Ik heb een hoopgevende mailtje gehad, met als inhoud dat er mij gegevens worden toegestuurd.
Binnen 2 dagen zou ik dat krijgen. *ik wacht*
Verwijderd
Verwijderd
is dat zo? zou best kunnen maar ik zit al een tijdje bij OneTelNet na een klein conflict met friacoOp zaterdag 22 juni 2002 18:47 schreef x-boxer het volgende:
ik ook niet, en undertaker ik dacht dat jij nog zoveel vertouwen had in friaco, je ziet maar weer
Verwijderd
Verwijderd
iedereen word er volgens mij afgedonderd, ik ben toch wel benieuwd ofdat iemand uberhaupt wel een thuisnet abo heeft kunnen verlengenOp zaterdag 22 juni 2002 20:48 schreef BliZZard_1337 het volgende:
nee ik word 'r ook afgedonderd
Volgens mij zijn er 3 mensen die dat hebben kunnen doenOp zaterdag 22 juni 2002 20:49 schreef blaat_aap het volgende:
[..]
iedereen word er volgens mij afgedonderd, ik ben toch wel benieuwd ofdat iemand uberhaupt wel een thuisnet abo heeft kunnen verlengen
Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Verwijderd
Verwijderd
Gelul, voor gebruik te maken van One.Tel telefonie moet je een nummer ervoor draaien dus je belt gewoon via KPN als je alleen Internet via One.Tel wilt.Op zaterdag 22 juni 2002 21:35 schreef x-boxer het volgende:
ik neem geen onetel want als je ouders dan gaan bellen komen die kosten erbij voor jou omdat alles dan via onetel verloopt, en ik wil gewoon via de kpn blijven bellen.
Verwijderd
Wat een baggerzoi. Moet de hele dag werken om mijn friaco abbo te kunnen betalen. Kom ik net thuis ligt er een brief van ze of ik even wil kiezen welk nieuw abbo ik wil hebben, omdat het huidige thuisnet account per 1 juli wordt opgezegd.
Ik naar die aanmeld site toe is de thuisnet variant al vol
En dat terwijl ik me altijd netjes aan hun regels heb gehouden. Hooguit 4 uur per dag online gemiddeld in de week zo'n 2 en een half uur online.
Wat nu??
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Verwijderd
al helemaal als je bedenkt dat mensen van hier meestal het snelst bij dat soort dingen zijn.Op zondag 23 juni 2002 10:51 schreef Geurt-kun het volgende:
We hebben dus nog steeds niemand die het wel heeft.
Dat geeft inderdaad te denken.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
het is heel simpel. nu kopen ze voor een vast bedrag capaciteit bij kpn in, verdelen dit tussen 4 zakennetters en 4 thuis netters. Tja, dat kost ze niks dusOp zondag 23 juni 2002 10:58 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
al helemaal als je bedenkt dat mensen van hier meestal het snelst bij dat soort dingen zijn.
Sterker nog ik denk dat helemaal niemand die variant heeft (op 3 mensen na ofzo) puur en alleen om de mensen te laten denken dat het nog bestaat en dat er in eens zoveel mensen zich zouden hebben aangemeld dat het nu al vol is. Grote onzin, Friaco probeert op deze manier mooi iedereen te dumpen met een 100 uur abo voor 50 euro waarin je op de tijden dat je het het meest gebruikt niet eens in mag bellen
1 tip voor Friaco: stop dan aub helemaal
Verwijderd
Verwijderd
ik kwam toevaallig de algemene voorwaarden tegen die bij mijn formulieren lagen, en toch maar eens doorgelezen (de stukken die mij interessant leken dan hemijn excuses voor mij eerdere mail, ik was een beetje over de toon gevallen
van jullie mail.
maar hierbij vraag ik toch om antwoord op de volgende vragen in mijn mail,
bij GEEN antwoord ga ik ervan uit dat mijn abonnement gewoon wordt doorgezet
onder de oude voorwaardes die wij zijn overeengekomen.
ik quote artikel 5.F algemene voorwaarden FRIACO-->
Atlantic / NetSource zal in ieder geval de Klant (per e-mail) veertien dagen
van tevoren over de afsluiting berichten
jullie mogen mij volgens mij niet 1/7 afsluiten aangezien de mail pas op 21
juni is aangekomen, of zie ik dit verkeerd??
