exuses voor de brakke pics maar goed,
bij deze de pics van mijn printplaatje met afstand bediening
deze is eigenlijk van zo'n hek dat je op 25m open kan doenOp donderdag 27 juni 2002 18:25 schreef CybErik het volgende:
Woei! Ik wil ook een afstandsbediening!
25m?? Nou, dan hoef je niet bang te zijn dat je je pc niet vanuit je bed aan kunt zettenOp donderdag 27 juni 2002 18:27 schreef Phant0m het volgende:
[..]
deze is eigenlijk van zo'n hek dat je op 25m open kan doen
Jah dit bedoel ik dus!Op donderdag 27 juni 2002 18:01 schreef Phant0m het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
exuses voor de brakke pics maar goed,
bij deze de pics van mijn printplaatje met afstand bediening
Verwijderd
kijk eens op www.conrad.nl w8 ik kijk wel ffiesOp donderdag 27 juni 2002 19:26 schreef insan1ty het volgende:
[..]
Jah dit bedoel ik dus!
Je hebt m uit een hek, is het ook los verkrijgbaar??
Kosten?
Heb ik al heeeeel veel gekeken maar kan er nix leuks op vindenOp donderdag 27 juni 2002 19:28 schreef BrainDamage het volgende:
[..]
kijk eens op www.conrad.nl w8 ik kijk wel ffies
kortom met een rf muis.Op donderdag 27 juni 2002 15:48 schreef memendo het volgende:
[..]
uhm als je een USB poort gebruikt heb je dat probleeem niet en in de meeste biosen van tegenwoordig zit een optie dat je kunt starten vanaf een usbapparaat zoals een muis (met een klik). Als je dus ff een ontvanger op je usb poort zet die via een relais de zelfde scakeling als bijvoorbeeld een muisklik start je pc op. Als er dan al iemand op de zelfde freq. zit heb je alleen ff last van een muisklikje.
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
me pa heeft heb 10 jaar geleden zelf gesoldeerd zo'n bouwpakket was dat (koste toen 75 gulden)Op donderdag 27 juni 2002 19:26 schreef insan1ty het volgende:
[..]
Jah dit bedoel ik dus!
Je hebt m uit een hek, is het ook los verkrijgbaar??
Kosten?
Te groot...Op donderdag 27 juni 2002 20:10 schreef technocow het volgende:
waarom gebruiken julie niet zo'n zendertje uit zo'n goedkope bestuurbare auto
er bestaan ook vrij kleine 1 kanaalsOp donderdag 27 juni 2002 20:12 schreef insan1ty het volgende:
[..]
Te groot...
die van mij had ik nog legge dusOp donderdag 27 juni 2002 20:17 schreef technocow het volgende:
[..]
er bestaan ook vrij kleine 1 kanaals
(daarvan heb ik er nog eentje liggendie ga ik denkik zelf gebruiken want ik vind/t het ook een strak idee
Tja maar een zon muis heeft niet super veel berijk en een afstandbediening staat leuker.Op donderdag 27 juni 2002 19:47 schreef shure-fan het volgende:
[..]
kortom met een rf muis.
muis uit je broekzak halen en een klikje geven en pc start op
Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar als je de ontvanger voed via een molexconnector heb je een probleem. Als je computer uitstaat dan krijgt je ontvanger geen stroom (en da staat best lullig als je op die LAN wilt showen hoe je je computer aan wilt zetten, en dit niet luktOp zondag 23 juni 2002 11:53 schreef insan1ty het volgende:
Ik heb een vet idee, heb echter geen idee hoe ik het moet realiseren...
Stel je voor:
Je komt aan op het terrein, pakt je spullen uit, zet je PC en monitor neer, sluit alles aan[power=off], gaat ff bij iemand staan kletsen, en pakt je afstandbediening uit je zak, wijst naar je pc, en PJIEP PJIEP, bzzzzzzz Power on..
Nou denk ik dus aan iets van een radiozendertje, handheld, en in de pc iets van een ontvanger die een relais schakelt waar je POWER ON kabeltje parallel op staat. dus zo
[afbeelding]
Waarbij dus die |\| dat relais is. Zodat je je pc ook zonder AB aan kunt zetten.
Tips? Hints?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
idd. Mijn gedachte was ook dan om de ontvanger op bijv een 9V blokje te zetten en die het relais te laten schakelen.. Want idd levert een PSU geen juice op de molexen als ie uitstaat heOp donderdag 27 juni 2002 21:00 schreef M14 het volgende:
[..]
Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar als je de ontvanger voed via een molexconnector heb je een probleem. Als je computer uitstaat dan krijgt je ontvanger geen stroom (en da staat best lullig als je op die LAN wilt showen hoe je je computer aan wilt zetten, en dit niet lukt), dus je moet een accu parallel over je ontvanger zetten. Dan heb je nog 1 probleem. Op het moment dat je je computer uitzet zal de accu stroom leveren aan je voeding, en zal leeg gaan, dus je moet er nog wat diodes tussen zetten.
Ik heb hier ff een schemaatje neer gezet, zodat iedereen begrijpt wat ik bedoel:
[afbeelding]
K1 is het relais, en K1:1 is het eerste schakelcontact van het relais (voor degene die niet weten wat ik bedoel).
Maar dan moet je wel om de zoveel tijd die batterij vervangen. Als je het volgens mijn schema bouwd heb je daar geen last van. De accu word zo opgeladen.Op donderdag 27 juni 2002 21:07 schreef insan1ty het volgende:
[..]
idd. Mijn gedachte was ook dan om de ontvanger op bijv een 9V blokje te zetten en die het relais te laten schakelen.. Want idd levert een PSU geen juice op de molexen als ie uitstaat he
oww op die manier, ahja, maar word die batterij dan nie heel erg warm op 6amp?Op donderdag 27 juni 2002 21:10 schreef M14 het volgende:
[..]
Maar dan moet je wel om de zoveel tijd die batterij vervangen. Als je het volgens mijn schema bouwd heb je daar geen last van. De accu word zo opgeladen.
Accu's worden zowiezo warm als ze worden opgeladen (voel maar aan een batterij die in de lader zit). Hij levert het in ieder geval niet aan de ontvanger. En ik denk dat 6A geen probleem is. Kijk maar naar een dynamo in een auto. Zo'n ding levert flink wat amperes (hoeveel weet ik niet precies).Op donderdag 27 juni 2002 21:11 schreef insan1ty het volgende:
[..]
oww op die manier, ahja, maar word die batterij dan nie heel erg warm op 6amp?
Rustig tegen dat ventje.. hij heeft nog maar 1 post en is nieuw hierOp donderdag 27 juni 2002 16:13 schreef Sn3akz het volgende:
[..]
1: Dit is al een paar keer (10 ongeveer) genoemd
2: ATXen gaan niet aan als je er spanning opzet
3: Begroetingen onder posts en replys
If it ain't broke, fix it till it is...
Verwijderd
Verwijderd
Juist ja. De powerknop geeft dus geen stroom he. Hij verbindt de 2 pootjes op je bord waar PowerSW naast staat. Als je daar die ontvanger direct op aansluit, is je mobo vernaggeld..Op zaterdag 29 juni 2002 10:03 schreef Herr_Qn het volgende:
Mensen toch, wat een gedoe allemaal met relais enzo ??
Nergens voor nodig! Je hoeft toch niet zelf de stroom door te laten, dat doet de voeding voor je.
Het enige dat je hoeft te doen is 1 klein tikje stroom aan het moederbord doorgeven, met het juiste voltage wel te verstaan.
Een direct doorlussen van het ontvangertje van de afstandbediening is dus genoeg ! (mits van het juiste voltage anders sloop je je bord)
En je kunt het vervolgens ook nog zo maken dat je gewone aan/uit knop het ook nog doet, simpelweg door de stroomdraadjes in elkaar te draaien (aan/uit knop geeft alleen kortstondig stroomstootje, en dat moet de afstandbediening dus ook gaan doen)
helemaal waarOp zaterdag 29 juni 2002 12:59 schreef insan1ty het volgende:
[..]
Juist ja. De powerknop geeft dus geen stroom he. Hij verbindt de 2 pootjes op je bord waar PowerSW naast staat. Als je daar die ontvanger direct op aansluit, is je mobo vernaggeld..
autotje jah,Op zaterdag 29 juni 2002 14:05 schreef insan1ty het volgende:
Maar blokkie, weet je wel hoe groot die autootjes zijn?
als ik dat autotje kan vindenOp zaterdag 29 juni 2002 14:07 schreef insan1ty het volgende:
laat vanavond maar zien, k?
Juist ja, met behulp van diodes kan je het ook zo regelen dat vooruit power on is en achteruit reset, als dat geen leuke bijkomstigheid isOp zaterdag 29 juni 2002 14:04 schreef epsilon het volgende:
[..]
