Ik heb ook zoiets. BIj Fifa world cup 2002 vlieg je af en toe het stadion binnen aan het begin van de wedstrijd. OP het veld is een lichteffect aanwezig wat mee zou moeten schuiven maar dat werkt niet goed. Het veld wordt op de plaatsen van het lichteffect verdeeld in grote vierkante vlakken met elk een eigen kleur, verschrikkelijke overgangen dus. Oplossing was ook hier een beetje schuiven met de performance-quality settings bij de catalyst drivers.Op zaterdag 29 juni 2002 17:46 schreef weareborg het volgende:
zit ik warcraft 3 te spelen, zie ik dit...
[afbeelding]
ik draai de laatste catalyst drivers.
dit soort texture corruption zie ik dus wel meer in het spel. iemand anders opgevallen/weet een fix?
Heb je het al weer gevonden?Op zaterdag 29 juni 2002 17:21 schreef Chello200 het volgende:
[..]
Ik had daarvoor een 3D prog waarbij je " Forced TnL " gaat doen. Hierdoor loopt het spel smooth !
Ben het alleen kwijt !
Hoe heette het? Wat deed het, door wie was het gemaakt?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
En waar verander je dit allemaal mee?Op vrijdag 28 juni 2002 23:12 schreef vincent-marion het volgende:
Aangezien alle Ati liefhebbers continu bezig zijn met het vinden van de juiste tweaks voor de veelbesproken radeon 8500 kaart ben ik heel benieuwd wat jullie vinden van de volgende instellingen:
Met welke onderstaande instellingen zijn jullie het eens en met welke niet EN waarom niet.
HyperZ moet AAN man!!! mega performance Boost! Dat is AtI's kindje, HyperZ!
Damn, dacht toch dat dit wel 'common knowledge' was.
* * DirectX 3D Acceleration * *
AGPTextures
- Description: AGP direct memory execute texturing
- Recommendation: Enable for AGP cards
AGPTextureTiling
AGPTextureMicroTiling
BackBufTiling
PrimaryTiling
TextureTiling
- Description: Texture surface tiling technology
- Recommendation: Enable all
BadTexCoordCullDisable
- Description: Disables out of range texture culling
- Recommendation: Disable for best performance
DisableHierarchicalZ
- Description: Disables HyperZ tile culling
- Recommendation: Disable
DisableHyperZ
- Description: Disables ATI HyperZ routines
EnablePlaneMaskWorkaround
- Description: Driver debug compatibility setting
EnableUntransformedInLocalMem
- Description: Storage of un-transformed vertices in local video memory
- Recommendation: Enable assuming no problems occur
EnableWaitUntildxTriList2
- Description: Forces wait state between triangle list operations
- Recommendation: Disable for best performance
ExportBumpMappedTex
- Description: Enables hardware bump mapping
- Recommendation: Enable
ExportCompressedTex
- Description: Enables S3TC/DXTC texture compression
ExportWBuffer
- Description: Enables uniform depth buffer to supplement Z buffer
ExportYUVTex
- Description: Enables DirectX video texturing
FastZClearEnabled
- Description: HyperZ fast buffer clearing routine
LVB
- Description: Storage of vertex buffers in local video memory
NONPOW2TextureCaps
- Description: Allows for non-standard texture sizes
PixelCenter
- Description: Sets pixel range to center or upper-left corner
- Recommendation: Dependent upon software being used
PixelShaderVersion
- Description: Sets pixel shader version value
- Recommendation: No setting needed
- Note: Radeon only support PixelShader subset
PointSprites
- Description: Hardware point sprite acceleration
PureDevice
- Description: Real-time DirectX hardware mode
RasterGuardbandEnable
- Description: Hardware T&L vertex clipping
SysMemBlts
- Description: Enables BLT operations from system memory
TCL
- Description: Enables Hardware T&L unit
- Note: Not supported on Radeon VE
TclEnableVertexBlend2Optimize
TclEnableVertexBlendUseProjMat
TclEnableBackfaceCulling
- Description: Hardware T&L rendering optimizations
- Recommendation: Enable all
ValidateVertexIndex
- Description: Checks for valid vertex ranges before rendering
- Recommendation: Enable for stability, Disable for best performance
VertexShaderVersion
- Description: Sets vertex shader version value
- Recommendation: No setting needed
- Note: Radeon uses software vertex shading
VolTxEnable
- Description: Enables volumetric texture support
VSync
- Description: Enables vertical refresh rate synchronization
- Recommendation: Enable for less image tearing, Disable for best performance
WFogEnable
ZFogEnable
TableFogEnable
- Description: Hardware fog rendering acceleration
ZMaskEnable
- Description: Enables z-buffer light/shadow masking
ZCompressionMode
- Description: Sets level of z-buffer compression
- Recommendation: Set to default (level 3) for best performance
Mochten jullie ook andere instellingen willen weten zoals die voor OpenGL of de juiste Bios instellingen voor de radeon 8500 dan hoor ik het wel.
welke programma's ?
met Rage 3d tweaker lukt het bij mij niet, of ik doe het verkeerd...