artikel 5.A. --> Het abonement wordt aangegaan voor de minimale duur van een
(1) kalendermaand, behoudens in geval de Gebruiker met Atlantic \ NetSource
direct aansluitend aan de beeindiging van het Atlantic \ Netsource
abbonement een vervangend abonnement neemt. Na afloop van de minimum duur
wordt het abonnement voortgezet voor onbepaalde duur. Na verlenging is de
klant gerechtigd het abonnement schriftelijk op te zeggen per het einde van
een kalendermaand. In geen geval zal de de voortijdige beeindiging leiden
tot restitutie van betaalde (Abonnements) tegoeden
aangezien jullie het nu oppzeggen kan ik ervan uitgaan dat ik mijn tegoeden
wel terug krijg?
artikel 6.C --> Atlantic / NetSource zal de klant tenminste 30 dagen van
tevoren op de hoogte stellen van tariefswijzigingen.......
dit is 10 dagen van te voren, of zie ik dit weer verkeerd??
Met vriendelijk groet en in afwachting van uw antwoord,
NAAM HIER INVULLEN (als je hem zelf ook zo wilt versturen)
klantnummer: ************
P.S. de lijnen moeten worden gedeeld met 4 man 18.00 - 08.00 = 16 /4 = 4 uur
per persoon
gemiddeld zit ik daar langena nog niet op, dus waarom wordt ik dan als klant
opgezegd van jullie kant? Ik hou me netjes aan de F.U.P.
ook heb ik nog niemand kunnen vinden op Tweakers.net of ergens anders die
wel bij jullie de nieuwe thuisnet heeft af kunnen sluiten
wedden dat ze je gewoon negerenOp zondag 23 juni 2002 19:11 schreef blaat_aap het volgende:
heb ff nieuw mailtje gestuurd naar hun
[..]
ik kwam toevaallig de algemene voorwaarden tegen die bij mijn formulieren lagen, en toch maar eens doorgelezen (de stukken die mij interessant leken dan he
ben benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben, enof dat ik uberhaupt wel antwoord krijg van hun
Verwijderd
Verwijderd
dat is dus korter dan 14 dagen, loopt tegen eigen algemene voorwaardes in, en kan dan dus niet volgens mijOp zondag 23 juni 2002 20:22 schreef bommetje het volgende:
als je iets verder leest staat in artikel 2c van de algemene voorwaarden: deze wijzigingen treden in werking veertien dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Atlantic/Netsource danwel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking
Whatever.
Misschien een schrale troost, Meendering, maar je hoeft niks op te zeggen. Het stopt vanzelf.Op zondag 23 juni 2002 21:38 schreef meendering het volgende:
Was ook te laat?!
Ik ga me abbo opzeggen, ben er wel aardig ziek van. Stelletje oplichters.
Hmmz..... One.Tel dan maar?
In dit topic is er nog maar een persoon die een hoopvol mailtje gekregen heeft (keep on dreaming). Voor de rest heb ik nog niemand ontmoet die heeft kunnen bevestigen dat zijn thuisnetabo verlengd kon worden.Op zaterdag 22 juni 2002 19:01 schreef Vae Victis het volgende:
Ik heb een hoopgevende mailtje gehad, met als inhoud dat er mij gegevens worden toegestuurd.
Whatever.
En? Kun je al goed nieuws mee delen?Op zondag 23 juni 2002 22:59 schreef meendering het volgende:
* Geurt-kun gaat er morgen even achteraan bellen, vind het geen stijl.
Verwacht je die danOp maandag 24 juni 2002 12:44 schreef Jansoe het volgende:
Heb ook nog steeds geen reactie op mijn mail schiet niet op bij die lui !!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Geachte heer Geraets,
Hierbij enkele op- en aanmerkingen op uw e-mail:
* De afsluiting heeft betrekking op artikel 11, lid E en niet het
door u aangegeven artikel 5, lid F;
* Het resterende beltegoed zal in loop van juli aan u worden
geretourneerd;
* Het ThuisNet in de bestaande vorm komt te vervallen; Er is geen
sprake van een prijswijziging, maar van een nieuw ThuisNet product.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
FRIACO SUPPORT
>
> -----Original Message-----
> From: Pascal Geraets [
> Sent: zondag 23 juni 2002 20:30
> To: verkoop@friaco.nl
> Subject: thuisnet
>
>
> Hierbij vraag ik om antwoord op de volgende vragen.
> bij GEEN antwoord ga ik ervan uit dat mijn abonnement gewoon wordt
> doorgezet
> onder de oude voorwaardes die wij zijn overeengekomen.