...Je neemt een autotje dat je vast nog wel hebt staan met 1 functie. (vooruit/achteruit, want sturen hoeft niet)....
k weet nie, maar mij lijkt een relais toch net ietsje makkelijker. Anders moet je eerst gaan zoeken welk voltage, stroom je moet hebben, en daarna moet je ook nog eens de ontvanger gaan aanpassen met weerstanden ed.Op zaterdag 29 juni 2002 10:03 schreef Herr_Qn het volgende:
Mensen toch, wat een gedoe allemaal met relais enzo ??
Nergens voor nodig! Je hoeft toch niet zelf de stroom door te laten, dat doet de voeding voor je.
Het enige dat je hoeft te doen is 1 klein tikje stroom aan het moederbord doorgeven, met het juiste voltage wel te verstaan.
Een direct doorlussen van het ontvangertje van de afstandbediening is dus genoeg ! (mits van het juiste voltage anders sloop je je bord)
En je kunt het vervolgens ook nog zo maken dat je gewone aan/uit knop het ook nog doet, simpelweg door de stroomdraadjes in elkaar te draaien (aan/uit knop geeft alleen kortstondig stroomstootje, en dat moet de afstandbediening dus ook gaan doen)
Hoe heb je dat dan gemaakt? Laat eens was pics en schama's zien! Lijkt me namelijk ook gaaf!!Op zaterdag 29 juni 2002 22:40 schreef Egberttheone het volgende:
ik heb een code slot eropzelfde idee. heb alleen geen power knop meer
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
Hihi en dan klapt iemand anders in z'n handen > Windows is shutting down >>>>>>>>> klik.Op zondag 30 juni 2002 15:19 schreef ~X-Treme~ het volgende:
Ik heb nog een leuk idee om je computer aan te kunnen schakelen op 20-30 meter afstand (en dichterbij natuurlijk)
Je hebt van die sleutelhangers die een piep geven als je in je handen klapt. Lijkt me ook wel grappig om daarmee je PC aan en uit te schakelen. Gewoon een keer in je handen klappen en daar gaat t'ie

Op zondag 30 juni 2002 15:49 schreef BronX het volgende:
Ik heb de oplossing al gevonden.
Je hebt dus warschijnlijk alleen de eerste paar replys gelezeneerder in deze tread schreef al is iemand
1: Dit is al een paar keer (10 ongeveer) genoemd
2: ATXen gaan niet aan als je er spanning opzet
toen iemand met de zelfde loze opmerking kwam
Volgens mij niet, maar ik had het zelfde idee met de USB poort.Op zondag 30 juni 2002 14:32 schreef bobo1on1 het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus ik weet niet of dit al gezegd is.
Was al wel genoemd, maar toch bedanktOp zondag 30 juni 2002 14:32 schreef bobo1on1 het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus ik weet niet of dit al gezegd is.
Je zou zo'n afstandsbediening kunnen kopen die je op je com poort instelt, dan kun je in je bios instellen dat je pc aangaat als er activiteit op je com poort is, in de meeste nieuwe biossen kun je dat wel instellen.
Wat je ook zou kunnen doen is met wake on lan gaan werken.
Verwijderd
hmm ik heb geen standard spul gekocht voor dat idee ik had namelijk nog wat van me vaders werk gekregen een simpel code slot met 1 instelbaare code en een timertje ingebouwt dus als je de ingestelde code indrukt kan je de aanspreek tijd instellen die hebik op 1 sec gezet dus denk de computer dat je de knop indruk 1 sec, werkt perfect moet het nog even inbouwen/afwerken pics lukt niet want ik kan ze nergens hostenOp zondag 30 juni 2002 11:35 schreef M14 het volgende:
[..]
k weet nie, maar mij lijkt een relais toch net ietsje makkelijker. Anders moet je eerst gaan zoeken welk voltage, stroom je moet hebben, en daarna moet je ook nog eens de ontvanger gaan aanpassen met weerstanden ed.
Een relais kun je gewoon 12 volt (ligt er aan wat voor relais je hebt) op zetten, en hij schakelt in. Veeeeeeeeeeeeeeeeeelll makkelijker!
[..]
Hoe heb je dat dan gemaakt? Laat eens was pics en schama's zien! Lijkt me namelijk ook gaaf!!
