het begin vallen ze nogal op, maar in spellen zie je ze nooit...

echt alleen bij hele lichte achtergronden zoals Word zijn ze goed te zien ( maar niet irritant in beeld).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Ik werk de laatste 3,5 jaar alleen maar met Trinitron en Diamondtron monitoren en ik heb me er in al die tijd nog nóóit aan geërgerd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• tiguan
Op maandag 24 juni 2002 23:19 schreef Jeldert het volgende:
Ik heb ook maar 1 zo'n lijntje die maar heel moeilijk te zien is. Hij zit op 2/3e van mijn scherm. (van boven gerekend)
Waar is je andere lijntje dan gebleven? Toch niet naar beneden gedonderd he? :P

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Afbeeldingslocatie: http://www.sony-cp.com/en/products/archive/a420/imgs/a420.gifIk heb een Sony A420, en heb ook die lijntjes, maar ik zag ze alleen de eerste 3 dagen. Daarna kijk ik er overheen :)

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Heb nu al een tijdje een Dell P1110 21" met een Trinitron beeldbuis. Op zich zouden ze heel irritant kunnen zijn, zo lijkt het, maar ik erger me er totaal niet aan om een of andere reden. Bovendien zijn ze pas zichtbaar als je bv aan het internetten bent of met Word bezig bent op een witte achtergrond. Met net donkere achtergronden of spelletjes zijn ze helemaal niet te zien zelfs.
Je moet je niet door die lijntjes van aankoop weerhouden. Ik ken niemand die ze irritant vond en Trinitron beeldbuizen bieden gewoon klassebeeld.
Waar is je andere lijntje dan gebleven? Toch niet naar beneden gedonderd he?
Dit kan kloppen. 17" schermen hebben meestal maar een lijntje.

Verwijderd

Dell P791 monitor hier,... Totaal niet irritant die lijntjes... sterker nog,.. ik vind het beeld lekker strak,.. dat vind ik veel belangrijker..

Verwijderd

Ik heb een 19" en een 17" Iiyama met vlakke beeldbuis in gebruik, en die lijntjes zie ik helemaal niet meer. Geen enkel probleem dus, en ik zou zo weer een Trinitron of Diamondtron buis kopen.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op maandag 24 juni 2002 23:26 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Waar is je andere lijntje dan gebleven? Toch niet naar beneden gedonderd he? :P
Ik zie er echt maar 1, en heb ook gehoord dat ze naar verloop van tijd minder duidelijk te zien zijn. En dat kan wel kloppen, want het beeldscherm is al meer dan 3 jaar elke dag in gebruik :P

Juist

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 12:05
na een tijdje zie je ze niet meer als je er niet direct op let hoor..

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ze zitten er (EIZO T57S), maar ze doen me niets.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Ik erger me absoluut niet aan die lijntjes, maar op mijn monitor zijn ze dan ook amper zichtbaar (iiyama VM Pro 510, 22 inch :P). Maar bij een vriend met die bekende iiyama 19" (die ene met veel problemen, kweet het type ff niet meer) zijn ze juist enorm zichtbaar.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb er geen last van :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik let er niet meer op, maar je ziet ze bijvoorbeeld wel in met witte vlakken.
Maar na een tijdje zie je ze echt niet meer!

|Specs|

Verwijderd

Welke lijnen :+

vwk @ Dell 17" Trinitron :7

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-07 09:10

Vidra

Vragen?

Geen moeite mee....mijn oude 17" had ze ook al...maar ik zie ze echt niet meer :)

Oh ja heb een Sony G420S :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• BackSlash
  • Laatst online: 07-08 18:32
Ik zag het alleen de eerste paar dagen, nu niet of heel soms nog...valt wel mee dus.
Het is alleen irritant als je weet dat ze er zitten en er op gaat letten.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 14:11
Sinds je deze topic geopend hebt ben ik weer op mijn lijntjes aan het letten :( :P.