>
> ik quote artikel 5.F algemene voorwaarden FRIACO-->
> Atlantic / NetSource zal in ieder geval de Klant (per e-mail) veertien
> dagen
> van tevoren over de afsluiting berichten
>
> jullie mogen mij volgens mij niet 1/7 afsluiten aangezien de mail pas
> op 21
> juni is aangekomen, of zie ik dit verkeerd??
>
> artikel 5.A. --> Het abonement wordt aangegaan voor de minimale duur
> van een
> (1) kalendermaand, behoudens in geval de Gebruiker met Atlantic \
> NetSource
> direct aansluitend aan de beeindiging van het Atlantic \ Netsource
> abbonement een vervangend abonnement neemt. Na afloop van de minimum
> duur
> wordt het abonnement voortgezet voor onbepaalde duur. Na verlenging is
> de
> klant gerechtigd het abonnement schriftelijk op te zeggen per het
> einde van
> een kalendermaand. In geen geval zal de de voortijdige beeindiging
> leiden
> tot restitutie van betaalde (Abonnements) tegoeden
>
> aangezien jullie het nu oppzeggen kan ik ervan uitgaan dat ik mijn
> tegoeden
> wel terug krijg?
>
> artikel 6.C --> Atlantic / NetSource zal de klant tenminste 30 dagen
> van
> tevoren op de hoogte stellen van tariefswijzigingen.......
>
> dit is 10 dagen van te voren, of zie ik dit weer verkeerd??
>
> Als dit een tariefswijziging is waarom word ik dan toch verwijderd
> terwijl ik wel met de nieuwe prijs akkoord ga?
>
> Want in mijn ogen is het gewoon een tariefswijziging omdat de service
> thuisnet gewoon blijft bestaan
>
> Met vriendelijk groet en in afwachting van uw antwoord,
>
> Pascal Geraets
> klantnummer: **********
>
>
>
> P.S. de lijnen moeten worden gedeeld met 4 man 18.00 - 08.00 = 16 /4 =
> 4 uur
> per persoon
> gemiddeld zit ik daar langena nog niet op, dus waarom wordt ik dan als
> klant
> opgezegd van jullie kant? Ik hou me netjes aan de F.U.P.
>
> ook heb ik nog niemand kunnen vinden op Tweakers.net of ergens anders
> die
> wel bij jullie de nieuwe thuisnet heeft af kunnen sluiten
>
loooooool wat een idiotenOp maandag 24 juni 2002 18:06 schreef bommetje het volgende:
[..]
Verwijderd
Wat een gelul hee hoe hebben ze het dna zo lang vol kunne houden !! Beetje jammer dat Friaco klote organisatie !!Op maandag 24 juni 2002 18:39 schreef Geurt-kun het volgende:
Om Thuisnet winstgevend te maken zal het tenminste 100,00 EURO moeten kosten, wat zo goed als niemand er voor over heeft.
Het is over en uit met THUISNET.
Verwijderd
Toch bedankt Bommetje, maar het gaat dus om de Friaco (ex)leden.Op maandag 24 juni 2002 19:50 schreef bommetje het volgende:
Oke ik heb ook maar een mailtje naar de consumentenbond gestuurd, ik ben wel geen lid maar alle kleine beetjes helpen misschien.
Waar is dit goed voor?Op maandag 24 juni 2002 20:35 schreef overklokje het volgende:
...
DIT IS EEN HEEL GOED IDEE EN BIJ DEZE OOK NAAST EEN AANRADER EEN BURGERLIJKE PLICHT VOOR ALLE (AANSTAANDE EX-)ABONNEES VANFRIACO!!!
Terwijl je weet dat dit niet de bedoeling is.Ik ga nog even lekker de hele weekend downloaden.
Verwijderd
Verwijderd
ah kijk, een friaco medewerker.Op maandag 24 juni 2002 20:58 schreef Vae Victis het volgende:
[..]
Waar is dit goed voor?
Normale text is zeer duidelijk te lezen.
Ik begin er eigenlijk een beetje aan te storen aan jullie gedrag.
Elke keer als er Friaco genoemd word, zijn jullie van mening dat er een ':r' bij moet.
Ik ben het er mee eens dat Friaco klantvriendelijker mag worden.
Maar waar ik niet mee eens ben is jullie geklaag van jewelste.
Het is jammer dat er in Nederland iets als Flatfee niet mogelijk is.
Wat nog erger is, is dat er nauwelijks alternatieven zijn.
Maar waarom moet een bedrijf die zich inzet voor Flatfee, op zo'n manier nagetrapt worden?
Voorbeelden genoeg in ondere topic zoals.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/480460/
En dan opmerkingen in de trant van,
[..]
Terwijl je weet dat dit niet de bedoeling is.