Verwijderd
Die heb ik ook...Op zondag 30 juni 2002 14:28 schreef insan1ty het volgende:
Hehe, is wel een goed idee, maar ik heb geen simkaarten meer over. En zo'n codeslot van Velleman lijkt me ook wel lachen baas...
[afbeelding]
Verwijderd
Deze advertentieplaats is te huur!
Is nog duurder dan vellemanOp zondag 30 juni 2002 19:34 schreef Jeuksel het volgende:
Is dit wat ? :
Kit: http://electronics123.com/s-cart/product.phtml?ProdID=cps82
schakeling : http://electronics123.com/amazon/datasheet/k82.pdf

Dit is de velleman kit waarover ik het hadOp zondag 30 juni 2002 23:27 schreef M14 het volgende:
k heb nog wa interessants gevonden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Van Velleman. De ontvanger kan op 2 manieren werken: Het relais trekt alleen aan als je de knop van zender induwd, en laat los als je de knop van zender los laat. De andere manier: Het relais blijft aangetrokken na 1 keer op de knop duwen, en laat los bij een 2e keer op knop duwen.
Ik heb helaas niet kunnen vinden hoever dit ding rijkt, en ik heb ook geen prijzen kunnen vinden.
edit:
Bereik ligt rond de 30 meter
Zenders uit die speelgoedautotjes van de 'intertoys' zijn ontiegelijk onbetrouwbaar! Als je zo'n autotje ff laat staan, zonder dat je er mee rijd, gaan ze vanzelf rijden ofzow.Op zondag 30 juni 2002 23:41 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
Kunnen we geen inkoop actie houden voor die afstands bestuurbare autos?
maar heeft er iemand een schema of een handleiding hoe je die autotjes kan ombouwen? wil dat wel proberen...
Ik weet niet of het al langs gekomen is, maar ik wil nog een keer een autoslot in m'n pc bouwenOp zondag 30 juni 2002 14:28 schreef insan1ty het volgende:
Hehe, is wel een goed idee, maar ik heb geen simkaarten meer over. En zo'n codeslot van Velleman lijkt me ook wel lachen baas...
[afbeelding]
Leuk als je kleine broertje/zusje langskomt, en die sleutel mee riptOp maandag 01 juli 2002 00:15 schreef MadMarky het volgende:
[..]
Ik weet niet of het al langs gekomen is, maar ik wil nog een keer een autoslot in m'n pc bouwen
Aanzetten is makkelijk, sleutel helemaal doordraaien en je maakt even contact(zoals bij auto starten), moet alleen nog iets verzinnen dat de pc ook uitgaat als je de sleutel eruit haalt...
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
Mestal zijn deze dubbel polog als je je sleutel er uit trekt dat dan je voeding uit geschakelt wordt ?Op maandag 01 juli 2002 00:15 schreef MadMarky het volgende:
[..]
Ik weet niet of het al langs gekomen is, maar ik wil nog een keer een autoslot in m'n pc bouwen
Aanzetten is makkelijk, sleutel helemaal doordraaien en je maakt even contact(zoals bij auto starten), moet alleen nog iets verzinnen dat de pc ook uitgaat als je de sleutel eruit haalt...
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
Ha Botje. Mn schema is veel beter!Op maandag 01 juli 2002 10:16 schreef Professor_Botje het volgende:
http://217.120.100.86/radio-pc.gif

Da heb je wel eens (iets minder achter die computer zitten scheelt een hoopOp maandag 01 juli 2002 19:32 schreef Professor_Botje het volgende:
Nee
Op zondag 30 juni 2002 23:27 schreef M14 het volgende:
k heb nog wa interessants gevonden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Van Velleman. De ontvanger kan op 2 manieren werken: Het relais trekt alleen aan als je de knop van zender induwd, en laat los als je de knop van zender los laat. De andere manier: Het relais blijft aangetrokken na 1 keer op de knop duwen, en laat los bij een 2e keer op knop duwen.
Ik heb helaas niet kunnen vinden hoever dit ding rijkt, en ik heb ook geen prijzen kunnen vinden.
edit:
Bereik ligt rond de 30 meter
[edit2]De zender kost bij 'Display Electronics' 18.13 pleuro [/edit2]
Verwijderd
dit is wel stoer en handig ook maar krijg je dan niet als je op zon LAN zit en je gaat ff met zijn allen met die afstanddingen pielen dat je ze allemaal tegelijk aan/uit zet ?? zou wel gaaf zijn ff de tegenstander zijn pc uitzetten hups baf halve LAN platOp maandag 01 juli 2002 20:35 schreef Houz74 het volgende:
RC-168 Infrared Computer Remote Control
* Special design for ATX motherboard.
