werkt voodoo 5 mac op pc? UITSLAG

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen..

ben ik weer en nee... werkt dus niet.... er zit wel ook een stroom kabeltje bij de voodoo 5 net als bij de pc. Hij is fysiek helemaal hetzelfde. Windows XP en 98 zien een stabdaard grafische adapter. in windows XP pakt hij de voodoo 5 drivers wel. maar loopt alles niet goed... en dan heb ik het over windows... zodra je een setting wil veranderen voor die kaart loopt alles heel lang/.... het duurt tien minuten om van resolutie te veranderen. Deze voodoo5 heeft trouwens dual head een D-sub en een DVI. Zat dat ook op de normale voodoo 5? Toen ik de kaart uitpakte en bekeen zag ik trouwens al op de kaart een stickertje met mac bios zitten. Toen kreeg ik het dus al benauwd. ow en een monitor op de kaart aansluiten heeft ok geen zin bij het booten of iets.

groet en dank voor jullie adviezen Robert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de PC bios Flashen, dan doet ie 't prima. Ik heb zelf een PC versie naar de veel duurdere MAC versie geflashed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:23

Chop2000

Vroem

nou flash de bios zou ik zeggen >:)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op zaterdag 22 juni 2002 13:18 schreef Robszombie het volgende:
hoi mensen..

ben ik weer en nee... werkt dus niet.... er zit wel ook een stroom kabeltje bij de voodoo 5 net als bij de pc. Hij is fysiek helemaal hetzelfde. Windows XP en 98 zien een stabdaard grafische adapter. in windows XP pakt hij de voodoo 5 drivers wel. maar loopt alles niet goed... en dan heb ik het over windows... zodra je een setting wil veranderen voor die kaart loopt alles heel lang/.... het duurt tien minuten om van resolutie te veranderen. Deze voodoo5 heeft trouwens dual head een D-sub en een DVI. Zat dat ook op de normale voodoo 5? Toen ik de kaart uitpakte en bekeen zag ik trouwens al op de kaart een stickertje met mac bios zitten. Toen kreeg ik het dus al benauwd. ow en een monitor op de kaart aansluiten heeft ok geen zin bij het booten of iets.

verdraaid! hij heeft er een met dual head en DVI!!!
pics! die wil ik zien, nooit gezien eigenlijk maar ik wist wel dat ze er waren >:)

en ja, een bios flash kan je doen. check hier onderop de site en neem bijv. de agp 1.18:
http://www.3dfxspirit.com/3dfx/drivers/

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet je een foto neerzetten? Ik heb er al een fotoos voor je gemaakt. Ik heb die voodoo 5 gisteren trouwens gekocht... voor 90 Euro en het was niet de laatste. Maar ik hoor het wel van je als je em ook wil hebben. En cool van die bios flashes dat ga ik meteen proberen... maar ehm... kun je eerst zeggen hoe je je videokaart bios moet flashen? en weet ik zeker dat hij niet mun agp kaart gaat flashen? moet ik trouwens geen pci bios hebben? tis een pci kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

upload foto ergens op een webspace en zet hier de foto neer:
code:
1
[img]http://www.uploadserver.com/voorbeeld/plaatje.jpg[/img]

staat ook in de FAQ

[edit 2x]
ahum, natuurlijk de PCI bios nemen, dat kan je zelf ook wel bedenken vast en zeker :Y)

oja, neem een win98 bootflop start in simpel dos op, dus geen andere bende laden. GEEN DOS VENSTER IN WINDOWS!!!
dan het flash programmatje draaien. alles wordt wel aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
GVD!!!! ik wil ook een V5 met DUALHEAD!!!!!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat weerhoud je? ik heb em bij gekke Hans gekocht in Rotterdam. 90 euro en ze hebben er nog 2 hoor.. zij raken die dingen maar niet kwijt... ze hebben ook nog voodoo 3's en voodoo2's zelfs ook voodoo 4 ook in pci vorm... ook heb ik daar voodoo tv zien liggen... en de foto komt er aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
even offtopic maar voor de foto.. wat is een makkelijke site om de foto naar te uploaden? eerst gebruikte ik endoria maar die is down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoals beloofd.. hier zijn de fotoos.