In het begin vielen ze op vooral bij witte vlakken, maar nu zie ik ze al niet meer als ik normaal zit te werken.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Ik heb een Iiyama MA901U. Ja, met een wit vlak zie je de lijntjes wel, maar na een dag kijk je er wel overheen ;)

Verwijderd

Hier een iiyama Vision Master pro 450 (incl. 2 lijntjes)

In het beginne werd ik er helemaal gek van, vooral omdat ik wist dat ze er zaten, maar na een week zie je ze niet meer en geniet ik met volle teugen van mijn 19" presentatiedoos :+

Verwijderd

Is het waar dat 21 inch of groter 3 lijnen kunenn hebben ? Dit had met de bouw van de trinitron te maken geloof ik weet niet meer waar ik dat gelezen had

Verwijderd

Philips 109B..geen lijnen..19"...1152*864 @ 100hz..res tot 2048*1536 :) kostte mij F 999,- :(

• tiguan
Op maandag 24 juni 2002 23:43 schreef anaconda het volgende:
Philips 109B..geen lijnen..19"...1152*864 @ 100hz..res tot 2048*1536 :) kostte mij F 999,- :(
Is dan ook geen (FD) Trinitron.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:22 schreef weareborg het volgende:
ik heb een iiyama pro 454 19"

je kan ze wel zien, vooral op een witte achtergrond, maar ik stoor me er totaal niet aan. je vergeet ze gewoon.
psies hetzelfde verhaal hier...

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 00:01
Weinig origineel antwoord misschien maar ook ik dacht dat ik me er aan zou storen. De eerste week vielen ze me af en toe nog wel op, maar nu zie moet ik ze echt bewust zoeken, stoor me er totaal niet aan (Philips 107P Brilliance).

Mijn fotografie en videografie

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 12:35

Bezulba

Formerly known as Eendje

tvalt eik alleen op bij spierwitte achtergronden en dan nog niet altijd :) tis gewoon gewenning..

hell kheb een vreselijke kras op m'n beeldscherm zitten en zelfs dat valt niet meer op :)

blup

• epias
  • Niet online
Ik erger me meer aan slechte hoogspanningsvoedingen en dooie pixels. Daar zijn die lijntjes niks bij. Dat betreft nooit meer een Iiyama. :(

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07 02:14
Ik heb hier een iiyama vision master pro 452 19".
Tis dat ik je topic hier lees en nu pas zie ik ineens die lijntjes weer. Nee dus, ik erger me er niet aan.
het is denk ik hiermee net als met een verkeersweg vlak langs je huis. Die hoor je op een gegeven moment ook niet meer ;)

Af en toe is het menselijk brein een mooi iets :)

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

Verwijderd

Wie stoort zich eigenlijk wel aan die lijntjes? Ik zit er zelf ook niet mee.

Verwijderd

Heb me monitor al weer wat jaartjes en ik moet zeggen dat ik er nu pas weer aan denk dat die lijnen er op zitten :) Normaal merk je dat niet.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:27 schreef cREATiVe8500 het volgende:
[afbeelding]Ik heb een Sony A420, en heb ook die lijntjes, maar ik zag ze alleen de eerste 3 dagen. Daarna kijk ik er overheen :)
Vind jij dat nou echt goede schermen ? Als ik die zie staan (die modellen) dan lijken die 17"ers wel 14" van scherm ...

Ikzelf ergerde me er maar 3 dagen aan , dan gewoon geraakt

• xipetotec
  • Laatst online: 04-08 15:43

xipetotec

Deus Vult

Nee, hier mijn SGI 21" geen ergenis, louter plezier!

Wise beyond his years.

Verwijderd

mitsubishi diamond pro 87TXM ( 17" )
het went, zoals de meeste dingen

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op maandag 24 juni 2002 23:45 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Is dan ook geen (FD) Trinitron.
Neen! Heb er zelf ook een Philips 109B (475 euro :(!) en het ding is niet alleen volkomen vlak, maar heeft bovendien die lijnen niet. Ik programmeer veel (beroep EN hobby, daar hebben hier vast meer mensen last van :P) en ik ken mezelf een beetje: als ik weet dat ze er zitten, blijf ik ze zien en ben ik volgend jaar om deze tijd helemaal groen en geel.

Het zal best dat het niet zo erg is als je alleen maar spelletjes speelt, maar de echte gebruikers hebben natuurlijk andere eisen (FI :P).

De 109B is een zg. slotted mask-monitor, die in plaats van twee lijnen een soort randomlijntjes heeft, die niet langer dan 1 pixel zijn. En die zijn dus helemaal onzichtbaar. De 17"-variant is geloof ik de 107T.

