cdrom gemold door een beveiligde audio cd.

Pagina: 1
Acties:

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-03 13:17
ik heb net een cd gekopieerd met een key2audio beveiliging. dit heeft me wel mijn cdrom gekost :'(
ik heb een paar keer de cd in de cdrom gestopt om te kunnen kopieeren. hij deed wel een beetje gek maar ik lette er niet echt op. het wilde niet lukken dus heb ik hem in mijn brander gestopt en een image van gemaakt met clonecd.dit werkte wel en kon hem branden. maar nu werkt mijn cdrom niet meer. :(
als ik nu een cd in de cdrom stop leest hij de cd even (dit zie je aan het lampje) en dan doet hij niets meer. in windows verkenner zie je wel de cdrom, maar als je er op klikt dan zegt hij dat er niets in zit :?
ik denk dat de firmware gewist is of zo, weet iemand een site waar firmware`s van cdrom`s op staan?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-04 08:56

4POX

Everybody is wired

Als de firmware stuk is wordt die ook niet meer in het bios gepakt.

Pakt je bios nog steeds de cdrom speler en boot die ook vanauit het bios op een cd.. Anders is gewoon je windows aan stront

AKA Rinkel weblog

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 12:45
Jah het zou je firmware kunnen zijn.
Als je eens kijkt op de site van de fabrikant van je cdrom.
Misschien staat daar de firmware.

Anders zou je ook nog kunnen zoeken met google.

;)

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:35
Ik vind dat je die k** platenmaatschapijen moet aanklagen!

Laat hun het probleem maar oplossen als ze met dit soort beveiligingen komen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 19:52 schreef ReallyStupidGuy het volgende:
Ik vind dat je die k** platenmaatschapijen moet aanklagen!

Laat hun het probleem maar oplossen als ze met dit soort beveiligingen komen.
Helemaal mee eens, laat je advocaat hier eens overbuigen verder NIKS aan je cd-rom speler doen, je hebt toch nog een brander daar kan je ook cd in afspelen en ik zou gewoon een aanklacht indienen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

cdrom >> [forum=io]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 19:45 schreef klbob_ het volgende:
ik heb net een cd gekopieerd met een key2audio beveiliging. dit heeft me wel mijn cdrom gekost :'(
ik denk dat de firmware gewist is of zo, weet iemand een site waar firmware`s van cdrom`s op staan?
http://www.firmware.fr.st/

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan dit? Lijkt me geen goede zaak dat de platenmaatschapijen gaan beslissen waar we wel een backup van mogen maken ofnie..... :r

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• _JGC_
  • Laatst online: 21:09
Op vrijdag 21 juni 2002 00:41 schreef arjants het volgende:
Kan dit? Lijkt me geen goede zaak dat de platenmaatschapijen gaan beslissen waar we wel een backup van mogen maken ofnie..... :r
Dat is het probleem niet helemaal, maar wat wel een groot probleem is: ze gaan bepalen wie wel en niet een nieuwe standalone CD-speler gaat kopen. Je kunt ze nml ook niet afspelen in je CD-ROM/DVD :r

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Umm... Je firmware zal niet gewist zijn.

Zover ik weet werkt key2audio door een corrupte track op de cd te zetten. De CDROM zal deze een aantal keren proberen te lezen en het dan opgeven.

Wat logischer is dat de CDROM defect is geraakt door het continue proberen te lezen van de corrupte track en daardoor mechanisch defect is geraakt.

Dit kan best gebeuren als de CDROM al op het randje van sterven was.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:04
Wat kan zijn, is dat je cd-rom zo enorm het spoor bijster is, dat hij als het ware buiten zijn normale bereik staat en dat hij de kop niet meer terug krijgt. Misschien dat je hem ff moet openen en dan ff die kop voorzichtig heen en weer bewegen ofzow. Tenminste, als je geen garantie meer hebt of het bonnetje niet hebt.
Anders kun je ook nog proberen naar die platenzaak te gaan en een nieuwe cdromspeler te eisen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb je je PC al eens domweg uit- en weer aan gezet? Die CDROM firmwares willen nog wel eens gewoon crashen als ze gekke dingen tegen komen. Dat zou gefixt moeten zijn met een reset van het systeem, of een reboot genoeg is weet ik niet, maar even power eraf is zeker genoeg.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

en nu weer even over die cdromspeler, want daar gaat het topic (de topic) immers over. niet over waterkoeling.
Het lijkt me niet mogelijk dat de firmware volledig gewist wordt, er zal dan toch iets van een flash proggie op moeten staan.
Ik zou best eens met een 2x cdrom en zo'n cdtje willen klooien om te kijken wat er aan de hand is, en wat er verder gebeurd.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Haal hem er is helemaal uit en schroef hem zoals eerder gezegd open, en beweeg wat onderdeeltjes.
Vind t iig heel lullig mocht het door die beveiliging komen.

