Marquant subwoofer is het wat ? en wie heeft hem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43685

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/KS84383g.gif

Marquant subwoofer MSW-3000

Vermogen 150 Watt.
Impedantie 8 Ohm.
Frequentiebereik 25-250 Hz.
Dual voicecoil woofer.
Output voor satellietspeakers.
Adviesprijs: € 90,30
€ 69,99

Is het het geld waard en klinkt ie een beetje goed ?

kortom wie heeft er ervaring met deze subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 10:12
Marquant = Yoko = Supertech --> trek zelf je conclusies ;) . Als je mijn mening wil horen... DOE HET NIET !!!, daar ga je spijt van krijgen(tenzij je geen muziek liefhebber bent. Maar misschien zijn er mensen die hem gehoord hebben en er totaal anders over denken. ik denk het niet

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
ziet er leuk uit (zoals gewoonlijk) maar het geluid is naar mijn mening zeer BAGGER

alles behalve fatsoenlijk en natuurlijk geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51047

tja, je kan niet voor een appel en een ei op de eerste rij zitten natuurlijk (ofzo :P)

Subwoofer van sony kost €500+, B&O speakers zijn boven de €1000+ per stuk. Maarja, als je toch het verschil niet hoort tussen een zuivere en valse toon, neem dan maar marquant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja wat is dan een goede maar niet te duure subwoofer 150 watt is genoeg ik zit hier toch in een kamer van 4 bij 3 met 2 schuine muren ook nog

en voor welk bedrag heb je een redelijk goede sub ?
ik ben een arme student :<:< duss kom niet met subs aan zeten van 3-400 euro'

ik heb hier nu 2x jamo 28 staan lekker klein maar komt zeer goed geluid uit vindt ik maar ik wil nog meer bass (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13538

Ik heb deze te koop
http://www.tweakers.net/aanbod/53816

Kan je ook met een gewone versterker aan sturen en dan 2 satelieten op aansluiten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25
Aan Marquant kun je voor het geld een hoop plezier beleven. Maar het moet dan echt niet meer kosten dan 100 gulden ofzo. Ik zou deze sub al te duur vinden. Zeker gezien het geluid dat er (waarschijnlijk) uit komt. (heb heeeel vroeger ook marquant gehad, mijn eerste stappen in luidsprekerland, ik was daar erg blij mee, met als hoofdreden gebrek aan kennis en beter weten)

/edit
maar ik raad je dus zeker aan even iets verder te kijken, voor een paar centen meer heb je al weer een hele stap beter, kijk naar bovenstaande post bijvoorbeeld. Die marquant is gewoon te duur voor wat je krijgt (is mijn mening).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
Op maandag 24 juni 2002 20:22 schreef charles het volgende:
Ik heb deze te koop

Kan je ook met een gewone versterker aan sturen en dan 2 satelieten op aansluiten .
!!SPAM!! Dat mag niet he!? :(

enneuhh.. voor € 100 wil ik 'm wel hebben :+

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en een auto sub is dat niet wat voor mij

ik zit hier toch maar in een klein kamertje

wie heeft hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 20:18 schreef TourTheForce het volgende:
ja wat is dan een goede maar niet te duure subwoofer 150 watt is genoeg ik zit hier toch in een kamer van 4 bij 3 met 2 schuine muren ook nog

en voor welk bedrag heb je een redelijk goede sub ?
ik ben een arme student :<:< duss kom niet met subs aan zeten van 3-400 euro'

ik heb hier nu 2x jamo 28 staan lekker klein maar komt zeer goed geluid uit vindt ik maar ik wil nog meer bass (8>
voor een beetje redelijke sub zit je daar gewoon aan, sorry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40432