Zo maak je het gewoon kapot voor de rest.
Niet alleen de rest vann de abbonees, maar ook voor andere bedrijven die met Flatfee willen beginnen.
Want die kijken naar Friaco, en wat zien ze.
Juist, gebruikers die alleen maar de netwerk gebruiken zonder aan Fair Use te denken.
Het is vrij duidelijk kenbaar gemaakt door Friaco hoe je van het netwerk gebruik mag maken.
Oke, ze hadden wel wat duidelijker mogen zijn in trant van ong. hoeveel uren per dag.
Maar dat is geen reden dat je maar gewoon van 18:00 tot 08:00 zit te internetten.
En met in gedachte dat je gewoon kan nagaan dat Friaco ook op deze forum leest. En dan ziet wat voor gebruikers ze hebben wat dan hier zit, en welke reacties ze hier neerposten.
Denken jullie dan echt dat Friaco zegt, ach ja die jongens hebben gelijk.
Ze mogen hun abbo houden.
Als ik een bedrijf had met klanten die zulke dingen over mijn bedrijf zegt op een openbare forum.
Zou ik zeggen, bekijk het maar jongens als het zo moet.
Wat ik wil zeggen, het is k*t maar niet het eind van de wereld.
Neem one-tel ofzo.
Tuurlijk is Friaco TOP het is alleen jammer dat we er niet mee door kunnen gaan. Daarom wil ik er alles aan doen om te kijken of het niet mogelijk is om het thuisnet toch te houden.Op maandag 24 juni 2002 21:18 schreef x-boxer het volgende:
wat kansloos met de consumentenbond bellen, wat wil je daarmee bereiken, een bedrijf bepaald immers zelf was voor diensten die wel of niet aanbied. het enige wat je ermee kan bereiken is dat ze hun excuses aan bieden aan hun gebruikers meer niet.
dus hoe toch op zeg! met deze onzin ga je moeder pesten of geniet die laaste dagen nog van friaco!
ik vind friaco top, (op zakelijk niveau inderdaad wat minder), en quickonline was ook fantastisch ( wederom op zakelijk niveau slecht zelfs in een keer waren ze failliet en heb nooit een mail erover of brief gehad).
Nope, ben geen medewerker.Op maandag 24 juni 2002 21:39 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
ah kijk, een friaco medewerker.
Al een poos is het bekend dat er een fair use policy was, dus wat wil je zeggen?flat fee kan niet. Ok, maar daar waren ze na de eerst maand achter. Zet er dan een limiet op?! maar nee hoor, onbeperkt was het.
Humnn? bij mijn weten bij het begin al 20MB en als ik me goed herinner 2MB per bericht max.Zelfs als je e-mailde 'geen limiet'
Klanten die niet weten wat fair use inhoud, en toch de volledige uren gaan gebruiken.klanten worden gedumpt, rekeningen kloppen niet, het is daar een tering bende......
Ja maar moet dat op zo'n manier? aldoor ':r' ?en als maar zoveel mogelijk mensen dat te horen krijgen, hoe beter het is.
Lekker doordacht verder, vind deze opmerking niet echt de moeite waard om op te reageren.Jullie bedrijven verdienen het niet te bestaan
ex user dus[
Nope, ben geen medewerker.
Een happy user.
fair use is fair use, je mocht je verbinding niet 'open laten staan' nou ik zat er altijd achter hoor, lekker downloaden bv...[
Al een poos is het bekend dat er een fair use policy was, dus wat wil je zeggen?
Dat je toch alle uren mag gebruiken?
Friaco wist zelf niet eens wat fair use inhoudKlanten die niet weten wat fair use inhoud, en toch de volledige uren gaan gebruiken.
Ben ik het mee eens dat ze 'gedumpt' worden. Als je het zo wil noemen.
als je het als bedrijf voor elkaar krijgt elke klant die je hebt tegen je in het harnas te jagen is het een tering bende, simpelTering bende, is het niet.
nogmaals, als je als bedrijf alles en iedereen tegen je in het harnas jaagt ga je kapot. En terechtJa maar moet dat op zo'n manier? aldoor ':r' ?
[...]
Lekker doordacht verder, vind deze opmerking niet echt de moeite waard om op te reageren.
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
Als Friaco een beetje logisch nadenkt dan weet je dat dit zou gebeuren. Ook ik doe dit, nu nog ff zware dingen downloaden en na 1 juli het rustig aan doen.Op maandag 24 juni 2002 20:58 schreef Vae Victis het volgende:
[..]
En dan opmerkingen in de trant van,
[..]
