Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verder op m'n Northbridge(of was dat nou de Southbridge...):
VT 8233A
0206CE
Taiwan
21A2018701
Wat voor hendeltje heb weet ik verder niet......volgesn mij plastic...
Verwijderd
bedoel je dit MS-6380E VER:1.0Op zondag 30 juni 2002 04:40 schreef Fraggler het volgende:
[..]
Welke revisie heb jij dan als ik vragen mag?
of waar kan ik dat vinden
Ik heb dus de Kt3 ultra, zonder chipset koeler en hij wordt warm, erg warm. Ik heb al temperaturen gemeten van rond de 40 graden.
Mijn multiplier is nog steeds gelockedOp zondag 30 juni 2002 18:35 schreef thunderdemon het volgende:
[..]
ik zie dat je een 1800+@2100+ draaid op 150fsb,op hoeveel staat jou mulieplier dan als ik vragen mag
ik draai een 2000+@2100+ op 137fsb maar de multie staat nog op 12.5
Niemand hier die m voor mij wil unlocken en in limburg woont?
zou mijn oude 30 gig maxtor op 5400 toeren dwars kunnen liggen?
verder heb ik ook samsung 2700 enzo dat zal het hem niet zijn
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
Verwijderd
Bij het opstarten van een koud systeem (MSI KT3 ULTRA, Athlon XP 1600+) krijg ik elke keer melding dat mijn cpu fan niet loopt. Dit is niet waar. Ik kan hem zien draaien (Titan 5DTB Cooler). Dit zorgt wel voor zoŽn 15 seconde gepiep, daarna heeft het bord door dat ie toch draait en gaat verder met booten. Als ik direct naar het bios ga, geeft hij ook daar aan dat de cpufan niet loopt. De stekker zit op de juiste connector. Bij een reboot is er geen probleem. Een biosupdate naar versie 5.4 hielp niet. Ik wil de controle in het bios liever niet disabelen, voor als het echt een keer mis gaat. Zijn er andere oplossingen? Ik vermoed dat de fan gewoon niet hard genoeg draait, omdat het koelelement nog niet warm is.
II
Er is al heel wat gezegd over problemen met het overschakelen van 100 naar 133 fsb, maar ik kom er toch nog niet helemaal uit. Ik wil mijn systeem niet overklokken maar mijn ahtlon xp 1600+ zou toch op 133 MHz moeten lopen en dat doet hij niet. Mijn vraag is hoe ik zeker kan weten dat het een processorprobleem is en niet ligt aan de agp kaart (Pine geforce2 mx400), de harde schijf (Maxtor 6L040J2), PCI bus of het geheugen (256 MB DDR) Op 100 MHz en bios defaults draait alles goed. Als alles op auto staat, beïnvloed de fsb instelling dan ook de instellingen van de agp kaart en het geheugen? Verhoog ik de fsb naar 133, dan start hij niet op. Als ik het voltage hoger dan 1,75 V instel, vervalt dan de garantie?
Misschien klinkt dit allemaal wel als een oude koe uit dit forum, maar dit is al mijn tweede processor die niet naar behoren lijkt te werken en dan ga je aan jezelf twijfelen.
Reinhard
Verwijderd
het schijnt dat je hem kan unlocken met een onderdeeltje van een kapotte GSM,mmar dat wist je misschien alOp maandag 01 juli 2002 00:14 schreef Fraggler het volgende:
[..]
Mijn multiplier is nog steeds gelockedDus nog steeds 11,5... 11,5x150=1725Mhz
http://www.born2oc.be hier vind je er een handleiding met foto's,het zou uitgevonden zijn door een Japanner
Verwijderd
ik krijg hem niet hoger dan 139 fsb,op 140 gaat hij rebooten halvervege de 3d Mark testen,moet ik dan de voltage verhogen???? staat nu nog standaard 1.75v maar is wel stabiel op 139fsb en 1742mhzOp maandag 01 juli 2002 00:14 schreef Fraggler het volgende:
[..]
Mijn multiplier is nog steeds gelockedDus nog steeds 11,5... 11,5x150=1725Mhz
1) Als ik de IDE3 en IDE4 als 'gewone' ATA133 wil gebruiken, moet ik dan de raiddrivers installeren ofzo? of kan ik dit ergens in het BIOS instellen?
2) Ik zag op het bord zelf een schemaatje staan met de instellingsmogelijkheden van J11 staan (ATA133/RAID) maar J11 zijn alleen soldeerpuntjes, er zitten geen pinnetjes ofzo
3) Nog een schemaatje, naast de batterij staat hoe je moet instellen voor 100/133/166 maar ook die jumpertjes ontbreken (horen naast de CMOS jumper (jbat1) te zitten
Ik heb trouwens de CE versie (staat op zowel North als Southbridge)
i7 - GTX760 - triple boot
Ik heb hem gisteren bij Digiworld gehaald en dat is revisie 1.0 maar de chipset is de CE versie, dus de nieuwe.Op woensdag 03 juli 2002 13:23 schreef Wbdsgnr het volgende:
Ik ben genezen van de gigabyte, ik neem de MSIMaar weet iemand of er al nieuwe revisies uit zijn behalve 1? ze hebben namelijk alleen 1 bij digiworld, maar als er toch geen anderen zijn, of het verschil is miniem neem ik 1.