• klbob
ik ga vanavond ff kijken of ik de cdrom nog aan de praat kan krijgen. de cdrom is 3mnd oud dus lag niet op sterven. verder als ik er nu een cd instop zie je aan het lampje dat hij de cd aan het lezen is, maar na een sec.of 3 gaat het lampje uit (normaal blijft hij branden) en ziet windows de cdspeler wel, maar geeft niet aan dat er een cdrom in zit wat hij normaal wel doet.
ik ga vanavond ook kijken wat hij in linux doet. misschien ligt het inderdaad aan windows.
ik post wel als ik iet gevonden heb.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zo, alle offtopic-replies zijn getrashed, dus nu kan dit topic weer gewoon doorgaan.. (zonder inbreng van MartNL ;))

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 08:44 schreef klbob_ het volgende:
de cdrom is 3mnd oud dus lag niet op sterven.
Hier zou ik niet blind vanuit gaan, maar het is wel onwaarschijnlijk.

Welk merk/type CDROM is het eigenlijk?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:00
Op vrijdag 21 juni 2002 08:44 schreef klbob_ het volgende:
... de cdrom is 3mnd oud dus lag niet op sterven....
Ik zou verder niet te veel zelf gaan knuselen aan je drive.
Gewoon terug brengen voor de garantie.

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

Wat gebeurd er eigenlijk als je zo'n cd in een apparaat stopt die ook mp3 cd's (Euroline VCD, MP3, Audiospeler ofzo) enzo afspeelt?

Verwijderd

Misschien beetje offtopic misschien ook niet maar de volgende keer dat je zo'n cd-rom krijgt moet je ff door die buitenste ring een streep zetten met een zwarte stift zodat de buitenste ring onleesbaar wordt. Gegarandeerd dat je geen last meer hebt van die klote beveiliging zo voorkom je misschien wel schade voor de volgende keer aan je cd-rom speler.

• klbob
Op vrijdag 21 juni 2002 11:35 schreef Dennis_Dennis het volgende:
Misschien beetje offtopic misschien ook niet maar de volgende keer dat je zo'n cd-rom krijgt moet je ff door die buitenste ring een streep zetten met een zwarte stift zodat de buitenste ring onleesbaar wordt. Gegarandeerd dat je geen last meer hebt van die klote beveiliging zo voorkom je misschien wel schade voor de volgende keer aan je cd-rom speler.
deze beveiliging heeft geen buitenste ring, ik denk dat er gewoon een stukje software opstaat die iets met je cdrom of windows doet.
de cdrom is uit een hp ik weet niet welk merk. ik haal hem wel uit mijn kast en kijk welk merk het is en haal er een firmware voor.
Wat gebeurd er eigenlijk als je zo'n cd in een apparaat stopt die ook mp3 cd's (Euroline VCD, MP3, Audiospeler ofzo) enzo afspeelt?
als ik de cd in mijn mp3-speler in de auto stop denk ik dat hij ook defect gaat. ik zou het niet uitproberen. kan je meteen een nieuwe halen :)

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 13:50 schreef klbob_ het volgende:

[..]

deze beveiliging heeft geen buitenste ring, ik denk dat er gewoon een stukje software opstaat die iets met je cdrom of windows doet.
de cdrom is uit een hp ik weet niet welk merk. ik haal hem wel uit mijn kast en kijk welk merk het is en haal er een firmware voor.
[..]

als ik de cd in mijn mp3-speler in de auto stop denk ik dat hij ook defect gaat. ik zou het niet uitproberen. kan je meteen een nieuwe halen :)
Nee, het werkt wel via een corrupte data-track. Je gewone cd-speler leest die niet, maar je CD-ROM speler wel. Die gaat daarvan dus over z'n nek. Dat is het hele principe.

• klbob
Op vrijdag 21 juni 2002 13:58 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Nee, het werkt wel via een corrupte data-track. Je gewone cd-speler leest die niet, maar je CD-ROM speler wel. Die gaat daarvan dus over z'n nek. Dat is het hele principe.
het zou wel kunnen dat er een corrupte data-track op zit, maar het is niet de zelfde als die sony laatst heeft uitgevonden. je kan hem niet zien en dus ook niet afplakken.

