Toon posts:

Hoe erg erger jij je aan triniton beeldbuis?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:15

Erikie

www.erikie.nl

Op dinsdag 25 juni 2002 04:18 schreef MREn het volgende:

[..]

lijkt me sterk, je ziet juist dingen die je niet moet zien.

Moet je eens CAD-tekeningen op een triniton maken, dat wil je echt niet.
na ik vind dit best zwaar overdreven hoor..

op me werk werken we met sgi (silicon grafics), met softimage (high end 3d pakket), en de beeldschermen die bij die computers worden geleverd zijn ook allemaal triniton, met lijntjes!. heel veel mac's hebben sony beeldbuizen.. etc.. dussuh.. boeie die lijntjes.. je ziet ze echt niet meer na een paar dagen.. of nouja je went eraan.. (ps, ikweet wel dat bij die IIylama (?!) de lijntjes wel errrug goed zichtbaar zijn).. en om nou op een raster beeldscherm te dtp-en, daar wordt je pas moe van..

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Op dinsdag 25 juni 2002 05:03 schreef tvdleur het volgende:

[..]

Dit is dus B*S! Ik heb gewerkt bij een heel groot ingenieursbedrijf, en die werken uitsluitend op 21" dual setup philips brilliance monitoren omdat die het beste zijn wat beeldbewerking betreft. En het verhaal van het lijntje wat je nu verteld... als je serieus bezig bent met beeldbewerking zijn die 2 je alleen tot last...
ik denk dat we 2 kanten op kunnen gaan...

nl met het grafische gedeelte, cad tekenen (autocad ed) en fotosoepen/vectorrukken.. ik heb geen idee hoe t er bij een ingenieursbedrijf aan toe gaat, maar ik denk dat ontwerpers toch eerder voor trinitron kiezen ipv brilliance..

traktor scratch!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 05:09 schreef Erikie het volgende:

[..]

ik denk dat we 2 kanten op kunnen gaan...

nl met het grafische gedeelte, cad tekenen (autocad ed) en fotosoepen/vectorrukken.. ik heb geen idee hoe t er bij een ingenieursbedrijf aan toe gaat, maar ik denk dat ontwerpers toch eerder voor trinitron kiezen ipv brilliance..
lekker als je met lekker gedetailleerd spul werkt en er staan tussen die honderden dunne lijntjes nog twee lijnen die er niet thuishoren.

• tvdleur
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Ik ging slapen (zie ander topic ;) ) Maar goed, bij dat ing bedrijf zijn cad-ers en ook DTP mensen, oa voor bekende bladen (tak die eronder/naast hangt) en die zweren bij brilliance door het ontbreken van die lijntjes. Laten we het er maar op houden dat het om smaak en gewenning gaat, anders word dit een eindeloze discussie ben ik bang...

Ikzelf vind die trinitrons best leuk (maar erger me ook dood aan die lijnen)

Klein editje: MREn slaat de spijker op zn kop :)

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

ik geil op die lijntjes .. punt :)

en nu zal ik nie meer flamen :)

maareuh.. ik ben wel geinteresseerd in die brilliance.. hoe is de techniek daarachter?! staan de pixels ook bovenelkaar?! of nog steeds in een 6hoek?!

traktor scratch!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 04:00 schreef MREn het volgende:
Ik word zelf niet goed van die lijntjes. Sommige pc's op de uni hebben ook Iiyama Triniton-spul staan, maar als ik daar een paar uur op zit te werken (witte achtergrond dus meestal) erger ik me de tering. Daarom ook liever een andere pc-zaal met CRT's of TFT's.

Thuis heb ik er geen ervaring mee, omdat ik alleen CRT en TFT heb staan, misschien dat het na een week ofzo wel went, maar ik ben zelf iemand die zich er dag-in, dag-uit helemaal dood aan ga ergeren.
ummzzzz, trinitron (= Aperture Grill = Diamandtron) = nog altijd CRT heh
en nog altijd beter dan shadow mask met z'n slechtere brightness dan trinitron

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb me er de afgelopen drie jaar precies één keer aan geergerd, toen ik probeerde een excuus te verzinnen om een 18 inch lcd scherm te kopen :).

Maar ik zou sowieso geen crt meer kopen nu denk ik. Bedenk je van te voren goed wat voor lompe bak je in huis haalt met een 19 inch crt.

Ik heb een Iiyama vmp 450 trouwens.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

jep 19 inch is aso groot..is het trouwens niet zo dat een 17 inch lcd ongeveer even groot ( b x h ) is?!

traktor scratch!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56
Op maandag 24 juni 2002 23:41 schreef XenoDaSouljah het volgende:
Is het waar dat 21 inch of groter 3 lijnen kunenn hebben ? Dit had met de bouw van de trinitron te maken geloof ik weet niet meer waar ik dat gelezen had
volgens mij niet. Hier op mn werk een HP P1110 21" trinitron en daar zitten ook maar 2 damper wires. En thuis op m'n 22" NEC zitten er ook maar 2. Als ik ze zoek of een volledig witte achtergrond heb zie ik ze. Voor de rest vallen ze absoluut niet meer op.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 08:26
mijn 22"Iiyama heeft er ook twee. Nog nooit aan geergerd. Misschien dat sommigen er in het begin extra op letten maar mij vallen ze niet op....

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 12:50

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Geen centje pijn hier :z .. LG Flatron 775FT

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

Bosmonster

*zucht*

Ik zie ze wel, maar je zet je er inderdaad vrij snel overheen. Dit is voor het eerst in maanden dat ik er uberhaupt weer aan herinnerd word (draai al jaren diamondtron/trinitron).

Wat ook helpt is een donkere achtergrond nemen ipv een lichte :)

Maar zou voor geen goud meer een niet diamondtron/trinitron willen.. (of het moet dezelfde kwaliteit en vlakheid bieden zonder de lijnen)

Verwijderd

ik zie helemaal geen lijntjes op mijn monitor is ook geen flasscreen dan he.
kamaraad heeft ook een flatscreen en je moet er recht vor gaan zitten wil je alles goed zien ben ik bij hem kan ik weer haast niks zien.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm heb een A705MT van IIyama, flatscreen dus, en ik heb me echt nog nooit eraan geergerd, ben heeeeeeeeeeeeeel blij

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hehe, ik dach ergeren aan trinitron, huh waaraan dan??? Nou inderdaad er zitten 2 lijntjes op, ik moest echt mijn best doen om die 2e te vinden. En dat lukt dan alleen op een lichte achtergrond. OWja mijn monitor is een CTX PR7011 ofzo.

Verwijderd

Al 4 en een half jaar een Dell 1025HE 17" triniton monitor, nooit ergens last van gehad. Sinds kort 2x die monitor, nog steeds nergens last van. ;)
Ik moet ze zoeken als ik ze wil zien.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-08 10:04
NIET

Verwijderd

Ik vind dit echt helemaal nergens over gaan en eigenlijk is dit niet meer dan een opsomtopic.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.