Verwijderd
De FSB en de Raid functie kun je beide gewoon regelen in de bios. Wel zo makkelijkOp woensdag 03 juli 2002 12:20 schreef Razorfist het volgende:
Ik heb gisteren De KT3 Ultra ARU gekocht maar nog niet geinstalleerd (geheugen was nog niet binnen) Ik heb al wel ff alles doorgelezen enzo en er kwamen wat vragen naar boven:
1) Als ik de IDE3 en IDE4 als 'gewone' ATA133 wil gebruiken, moet ik dan de raiddrivers installeren ofzo? of kan ik dit ergens in het BIOS instellen?
2) Ik zag op het bord zelf een schemaatje staan met de instellingsmogelijkheden van J11 staan (ATA133/RAID) maar J11 zijn alleen soldeerpuntjes, er zitten geen pinnetjes ofzoWie weet hoe dit zit?
3) Nog een schemaatje, naast de batterij staat hoe je moet instellen voor 100/133/166 maar ook die jumpertjes ontbreken (horen naast de CMOS jumper (jbat1) te zitten
Ik heb trouwens de CE versie (staat op zowel North als Southbridge)
Volgens mij heeft ie dat ook gewoon!Op woensdag 03 juli 2002 14:18 schreef Wbdsgnr het volgende:
Toch kan ik me vaag herinneren dat ook ooit ergens in zo'n mobo roundup heb gelezen dattie thermal protection heeft. Alhoewel ik niets op google kan vinden, maar hij schijn iig wel van xp diode te lezen.
Dit staat op de site van MSI zelf:
AMD's CPU thermal diode Protection (auto shutdown)
Volgens de handleiding (ja ik ben nog niet in de BIOS zelf geweest) kun je daar de RAID aan of uit zetten. Als hij uit staat, gebruik je dan heel de poorten niet meer of worden ze dan automatisch "gewone" IDE-poorten?Op woensdag 03 juli 2002 14:21 schreef InZane het volgende:
[..]
De FSB en de Raid functie kun je beide gewoon regelen in de bios. Wel zo makkelijk
Durf ik niet met zekerheid te zeggen.Op woensdag 03 juli 2002 14:22 schreef Razorfist het volgende:
[..]
Volgens de handleiding (ja ik ben nog niet in de BIOS zelf geweest) kun je daar de RAID aan of uit zetten. Als hij uit staat, gebruik je dan heel de poorten niet meer of worden ze dan automatisch "gewone" IDE-poorten?
Moet je ff in het boekje kijken denk ik dan.
Verwijderd
Heb je misschien nog andere fans in je systeem? dan zou je kunnen proberen om die op de plek van de cpufan connector te doen.Op woensdag 03 juli 2002 15:15 schreef ReinhardHameeteman het volgende:
Niemand die iets zinnigs kan zeggen over mijn cpu fan probleem? Zie post van maandag 01 juli 2002 17:34
Ik heb zelf het probleem ook, maar ik heb de check toch maar gewoon gedisabled in de bios.
Amateurcoureur en fervent banktukker
Zo ja, hoe heb je dat precies gedaan?
Een hele rij microsoft certificeringen.
Juist hier ben ik ook erg benieuwd naar, en ook ff de HDtach scores aub. Ik heb net namelijk een Ultra ARU besteld met 2 60GIG IBM's.Op woensdag 03 juli 2002 15:36 schreef ErikH het volgende:
Is er iemand hier die de RAID controller al heeft omgeflashed naar een full-RAID?
Ik heb tevens gelezen bij TOM'S dat het wel degelijk nodig is om de Stripe size in te stellen anders heb je niets aan de Onboard Raid omdat het erg traag getest was, en de Lite versie kan dus niet ingesteld worden
Ah jah ik zag het, ik keek eerst bij een verkeerd onderdeel van de site, daar stond er niks over. Maar het zal dan welOp woensdag 03 juli 2002 14:21 schreef InZane het volgende:
Volgens mij heeft ie dat ook gewoon!
Dit staat op de site van MSI zelf:
[..]
MSI introduceert KT3 Ultra2 moederbord
Verwijderd
wat me ook niet duidelijk is is of de 1/5 divider nu werkt of niet... kan zelf niet proberen aangezien mijn xp nog niet unlocked is

Hier staat in rode letters:Op donderdag 04 juli 2002 08:31 schreef SiQDiZ het volgende:
weet iemand of die xp thermal diode nu wel of niet wordt aangesproken door de kt3?
wat me ook niet duidelijk is is of de 1/5 divider nu werkt of niet... kan zelf niet proberen aangezien mijn xp nog niet unlocked is
Dus ik neem aan van wel.AMD's CPU thermal diode Protection (auto shutdown)
Ga nu eindelijk mn bordje inbouwen
Handig om eerst het topic door te lezen, daar staat het ook inOp donderdag 04 juli 2002 08:31 schreef SiQDiZ het volgende:
weet iemand of die xp thermal diode nu wel of niet wordt aangesproken door de kt3?