Terwijl je weet dat dit niet de bedoeling is.
Zo maak je het gewoon kapot voor de rest.
Niet alleen de rest vann de abbonees, maar ook voor andere bedrijven die met Flatfee willen beginnen.
Want die kijken naar Friaco, en wat zien ze.
Juist, gebruikers die alleen maar de netwerk gebruiken zonder aan Fair Use te denken.
Van 18:00 tot 8:00 online zit bijna niemand, zeker na hun eerste schifting niet. Ikzelf maak gemiddeld 3 uur per dag gebruik van Friaco (alleen in deze laatste week (aanzienlijk) wat meer) en met mij zullen er heel veel (geweest) zijn. Tuurlijk heb je er altijd een paar mensen tussen die extreem online zijn maar daarvoor hebben ze immers de Fair-use policy.Het is vrij duidelijk kenbaar gemaakt door Friaco hoe je van het netwerk gebruik mag maken.
Oke, ze hadden wel wat duidelijker mogen zijn in trant van ong. hoeveel uren per dag.
Maar dat is geen reden dat je maar gewoon van 18:00 tot 08:00 zit te internetten.
Denk je nou echt dat ze hier gaan kijken wat de klanten van hun vinden? Als klanten met hun communiceren is er immers de e-mail en de Friaco-medewerkers hebben echt wel wat beters te doen dan op ieder forum te zoeken naar wat abonnees van hun dienst vinden.En met in gedachte dat je gewoon kan nagaan dat Friaco ook op deze forum leest. En dan ziet wat voor gebruikers ze hebben wat dan hier zit, en welke reacties ze hier neerposten.
Denken jullie dan echt dat Friaco zegt, ach ja die jongens hebben gelijk.
Ze mogen hun abbo houden.
Als ik een bedrijf had met klanten die zulke dingen over mijn bedrijf zegt op een openbare forum.
Zou ik zeggen, bekijk het maar jongens als het zo moet.
Natuurlijk is het kut, en we wisten eigenlijk allemaal al wel dat het zo ging eindigen, toch ben ik nog bijna 4maand Friaco-abonnee geweest en het beviel me ondanks enkele negativiteiten erg.Wat ik wil zeggen, het is k*t maar niet het eind van de wereld.
Neem one-tel ofzo.
hmmz
Verwijderd
ik heb die mail opgesteld en als eerste verstuurd en zit nog steeds op antwoord te wachtenOp maandag 24 juni 2002 18:06 schreef bommetje het volgende:
Hierbij enkele op- en aanmerkingen op uw e-mail:
* De afsluiting heeft betrekking op artikel 11, lid E en niet het
door u aangegeven artikel 5, lid F;
* Het resterende beltegoed zal in loop van juli aan u worden
geretourneerd;
* Het ThuisNet in de bestaande vorm komt te vervallen; Er is geen
sprake van een prijswijziging, maar van een nieuw ThuisNet product.
[..]
hun stappen van beperken in de 1ste zin over naar onthouden in de 2de zin.Atlantic / NetSource heeft het reccht (onder meer ter voorkoming van overbelasting van haar netwerk en/of haar overige technische faciliteiten of ter bescherming van de kwaliteit en beschikbaarheid van de atlantic / netsource diensten)beperkingen te stellen aan het gebruik of toegang tot het de atlantic / netsource diensten door de gebruiker, een en ander zonder dat atlantic / netsource tot enige vergoeding is gehouden.
Als atlantic / netsource de gebruiker de toegang tot atlantic / netsource diensten onthoud zal zij, indien redelijkerwijs mogelijk, de gebruiker daarvan tenminste 2 dagen van tevoren per e-mail op de hoogte stellen.
Verwijderd
Om het nog makkelijker te maken:Op maandag 24 juni 2002 22:52 schreef mr._Anderson het volgende:**************
wat ze hebben gedaan mag dus helemaal niet, nu ik heb naar
www.trosradar.nl gemaild
http://www.omroep.nl/vara/kassa/ - kassa@vara.nl
www.consumentenbond.nl - klantenservice@consumentenbond.nl
als we nu met z'n allen mailen, wie weet haalt het wat uit want we hebben nu wel degelijk wat, ik wil jullie vragen om de discussie over de actie hier te houden, en het centraal hier te houden. Probeer aub niet af te dwalen, dit topic is niet voor gezeik, maar voor de actie
wie doet er mee???
ik reken op de kracht van tweakers
nu, ik heb het onderstaande maitje gestuurd:
Verwijderd
Ik moet het je nageven mr. Anderson, je bent een echte volhouder hoor!Op maandag 24 juni 2002 22:52 schreef mr._Anderson het volgende:
Hoi allemaal,
ik kwam achter het volgende
Nu staat er in hun voor waarden :
2C.