Een pracht van een monitor. Enige nadeel volgens mij is dat het ding enigszins last van moire heeft, maar dat is met wat moeite goed af te regelen - ik heb het al in weken niet meer gezien.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• V i P
  • Laatst online: 03-08 22:49
Op maandag 24 juni 2002 23:23 schreef NielsNL het volgende:
Kan iemand er ff een foto'tje van posten?
Ik ben wel benieuwd hoe zoiets eruit ziet...
Hier een close-up je van mijn Sony Trinitron.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/v.j.naerebout/images/lijntje.jpg
Ik stoor mij eigenlijk helemaal niet aan die twee lijntjes. Meestal zie je ze ook niet eens. Enkel op lichte, egale kleurvlakken vallen ze op.

• m-m
  • Niet online

m-m

De monitor van wat nu m'n broertje's computer is (17")..... In het begin vond ik het zwaar irritant enzo maar je vergeet het verschrikkelijk snel en dan valt t helemaal niet meer op.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:15 schreef Geronimoos het volgende:
precies ik ook niet

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Op dinsdag 25 juni 2002 00:16 schreef _ViP_ het volgende:
[afbeelding]
Ik zou hier dus he-le-maal gestoord van worden :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 00:16 schreef _ViP_ het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik stoor mij eigenlijk helemaal niet aan die twee lijntjes. Meestal zie je ze ook niet eens. Enkel op lichte, egale kleurvlakken vallen ze op.
ben ik nou een complete debiel of zie ik maar een lijn

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 00:21 schreef Rataplan het volgende:

[..]

ik niet je ziet hem amper ja

• V i P
Op dinsdag 25 juni 2002 00:21 schreef Rataplan het volgende:

[..]

Het gaat dus om dat dunne zwarte lijntje dat tussen die groene pijlen zit. De rest van het 'verstoorde' beeld komt gewoon doordat je van een monitor geen mooie foto kan maken met een camera.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 00:24 schreef _ViP_ het volgende:

[..]

Het gaat dus om dat dunne zwarte lijntje dat tussen die groene pijlen zit. De rest van het 'verstoorde' beeld komt gewoon doordat je van een monitor geen mooie foto kan maken met een camera.
ja dus WEL OPLETTEN VIP

edit:

sorry ik bedoel rataplan

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik erger me er nooit aan. De lijntjes vallen dan ook nauwelijks op. Ze zijn alleen te zien op een lichte achtergrond.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• V i P
Op dinsdag 25 juni 2002 00:22 schreef jesus het volgende:

[..]

ben ik nou een complete debiel of zie ik maar een lijn
Op de foto staat inderdaad maar één lijn, maar ik bedoel dat er in totaal in de monitor twee lijnen zitten :)

• XerroR
  • Laatst online: 25-03 15:19

XerroR

-=:|X|:=-

Ik heb een IIyama pro 410 (702HT)

Heb geen last van die lijntjes...

nu ik ga kijken zie ik ze weer zitten op de witte achtergrond :D

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Verwijderd

Welke lijntjes??? ;)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 00:25 schreef _ViP_ het volgende:

[..]

Op de foto staat inderdaad maar één lijn, maar ik bedoel dat er in totaal in de monitor twee lijnen zitten :)
oh op die manier waar zit die 2e dan?? zit die boven in beeld ofzow???

btw hij lijkt mij niet zo iritant!!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-08 09:18
heb zelf een Dell 825 15" als secundaire monitor naast mn 17" philips en kzie wel de lijntjes maar erger me er niet aan, gebruik het tog alleen voor trillian en photoshop palletes :)

like this:
http://chin.media-id.net/@work/photoshop.jpg plaatje van 372 kb

zit alleen de trinitron lijntjes niet op dit plaatje :P

• XerroR
  • Laatst online: 25-03 15:19

XerroR

-=:|X|:=-

Op dinsdag 25 juni 2002 00:28 schreef Helox-in-a-box het volgende:
heb zelf een Dell 825 15" als secundaire monitor naast mn 17" philips en kzie wel de lijntjes maar erger me er niet aan, gebruik het tog alleen voor trillian en photoshop palletes :)

like this:

whehehe :D
ik wou net zeggen met een screenshot neem je die lijntjes niet mee :D

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 00:28 schreef Helox-in-a-box het volgende:

like this:

wow beste ja

• V i P
Op dinsdag 25 juni 2002 00:27 schreef jesus het volgende:

[..]

oh op die manier waar zit die 2e dan?? zit die boven in beeld ofzow???

btw hij lijkt mij niet zo iritant!!
Eerste lijntje zit op 1/3 van het beeld. De tweede op 2/3. Gewoon netjes verdeeld dus.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

IIyama 510 en 403 (403 heeft geen lijntjes) en het is dat je het zegt, maar ik was het eigelijk vergeten. :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 00:31 schreef _ViP_ het volgende:

[..]