Helemaal niemand dan?
waarmee kan je dit allemaal veranderen ?
JA de post hierboven....
het gaat me nu toch wel beetje lang duren,
is het ati topic uitgestorven???
waarmee kan je dit allemaal veranderen ?
JA de post hierboven....
het gaat me nu toch wel beetje lang duren,
is het ati topic uitgestorven???
DriverHeaven has the newest 6102 driver set leaks. Downloads are available for Windows XP, 2000, and 9x. In addition, the new Omega/Plutonium X1.1.02 set has been released.
Voor Windows XP :
http://www.driverheaven.net/thread.php?id=2018
Voor Windows 2000 :
http://www.driverheaven.net/thread.php?id=2019
Voor Windows 98 :
http://www.driverheaven.net/thread.php?id=2020
Voor de Omega/Platonium :
http://www.driverheaven.net/drivers
Als je blieft,
laat even weten of het jouw winst oplevert...
Hopelijk brengt dit het Topic weer tot leven
Ik weet het al , WK voetbal finale vandaar dat niemand online is
Voor Windows XP :
Voor Windows 2000 :
Voor Windows 98 :
Als je blieft,
Radeonator gebruiken...Op zondag 30 juni 2002 14:43 schreef Morph666 het volgende:
[..]
En waar verander je dit allemaal mee?
welke programma's ?
met Rage 3d tweaker lukt het bij mij niet, of ik doe het verkeerd...
dikzak
Dnek niet dat die met de nieuwste catalyst werken, heb je wel de nieuwe versie van rage3dtweak gebruikt? want oudere werken niet goed met catalyst drivers
Breek je nek voorzichtig
SOF2:
Waarom ziet dat er zo lelijk uit?
Wat kan ik eraan doen om het mooier te maken?
Het lijkt wel of er een soort patroontje in het beeld zit en alsof het constant pixels sneeuwt.. heel licht.
Het lijkt wel of er een soort patroontje in het beeld zit en alsof het constant pixels sneeuwt.. heel licht.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
Niks...SOF-2 valt gewoon ZWAAR tegen op GFX gebied..ik kon eerst ook niet geloven dat die textures ZO onscherp horen te zijnOp zondag 30 juni 2002 22:59 schreef nigelator het volgende:
SOF2:
Oud nieuws bluppy was je voor, en de reacties erop kun je al lezen. ff terug bladeren naar blad 7.Op zondag 30 juni 2002 16:45 schreef Morph666 het volgende:
DriverHeaven has the newest 6102 driver set leaks. Downloads are available for Windows XP, 2000, and 9x. In addition, the new Omega/Plutonium X1.1.02 set has been released.
Voor Windows XP :
Voor Windows 2000 :
Voor Windows 98 :
Als je blieft,
Op vrijdag 28 juni 2002 09:46 schreef bluppy2 het volgende:
er zijn weer nieuwe drivers:
Het is de 6102 versie!
Hmm, oke.. na dat patroontje hebbik wel es eerder gezien, vast een setting. Spel is reeds uninstalledOp zondag 30 juni 2002 23:17 schreef ICBM het volgende:
[..]
Niks...SOF-2 valt gewoon ZWAAR tegen op GFX gebied..ik kon eerst ook niet geloven dat die textures ZO onscherp horen te zijnmaar dat patroontje in beeld heb ik nog niet opgemerkt, heppie PIC ?
Nu weer wat anders:
Tvout, ik heb breedbeeld tv, maar hij stuurd het uit in 4:3 formaat.. kan ik dat aanpassen dat het breedbeeld wordt als de film dat ook is?
Verwijderd
eenmaal andermaal?Op vrijdag 28 juni 2002 13:27 schreef deNova het volgende:
FF vraagje voor de experts hier
Kan iemand mij vertellen of de Point of View Radeon 8500 275/275 wel 2 ramdac gevallen heeft? Dies namelijk wel lekker goedkoop
http://www.pointofview-online.com
heb je ze al proberen te connecten daaro, probeer het eens zou ik zeggen
heb je ze al proberen te connecten daaro, probeer het eens zou ik zeggen
Breek je nek voorzichtig
Huh?!, hebben jullie niet per ongelijk iets vergeten op max (Textures op very high )te zetten, in vind SOF2 een van de gedetaileerdste gfx hebben, alleen de geometrie en de belichting is niet echt complex.Op zondag 30 juni 2002 23:17 schreef ICBM het volgende:
[..]
Niks...SOF-2 valt gewoon ZWAAR tegen op GFX gebied..ik kon eerst ook niet geloven dat die textures ZO onscherp horen te zijnmaar dat patroontje in beeld heb ik nog niet opgemerkt, heppie PIC ?
Niet op voorraad.
Verwijderd
Ik vind het zeer realistisch, de textures zijn gewoon adembenemend realistischOp zondag 30 juni 2002 23:17 schreef ICBM het volgende:
[..]
