[OC] Stille pc, ventilator vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn collega heeft net een nieuwe pc gekocht en heeft alles in een el cheapo in-win case zitten.;) Het uiterlijk maakt hem niet uit namelijk....
Afbeeldingslocatie: http://www.in-win.com/icon/9905/regular/s500.jpg
- Deze kast heeft een standaard voeding die nogal veel kabaal maakt. Door welke koeler zou je deze vervangen? Hij heeft zelfs al 2 hd's met ball-bearing vervangen door liquid-bearing tegen het geluid.

- Ook is er niet veel ruimte om een cpu koeler te plaatsen. Tussen mobo en voeding is nog ongeveer 5 cm. plek om er eentje te plaatsen. Er zit nu een standaard intel-koeler op maar die maakt ook nog teveel kabaal. Ik heb al liggen kijken naar een andere koeler voor hem (XP 1800+) maar die heb ik niet kunnen vinden. Jullie een idee? (neeh geen waterkoeling :P)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Morre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2025
Grotere kast kopen :+

Misschien een Zalman koeler?

www.micromotive.nl

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

voor koeler een temperatuur gevoelige misschien? dan al produceert de voeding meer warmte dan draait ie harder, okal hoor je wel dat ze soms nogal gieren, maar dan zorgen dat ie iets trager draait? dan is ie stiller wanner je comp. bijvoorbeeld standby staat.
anders een papst of wat dan ook

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

uVo494

................

Ik denk dat je een heel eind komt met de volgende onderdelen:
-Papst ventilatoren
-Zalman koelers

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Delta MP serie is ook aardig stil. Vaak zit er een 60mm koeler in de voeding die je wel kan vervangen......

een delta 60 MP kost je 15 euro.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Gewoon een paar leuke Papst fans in zijn case en een Zalman op zijn cpu. Kost wat maar dan heb je ook wat.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Als de temps met deze koelers laag is, kan je ook de huidige fans op 7 volt zetten, dat scheelt echt superveel in geluid.

FF voelen hoe warm de temp uit je voeding is en kijken of je je proc temp kan uitlezen.

Strava

• arjants
  • Niet online
De opties om de koeler van de voeding te vervangen ga ik zeker proberen, ik zoek dan alleen nog een goede koeler met een maximale hoogte van 5 cm. voor de cpu.. Heb er nog steeds geen gezien, ik zal ff kijken bij zalman, maar ben bang dat die er ook geen hebben...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

is een zalman een passieve koeling ?? kan dat veilig op een AMD 1800 ??

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
Al eens gedacht aan isolatie van de case, dat schuim is 1,5 cm dik, gaat dat passen? Van kleinere coolers heb ik geen verstand, leef hier nl. met een Silverado en heb nog nooit gezocht naar een ander :z :z :z. Ik zou denken aan een kleine heatsink i.c.m. 80x80x25 casefan op 12 of 7 Volt of roep ik nu maar wat?

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Op maandag 27 mei 2002 11:48 schreef xychix het volgende:
is een zalman een passieve koeling ?? kan dat veilig op een AMD 1800 ??
zo'n zalman is niet passief, er zit een koeler bij om erboven te hangen.
http://www.zalman.co.kr

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Hij heeft een 1800+ met een fannetje van 50mm? Jeez!! Wordt dat ding niet warm?

Als het moederbord die leuke 4 gaten ondersteund voor een grote koeler, dan is de Alpha 8045 wel wat voor je collega. Een stille papst 80mm fan erop (de NGML of dezelfde met een RPM meter).

Verder zou een andere kast wel helpen...heb zelf net voor mijn moeder een Aopen H600A gebruikt. Er zit een stille voeding in...verder standaard een stille case fan...dan nog een papst eronder...en je hebt 4 stille fans in je kast en alles is koel en fluisterstil!! Die papstfans produceren maar 19dB!!

Alles is bij www.perfectsystems.nl te krijgen...kan je ook nog de info lezen van de fans...over luchtverplaatsing en geluid.

Enjoy en succes!

reserveringshouder Tesla Model 3

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 11:09

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

er is nix mis met die kast, die heb ik ook :(
bij mij is t alleen de CPU koeling die elke keer opstijgt.

Proffesioneel Platzak

• Cheese_man
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Op maandag 27 mei 2002 13:21 schreef Mr_Gee het volgende:
er is nix mis met die kast, die heb ik ook :(
bij mij is t alleen de CPU koeling die elke keer opstijgt.
Die kast kan dan wel goed zijn, maar hij vertelde dat er weinig ruimte was voor het plaatsen van een CPUkoeler...de kast die ik aanbeveel heeft alle ruimte voor een joekel van een stille koeler...that's all...

reserveringshouder Tesla Model 3

• arjants
  • Niet online
Dus niemand weet een goeie stille koeler van max. 5cm hoog te koop? (wel voor een XP 1800+)

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 14:35
Misschien helpen deze twee links je opweg naar een goede kleine stille CPU cooler:
http://www.dansdata.com/coolercomp.htm
[topic=378757/1/25]

Life is to short too explore the whole world!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:13

Mad_Demon

de dokter

Op maandag 27 mei 2002 11:05 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Delta MP serie is ook aardig stil. Vaak zit er een 60mm koeler in de voeding die je wel kan vervangen......

een delta 60 MP kost je 15 euro.....
De Delta MP60 maakt een takkeherrie :( Het is net een straaljager, dat is ook een van de redenen dat ik op waterkoeling ben overgestapt.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:36

Epsilon

Op maandag 27 mei 2002 17:39 schreef Mad_Demon het volgende:

[..]

De Delta MP60 maakt een takkeherrie :( Het is net een straaljager, dat is ook een van de redenen dat ik op waterkoeling ben overgestapt.
whahaahahaha
grapjas!!
een MP60 maakt echt GEEN takke herrie
hij is idd niet erg stil, maar 4000rpm valt echt wel mee

tjek mijn icon (delta 60HP)

Verwijderd

dat valt dus niet mee he ? ik heb zelf ook zo'n onding gehad en heb em snel er weer uit gesmeten dat irri gefluit de hele tijd............
Pagina: 1