Inderdaad...koop geen marquant. Dat is gewoon troep. Wat je dan nog veel beter kan doen is er zelf een maken. Ga naar een audio spec. of kijk op het net voor een schema voor de subwoofer. En als je een beetje goede subwoofer koop ( wel los uiteraard ) dan zit er een lijst bij met wat de inhoud van de kist moet zijn. Vervolgens ga je naar de Gamma o.i.d. en daar haal je houd. Wel MDF i.v.m. zeer hoge dichtheid van het houd. Vooral als je heel klein beetje handig bent me je handen dan lukt het zeker. En wel de uitslag laten zien uiteraard als je het doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en eeen auto subwoofer is dat nix voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16829

ik ben een beetje slecht horend maar ik hoor et verschil tussen mij ouders B&O zuilen en sub (die ziet er echt mooi uit is een soort bal ofzo) echt niet en mijn DDT 2500 sloeber setjes, als je niet zon goed gehoor hebt gewoon doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 08:40

JeroenT

hoi!

Op donderdag 27 juni 2002 13:32 schreef TaZkraTiZ het volgende:
ik ben een beetje slecht horend maar ik hoor et verschil tussen mij ouders B&O zuilen en sub (die ziet er echt mooi uit is een soort bal ofzo) echt niet en mijn DDT 2500 sloeber setjes, als je niet zon goed gehoor hebt gewoon doen :)
Haha dan ben je niet slechthorend.. je bent dan gewoon goed doof :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

Autosub in de huiskamer bedoel je? Kan op zich wel, of het heel goed gaat klinken is een tweede. Je hebt iig wel een losse eindversterker nodig, die je ook weer moet kopen. Een actieve autosub heeft 12V nodig en kost toch ook gauw €200 voor een instapmodel van redelijke kwaliteit (!= marquant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wie heeft er een autosub als subwoofer en moet dit een actieve zijn ?

klinkt dat wel een beetje goed ? ik zit hier in een kleine kamertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 24 juni 2002 20:22 schreef charles het volgende:
Ik heb deze te koop

Deze entry kon - helaas - niet gevonden worden

De Tweakers.net crew wenst je veel geluk bij toekomstige zoekpogingen

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
die is al verkocht denk ik maar goed weet iemand het antwoord op mijn vraag hier boven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 13:24
Ik heb die vraag ook een keer gesteld en men raad het af, omdat het een erg bonkend geluid geeft. Verder zijn die sub's gebouwd voor een erg kleine ruimte (auto) en daardoor schijnt het slecht te klinken in een kamer. Zo'n auto sub kun je gewoon aansluiten op een 2e hands versterker lijkt me. Dan kan het allemaal erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Op donderdag 27 juni 2002 18:10 schreef TourTheForce het volgende:
wie heeft er een autosub als subwoofer en moet dit een actieve zijn ?

klinkt dat wel een beetje goed ? ik zit hier in een kleine kamertje
Actieve sub uit auto ik kamer ?!? Waar haal jij 12volt vandaan? Moet je een vrij expensive omvormer voor kopen, is meteen heel je budget op en heb je nog geen sub.....

Doe het goed of doe het niet!

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb geen actief sub nodig ik heb hier wel een versterker stana die wat kan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Marquant bied in principe waar voor hun geld.. Voor het geld dat je ervoor uitgeeft krijg je redelijk wat, maar verwacht geen audiofiel geluid.. Het is laag, niets meer en niets minder..

Mijn advies is hetzelfde als hierboven werd gezegd: bouw er zelf een.. Je kunt voor weinig geld een losse woofer kopen en met een shareware programmaatje reken je daar zo een kastje bij.. Even langs de gamma voor wat 18mm MDF en je bent er.. Enige nadeel is dat je dan een passieve subwoofer koopt, maar op een hi-fi versterker zit vaak gewoon een versterkte uitgang voor een subwoofer..

