Op maandag 24 juni 2002 13:14 schreef leonardo1504 het volgende:
Zoals in het plaatje kan het, maar het zal bij de meeste abonnementjes niet werken. Zet tussen je kabelmodem en je hub een oude pc-tje neer dat je als gateway laat draaien, met NAT en een DHCP server voor je interne netwerk, en je hebt geen problemen meer.
Oh? Hier gaat het (met ADSL, geen ervaring met @home) anders prima. Als de PC's IP-adressen in dezelfde range als je kabelmodem hebben (10.0.0.X), kan je eventueel alle PC's (om beurten) het internet op helpen, en als je 1 PC met WinRoute oid uitrust, kunnen de anderen via die PC het internet op, en ondertussen blijft lokaal alles bereikbaar.
De oplossing die in *alle* gevallen werkt is om de PC die aan het internet hangt van twee NIC's te voorzien. 1'tje die het modem benaderd (mag via de hub/switch!), en 1'tje voor het interne netwerk. Voor de internetNic is een 10Mbps kaartje van 10 euro meer dan voldoende (voorlopig

). Uitgaande van jouw plaatje lijkt me dat legaal (hoewel ik dus niet weet wat @home allemaal goed vindt).
Onder Linux is het ook mogelijk om 1 NIC 2 IP-adressen te laten hebben, maar dat is geloof ik niet de bedoeling, hier