Eerste lijntje zit op 1/3 van het beeld. De tweede op 2/3. Gewoon netjes verdeeld dus.
ja kan je daar tenmiste niet over klagen haha

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Op maandag 24 juni 2002 23:15 schreef Geronimoos het volgende:
Idem. Precies. Inderdaad.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

hebben die lijntjes ook een DOEL ofzow of is het een 1 april grap

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Lijnen, waar dan, * GA!S zet monitor wit, ooojaaa, helemaal vergeten.

De voordelen van een Trinitron (contrast, super scherp, vlakke buis) wegen niet op tegen de "nadelen" van die 2 lijntjes.

En nu roep ik weer lekkere flames op me af: en nee, ik vind dat de platte niet trinitron buizen niet kunnen tippen aan de scherpte van de "echte" trinitron. Gaan we nog een stap verder dan durf ik zelfs te zeggen dat ik de pure Sony buizen (de enige echte Trinitron dus) nog net een slagje beter vind dan de Mitshubishi variant (diamondtron). Dat laatste kan ook komen omdat je de Sony buizen nu eenmaal niet terug vindt in de "budget" modellen (m.u.v. de PR lijn van CTX, waar ik dus nu ook naar zit te kijken).

Onderbouwen: vele testen, persoonlijke ervaring met heel wat monitoren met zowel Diamondtron als Trinitron als conventioneel spul.

Zo, laat maar komen! :P

de betaler vervuilt

• Joeroenho
  • Niet online
Ik heb geen flatron / diamondtron / trinitron, maar ik zou die lijntjes voor lief nemen... OMG wat een heerlijke schermpjes zijn dat... Toch maar eens sparen denk ik :)

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

21" iiyama vision master pro500 1998 met inderdaad 2 lijntjes.... viel me nooooooooooit eerder op.
*D

ARME AOW’er

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 11:08
ik heb dus ook zòn monitor met van die lijntjes.

En ik irriteer me eigen daar dus echt niet aan. Ik vind het beeld van een trinitron beeldbuis juist fantastisch. Mijn volgende monitor word weer een flatscreen trinitron of een 17" TFT :9~

Owja ik heb trouwens een Sony 17" E200 multiscan. :Z

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

• V i P
Op dinsdag 25 juni 2002 00:37 schreef jesus het volgende:
hebben die lijntjes ook een DOEL ofzow of is het een 1 april grap
Die lijntjes stabiliseren het beeld.

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 09:30

porn*

...take on the world!

Het enige moment dat ik ze zie is nu ik er gericht naar aan het kijken ben :)

Nee ik stoor me er dus totaal niet aan.

Bnet pindle#2913

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 25 juni 2002 00:25 schreef _ViP_ het volgende:

[..]

Een 15" trinitron heeft er maar 1 :+

de betaler vervuilt

• MasterM
  • Laatst online: 05-08 10:54
Ik heb ook een flatron (LG) en ik zweer het: ik wil nooit meer terug. Ik houd zou ontigelijk veel van dat ding. En gewoon een haarscherpbeeld. Iedereen zou het recht moeten hebben op een LG Flatron ;)
Één keer zo'n ding voor je neus en je bent verkocht. Ik prefereer zo'n ding nog altijd boven de TFT schermpies. (maar over de laatste generatie TFT's kan ik niet oordelen. heb ik nog geen 'contact' mee gehad :( :o)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 00:47 schreef _ViP_ het volgende:

[..]