Afbeeldingslocatie: http://bombiedezombie.50megs.com/voodoo%205%20pics/voodoo%205%20from%20above.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bombiedezombie.50megs.com/voodoo%205%20pics/voodoo%205%20front.jpg

Dit is trouwens waarom ik die voodoo 5 echt verdien...
ik ben een echte voodoo man :)

Afbeeldingslocatie: http://bombiedezombie.50megs.com/voodoo%205%20pics/bombie%20met%20voodoo%205.jpg

Welke van de 2 "voodoo's" vinden jullie mooier :)
sorry was even een geintje tussendoor.

Maar ik ga de kaart weer even inbouwen en proberen te flashen en zal het resultaat hier wel neerzetten... tot later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:35
Ik denk dat je je DVI niet kan gebruiken onder Windows aangezien de pc-firmware van de v5 5500 dit niet zal ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeej het flashen is gelukt.

windows heeft em als een voodoo 5 herkent vanzelf... :)

nu nog even in dos modus proberen of hij hem ziet.

robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JUUUIST

Hij werkt helemaal... ik heb em uitgeprobeert... windsows herkent em... en hij doert het nu goed... :) ook in dos dus gewoon beeld enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
dus ook met 2 schermen :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mun AGP kaart als secundaire adapter gebruik en daar een monitor op zet wel ja.

Maar je zal wel willen weten of dualhead werkt? :)

wil ik ook wel weten... maar heb geen flatpanel... 2e monitor koop ik binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

nouja hardstikke mooi man!! topper ;)

en nu maar wachten of die dualhead werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667
  • Laatst online: 10-09 19:37

Eleison667

from other space

waar heppie die gekocht, crazy hans toevallig, heb ik hem ook vandaan

edit: heppie pci of agp kaart, en welk bios heppie gebruikt

hmmm, toch beter plaatjes kijken PCI op de doos

am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je de hele topic had gelezen, had je gelezen dat ik hem bij gekke hans vandaan had gehaald ja. en ik heb de pci vorm. Die kan ik er gewoon altijd in laten zitten en ondertussen wel snellere grafische kaarten kopen. de AGP versie hadden we ook nog wel bij Dunnet. Daar hebben we er nu nog steeds 2 staan.

en duurt nog wel even voor ik een 2e monitor aan kan schaffen hoor.. en dan moet ik ook nog ergens een DVI naar D-sub converter zien te vinden... en ik heb gewoon de bios flah gebruikt met het hoogste versie getal zegh maar :)

eerste keer flashen mislukte.. maar 2e keer werkte. ik kreeg gewoon beeld via mun kyro2 (AGP) dus maakte niet zoveel uit dat hij het even niet heeft gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

nu moet je wel _eigenlijk_ die voodoo5 ook in je sig zetten hé :D

voor het mooie dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667

Eleison667

from other space

ik bedoelde eigenlijk of je gewoon met een bios voor een v 5 agp had geflashed

en waar heb je het bios + flashutil gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de flash voor een pci kart gedownload. Ik wass bang dat hij anders me AGP kaart zou flashen en dat is een kyro 2. Domme gedachte misschien maar ik weet niet zo goed over of je videokaarten kunt kapot flashen en tja tis een pci kaart... dus waarom dan een AGP flash nemen. en ik heb het gedownload van www.3dfxliveson.com . die 3dfx spirit werkte het downloaden niet. Het is verder alleen lastig om goede drivers voor 98 te vinden. Ze schijnen allemaal een file te missen ofzo? en jullie hebben helemaal niks over die mooe fotoos gezegd :(

maar ik ga... lekker naar een goth feest in Den Haag. En mensen deze kaarten zijn dus nog te kreijgen bij crazy hans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF is Crazy hans ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667

Eleison667

from other space

ooooooooooh

wat zijn die fotos mooi *D

nu tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667

Eleison667

from other space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hoeveel kost ie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel kost ie bij Crazy Hans ?
Want die website is echt niet aan uit te geraken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

offtopic:
Toch wel komisch: op de doos staat aan de zijkant "10 jaar garantie". Zou je die nu gewoon kunnen claimen bij nvidia of heb je nu pech als dat ding kaduuk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667

Eleison667

from other space

bij mij kost ie 110 euro

>:)

maar 3dfx blijft garantie bieden hoor dacht ik,
weet alleen niet via welke site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raichu en die andere Chappie!!!!

lees de berichten dan eens

90 euro kost hij bij Crazy hans... en ze hadden er vrijdag nog 2.

ik kan aanraden om bij het flashen eerst de monitor aan te sturen met een AGP kaart... stuk makkelijker.. en wel pci bios gebruiken.