Atlantic/ NetSource heeft het recht de Algemene Voorwaarden alsmede de overige voorwaarden van het abonnement te wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds bestaande Abonnementen. Altlantic / netsource zal daarbij de redelijk belnagen van de klant in acht nemen. Deze wijziginen treden in werking veertien dagen na schriftelijke of elketronische bekendmaking daarvan door altlantic/netsource, den wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.
wat ze hebben gedaan mag dus helemaal niet, nu ik heb naar
www.trosradar.nl gemaild
http://www.omroep.nl/vara/kassa/ - kassa@vara.nl
www.consumentenbond.nl - klantenservice@consumentenbond.nl
als we nu met z'n allen mailen, wie weet haalt het wat uit want we hebben nu wel degelijk wat, ik wil jullie vragen om de discussie over de actie hier te houden, en het centraal hier te houden. Probeer aub niet af te dwalen, dit topic is niet voor gezeik, maar voor de actie
wie doet er mee???
ik reken op de kracht van tweakers
nu, ik heb het onderstaande maitje gestuurd:
TYP DIT NIET LETTERLIJK ALLEMAAL OVER HE
hoi, ik heb internet bij NetSource FRIACO. Daar had ik een thuisNet abbonnement voor 30 euro per maand. Op 20-06 werd er mail rondgestuuurde met het bericht erin dat de abbonnementen werden veranderd, daardoor werd thuisNet 50 euro, en nog wat andere. Op 22-06 kreeg ik pas een brief, waarin strond zo snel mogelijk aanmelden, want vol is vol, en ja het was vol.
Nu staat er in hun voor waarden :
2C.
Atlantic/ NetSource heeft het recht de Algemene Voorwaarden alsmede de overige voorwaarden van het abonnement te wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds bestaande Abonnementen. Altlantic / netsource zal daarbij de redelijk belnagen van de klant in acht nemen. Deze wijziginen treden in werking veertien dagen na schriftelijke of elketronische bekendmaking daarvan door altlantic/netsource, den wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking.
Hieruit concludeer ik dat ze dus minstens 14 dagen van te voren iets hadden moeten laten weten, en ook niet zomaar ons abbonnement zomaar mogen opzeggen.
op de volgende link zijn de algemene voorwaarden helemaal de downloaden:
http://www.friaco.nl/portal/Registration.php
Ik hoop dat jullie mij en anderen kunnen helpen, want dit is toch geen stijl!?
mvg Ron Albers
ps. hieronder de mail die ik dus pas op 20-06 ontving:
-------------------------------------
Uw huidige ThuisNet abonnement komt per 1 juli 2002 te vervallen !In eerdere mededelingen werd gevraagd uw Internetgebruik te spreiden omdat met ingang van 1 juni, de beschikbare capaciteit, voor die prijs, met 4 ThuisNetters gedeeld moet worden. Het spijt ons bijzonder maar dat blijkt in de praktijk niet goed te werken. Daarom worden de abonnementen geheel gewijzigd.U kunt voortaan kiezen uit de volgende abonnementen:1. VolNet: 238,= EUR inclusief BTWAltijd toegang 24 uur per dag, 7 dagen in de week.2. ZakenNet: 160,= EUR inclusief BTWAltijd toegang op elke werkdag van 08.00-19.00u.3. ThuisNet:50,= EUR inclusief BTW, Toegang als vroeger (vòòr 1 juni) dagelijks van 18.00tot 08.00 uur en het gehele weekend. Beperkt beschikbaar ! VOL = VOL.4. NIEUW ABONNEMENT: TEST100 UurNet voor 50,= EUR inclusief BTW, meerdere gebruikers per lijn: toegang elke dag tot 18.00 uur en elke avond vanaf 23.00 uur. Voor alle abonnementen geldt:* Fair Use Policy blijft van kracht. Bent u klaar sluit dan af.* Internet buiten de tijden kost :0,05 EUR per login en 0,05 EUR per minuut (incl.BTW)* Aanmeldingen worden verwerkt in volgorde van binnenkomst. * Het 100-uurNet is in de testmaand ook beperkt beschikbaar.* Uw abonnementskeuze wordt u binnen 2 werkdagen bevestigd op uw Friaco e-mail adres.* Uw tegoed wordt even groot als de nieuwe abonnementsprijs.* Gewijzigde algemene voorwaarden: opzegtermijn minimaal 14 dagen voor einde maand.Mochten wij geen keuze van u hebben ontvangen, dan wordt uw abonnement volgens de algemene voorwaarden automatisch beëindigd op 1 juli 2002.!!!U kunt dan vanaf die dag geen FRIACO diensten meer gebruiken. Ook Uw e-mailbox en -adres bij friaco.nl zal dan worden afgesloten. Wij proberen met deze drastische maatregelen een redelijke internettoegang te kunnen blijven waarborgen. Wij verzoeken u uw keuze kenbaar te maken vóór 28 juni 2002 op www.friaco.nl/aanmeld.htmMet vriendelijke groet,Uw Friaco Team
-------------------------------------
Nope, net bericht gehad dat mijn abo gewoon doorgaat.Op maandag 24 juni 2002 22:37 schreef xxxMaverick het volgende:
ex user dus
Gefeliciteerd Vae Victis!Op woensdag 26 juni 2002 18:16 schreef Vae Victis het volgende:
[..]
