[KDE3/SuSE8] Probleem: spaties tussen alle letters

Pagina: 1
Acties:

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:07

JointFillah

Techno Addict

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem:
In sommige KDE-progs staan er tussen alle letters spaties (of tenminste lege ruimtes)....dit is wat ik bedoel zoals bijv. gebeurd bij Kmess:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bvzanten/maarten/font_prob.jpg

Dit gebeurd dus regelmatig/altijd bij Kmess en soms ook bij Konqueror (websites zien er dan dus helemaal fokked op uit)...

Ik heb wat rondgezocht hier op GoT en natuurlijk geGoogled, maar ik kom niets vergelijkbaars tegen....

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn of heeft iemand dit ook al eens gehad?

Ik weet niet zeker sinds wanneer dit probleem er is....maar ik denk dat het probleem zich pas sinds ik het proggie FetchMSttffonts heb gedraaid.......al die TTF fonts doen het overigens goed in Mozilla enzo...

Mijn specs: SuSE 8.0 Pro, XFree86 4.2, KDE 3.0.1

~* Peace, Love & XTC *~

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
ikd enk dat je evenw at Fonts bij moet installeren/configureren ofzo, install eens wat Xfonts en dergelijke misschien dat dat helpt.

Verwijderd

probeer eens andere fonts te selecteren in je control center (en dus a n d e r e :P fonts te gebruiken voor heel kde) - gebeurt het dan ook?

Verwijderd

Weet iemand toevallig voor mij de link om suse8 te downloaden?

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 17:37 schreef xingman het volgende:
Weet iemand toevallig voor mij de link om suse8 te downloaden?
ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/8.0/ (geen iso's!!)

Verwijderd

That's right, je kan enkel een netinstall uitvoeren. En hoe je dat moet doen, nou, dat staat in geuren en kleuren beschreven in de review van SuSE7.3 op GoT, en die lees je hier na.

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:07

JointFillah

Techno Addict

Topicstarter
Om maar weer ff ontopic te gaan:

Ik heb ff alle fonts geinstalled (nahja op Turks en Grieks na dan :D) die op de SuSE-Cd's stonden en toen ff gekloot met de settings....

De problemen kwamen vooral bij de font Verdana heb ik ontdekt...Arial ook soms....

Maar dankzij dat kloten ziet Kmess er ook weer normaal uit...dus probleem min of meer opgelost :)

Oh BTW: Koop gewoon SuSE man....en dan de pro versie he....krijg je 7 cds en een DVD + nog boeken over configuratie en install enzo....is het geld echt wel waard. TIP: Als je geen boekies wil, Koop de SuSE 8.0 Pro Update....dan missen alleen de boekjes de rest is hetzelde...scheelt weer wat euros ;)

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

Je hebt dit probleem alleen bij bepaalde KDE-applicaties?
Dit probleem lijkt namelijk op een bekend probleem dat je vroeger met KDE had als je de instellingen van lettertype en widgetkleuren van KDE oplegde aan non kde-applicaties. Bijv. xterm kwam dan met een ongelooflijk wijde spatiering.

Mogelijk heb je nu een vergelijkbaar probleem, maar dan met kde2-applicaties die je via de compatlib draait onder kde3.
Ga even in het configuratiecentrum van kde kijken bij "uiterlijk&gedrag->kleuren" en vink de optie "kleuren gebruiken bij niet kde-applicaties" uit. Kijk ook even of er een vinkje bestaat voor het gebruik van lettertypen in niet kde-applicaties. Deze zat er vroeger (kde2) wel in, maar in het configuratiecentrum van kde3 kan ik hem niet meer vinden.

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 02:47 schreef Rinse het volgende:
Deze zat er vroeger (kde2) wel in, maar in het configuratiecentrum van kde3 kan ik hem niet meer vinden.
deze optie is weggehaald in kde3 ('apply all settings to non-kde applications' heette het geloof ik), juist om dit soort problemen te voorkomen...

Verwijderd

Hoe kan ik KMess krijgen naar zoiets ben ik al een tijdje opzoek voor mijn MSN contacten.

Edit

Is dit programma alleen vooor Suse?

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 12:56 schreef Sensation16 het volgende:
Hoe kan ik KMess krijgen naar zoiets ben ik al een tijdje opzoek voor mijn MSN contacten.
Ehm zoeken ?
http://kmess.sourceforge.net/

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 13:00 schreef janjanjansen het volgende:

[..]

Ehm zoeken ?
http://kmess.sourceforge.net/
Is dit alleen voor Suse of ook voor Red Hat de files die er staan zijn een rpm voor suse en een source :(

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:29
Op zondag 23 juni 2002 13:04 schreef Sensation16 het volgende:

[..]

Is dit alleen voor Suse of ook voor Red Hat de files die er staan zijn een rpm voor suse en een source :(
Misschien een idee om dan versie 0.95 te nemen?
Of gewoon zelf te compilen? (is niet zo moeilijk als het lijkt)

Verwijderd

Ik heb een alternatief gevonden waar ik erg tevreden over ben Gaim is echt naar mijn mening erg goed.
Pagina: 1