Verder heb ik problemen met de voodoo 5 en me geluidskaart game theater XP van hercje. bij dvd's kraakt het gluid erg. als ik de film laat aansturen door een AGP kaart dus niet./.. het is dus alleen bij grafische dingen? wat zijn ik heb nu de laatste voodoo files voodoo 5 drivers gebruikt en kennelijk zijn die niet top voor XP heeft iemand goede drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GVD Ik word deze voodoo helemaal zat!!! het enige wat hij doet is goed beeld geven!!! onder XP dan.... voor 98 kan ik geen GOEDE drivers vinden. als hij een beetje moet renderen voor een DVD film ofzo... dan gaat mun geluidskaart kraken!!! ik word er helemaal ziek van.... Iemand die hem wil kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 07:15 schreef Robszombie het volgende:
GVD Ik word deze voodoo helemaal zat!!! het enige wat hij doet is goed beeld geven!!! onder XP dan.... voor 98 kan ik geen GOEDE drivers vinden. als hij een beetje moet renderen voor een DVD film ofzo... dan gaat mun geluidskaart kraken!!! ik word er helemaal ziek van.... Iemand die hem wil kopen?
bied €10,-
stuur maar op :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry... leuk geprobeerd maar net niet genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 07:49 schreef Robszombie het volgende:
Sorry... leuk geprobeerd maar net niet genoeg :)
waarom doe je niet gewoon alles onder windows xp dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat om een of andere reden die ^&*&$%^windows xp altijd naar 60 hz terug schakelt als ik een spel of powerdvd opstart. omdat hij dan automatisch naar een andere resolutie moet schakelen en mun monitor dan zelf weer naar 60 hz zet. bij powerDVD is dat niet zo erg omdat ik em dan in een window draai en dan de herz weer naar 85 gooi maar bij een spel gaat dat niet. meeste spellen niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Op maandag 24 juni 2002 07:15 schreef Robszombie het volgende:
kan je niet gewoon de officiele drivers gebruiken? welke gebruike je nu? Voor drivers: www.x3dfx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lukte me heel vaak niet om die drivers te downloaden nu is dat gelukt.... ik ga ze eens uitproberen. Laat zo wel weten hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet het niet meer hoor.. gebruik nu andere voodoo drivers.. heb me voodoo 5 in een ander pci slot gedaan... maar hij blijft me geluidskaart storen... tis ook zo stom dat als ik een actieve window open en er van alles in gebeurt me geluidskaart stoort... maar als ik dan die window in me andere monitor zet die wordt aangestuurd door me AGP kaart dan stoort hij niet :(

komt dus toch door voodoo 5 of de geluidskaart die ego is en niet met andere pci video kaarten kan opschieten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

90€ ???
Das wat veel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Op dinsdag 25 juni 2002 00:08 schreef real_raichu70 het volgende:
90€ ???
Das wat veel ..
voor een voodoo5???? das een koopje man! 8-)

zieke site btw.... hij verkoopt ook een waterkoker :?

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, volgens mij lukt dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667

Eleison667

from other space

ik bied 75 euro he he he,

heb je dan gevraagd hoeveel ze er nog hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik gevraagd en zag er ook nog maar 3 in de vitrine staan. Verder zijn ze heel erg geneigd om hun hele voorraad in de vitrine te zetten. Er staan ook 30 voodoo tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 10:02 schreef Robszombie het volgende:
Ja dat had ik gevraagd en zag er ook nog maar 3 in de vitrine staan. Verder zijn ze heel erg geneigd om hun hele voorraad in de vitrine te zetten. Er staan ook 30 voodoo tv's
wat zijn voodoo tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tv kaarten van voodoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das een koopje voor een Voodoo , maar WTF moet ik er eigenlijk mee realiseer ik me . Mijn kaart heeft al Twinview :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor tomb Raider 1 :)

of voor N64 spelllen. of unreal :)
redenen genoeg om er 300 euro voor aan mij te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weety het niet meer hoor. Mun voodoo 5 pci stoort nog steeds mun geluidskaart. Ook onder windows 98 doet hij dat. Dus tis geen driver probleem. Ik heb em al in een pci slot hoger gehangen dus een IQ probleeem is het ook niet. Hij deelt ook geen irq met een ander component in mun systeem. Als ik schermen in mun andere monitor zet omdat die worden aangestuurd door me AGP kaart dan loopt de muziek wel normaal en andere geluiden ook. Heeft er iemand een idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667