Waar wil je em voor gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb hier ook nog 2x jamo 28 staan die zijn ook niet verkeerd zeg ik zelf duss hoog en zow dat is allemaal wel goed geregeld ik wil alleen wat meer bass

Afbeeldingslocatie: http://www.vatera.pl/photos/langs/pl/photos/small/img8490.jpg

zelf bouw zou kunne maar daar heb ik totaal geen ervaring mee

heeft iemand niet een site waar dat stap voor stap wordt uitgelegd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47785

Zoek eens naar subs hier krijg je genoeg info (ene peer heeft er ooit eens eentje gebouwd) Maar denk nou niet dat je veel goedkoper uit bent voor een "goede" sub. En er komt nog wel het een en ander kijken voor het bouwen van een goede sub (het zijn niet 6 plankjes met een speaker en een gaatje) Ik zou eens kijken bij tweede hands sub en eventueel ff doorsparen (GOEDKOOP=(meestal) DUURKOOP!!!)
Ik wens je veel succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

* E-Mile heeft z'n Marquant-boxen gemod :)
Ik had er 2 staan, en de looks van Marquant zijn helemaal niet slecht... maar het geluid wel! Dusss, ik heb alles eruit gesloopt en een nieuwe box erin gebouwd. Dit was overigens geen subwoofer maar een grote multiple box.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Op zondag 30 juni 2002 16:52 schreef TourTheForce het volgende:
ik heb hier ook nog 2x jamo 28 staan die zijn ook niet verkeerd zeg ik zelf duss hoog en zow dat is allemaal wel goed geregeld ik wil alleen wat meer bass

[afbeelding]

zelf bouw zou kunne maar daar heb ik totaal geen ervaring mee

heeft iemand niet een site waar dat stap voor stap wordt uitgelegd ?
op www.speakerenco.nl kan je gewoon een bouwpakket kopen van een subwoofer. Dus dan hoef je het zelf niet te berekenen. En in de winkel kunnen ze je ook wel adviseren over wat er voor je budget mogelijk is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op maandag 01 juli 2002 09:39 schreef Taco het volgende:

[..]

op www.speakerenco.nl kan je gewoon een bouwpakket kopen van een subwoofer. Dus dan hoef je het zelf niet te berekenen. En in de winkel kunnen ze je ook wel adviseren over wat er voor je budget mogelijk is ;).
Voor het budget van zo'n Marquant subje is eik. bijna niets zelf te bouwen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44540

Heb geprobeerd op inet een plaatje te zoeken van het frequentiebereik... alsie tot 25 Hz loopt mag je daar helemaal niet ontevreden over zijn.
Voor dat geld kan je natuurlijk niet een state of the art speaker verwachten, maar aangezien je een kleine kamer hebt zal je aan deze speaker (ruim) voldoende hebben.
Ik vind het wel raar dat iedereen op stel en sprong supertech af zit te kraken. Kheb zelf een stereotoren van supertech diek al heb sinds dat ik een knie hoog was en het ding doet het nog, idem met mijn supertech TV.
Je kan hem altijd na aankoop retourneren mocht het geluid je echt niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23048

Op zondag 30 juni 2002 23:53 schreef Thiry het volgende:
eventueel ff doorsparen (GOEDKOOP=(meestal) DUURKOOP!!!)
ik ken het gevoel had eens marquant boxen gehad en heb nu al weer anderen heel erg lang kan je er niet van genieten hoor het klinkt opzich nog wel leuk maarja 1 a 2 jaar heb je er wat aan NIET LANG DUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 01:10 schreef E-Mile het volgende:
* E-Mile heeft z'n Marquant-boxen gemod :)
Ik had er 2 staan, en de looks van Marquant zijn helemaal niet slecht... maar het geluid wel! Dusss, ik heb alles eruit gesloopt en een nieuwe box erin gebouwd. Dit was overigens geen subwoofer maar een grote multiple box.
en hoe is het geluid nu

en met welke boxen heb je dat gedaan met deze sub ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13538

Op vrijdag 28 juni 2002 13:19 schreef Tyrian het volgende:

[..]

[..]
http://www.tweakers.net/aanbod/54587
Pagina: 1