Die lijntjes stabiliseren het beeld.
oh op die manier naja hadden ze die lijntjes niet kunnen wegwerken dan

Verwijderd

WELTRUSTEN ik ga heen

• connos
  • Laatst online: 23:26
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/conno/lijntje.jpg

Best chique hoor! ;)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Geen last. Die lijntjes vind ik totaal niet erg. (je had trouwens beter een poll kunnen maken)

Verwijderd

Pas als ik er een topic over lees zie ik ze weer eens...
Daarna ben ik ze weer heel snel vergeten :-)

Verwijderd

'k heb een Compaq Qvision 172... bijna geen last van.. als je er goed op kijkt, zie je ze wel in word of op een website met witte achtergrond.
Toch beter dan een shadow mask monitor... :)
eigenlijk maar goed dat die 2 (kunststof) lijnjes er zijn, anders zou je hele beeld trilen met de minste stoot die je tegen je monitor geeft. |:( (probeer maar eens, het beeld begint een beetje te trillen als je er een goeie stoot tegen geeft)

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
ik zie er ook nix meer van eigenlijk alleen als ik erop let !

paar weken terug kwam er een 17 inch iiyama terug op mijn stageplek omdat dat bedrijf er zich aan ergerde |:(

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Ik heb een sony multiscan 210ES Trinitron en ik had geen lijntjes dacht ik, maar als je heeeeel erg goed kijkt dan zie je er wel eentje maar die loopt vertikaal. Ik wist niet eens dat die erin zat :P Ik erger me er ook niet aan want je ziet hem vrijwel niet, ik heb een 17" monitor. :)

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb de Iiyama VMP454 en die lijntjes vallen dus echt niet op, zelfs met een witte achtergrond zijn ze nauwelijks te zien.

Verwijderd

'k snap niet dat mensen er zich aan ergeren :?
nuja, als ze zich eraan ergeren, en hebben ze genoeg geld, wie houd ze dan tegen om een slotted mask - crt of een TFT te kopen? >:)

• Masterdam
  • Laatst online: 04-08 19:01

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

M'n vader heeft zo'n ding (Vision Master Pro 450), en je ziet het eigenlijk alleen met een witte achtergrond (word etc) anders merk je het niet eens.
Met word heb je af en toe van hey, een grijs lijntje, wat is dat, ohja, lijntje :)
Ik zou iig graag mijn monitor (Eizo F55S, ook niet de slechtste) tegen de zijne willen ruilen :)

Specs

• PromWarMachine
  • Laatst online: 03-08 13:33

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ja, heel erg! :(

Zeker @ GoT in bijvoorbeeld dit typescherm, als je je scherm een beetje schoon houdt en je zit dan op een witte achtergrond zie je ze overduidelijk!

Heel irri. Daarom heb ik ook altijd een zwart-achtige achtergrond, dan zie je ze amper tot niet en aangezien ik 70% van m'n computertijd aan het gamen ben, merk ik er niet zo veel van, maar áls ik het zie, erger ik me dood.

Dividend for Starters

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Op dinsdag 25 juni 2002 01:36 schreef PromWarMachine het volgende:
Ja, heel erg! :(

Zeker @ GoT in bijvoorbeeld dit typescherm, als je je scherm een beetje schoon houdt en je zit dan op een witte achtergrond zie je ze overduidelijk!

Heel irri. Daarom heb ik ook altijd een zwart-achtige achtergrond, dan zie je ze amper tot niet en aangezien ik 70% van m'n computertijd aan het gamen ben, merk ik er niet zo veel van, maar áls ik het zie, erger ik me dood.
sjees dan heb jij een brak scherm :)

Verwijderd

LG 915FT Plus rulled op Flatron goede beeld kwaliteit en zonder Lijnen.

Is wel iets duurder maar dan heb je ook wat.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op dinsdag 25 juni 2002 01:04 schreef jesus het volgende:

[..]

oh op die manier naja hadden ze die lijntjes niet kunnen wegwerken dan
De lijntjes zijn mooi weggewerkt, alleen de schaduw ervan he, tja, DIE blijf je zien! :+

de betaler vervuilt

• Erikie
  • Laatst online: 11-07 00:15

Erikie

www.erikie.nl

lijntjes roelen :) ('k heb zelf een sony e200). als je lijntjes hebt, dan heb je (bijna) altijd een goeie monitor :) ., ... ('k kan echt niet op een niet trinitron beeldscerm werken, 'oee wat onscherp :) '.

