Toon posts:

[W2k] prioriteiten toekennen

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
vraagje,

weet iemand hoe je prioriteiten in taskmanager blijvend kunt veranderen?
dus: in taskmanager kan ieder draaiend proces een prioriteit toegekend krijgen, van hoog tot laag.

Nu wil ik een proces een lage prioriteit toekennen, dit lukt,maar....start ik opnieuw op dan staan hij weer op normaal, Hoe kan ik dit zo instellen dat dit standaard laag blijft, ook als ik opnieuw opstart?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Vraagje: Welk OS? Lees het WOS drie stappen plan even door ajb - je was je OS vergeten :)

Verder staan in de search wat tips; bijvoorbeeld kan je start gebruiken om in een lagere prioriteit te starten.
Dus: start /low bla.exe

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
windows 2000 pro

dat low ken ik ja maar het werkt niet.
ik heb het volgende scenario:

via geplande taken start ik een media-encodersessie op:
nl:
"C:\Program Files\Windows Media Components\Encoder\WMEnc.exe" huppeldepup.wme /start
omdat het cpu vreet wil ik dit proces laag hebben.
Nu denk je: plaats /low achter start maar dit werkt dus niet

hoe wel?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 06:50
low wil zeggen dat andere dingen voor gaan, niet dat ie minder power gebruikt

TheS4ndm4n#1919

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op vrijdag 21 juni 2002 19:09 schreef zonnebloem het volgende:
hoe wel?
start /low "C:\Program Files\Windows Media Components\Encoder\WMEnc.exe" huppeldepup.wme
:)

Edit:
Op vrijdag 21 juni 2002 19:11 schreef RocketKoen het volgende:
low wil zeggen dat andere dingen voor gaan, niet dat ie minder power gebruikt
Precies, dat wil ze ook - zo blijft er wat over voor andere dingen. Tenminste, ik neem aan dat zonnebloem dat bedoelt
Edit2: Zie je wel :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat snap ik rocketkoen....

Verwijderd

Topicstarter
thanks JFK, maar het werkt niet met start ERVOOR, het moet ERNA dan werkt het wel alleen NIET met low daar weer achter.

Kan ik dat het programma zelf niet ergens een lage prio geven?
ik las zoiets over ms-dos progjes en pif-files.
Het moet toch te doen zijn zonder dat ik nadat de comp is opgestart die prio steeds handmatig moet bijstellen?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op vrijdag 21 juni 2002 19:30 schreef zonnebloem het volgende:
.
:? Foutje? Of een hele snelle schop >:)
Wat niet echt netjes zou zijn
thanks JFK
Grrr, zie m'n ondertitel. Maar toch graag gedaan hoor (of was het sarcastisch bedoeld?) ;)

Maar het is toch echt start /low blabla.exe. Als de encoder ook de optie start nodig heeft wordt het dus
start /low "C:\Program Files\Windows Media Components\Encoder\WMEnc.exe" huppeldepup.wme /start

Start /low aanroepen vanaf start-uitvoeren of de task scheduler gaat trouwens niet zomaar, probeer het eens vanaf de commandoprompt of door een bat bestandje te maken.

Verwijderd

Topicstarter
FJK, zon batch-filetje..hoe maak je die en hoe zorg je dat windows hem meeneemt met opstarten.
Wat zet je er precies in? Is het iets met het commando AT??

Verwijderd

Taskmanager --> tabblad processes --> rechts klikken op process --> set priority

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 18:32 schreef F_J_K het volgende:
Vraagje: Welk OS? Lees het WOS drie stappen plan even door ajb - je was je OS vergeten :)

Verder staan in de search wat tips; bijvoorbeeld kan je start gebruiken om in een lagere prioriteit te starten.
Dus: start /low bla.exe
voor zo'n oplettend persoon had je toch wel even naar de topic-titel kunnen kijken ;)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op zaterdag 22 juni 2002 12:41 schreef zonnebloem het volgende:
FJK, zon batch-filetje..hoe maak je die en hoe zorg je dat windows hem meeneemt met opstarten.
Wat zet je er precies in? Is het iets met het commando AT??
Maak een tekstbestandje die alleen
start /low "C:\Program Files\Windows Media Components\Encoder\WMEnc.exe" huppeldepup.wme /start
bevat. Hernoem het tot bla.bat. Deze bla.bat kan je dan schedulen alsof het een .exe is via Scheduled Tasks (in bureau-acessoires(sp?)-systeemtools. Als het meteen bij opstarten moet kan je ook natuurlijk simpelweg een snelkoppeling in startup zetten in de startbalk. Maar eerst dubbelklikken om te testen natuurlijk.
Op zaterdag 22 juni 2002 12:51 schreef Tw^st3D het volgende:
voor zo'n oplettend persoon had je toch wel even naar de topic-titel kunnen kijken ;)
Jaaaa, die is er bijgezet zonder dat het is gemeld. Echt waar. Of ik wordt blind natuurlijk ;)

Edit:
Op zaterdag 22 juni 2002 12:55 schreef PipoDeClown het volgende:
www.prcview.com
Kan je daar ook prioriteiten mee wijzigen / instelllen bij startup? Ik dacht alleen processen bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hee, megatof..bedankt voor de uitleg
Ik ga ermee aan de slag..

Verwijderd

Topicstarter
nee.........lukt niet
alles lukt bijv. het minimaliseren d.m.v. /min
alleen die prios (/low) niet, sheit!

Kan ik niet iets in de registry veranderen?

Verwijderd

Test eens met:

start /low notepad.exe

Verwijderd

Topicstarter
verdraaid!!
Dat lukt wel!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Punt is waarschijnlijk dat de app zich hier ook wat van moet aantrekken, ik kan me zo voorstellen dat WME hier geen boodschap aan heeft..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is het probleem waarschijnlijk..
dat die wmenc.exe en huppeldepup.wme gecombineerd worden.

maar ook als ik alleen start /low wmenc.exe in een batch-file gooi, staat ie net zo leuk weer op normal...

jongens wat vreet dit een tijd..

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

het programma zal zichzelf wel een hogere prioriteit geven, kun je niets tegen beginnen (met windows zover ik weet).

en als het programma al tijd vreet zoals jij zegt zal het echt niet beter werken als je het een low prio geeft.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 12:47

GreeTz

took the red pill

[schop...]
Iemand die weet hoe je een process permanent een hogere prio toe kan kennen, iedere keer als de app gestart word ?
ik heb al geprobeerd om dit met een batchbestand te doen, alleen werkt dit niet naar behoren...

Alleen:           DE GROETJES

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Kvrees dat het niet anders kan dan via "start /high" ofzo.
Je programma zal zelf runtime de prioriteit moeten instellen.

Pagina: 1