Mijn settings:
166mhz
cas2
3t
6t
3t
4way interleave
8QW
1T enabled
Fast
Mijn scores in Sandra zijn 1971\1904 en dit lijkt me vrij laag. Waar ligt dit aan? moet fast -> ultra? En kan ik 3-6-3 beter eerst op 2-6-2 of op 3-5-3 proberen?
Ik draai met en tb1200, zou het daar aan kunnen liggen? dat het icm een XP beter gaat?
Moet hoger kunnen. Ik zit op 23nogiets met de volgende settings:Op donderdag 04 juli 2002 15:56 schreef Razorfist het volgende:
Ik heb nu de KT3 Ultra ARU geinstalleerd icm 512mb PC2700 Samsung original
Mijn settings:
166mhz
cas2
3t
6t
3t
4way interleave
8QW
1T enabled
Fast
Mijn scores in Sandra zijn 1971\1904 en dit lijkt me vrij laag. Waar ligt dit aan? moet fast -> ultra? En kan ik 3-6-3 beter eerst op 2-6-2 of op 3-5-3 proberen?
edit:
Ik draai met en tb1200, zou het daar aan kunnen liggen? dat het icm een XP beter gaat?
166mhz
cas2
2t
5t
2t
4way interleave
8QW
1T enabled
Ultra
Gaat prima met dat samsung geheugen
Edit: Ow ja bandwidth efficiency is 95% volgens Sandra.
De 1/5 divider komt automagisch als je de FSB bover of rond de 166mhz zet, had al een heel stuk over gepost in het begin van dit topic.Op donderdag 04 juli 2002 08:31 schreef SiQDiZ het volgende:
Zet m maar ns op ultra, dat scheelt veel! Probeer eerst maar ns 2-5-3, die draai ik ook en snelOp donderdag 04 juli 2002 15:56 schreef Razorfist het volgende:
Ik heb nu de KT3 Ultra ARU geinstalleerd icm 512mb PC2700 Samsung original
Mijn settings:
166mhz
cas2
3t
6t
3t
4way interleave
8QW
1T enabled
Fast
edit:
In HDtach heb ik nu maar 62mbits/s terwijl het eerst met mijn GA-7VRXP niet eens meer uit te lezen was
Ik had gehoord dat je de PCI latency timer moet verhogen naar 64, maar dat scheelt ook zowat niets...
Iemand een oplossing hiervoor? Ik draai trouwens Win XP met de 4-in-1 4.38, altijd goed gedaan...
Op vrijdag 05 juli 2002 00:34 schreef El_GringO het volgende:
Er zijn twee bios-opties die je ff moet bekijken, 1tje is s.m.a.r.t enabled, en de ander PCI IDE Busmaster. Kijk even of ze allebei op enabled staan.
btw, wat voor koeling en vcore voltage gebruik je om je processor op xp2100 te laten lopen?
[edit2]
Oeps, quote ipv edit...
[/edit2]
Verwijderd
Nog nietOp vrijdag 05 juli 2002 14:47 schreef minipolopikoler het volgende:
Omdat ik graag een raid systeem wil wou ik dit mobo halen en 2x 60 gig maxtorD740X 6L060J3. Iemand ervaring met deze combo?
Ik wou precies dezelfde schijven morgen gaan halen eigenlijk!!
Verwijderd
Ik ben benieuwd hoe ze gaan bevallenOp vrijdag 05 juli 2002 14:54 schreef InZane het volgende:
[..]
Nog niet
Ik wou precies dezelfde schijven morgen gaan halen eigenlijk!!
Ohw dat komt wel goed denk ikOp vrijdag 05 juli 2002 14:56 schreef minipolopikoler het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe ze gaan bevallen
Wel kwam ik er helaas achter dat red hat niet kan booten vanaf die raid controller en ik mijn schijf configuratie dus moet herzien.
Verwijderd
4. You can load Performance Defaults to set max memory drive strengths(hidden option)
Klinkt misschien heel dom maar waar kan ik dit dan vinden als dit een hidden option is? Ik ga waarschijnlijk dit bordje ook kopen, de 2e versie dan en wil hm dan ook wel ocen maar niet mn proc unlocken.
Ik dacht dat SMART altijd vertraagde?? Wat doet die optie eigenlijk behalve bepaalde waardes van de HD checken?Op vrijdag 05 juli 2002 00:34 schreef El_GringO het volgende:
Er zijn twee bios-opties die je ff moet bekijken, 1tje is s.m.a.r.t enabled, en de ander PCI IDE Busmaster. Kijk even of ze allebei op enabled staan.
En die pci latency timer..? Wat houd dat in? Ik weet alleen dat ie ergens meer cycles over doet.
[Update] Nou dat scheelt dus helemaal niets.. dat SMART op enabled
Ik snap er niks van.. Op mijn A7V133 had ik zelfs nog een betere HD score...
[Update 2] Als ik bij IDE/ATA controllers kijk en dan bij Primair IDE kanaal, dan zie ik dat mij me maxtor schijf staat: DMA indien beschikbaar aan staat en vervolgens staat er gewoon Ultra DMA modus
Bij mijn andere schijf die ata100 is staat wel UDMA mode 5..
