Toon posts:

Intieme Hardeschijven gevaarlijk ? :9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 grote hardeschijfen vlak boven elkaar geplaatst met een tussen ruimte van 2 a 3 mm. beide schijven draaien op 7200rpm.

beide schijven worden heel warm, zijn er mensen die hier problemen mee hebben gehad? :?

Verwijderd

Het is algemeen bekend dat harde schijven minder lang meegaan als ze erg warm worden, niet doen dus.

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Het is idd beter als je ze niet te dicht bij elkaar zet!

http://www.uitdehoogte.nl/bert

Verwijderd

Dat zou ik niet doen, misschien als je er een fannetje naast hangt dat het wel goed gaat, maar ut zou toch zonde zijn als ze kapot gaan

Verwijderd

Ik heb er ook een 2-3mm tussen zitten, maar er hangen wel 2 80MM fans naar buiten toie achter. 4 stuks boven elkaar worden nooit warmer als 29C. Zijn ook 3 7200rpm schijfies btw.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 14:20
Ik heb 3 hdisken boven elkaar, alledrie 7200 rpm Maxtor, en die worden wel behoorlijk heet, maar nu heb ik d'r een 80 mm coolermaster fan voor zitten, die naar buiten blaast, dus niet tegen de hdisken aan, en dat werkt prima, nu worden ze iig niet zo heet. :)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 12:57
ik heb er hier maar een en die wordt niet eens warm

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43
Ik heb hier ook 2 HDD's (1x5400 & 1x7200 RPM) boven elkaar zitten met 2/3mm ruimte er tussen. Het wordt hardstikke warm, ik moet de kast open laten staan anders stikt het. Ik ga binnekort een andere kast halen, want in deze kunnen geen fan's :(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
niet oke.
laatst nog een maxtor 7200 rpm overleden op die manier, terwijl er normaal bijna nooit maxtos overlijden.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hitte doet metaal uitzetten. Nu van 60°C is dit maar heel weinig, maar als je weet hoe dicht de lees/schrijf kop bij de disk hangt ....

Ik heb iig 1 80mm per 2 schijven (4 disken, elke keer plaats tussen). Dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
DISK]
LEEG|<<<FAN
DISK]

DISK]
LEEG|<<<FAN
DISK]

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Het scheelt al een heel end als je ze na een minuut of wat inactief in standby laat staan, maar een fannetje ergens in de buurt proppen blijft absoluut de beste oplossing.... kijk eens of je ergens mogelijkheid hebt om er een tussen te proppen, gaan ze waarschijlijk langer van mee

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

kort vraagje dan hé...

moet je zo'n fan tussen 2 hd's nou verticaal ervoor plaatsen zodat hij er lucht tussenuit blaast rechtstreeks de kast in, of gewoon horizontaal ertussen dat hij de lucht van de ene hd rechtstreeks tegen de andere aan blaast? }:O

Hoi

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb laatst een nieuwe pc voor een collega gebouwd met 2x 40 gb maxtors. Hij vond dat deze tevel kabaal maakten en die heb ik dus vervangen door liquid bearing maxtors. De schijven zitten ook vast op elkaar. De case mocht natuurlijk weer es niks kosten :( zie ook: standaard inwin case De schijven zitten daar dus ook mooi dicht op elkaar gepakt, als ik nu "speedfan" draai (die leest de SMART uit) zie je gewoon dat de fitness binnen 2 maand 20% teruggelopen is!
Clou: koelen die hap!

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
Uit ervaring kan ik vertellen dat intieme schijven geen goed idee is. :(
Pagina: 1