traktor scratch!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-07 11:56

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik erger me aan de draadjes in een trini- of diamondtron monitor. Daarom voor mij altijd rasterbeeldbuizen. En dan het liefste een van de grote gloeilampenfabriek uit Eindhoven. Ik heb nu een Flipse 17A uit 1997... still works like a charm. Dus als deze aan vervanging toe is, komt er weer een Flipse. (109P = :9)

btw...die lijntjes zijn draadjes die het masker tegen de buis aandrukken.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Ik word zelf niet goed van die lijntjes. Sommige pc's op de uni hebben ook Iiyama Triniton-spul staan, maar als ik daar een paar uur op zit te werken (witte achtergrond dus meestal) erger ik me de tering. Daarom ook liever een andere pc-zaal met CRT's of TFT's.

Thuis heb ik er geen ervaring mee, omdat ik alleen CRT en TFT heb staan, misschien dat het na een week ofzo wel went, maar ik ben zelf iemand die zich er dag-in, dag-uit helemaal dood aan ga ergeren.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 01:42 schreef ADMINX het volgende:
LG 915FT Plus rulled op Flatron goede beeld kwaliteit en zonder Lijnen.

Is wel iets duurder maar dan heb je ook wat.
Die heb ik dus ook, prima monitor :9~

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 03:48 schreef DynaMikeY het volgende:
Ik erger me aan de draadjes in een trini- of diamondtron monitor. Daarom voor mij altijd rasterbeeldbuizen. En dan het liefste een van de grote gloeilampenfabriek uit Eindhoven. Ik heb nu een Flipse 17A uit 1997... still works like a charm. Dus als deze aan vervanging toe is, komt er weer een Flipse. (109P = :9)
Kijk, met jou valt te praten :P

Ik heb zelf een 107MB naast een Iiyama-VMP-barrel staan, dan weet je ook wel dat je nooit iets anders dan een Philips wilt.

Vriend van me had een Iiyama en heeft er een 2e handse Brilliance 17" van jaren oud bijgekocht, en die ziet nu ook wat voor een schijtding die Iiyama's eigenlijk zijn :D

Daarom op de uni ook altijd in de pc zaal met de Brilliance 105P2-TFT'tjes :9~

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
ehm is dat normaal ofzo bij die vlakke beeldbuizen??

ik was van plan ooit eentje te kopen, maar dit is toch behoorlijk minder sinds ik wel iemand ben om me daar de tering aan te ergeren

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 04:04 schreef ViperGTS het volgende:
ehm is dat normaal ofzo bij die vlakke beeldbuizen??

ik was van plan ooit eentje te kopen, maar dit is toch behoorlijk minder sinds ik wel iemand ben om me daar de tering aan te ergeren
Alleen bij Triniton- en diamondtron-buizen zoals bij os Sony en Iiyama worden gebruikt.

LG Flatron heeft dat niet. Net als uiteraard een TFT-scherm.

• Erikie
  • Laatst online: 11-07 00:15

Erikie

www.erikie.nl

niet voor niets werken bijna alle dtp-ers (en mac-ers) achter een trinitron beeldscerm.. met lijntjes :) .. ps, je kunt ook je voordeel ermee uithalen.. zo kunje calibreren of je instellingen goed heb staan (plaatje haaks op een lijntje zetten :) )..

traktor scratch!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 04:14 schreef Erikie het volgende:
niet voor niets werken bijna alle dtp-ers (en mac-ers) achter een trinitron beeldscerm.. met lijntjes :) .. ps, je kunt ook je voordeel ermee uithalen.. zo kunje calibreren of je instellingen goed heb staan (plaatje haaks op een lijntje zetten :) )..
lijkt me sterk, je ziet juist dingen die je niet moet zien.

Moet je eens CAD-tekeningen op een triniton maken, dat wil je echt niet.

• ShinDog
  • Laatst online: 28-12-2023
Heb een IIyama Vision Master Pro 452.
Wel lijntjes ... Geen last van.

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Op dinsdag 25 juni 2002 04:14 schreef Erikie het volgende:
Dit is dus B*S! Ik heb gewerkt bij een heel groot ingenieursbedrijf, en die werken uitsluitend op 21" dual setup philips brilliance monitoren omdat die het beste zijn wat beeldbewerking betreft. En het verhaal van het lijntje wat je nu verteld... als je serieus bezig bent met beeldbewerking zijn die 2 je alleen tot last...
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.