Of komt dit omdat Win XP standaart ata133 nog niet kent? Ik heb wel de 4-in-1 drivers erop. versie 4.38.
Verwijderd
bij mij is dat precies hetzelfde maar heb er geen last vanOp vrijdag 05 juli 2002 19:04 schreef Fraggler het volgende:
[..]
Ik dacht dat SMART altijd vertraagde?? Wat doet die optie eigenlijk behalve bepaalde waardes van de HD checken?
En die pci latency timer..? Wat houd dat in? Ik weet alleen dat ie ergens meer cycles over doet.
[Update] Nou dat scheelt dus helemaal niets.. dat SMART op enabledBusmaster had ik al aan staan.
Ik snap er niks van.. Op mijn A7V133 had ik zelfs nog een betere HD score...
[Update 2] Als ik bij IDE/ATA controllers kijk en dan bij Primair IDE kanaal, dan zie ik dat mij me maxtor schijf staat: DMA indien beschikbaar aan staat en vervolgens staat er gewoon Ultra DMA modusDit moet eigenlijk UDMA mode 6 zijn toch? voor ata133
Bij mijn andere schijf die ata100 is staat wel UDMA mode 5..
Of komt dit omdat Win XP standaart ata133 nog niet kent? Ik heb wel de 4-in-1 drivers erop. versie 4.38.
ik heb een hd score van 812 met pc mark 2002
Verwijderd
Je kunt even in de bios kijken bij chipset en dan bij Dram timings of daar HSTCLK +33 staat (weet niet precies maar iets in die richting) Dat betekent namelijk dat ie de hostclock(fsb) (standaart 133mhz) +33mhz doet en dan heb je 166Mhz ddr.Op zondag 07 juli 2002 02:31 schreef ThaMan het volgende:
Ik heb FF een vraagje over het geheugen, zoals je ziet heb ik 2 Dimms van 256MB, maar m'n vraag is hoe ik mn geheugen snelheid kan instellen of draait dat automatisch met de fsb mee offf draai hij standaard 166 Mhz double rated? Ik ben benieuwd
Verwijderd
Als Mijn XP terug is, gaat die bandbreedte dan omhoog omdat de FSB IMHO dan hoger ligt en dat dus de Proc sneller kan communiceren met het geheugen dat dus op 333 draait, of heb ik het falicaal mis?
Verwijderd
Ik heb net m'n eertste zelf in elkaar gesleutelde PC gerealiseert en bij mij loopt het perfekt voor zoverik dat kan bepalen want ik ben nog lang niet zover als dat wat ik op deze site leesOp zondag 23 juni 2002 21:04 schreef username77 het volgende:
Ik denk er toch ook hard over om dit bord te kopen. Mijn gigabyte 7vrxp nokt er mee met mijn leadtek geforce 4 ti4400. Het bewuste stroomprobleem...heeft iemand hier ervaringen met dit moederbord i.c.m een geforce4?
Dat kan kloppen van die 266, want als jij een duron draait heb je een 100mhz fsb, dus HCLK +33 krijg je 100+33=133 ddr is 2x dus 266, heb je nu een XP dan heb je een 133mhz fsb en dan heb je 133+33=166 x2 is 333.Op zondag 07 juli 2002 12:43 schreef ThaMan het volgende:
Ok thanx, nu kwam ik erachter dat hij al op 333 liep het geheugen.Dat stond bij de boot up zo van frequency DDR ram= 333 en cas 2 etc, toen ik HCLK +33 deed draaide mn geheugen op 266, want ik heb momenteel een duron erin zitten .XP kaduuuuuk.Heb er amper een bench op gedraaid maar m'n geheugen bandbreedte bij sisoft sandra is zo laag allebei rond de 1500 (float en int ).Dat vind ik dus verdomd laag als ik met andere pc's vergelijk zelfs de reference pc met k7 1400 en cl2 ddr 2100 geheugen is sneller.Is dat omdat die k7 een t_bird is met een fsb van 266 en ik een duron nu heb (1200) op 200 ?
Als Mijn XP terug is, gaat die bandbreedte dan omhoog omdat de FSB IMHO dan hoger ligt en dat dus de Proc sneller kan communiceren met het geheugen dat dus op 333 draait, of heb ik het falicaal mis?
Je kan hem met een 100mhz bus ook op HCLK +66 draaien, dan heb je wel 333mhz fsb (100+66=166 x2=333)
Dat je geheugen score zo laag is komt omdat er teveel verschil is tussen je FSB en de geheugen clock. stel je draait nu 166/166 dan heb je echt wel een VEEL snellere score! Komt omdat de kt333 niet zo goed met asynchrone fsb en geheugen clock kan draaien. Daarom zie je in veel test's ook dat de performance verschil tussen een kt266 en een kt333 niet groot is, maar zodra je de fsb overclockt naar 166 dan is het verschil wel heel groot.
Misschien met de KT400 wel opgelost, al weet ik niet of die standaart 166mhz fsb ondersteund, AMD in ieder geval niet...
Dus als je je XP terug hebt zal je geheugen score uiteraard weer hoger zijn.