* Using the high-frequency receiver antenna makes your computer accessible from all-directions, up to 20m, with no interference from buildings or other objects.
* Easy to install and friendly design for the user.
Meer info hier:
http://www.justcooler.com.tw/english/products/other/rc-168/rc-168.htm
Verwijderd
ja dat knopje maak je dan zeker op je pc vast boven de power knop scheelt wel een hele milimeter om je hand te rijken DOMBO ik d8 dat er slimmere mensen waren maaruh ....Op maandag 01 juli 2002 21:35 schreef ahuntjens het volgende:
hm... je hebt toch ook van die dingen om in jeauto in te bouwen(centrale deurvergrendeling). Zit daar niet al een bewegend mechanisme in???
Schroef je dus gewoon dat knoppie erop, en KLIK op ut knopje en woeiiiiii POWER ON
Is idd al gepost (door mijOp maandag 01 juli 2002 22:19 schreef sebastius het volgende:
Misschien heb ik niet goed gelezen en er dus overheen gekeken, maar ja:
Velleman heeft dus precies wat de topicstarter wil:
Tweekanaals RF Code-Slot Zender [blauw=K6706B, grijs=K6706G], kost €17,25
Eenkanaals RF Code-Slot Ontvanger [k6707], kost €22,50
Tweekanaals RF Code-Slot Ontvanger [k6727], kost €24,75
Er zitten 1 of 2 relais op (dus aan/uit is mogelijk). De voedingsspanning bedraagt 12v, 120mA max
www.velleman.be

==
hoi
woei...dat is een tof dingetjeVerwijderd schreef op 01 July 2002 @ 20:35:
RC-168 Infrared Computer Remote Control
* Special design for ATX motherboard.
* Using the high-frequency receiver antenna makes your computer accessible from all-directions, up to 20m, with no interference from buildings or other objects.
* Easy to install and friendly design for the user.
Meer info hier:
[url="http://www.justcooler.com.tw/english/products/other/rc-168/rc-168.htm"]http://www.justcooler.com.tw/english/products/other/rc-168/rc-168.htm[/url]
Verwijderd
Verwijderd

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2003 14:14 ]
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L
Verwijderd
Verwijderd
Anders kick je mijn half jaar oude topic ff met een nutteloze post over iets dat al 10x genoemd was...Verwijderd schreef op 06 January 2003 @ 13:18:
DIT IS HEEL SIMPEL!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is iets dat best simpel te maken is je koopt ff de kits K6727 en K6706B/G van velleman dit zijn dus die Transmitter en Receiver die hierboven volgens mij al eens genoemd zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij elkaar was het volgens mij 100 GULDEN dus een euro of 50. Het mooie hiervan is dat radio grafish is en dat het 2 kanalen heeft. Eentje gebruik je dus voor het opstraten en de ander om iets anders leuks mee te doen bv. verlichting aan te zetten. Het is trouwens ook nog makkelijk te bouwen, ik heb die kits ooit een keer met sinterklaas gekregen een jaar of 5 trg (toen was ik dus 12) en toen ben ik 2 uurtjes mee bezig geweest.
ps. de onvangst was bij mij een mtr of 50 (als ik kwam aanfietsen van school kon ik dus al in het begin van de straat mijn computer opstarten).
Programming is like sex, one mistake, and you have to support it for life
my software never has bugs....it just develops random features
dan hoor je dus *PEILB PEILB* als je monitor weer aangaatVerwijderd schreef op 06 januari 2003 @ 16:16:
Is het niet veel wijzer om zo'n soort zendertje te maken om je beeldscherm uit te zetten?
Zoals bij een auto, als je weg loopt, druk je op je ab en hoor je *BLIEP BLIEP* en dan springt je monitor uit.. En als je terug komt het zelfde maar dan omgekeerd
Dan kun je tenminste leuk showen, als je alleen zo je pc aanzet en je wil het laten zien kan je steeds gaan rebooten ;/
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
[ Voor 6% gewijzigd door JanB op 06-01-2003 21:40 . Reden: URL toegevoegd ]
Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...
Verwijderd
Ik zat al op zo'n soort opmerking te wachten..MewBie schreef op 06 January 2003 @ 21:28:
[...]
dan hoor je dus *PEILB PEILB* als je monitor weer aangaat
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq