[XP] Pioneer DVD speler leest niets meer...

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 00:25
Mijn Pioneer DVD spelere vertikt het sinds een paar dagen om iets te lezen. Het maakt niet uit wat ik er in stop (DVD, CD-ROM, CD-R, Audio CD). Bij elk schijfje krijg ik de volgende foutmelding als ik de bestanden op de cd probeer te benaderen:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1715309322

Ik heb al van alles geprobeerd om het op te lossen:
- Driver rollback uitgevoerd (kon niet, want er waren geen 'vorige' drivers)
- DVD speler in XP opnieuw geinstalleerd
- ASPI zooi geinstalleerd
- Nero opnieuwe geinstalleerd (het is geen dvd writer ofzo, maar toch maar ff gekeken of het hielp)
- DVD speler lens schoongemaakt
- Kabels gechekt

Dit alles zonder effect :(

Ik heb niks aan de firmware gedaan of met drivers ofzo lopen zooien. Het gaat dus om een Pioneer DVD speler type 113. Hij is drie jaar oud (mei 1999 gemaakt).

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kabels alleen gecheckt of ook vervangen?
probeer em is in een andere comp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V i P
Kabels heb ik alleen gecheckt. Op dezelfde kabel zit ook en cd-writer en die werkt zonder problemen. Ik denk dus niet dat het aan de kabel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 14:48 schreef _ViP_ het volgende:
Kabels heb ik alleen gecheckt. Op dezelfde kabel zit ook en cd-writer en die werkt zonder problemen. Ik denk dus niet dat het aan de kabel ligt.
Je kan het eens proberen met een andere kabel en ik zou em ook op een andere pc proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V i P
Kan ik in ieder geval proberen, al vermoed ik dat de oorzaak in Windows XP zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de leeftijd van je DVD speler te zien is al zo 'bejaard' dat ie waarschijnlijk gewoon op is.

Ik ben bang dat je een nieuwe moet kopen. Zelf heb ik een Pioneer DVD speler 16x en die werkt perfect onder Windows XP.

Maar om zeker te zijn van je zaak zou ik inderdaad even de DVD-speler op een andere pc testen. Dan weet je zeker dat het niet aan Windows ligt.

Succes!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 23:14
...hij zuert over 'not formatted'
ziet xp je drive als brander ofzo??

heb je zo'n directCD proggie installed ? of probeer eens dat ingebakke directcd uit te zetten van xp zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een "dos" boot floppy te maken op een 98 machine. Winxp maakt wel bootflops maar daar zit geen cd-rom ondersteuning op. Ff in 98 dus een bootfop maken en dan die flop in jouw machine doen en opstarten. Kan je m dan wel benaderen dan ligt het aan xp. Anders kun je weer = naar de hardware winkel rennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 06 mei 2002 18:30 schreef DvRipperD het volgende:
Aan de leeftijd van je DVD speler te zien is al zo 'bejaard' dat ie waarschijnlijk gewoon op is.

Ik ben bang dat je een nieuwe moet kopen. Zelf heb ik een Pioneer DVD speler 16x en die werkt perfect onder Windows XP.

Maar om zeker te zijn van je zaak zou ik inderdaad even de DVD-speler op een andere pc testen. Dan weet je zeker dat het niet aan Windows ligt.

Succes!! ;)
Waar haal je het vandaan dat een DVD speler van 3 jaar oud bejaard is?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 09 mei 2002 01:20 schreef Tyrian het volgende:

[..]

Waar haal je het vandaan dat een DVD speler van 3 jaar oud bejaard is?
Na een jaar of 3 beginnen cd/dvd - drives bij mij toch wel kuren te vertonen en krijg ik ook rare fouten. Meestal wil dit dan zeggen dat de cd's/dvd's gewoon niet meer te lezen zijn, omdat de speler dit niet meer kan. Dan moet je denken aan een slechte mechaniek bijvoorbeeld of de laserkop zit scheef / ingezakt. Maar misschien gebruik ik mijn spelers gewoon veel en is 3 jaar niet zo lang voor andere GOT-ters.. Daarnaast heb ik ongeveer hetzelfde probleem al eens gehad bij Windows 2000. Toen kreeg ik ook zo'n melding over niet geformatteerd. Na het vervangen van m'n speler deed alles het weer perfect. Die speler was maar slecht 2 jaar oud en deze al 3 jaar dus vandaar dat ik tot deze conclusie kwam.

Heheh wat een lap tekst, leuk om door te lezen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Misschien is alleen je lens een beetje vuil...?

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 04:17

Majapro

Deventer

Ik heb hier een Pioneer DVD 8 speed op scsi en dat kreng werkt het afgelopen jaar al voor geen meter meer. Moet er de DvD wel voor de 10e keer opnieuw instoppen voordat ie em leest!!! en dat vooral met nieuwe DvD's (dan geeft ie na een klein klikje de cd gewoon weer terug).

De drive is pas 4 jaar oud en nu doen RW's het ook al bijna niet meer!!!

Pioneer en Sony beiden waardeloos (een Sony DvD speler onder je TV?? NIET DOEN!!!!)

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Pagina: 1