Verwijderd
Ik heb de full raid BIOS van lumberjacker.de erin gezet (Vergeet niet je BIOS te resetten na flashen). Promise drivers hier ook downloaden, ik gebruik v2.0025 omdat de laatste versie niet sneller was, alleen werd de CPU utilisation hoger.Op woensdag 03 juli 2002 17:30 schreef Masevako het volgende:
[..]
quote:
Op woensdag 03 juli 2002 15:36 schreef ErikH het volgende:
Is er iemand hier die de RAID controller al heeft omgeflashed naar een full-RAID?
---------------------------------------------------------
Juist hier ben ik ook erg benieuwd naar, en ook ff de HDtach scores aub. Ik heb net namelijk een Ultra ARU besteld met 2 60GIG IBM's.
Ik heb tevens gelezen bij TOM'S dat het wel degelijk nodig is om de Stripe size in te stellen anders heb je niets aan de Onboard Raid omdat het erg traag getest was, en de Lite versie kan dus niet ingesteld worden
Systeem:
2x60GB IBM 120GXP, Stripesize 16k, Win2k + SP2, Fat32, 4-in-1 v4.38, George Breese's Latency Patch 0.19d, FSB 166MHz
HDtach: Max 85000 / Avg 70000 / Cpu utilisation 14% / Acces 13ms
Sandra 2000: 46000
Ik heb wat problemen om het systeem verder dan 166 over te klokken, dan krijg ik BSOD's op de Raid-driver (Zonder RAID draait het stabiel op 178MHz). Ook krijg ik problemen als ik de laatste 4-in-1 installeer (4.40).
Ja kloptOp maandag 08 juli 2002 15:03 schreef MnM het volgende:
PCI simple comm = een modem, oftewel kijk ff op je modem goed werkt
Is al verholpen. Maar heeft verder niemand tips om mijn hd performance hoger te krijgen? 62kbps is niet erg veel voor een D740X op ATA133...
Wow ik haal maar 58000 average!! Dan wel met win XP. Ik las dat er een patch voor XP was die de Raid en SCSI configs weer op snelheid zou brengen maar ik kan hem nog steeds niet vinden?!Op maandag 08 juli 2002 02:04 schreef Bum het volgende:
[..]
Ik heb de full raid BIOS van lumberjacker.de erin gezet (Vergeet niet je BIOS te resetten na flashen). Promise drivers hier ook downloaden, ik gebruik v2.0025 omdat de laatste versie niet sneller was, alleen werd de CPU utilisation hoger.
Systeem:
2x60GB IBM 120GXP, Stripesize 16k, Win2k + SP2, Fat32, 4-in-1 v4.38, George Breese's Latency Patch 0.19d, FSB 166MHz
HDtach: Max 85000 / Avg 70000 / Cpu utilisation 14% / Acces 13ms
Sandra 2000: 46000
Ik heb wat problemen om het systeem verder dan 166 over te klokken, dan krijg ik BSOD's op de Raid-driver (Zonder RAID draait het stabiel op 178MHz). Ook krijg ik problemen als ik de laatste 4-in-1 installeer (4.40).
Moet zekers rond de 80 kunnen..
En klopt het dat het slecht is om je PCI latency timer van 32 naar 64 te veranderen slecht is?
Wie kan mij helpen?
166 mhz
cas 2
3t
6t
3t
4w
8qw
1t enabled
ultra
hoe kan ik nu met sisoft sandra die benchmarks krijgen (kan t niet echt vinden of weet niet wat ik moet hebben...
kan iemand t ff uitleggen svp?
Ik heb:
Maxtor 20 gig @ 5400 (die hangt nu aan de ide)
Maxtor 60 gig @ 5400 (die hangt nu aan de raid)
Fikker, dvd speler, Zipdrive
Std geforce 2 ti
Draait dit zonder veel problemen onder win98?
Wat is het verschil tussen de Aru en de non aru?
Ik heb nu een K7t turbo-raid, die vind ik niet echt super.
Always outnumbered, never outgunned!
Tuurlijk draait dat op win98!Op woensdag 10 juli 2002 15:58 schreef Keizer het volgende:
Ik ben van plan een nieuwe mobo + processor te kopen, ik twijfel tussen de asus A7V333 Raid en de KT3 ultra.
Ik heb:
Maxtor 20 gig @ 5400 (die hangt nu aan de ide)
Maxtor 60 gig @ 5400 (die hangt nu aan de raid)
Fikker, dvd speler, Zipdrive
Std geforce 2 ti
Draait dit zonder veel problemen onder win98?
Wat is het verschil tussen de Aru en de non aru?
Ik heb nu een K7t turbo-raid, die vind ik niet echt super.
Alleen een beetje jammer dat je 5400 rpm schijven hebt vind ik. Verder een vrij normaal systeem.
De ARU versie heeft een audio bracket met SPDIF en optische uitgang, USB 2.0 bracket en Promise RAID controller onboard.
Dat zijn de enige verschillen volgens mij.
Ik weet al van de Windows patch van Microsoft zelf maar ik heb daar een password voor nodig.
Thx.
Verwijderd
heb je die latency patch van VIA ook in XP nodig dan ?Op woensdag 10 juli 2002 16:17 schreef Masevako het volgende:
Weet iemand waar ik de latency patch voor winXP kan vinden, en ook de Gemodde Full raid bios voor de KT3 Ulta ARU!
Ik weet al van de Windows patch van Microsoft zelf maar ik heb daar een password voor nodig.
Thx.
http://www.jgc.homeip.net/download.php?cat=42Op woensdag 10 juli 2002 16:17 schreef Masevako het volgende:
Weet iemand waar ik de latency patch voor winXP kan vinden, en ook de Gemodde Full raid bios voor de KT3 Ulta ARU!
Thx.
can you read my mind?
Dit is de bios voor de MSI 6330 ik moet de 6380E hebben.Op woensdag 10 juli 2002 22:11 schreef cruncher het volgende:
[..]
http://www.jgc.homeip.net/download.php?cat=42
Of zijn deze hetzelfde
Ik denk dat ie zich vergist heeft, als je zijn specs kijkt staat die 2 er ook niet achter. Anders wil ik namelijk ook wel weten hoe ie er aan komtOp woensdag 10 juli 2002 22:40 schreef -Moondust- het volgende:
ESFIcE, waar heb jij zo'n MSI KT3 Ultra2 (met nadruk op de 2!) gekocht? Hij staat niet in de pricewatch.
Blog (Linux-related)
Dat is alleen de Ultra2-BR (bluetooth raid)Op donderdag 11 juli 2002 12:16 schreef Tuxus het volgende:
Die laatste heeft bluet00t onboard volgens mij.
de Ultra2 en de Ultra2-R (raid) hebben het weer niet
Het enige verschil wat ik daarbij heb kunnen ontdekken is dat ze de nieuwe FuzzyLogic hebben en dat op de D-bracket USB2.0 poorten zitten ipv USB1.1
Iemand enig idee wat het kan zijn?
/edit: Het probleem heeft zichzelf al opgelost, vraag me niet hoe
bij de Ultra2 schijn je behalve de VCore ook de Vmem en Vagp aan te kunnen passen zonder naar je bios te hoeven gaan en herstarten (dus vanuit FuzzyLogic)Op donderdag 11 juli 2002 13:08 schreef -Moondust- het volgende:
En wat doet FuzzyLogic dan precies? Wat is het verschil tussen versie 3 en 4?
Als je wilt weten wat het precies doet, op de cd met drivers staat hij
Betekent dat dan niet dat je direct kan zien/merken of je systeem de nieuwe instellingen kan trekken of niet? Dat scheelt heel wat tijd, want telkens herstarten om je nieuwe instellingen te testen is erg tijdrovend. Of begrijp ik het verkeerd?bij de Ultra2 schijn je behalve de VCore ook de Vmem en Vagp aan te kunnen passen zonder naar je bios te hoeven gaan en herstarten (dus vanuit FuzzyLogic)
Verwijderd
die van lian-li zijn 9 lossen pinnetjes.. vraag:
welke pin is wat...
msi boekje staat:
1 usbpwr 2 usbpwr
3 usbp2- 4 usbp3-
5 usbp2+ 6 usbp3+
7 gnd 8 gnd
9 NC(word niet gebruikt) 10 usboc
en op de lian-li stekkertjes staat..
gnd 1
gnd 2
vcc 1
vcc 2
data-1
data+1
data-2
data+2
SHIELD
Nee dat begrijp je goed. Je kunt ook je fsb met stapjes laten opvoeren, net zo lang tot de pc hangt. Dan start de pc opnieuw op met de hoogste instellingen waarop hij nog lekker liep.Op donderdag 11 juli 2002 14:59 schreef -Moondust- het volgende:
[..]
Betekent dat dan niet dat je direct kan zien/merken of je systeem de nieuwe instellingen kan trekken of niet? Dat scheelt heel wat tijd, want telkens herstarten om je nieuwe instellingen te testen is erg tijdrovend. Of begrijp ik het verkeerd?
Leuk programmaatje.
Verwijderd
Nog fijner is het feit dat iedereen je dan ignored.
Tot zover deze fijne toevoeging (die toch niemand leest)
Verwijderd
klopt eigenlijk wel een beetje .....Op donderdag 11 juli 2002 22:21 schreef Snowdog het volgende:
weet je wat ik nou altijd zo fijn vind aan die tweakers forums... als ik een vraag heb met betrekking tot mijn mobo en geheugen MOET ik dat in dit topic plaatsen.
Nog fijner is het feit dat iedereen je dan ignored.
Tot zover deze fijne toevoeging (die toch niemand leest)
hmmmm heb sisoftsandra ook maar 5 min maar als je hem opent zie ik bij paar icoontjes iets staan en eronder staat dan benchmark... dat zou het wel zijn denk ik....
Maar ik had natuurlijk liever de Ultra-2 gehad, voor hetzelfde geld...
Het is een watergekoelde XP1700, met 512mb aan Samsung PC2700 geheugen, voor verdere gegevens zie specs.

Welke overclockopties zijn er aanwezig om aan te kunnen rommelen? En welke staan in verband met elkaar? Dus als je de FSB opschroeft, dan klok je de PCI- en AGP-bus ook hoger alsmede het geheugen b.v.
Kan iemand hierover uitweiden? Ik wil graag alle overclockmogelijkheden van deze plank weten voordat ik er eentje koop! Thnx!
Dat vraag ik me dus ook af,Op donderdag 11 juli 2002 06:40 schreef Masevako het volgende:
[..]
Dit is de bios voor de MSI 6330 ik moet de 6380E hebben.
Of zijn deze hetzelfde
werkt dit gewoon? vind het een beetje riskant om er zomaar een ander bios op te zetten namelijk als ik niet zeker weet dat dit gaat werken.
Heb verschillende biossen geprobeerd, maar bij geen enkele werkt het, terwijl het al bij 5.1 als fix staat.
Insanus sum
Het enige probleem was dat icoontje wist ik ook nog wel te vinden maar dan krijg je 5382083290 cijfertjes
anyway dit is met 256 MB samsung PC-2700
hier zijn mijn results:
SiSoftware Sandra
Int Buffered aEMMX/aSSE (Integer STREAM) Results Breakdown
Assignment : 1910MB/s
Scaling : 1896MB/s
Addition : 1894MB/s
Triad : 1890MB/s
Data Item Size : 8-bytes / 64-bits
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes
Bandwidth Efficiency : 89% (estimated)
Float Buffered aEMMX/aSSE (Float STREAM) Results Breakdown
Assignment : 1901MB/s
Scaling : 1798MB/s
Addition : 1702MB/s
Triad : 1697MB/s
Bandwidth Efficiency : 83% (estimated)
Test Statistics
Memory Used by Test : 128MB
SMP Test : No
Total Test Threads : 1
SMT Test : No
Dynamic MP/MT Load Balance : No
Processor Affinity : No
System Chipset
Model : VIA Technologies Inc VT8366/A Apollo KT266/A,KT333 CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Max. Bus Bandwidth : 2128MB/s (estimated)
Logical/Chipset Memory Banks
Bank 4 Setting : 128MB DDR-SDRAM 2.5-3-3CL 1CMD
Bank 5 Setting : 128MB DDR-SDRAM 2.5-3-3CL 1CMD
Bank Interleave : 4-way
Memory Bus Speed : 2x 166MHz (332MHz data rate)
Max. Memory Bandwidth : 2656MB/s (estimated)
Instruction Set Support
MMX Technology : Yes
SSE Technology : Yes
SSE2 Technology : No
Hyper-Threading Technology : No
Extended AMD MMX Technology : Yes
Performance Tips
Notice N5008 : To change benchmarks, click Options.
Notice N5004 : Synthetic benchmark. May not tally with 'real-life' performance.
Notice N5006 : Only compare the results with ones obtained using the same version!
Warning W5403 : Tests using (E)MMX/SSE(2) are not standard STREAM.
Tip T2 : For more information about tips, press F1 and scroll to the Tips section.
iemand enig id of dit goed is?
Vergelijk het met die van mij zou ik zeggenOp vrijdag 12 juli 2002 16:04 schreef Snowdog het volgende:
Nou bedankt mensen!
Het enige probleem was dat icoontje wist ik ook nog wel te vinden maar dan krijg je 5382083290 cijfertjes
anyway dit is met 256 MB samsung PC-2700
hier zijn mijn results:
SiSoftware Sandra
Int Buffered aEMMX/aSSE (Integer STREAM) Results Breakdown
Assignment : 1910MB/s
Scaling : 1896MB/s
Addition : 1894MB/s
Triad : 1890MB/s
Bandwidth Efficiency : 89% (estimated)
Float Buffered aEMMX/aSSE (Float STREAM) Results Breakdown
Assignment : 1901MB/s
Scaling : 1798MB/s
Addition : 1702MB/s
Triad : 1697MB/s
Bandwidth Efficiency : 83% (estimated)
Test Statistics
Memory Used by Test : 128MB
SMP Test : No
Total Test Threads : 1
SMT Test : No
Dynamic MP/MT Load Balance : No
Processor Affinity : No
System Chipset
Model : VIA Technologies Inc VT8366/A Apollo KT266/A,KT333 CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Max. Bus Bandwidth : 2128MB/s (estimated)
Logical/Chipset Memory Banks
Bank 4 Setting : 128MB DDR-SDRAM 2.5-3-3CL 1CMD
Bank 5 Setting : 128MB DDR-SDRAM 2.5-3-3CL 1CMD
Bank Interleave : 4-way
Memory Bus Speed : 2x 166MHz (332MHz data rate)
Max. Memory Bandwidth : 2656MB/s (estimated)
Instruction Set Support
MMX Technology : Yes
SSE Technology : Yes
SSE2 Technology : No
Hyper-Threading Technology : No
Extended AMD MMX Technology : Yes
Performance Tips
Notice N5008 : To change benchmarks, click Options.
Notice N5004 : Synthetic benchmark. May not tally with 'real-life' performance.
Notice N5006 : Only compare the results with ones obtained using the same version!
Warning W5403 : Tests using (E)MMX/SSE(2) are not standard STREAM.
Tip T2 : For more information about tips, press F1 and scroll to the Tips section.
iemand enig id of dit goed is?
Je kunt de snelheid van je geheugen appart instellen, op hostclock=2xfsb of hostclock+33Mhz.Op vrijdag 12 juli 2002 13:36 schreef -Moondust- het volgende:
Kan je de FSB opschroeven naar 166MHz zonder dat je het geheugen gelijk mee omhoog klokt?
Welke overclockopties zijn er aanwezig om aan te kunnen rommelen? En welke staan in verband met elkaar? Dus als je de FSB opschroeft, dan klok je de PCI- en AGP-bus ook hoger alsmede het geheugen b.v.
Kan iemand hierover uitweiden? Ik wil graag alle overclockmogelijkheden van deze plank weten voordat ik er eentje koop! Thnx!
Is je hostclock + 33MHz dan 150 + 33 = 183MHz? Dan nog x 2 = 366MHz voor het geheugen?
Is het zinvol om PC3000 of PC3200 geheugen te kopen bij dit mobo of zou goed PC2700 CAS 2 beter zijn?
Verwijderd
Ik heb een probleem met de hardware/software.
Systeem:
XP 2000+
1x 512 MB Samsung DDR333
Coolermaster Supersilent 2500
2x Maxtor 40 GB d740x in raid-opstelling
A-open DVD 1648
Lite-On 401248
NEC Diskettedrive
Lade met verwisselbare harddisk (800 MB)
Audigy player
Leadtek Geforce 4 Ti 4200 64 MB
Dit alles in een Chieftec behuizing met standaard 360 Watt voeding
Situatie 1:
Alles aangesloten, ingeschakeld en fsb op 100
Gevolg: Windows XP geinstalleerd, alles werkt, heb alleen willekeurige reboots
Situatie 2:
Zelfde als situatie 1, maar dan fsb op 133.
Gevolg: blauw scherm met melding dat windows is afgesloten vanwege een beveiliging.
Situatie 3: fsb op 133
Alleen mobo, cpu, cooler, 2 harde schijven, videokaart, diskettedrive en DVD speler aangesloten. Geen USB aangesloten of ingeschakeld, geen gameports.
Gevolg: Kom in BIOS. Temperatuur is goed, rond de 50 graden.
Bij het installeren van Win XP loopt hij op willekeurige momenten vast. Ik ben het verst gekomen tot het zelfde scherm als in situatie 2.
Op dit moment kom ik niet eens meer in mijn BIOS. Kan waarschijnlijk wel een clear cmos doen, maar dan begin ik dus weer opnieuw.
Iemand hier een verklaring voor?
Computer gaat bijna het raam uit! Ik begon namelijk twee weken geleden met een Gigabyte GA-7VRXP (Werd ik ook al niet vrolijk van.)
Verwijderd
temeratuur is wel een beetje heet hé,ik had dit maar als ik aan het gamen was met een coolermaster cooler,en nu met mijn Tt-Vulcano7+ krijgt ie maar 37°C meerOp vrijdag 12 juli 2002 23:34 schreef GroteBroer het volgende:
Ik heb al een paar dagen de ARU-versie.
Systeem:
XP 2000+
1x 512 MB Samsung DDR333
A-open DVD 1648
Lite-On 401248
NEC Diskettedrive
Audigy player
Situatie 1:
Situatie 2:
Gevolg: blauw scherm met melding dat windows is afgesloten vanwege een beveiliging.
Alleen mobo, cpu, cooler, 2 harde schijven, videokaart, diskettedrive en DVD speler aangesloten. Geen USB aangesloten of ingeschakeld, geen gameports.
Bij het installeren van Win XP loopt hij op willekeurige momenten vast. Ik ben het verst gekomen tot het zelfde scherm als in situatie 2.
Op dit moment kom ik niet eens meer in mijn BIOS. Kan waarschijnlijk wel een clear cmos doen, maar dan begin ik dus weer opnieuw.
Computer gaat bijna het raam uit! Ik begon namelijk twee weken geleden met een Gigabyte GA-7VRXP (Werd ik ook al niet vrolijk van.)
Welke bios heb je dr op staan?Op vrijdag 12 juli 2002 23:34 schreef GroteBroer het volgende:
Ik heb al een paar dagen de ARU-versie.
Systeem:
XP 2000+
1x 512 MB Samsung DDR333
A-open DVD 1648
Lite-On 401248
NEC Diskettedrive
Audigy player
Situatie 1:
Situatie 2:
probeer anders de 5.4 eens, dat is de nieuwste en ik heb er totaal geen problemen mee, draai hem alweer een maand ofzo Of zet de bios instellingen op fail-safe
runt helemaal stabiel en is altijd rond de 50 graden (soms meer soms minder)
Mijn Samsung PC2700 geheugen trekt die 366Mhz op cas 2 zoals je ziet, volgens mij moet je daar een beetje geluk mee hebben. Als je voor zekerheid wil gaan kun je dus de aanschaf van PC3000 of PC3200 geheugen overwegen.Op vrijdag 12 juli 2002 22:56 schreef -Moondust- het volgende:
Stel je FSB is 150MHz
Is je hostclock + 33MHz dan 150 + 33 = 183MHz? Dan nog x 2 = 366MHz voor het geheugen?
Is het zinvol om PC3000 of PC3200 geheugen te kopen bij dit mobo of zou goed PC2700 CAS 2 beter zijn?
Dit topic is gesloten.