Nope, net bericht gehad dat mijn abo gewoon doorgaat.
* Geurt-kun Victis = blij
wat een opluchting.
Verwijderd
BellenOp woensdag 26 juni 2002 20:18 schreef blaat_aap het volgende:
ik heb nog steeds geen antwoord gehad op mijn mail, wat zal ik doen?? zelf bellen? of wachten op antwoord...
er stond in bij mij, bij geen antwoord ga ik er vanuit dat het abonnement onder de oude voorwaardes word doorgezet. Ik heb al wel een leesbevestiging binnen.......
wat oh wat moet ik doen?
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Hoe ben je daar aangekomen?Op woensdag 26 juni 2002 23:02 schreef certefied het volgende:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij bevestigen wij dat u met ingang van 1 juli a.s.in aanmerking komt voor een ThuisNet abonnement voor EUR 50 per maand.
Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
FRIACO SUPPORT
Ook 1 van de gelukigen
Whatever.
Verwijderd
Je hebt gelijk maar niet helemaal.Natuurlijk is meestal een koop of huurhuis duurder in een stad maar andere zaken kunnen veel voordeliger zijn.Op woensdag 26 juni 2002 22:44 schreef maartena het volgende:
Accepteer nou maar gewoon dat flatfee nog steeds niet mogelijk is in Nederland....
Wat julie doen is te vergelijken met een sprinkhanen plaag.
Eerst werd het veld Superweb kaal gevroten, vervolgens was Wisk click&dial aan de beurt.... daarna verhuisde de plaag via Wanadoo Hometime naar Friaco...
Intussen is het veld van Superweb al weer een klein beetje begroeid.
Als een sprinkhanenplaag vreten de tweakers en freakers die zonodig 24/7 online moeten zijn de velden kaal voor degenen die gewoon een beetje goedkoper willen internetten en een uurtje of 3 per dag online zitten.
De waarheid is hard, maar ook de volgende flatfee provider gaat eraan als we met z'n allen weer 24/7 proberen te halen.
Als je 24/7 wil in een gebied zonder ADSL of Kabel, dan moet de portemonee gewoon verder open. Flatfee ISDN dus.
Je kunt natuurlijk ook verhuizen, maar over het algemeen is de huur duurder in een grotere stad (of de hypotheek), betaal je meer gemeentelijke belastingen, moet je een parkeervergunning kopen, of betalen voor parkeren iedere keer als je boodschappen gaat doen, en als je pech hebt is de water en elektriciteit ook nog duurder. En dat kost bij elkaar ook wel EUR 200 per maand, dus dat kun je dan net zo goed uitgeven voor Internet. En dan heb ik het nog niet eens over de EUR 50 die je zou uitgeven voor ADSL of Kabel.
Verwijderd
Precies... 100 uur per maand is ong. 3 uur per dag! Als je elke dag zo lang achter de comp zit (na je werk, school en huiswerk) heb je gewoon geen tijd meer voor vrienden.....Op donderdag 27 juni 2002 16:00 schreef the_undertaker het volgende:
snap echt niet waar iedereen zich druk om maakt, heb nu 100 uur onetel, bevalt perfect. En waarom zou je meer willen? Je hebt toch ook nog een leven of niet dan ?!?