Eleison667

from other space

en, doet ie het al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 07:18 schreef Robszombie het volgende:
Ik weety het niet meer hoor. Mun voodoo 5 pci stoort nog steeds mun geluidskaart. Ook onder windows 98 doet hij dat. Dus tis geen driver probleem. Ik heb em al in een pci slot hoger gehangen dus een IQ probleeem is het ook niet. Hij deelt ook geen irq met een ander component in mun systeem. Als ik schermen in mun andere monitor zet omdat die worden aangestuurd door me AGP kaart dan loopt de muziek wel normaal en andere geluiden ook. Heeft er iemand een idee hoe dat komt?
Je hebt win98. Ik heb gehoord dat windows bij meer dan 384 geheugen moeilijk gaat doen als je 98 hebt. Haal er eens wat mem uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerder op dit forum zei ik al dat ik windows XP en windows 98 gebruikte... dual boot dus. en je bent niet erg technisch als je mij wil gaan vertellen dat me pci videokaart me geluidskaart stoort als die videokaart moet gaan renderen omdat ik meer dan 384 mb geheugen er in heb zitten. LEuke poging maar het slaat werkelijk nergens op.

Ik ben nog even bij crazy hans geweest en zij zeggen dat het kan komen omdat ik maar 230 watt voeding heb. Dat zou best weleens kunnen aangezien die voodoo kaart veel stroom wil. Hij heeft niet voor niks nog een stroom connector toch? Niet te geloven. Ik ben al bij zoveel mensen geweest voor advies en de meest zinnige mogelijke oplossing krijg ik bij hun. Echter heb ik mun cd-rom en brander losgekoppeld en verwachtte dat ik zo genoeg stroom zoui moeten hebben. Maar hij stoort nog steeds. Ik probeer het zondag na parkpop misschien nog wel verder ofzo. Keep on coming with the ideas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:05
En mocht het allemaal niet lukken...

Ik geef je € 100,- voor de PCI Voodoo5 5500 (maar wel weer met Mac rom)...

Chop: Ja ik zou wel langs willen gaan, maar woon niet in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:23

Chop2000

Vroem

haal er dan 1 bij crazy hans, kosten 90 euro met mac rom.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
Op zaterdag 22 juni 2002 13:18 schreef Robszombie het volgende:
hoi mensen..

Jah duh !!! :P
Probeer het eens met WIN98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GVD!!!

Ik word helemaal ziek van die mensen met hun adviezen die niet eerst het forum goed lezen... hoor dit dan... probeer eens onder win98 zegt hij dan!! paar posts terug zegt nog iemand ja je draait win98 probeer XP eens.

MENSEN IK HEB DUAL BOOT!!! ik heb winxp en 98.. en dat probleem waar jij op terugkwam is al opgelost.

Voor die jongen die voodoo 5 wel wil overkopen. Ja is goed. Maar waar woon je? en ik ga het nog even proberen hoor. Maar die mac rom heb ik er nog op staan. op me floppy dan.

contact me via ICQ of msn
msn: bombiedezombie@msn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:05
Oh ja,

even voor de mensen die denken dat de DVI en sub-d connector die op deze kaart zitten twee monitoren kunnen aansturen: je ze niet tegelijk gebruiken, hij is dus niet 'Dual-head' of 'TwinView', de 2 GPUs (uche) werken alleen in SLI mode (de ene tekent de oneven beeldlijnen, de andere de even beeldlijnen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej daar zou je best weleens gelijk in kunnen hebben. Toen ik het las keek ik het meteen na op de doos omdat ik dacht dual head te hebben zien staan. maar er stond indeed dual chip. dus nee indeed geen dual head waarschijnlijk. maar misschien wel dat je gekopieerd beeld krijgt op 2 monitoren.
Net als met de tv-outop me kyro. krijg ik op allebei de monitoren hetzelfde beeld. kan wel handig zijn als je DVD van je computer in een ander deel vaan je kanmer wil kijken toch? voor mij oa. Achter me bureau staat namelijk mun bed met aan het voeteneind een tv. maar goed. dan heb ik alleen beeld en geen geluid... :) maaar het gaat om het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleison667

Eleison667

from other space

hoeveel stroom verbruikt die v 5 5500 dan, en watvoor extra powerconnector zit de op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je krijgt er een verloopje bij. Zo'n verloopje die je tussen je voeding en je HD of cd-rom hangt ofzo. tis dus niet zoals bij voodoo 5 6000 zo dat je echt een adapter erbij krijgt. gelukkig maar. maar ik heb het voor nu maar even opgegeven. druk druk druk met andere dingen
Pagina: 1