Verwijderd

had je misschien toch maar voor een plextor moeten gaan! want die kunnen de beveiligde cd's wel afspelen! :)

• klbob
Op vrijdag 21 juni 2002 16:24 schreef snatcher het volgende:
had je misschien toch maar voor een plextor moeten gaan! want die kunnen de beveiligde cd's wel afspelen! :)
ja maar waar haal jij nu nog een plextor cd-speler vandaan? die worden niet meer gemaakt. ik heb wel een plextor cd-writer. :)

en in linux doet de cdspeler het wel *D . er is dus iets mis in windows.
maar het blijft een feit dat je hem niet in een cdrom kan afspelen, dus ook niet in een dvd-speler die mp3 ondersteund en een autoradio met mp3 ondersteuning.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Op zaterdag 22 juni 2002 15:52 schreef klbob_ het volgende:

[..]

ja maar waar haal jij nu nog een plextor cd-speler vandaan? die worden niet meer gemaakt. ik heb wel een plextor cd-writer. :)
Ze worden nog wel verkocht!!
Bij Informatique bijvoorbeeld:
Plextor PX-40TSI CD-Rom speler 40x SCSI Tray Inter 24 EUR 105.00

Ikzelf heb er een retailversie gekocht op de PC Dumpdag voor EUR 80,00

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

/me denkt aan zun 52x Aopen met zun lasertje die altijd bij wat brakkere cdroms buitne berijk ging staan >:)

open mollen lasertje trug naar het midden drukken dicht schroeven *D klaar is keejz

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 22 juni 2002 15:52 schreef klbob_ het volgende:
en in linux doet de cdspeler het wel *D . er is dus iets mis in windows.
maar het blijft een feit dat je hem niet in een cdrom kan afspelen, dus ook niet in een dvd-speler die mp3 ondersteund en een autoradio met mp3 ondersteuning.
Als hij het in linux wel doet is de cd-speler nog goed. Er is dus iets mis in windows. Probeer eens de cd-speler te verwijderen in apparaatbeheer en daarna opnieuw te installeren. Werkt ook dat niet dan zal je wel windows in zijn geheel opnieuw moeten installeren.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
In de C'T (dus niet computer totaal) van een paar maanden geleden stond een artikel over dergelijke copieerbeveiligingen.
Het schijnt, dat wanneer je je brandprogramma al gestart hebt, voordat je je CD in je speler duwt, je speler dan gelocked is door de applicatie en het kopieren dan wel goed gaat.
Oftewel Windows doet normaal gesproken rare dingen, wanneer je een CD in de speler doet.
In denk inderdaad dat een verse install alles wel op lost, maar dat heb je dan wel te danken aan die platenbazen.
* TD-er is voorstander van een grootscheepse aanklacht richting platenmaatschappijen (bijv. zo'n 1000 aanklachten tegelijk)
Kunnen we niet een "inkoopactie" starten om de platenmaatschappijen hierover aan te klagen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Dit mag ook helemaal niet, zo'n beveiliging, want je ontneemt de consument het recht de CD op z'n PC af te spelen, én het recht een kopie voor eigen gebruik te maken.
Kunnen we niet ff hun sites dood spammen?
Maar een aanklacht lijkt me idd beter...

Verwijderd

Yep, wat TD-er zegt. Aangezien ik zelf zelden cdtjes koop ben ik er nog geen tegengekomen, maar ik ben 100% overtuigd dat ze door de mensen die op dit forum zitten zonder uitzondering goed gekopieerd moeten kunnen worden.

Toen je clonecd installeerde gaf hij al aan dat hij de cd-rom tijdelijk zal reserveren, oftewel onbeschikbaar maken voor windows. Je moet in elk geval wel autorun uitzetten (en geloof ik het detecteren van een cd, staat in menuutje van clonecd). Dan kun je gewoon een indentiek kopietje trekken. Je kunt zelfs aangeven dat de corrupte data gecorrigeerd moet worden 9wat me bij audio een voordeel lijkt, want dan ben je van dit gedoe af. Bij spellen heb je juist een brander nodig die wel foute info kan branden, omdat de beveiliging checkt of die er nog op staat).

Handigst is toch om de tracks gewoon te extracten (bijv. met CDRWin van Golden Hawk)en die opnieuw te branden, ben je van al het gezeik af. Rotzooi ook wat met de instellingen van clonecd, misschien zijn er andere instellingen waarmee het wel lukt (daarbij ga ik ervan uit dat je de cd weer werkend krijgt onder windooz en het nogmaals wilt proberen).

Trouwens, als hij het onder linux wel doet, is je windooz misschien afgeschoten, probeer die gewoon ff opnieuw te installeren (of eerst alleen de cdrom.. scheelt tijd)

Tenslotte zou je nog voor een ander programmaatje kunnen kiezen: blindread. Als je versie 3 neemt maakt hij gewone iso's. Blindread slikt werkelijk alles, meer dan clonecd.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op vrijdag 21 juni 2002 01:09 schreef MikeN het volgende:
Anders kun je ook nog proberen naar die platenzaak te gaan en een nieuwe cdromspeler te eisen.
Die platenzaak kan er nix aan doen.. Moet je wel bij de platenmaatschappij gaan klagen.. Die jongen bij de platenzaak verkopen alleen maar.. Daar kan je nix eisen.

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Op donderdag 20 juni 2002 19:45 schreef klbob_ het volgende:
...

als ik nu een cd in de cdrom stop leest hij de cd even (dit zie je aan het lampje) en dan doet hij niets meer. in windows verkenner zie je wel de cdrom, maar als je er op klikt dan zegt hij dat er niets in zit :?
...
Een tijdje terug had ik dus ook zulke vage problemen met mijn DVD speler (Zie ook dit topic.)
Maar nu bedenk ik me dat ik omstreeks die tijd ook een beveiligde audio cd van Shakira heb proberen te rippen. Dit lukte toen niet met mijn DVD speler, maar wel met mijn cd-writer. Misschien is mij DVD speler dus ook wel door zo'n achterlijke beveiliging gemolt :(
Maar ja, hoe kan je zoiets nagaan/bewijzen...

Verwijderd

Ik heb zelf al in tijden geen cdtje gekocht. Beveiliging wat is dat? Kun je dat eten? Maar staat er op de cover van die cdtjes niet zoiets als dat je die cdtjes niet in je compu moet duwen? Want dan wordt het vrijwel onmogelijk een
nieuwe cd rom speler bij de platenboer te claimen.

• klbob
Op dinsdag 25 juni 2002 03:25 schreef Leo456 het volgende:
Maar staat er op de cover van die cdtjes niet zoiets als dat je die cdtjes niet in je compu moet duwen? Want dan wordt het vrijwel onmogelijk een
nieuwe cd rom speler bij de platenboer te claimen.
ja, er staat not for pc / mac maar wie ben ik om dat niet te proberen >:) maar ik was ook nooit naar de winkel terug gegaan om een andere cdrom te claimen.
en het ligt aan windows niet aan de cdrom.
Op dinsdag 25 juni 2002 03:25 schreef -vip- het volgende:
Een tijdje terug had ik dus ook zulke vage problemen met mijn DVD speler (Zie ook dit topic.)
Maar nu bedenk ik me dat ik omstreeks die tijd ook een beveiligde audio cd van Shakira heb proberen te rippen. Dit lukte toen niet met mijn DVD speler, maar wel met mijn cd-writer. Misschien is mij DVD speler dus ook wel door zo'n achterlijke beveiliging gemolt
Maar ja, hoe kan je zoiets nagaan/bewijzen...
ik heb ook een poineer dvd 113 gehad. die stoppen er na een tijd allemaal mee. hij spint niet meer op :( (altans bij mij) als ik hem een zetje gaf met een watte-staafje dan deed hij het weer voor een tijdje. maar er zijn veel problemen met deze dvd speler. ga maar eens zoeken op pioner dvd.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

De muziekindustrie sux aars :(

Volgende keer moet je gewoon je CD in een stand alone cd-speler doen, die hang je aan je line-in van de geluidsplank en dan doe je even met Audiograbber mp3'tjes maken van de cd's...

Ze beveiligen maar raak, in een stand alone cd speler moet het altijd kunnen blijven werken hé :D

Hoi

Verwijderd

kan het aan mij liggen maar oude(re) cd-rom spelers lijken geen last te hebben van dit gedoe. Mijn oude creative 2x en een 4 jaar oude 36x lezen alles prima, heb Natalie Imbruglia (cactus data shield), Shakira en Celin Dion (alleen voor de test niet voor te luisteren, don't get me wrong) getest, maar beiden hadden geen probleem.

Verwijderd

ja dat zo ik ook zo gedaan hebben

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 11:32 schreef eyesonly het volgende:
Natalie Imbruglia (cactus data shield), Shakira en Celin Dion (alleen voor de test niet voor te luisteren, don't get me wrong) getest, maar beiden hadden geen probleem.
Die cd's heb ik ergens op een site zien staan :-)
Geen probleem met beveiligingen gehad....

Ook alleen voor de test.

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Op dinsdag 25 juni 2002 11:17 schreef nobody122 het volgende:
De muziekindustrie sux aars :(

Volgende keer moet je gewoon je CD in een stand alone cd-speler doen, die hang je aan je line-in van de geluidsplank en dan doe je even met Audiograbber mp3'tjes maken van de cd's...

Ze beveiligen maar raak, in een stand alone cd speler moet het altijd kunnen blijven werken hé :D
Dan heb je wel een analoge kopie die niet de kwaliteit haalt van een digitale.
Maar je hebt wel gelijk; Zolang je de muziek nog kan luisteren, kan je het ook kopieren :)
Pagina: 1