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Mensen die thuis werken ipv op kantoor, daarvan wil de baas die dan kosten voor kantoorruimte bespaard.Op donderdag 27 juni 2002 21:28 schreef blaat_aap het volgende:
sommige mensen willen thuis werken i.p.v. op kantoor
dan moet dat wel kunnen natuurlijk
Verwijderd
Mensen die voor de baas thuis werken kunnen dit op de baas verhalen. Hij bespaard de kosten van een werkplek op de zaak, en die zijn per maand veelal duurder dan wattie jou wettelijk kan vergoeden. En EUR 200 is helemaal geen onredelijk bedrag als je veel thuis werkt... en laat dat nou net een 24/7 ISDN verbinding zijn.Op donderdag 27 juni 2002 21:28 schreef blaat_aap het volgende:
sommige mensen willen thuis werken i.p.v. op kantoor
dan moet dat wel kunnen natuurlijk
Proud to be an American.
Hier woon ik
Hoezo hebben ze een nieuw inbel nr???Op woensdag 26 juni 2002 18:58 schreef Geurt-kun het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Vae Victis!
Ik heb ook een telefoontje gekregen.
Mijnabo
gaat
door, 50,00 EURO
en een nieuw inbelnummer.
Verwijderd
Verwijderd
nee hoor, want dit zijn tegenhangers van het 'zakennet' abonnement. En daardoor kunnen ze zelf voor een vast bedrag een 24/7 lijn huren, en deze doorverhuren met een flinke winstmarge....Op zondag 30 juni 2002 15:33 schreef x-boxer het volgende:
gefeleciteerd degene die een thuisnet abbo hebben, het blijft toch niet lang bestaan omdat jullie gewoon weer 4 a 5 uur per dag online blijven, het is een maand uitstel van executie dan worden jullie ook gekicked.
Ik zou je verbinding om 24u zelf maar stopzetten als ik jou was, doe ik wel tenminste... Je weet maar nooit wat voor geëikel ze nog in petto voor je hebbenOp zondag 30 juni 2002 23:35 schreef Digital-DNA het volgende:
Het laatste half uurtje voor m'n friaco gaat nu in, m'n abonnement komt volgende maand te vervallen (dus over een half uur)....
Ik blijf ingebeld, zou dan om middernacht de verbinding worden verbroken, of kan ik leuk doorgaan maar kan ik niet meer opnieuw inbellen als ik dat zou proberen?
Het aftellen is begonnen...
hmmz
XXXVI
Wacht maar tot je de rekening krijgt.Op maandag 01 juli 2002 00:03 schreef bommetje het volgende:
En ik zit nog met 128k te internetten. Had ik veel eerder moeten doen trouwens
Verwijderd
Verwijderd
terecht, gewoon storneren als ze afschrijvenOp maandag 01 juli 2002 00:03 schreef bommetje het volgende:
En ik zit nog met 128k te internetten. Had ik veel eerder moeten doen trouwens
Verwijderd
Whatever.
Een klikje...online.Op maandag 01 juli 2002 09:26 schreef A1 het volgende:
Ik kreeg de laatste 2 weken al amper verbinding meer...
jep me toOp maandag 01 juli 2002 19:33 schreef Geurt-kun het volgende:
[..]
Een klikje...online.
Verwijderd
Ik was net te laat met het aanmelden. Oftewel een dag te laat, zoals ik later hoorde. Het was na een uur al volOp dinsdag 02 juli 2002 20:49 schreef certefied het volgende:
[..]
jep me to
is weer als vanouds bij friaco
Friaco gaat ook niet faliet.Op dinsdag 02 juli 2002 20:50 schreef SySasZ het volgende:
[..]
Ik was net te laat met het aanmelden. Oftewel een dag te laat, zoals ik later hoorde. Het was na een uur al vol. Maarja nu dan maar Onetel, dat is nog niet failliet
.
Verwijderd
YoMarK out...
*proest* aardig stukkie huisvlijt. Het is anders voor jou te hopen dat Fiasco hier niet achter komt anders kun je alsnog met 17% verhoogde tikken gaan dokken (naja het starttarief that is...)Op woensdag 03 juli 2002 15:23 schreef YoMarK het volgende:
Ik ben ook een van de mensen die nog steeds van Friaco gebruik kunnen maken.
Heb een paar uur nadat het ThuisNet abbonement "vol" was, het aanvraag formulier gekopieerd, gehacked(dwz formuliervelden bijgemaakt, zodat keurig de aanvraag varibele ThuisNet werd doorgezonden) en enkele paden naar bestanden(Java validator enz) op internet aangepast(eigenlijk gewoon http://www.friaco.nl/ voorgezet).
Kreeg ik me een paar dagen later toch de mail dat het geaccepteerd was. Geen slechte actie van mezelf vond ik
"Better ask questions before you shoot"