Mooiste spel tot nu toe vind ik eig.
Verwijderd
Vind je? moment ik zal ff een Pic opsnorren...Op maandag 01 juli 2002 12:31 schreef edward2 het volgende:
[..]
Huh?!, hebben jullie niet per ongelijk iets vergeten op max (Textures op very high )te zetten, in vind SOF2 een van de gedetaileerdste gfx hebben, alleen de geometrie en de belichting is niet echt complex.
Verwijderd
Hiero zijn een paar picz an SOF-ll door mij gemaakt:
Alle detaills staan op Max, 1024 - 32 bits,
Check hier de texures van die vrachtwagen..sooooow oke hoezo blurry! en daarbij de tex van die M-16A2, zo kaal.. Echter de modellen van de gusn zijn wel erg mooi gedaan.

Een beetje meuke explosie IMHO...veel te flets

En de tex van de gun en van die kist daarnaast...ook erg vaag.

Post eens een piccie van jouw SOf-2, ben wel benieuwd of die echt veel mooier is.
Check hier de texures van die vrachtwagen..sooooow oke hoezo blurry! en daarbij de tex van die M-16A2, zo kaal.. Echter de modellen van de gusn zijn wel erg mooi gedaan.

Post eens een piccie van jouw SOf-2, ben wel benieuwd of die echt veel mooier is.
Oja geweldig hoor
, ik ben weer zo stom geweest om van mijn 6052 drivers af te stappen en proberen die nieuwe klote drivers te installeren.
En dat denk je, juist de hele windows installatie verneukt. Ik krijg een resolutie te zien van nou maximaal 20x15 ofzo, mijn muis maakt gewoon het hele scherm wit.
Nou plus puntje van windows, hij wil alles graag op 800x600 zetten, nou oke windows denkt dat hij daarop staat terwijl ik maar 640x480 zie.
Ik moet nu dus ... het lijkt wel Warcraft 3, ik moet met mijn muis tegen mijn beeld aanduwen om de rest te zien.
Damn ik haat dit, ineens kreeg ik dit vage probleem, zo raar. Is al sinds 2 maanden ofzo.
Nou dat word maar weer een image erop zetten, want als ik windows XP installeer dan krijg ik geen beeld meer. Soms heh word ik er zo gek van, dat mijn P3 450Mhz nog lekkerder loopt als mijn Athlon XP 1800+ .
En dat denk je, juist de hele windows installatie verneukt. Ik krijg een resolutie te zien van nou maximaal 20x15 ofzo, mijn muis maakt gewoon het hele scherm wit.
Nou plus puntje van windows, hij wil alles graag op 800x600 zetten, nou oke windows denkt dat hij daarop staat terwijl ik maar 640x480 zie.
Ik moet nu dus ... het lijkt wel Warcraft 3, ik moet met mijn muis tegen mijn beeld aanduwen om de rest te zien.
Damn ik haat dit, ineens kreeg ik dit vage probleem, zo raar. Is al sinds 2 maanden ofzo.
Nou dat word maar weer een image erop zetten, want als ik windows XP installeer dan krijg ik geen beeld meer. Soms heh word ik er zo gek van, dat mijn P3 450Mhz nog lekkerder loopt als mijn Athlon XP 1800+ .
w00t
Verwijderd
Ik neem aan dat je de oude drivers op de nette manier gedeleted hebt? dus d.m.v Uninstall all die ati drivers en vervolgends Regcleaner eroverheen?Op maandag 01 juli 2002 16:34 schreef Robbie007 het volgende:
Oja geweldig hoor, ik ben weer zo stom geweest om van mijn 6052 drivers af te stappen en proberen die nieuwe klote drivers te installeren.
(Je moest een zien wat er gebeurde toen per ongeluk wat oude 3Dfx Dll'tjes gemixt werden met S3 drivers...auw!)
Windows XP clean instal zegt genoeg lijkt mij, schoner kan niet.Op maandag 01 juli 2002 17:12 schreef ICBM het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de oude drivers op de nette manier gedeleted hebt? dus d.m.v Uninstall all die ati drivers en vervolgends Regcleaner eroverheen?
(Je moest een zien wat er gebeurde toen per ongeluk wat oude 3Dfx Dll'tjes gemixt werden met S3 drivers...auw!)
w00t
Verwijderd
Athlon XP2000+/MSI-KT3 ULTRA ARU/Aopen H600A/TT Vulcano 7/Leadtek GF4 Ti4400 ViVo 128mb/Sb Audigy/512mb DDR PC2100 Dane-Elec/Maxtor D740X 2*40gb Raid-0/VL45 40gb 5400rpm/Aopen 32x12x48x/Pioneer 106S/Intel PRO100+ Management/Dynalink isdn/Leadtek TV2000XPOp zondag 30 juni 2002 10:50 schreef weareborg het volgende:
[..]
aha, heb je er ook een plaatje van?
mijn club3d radeon 8500 pro ziet er EXACT hetzelfde uit als die van ati, dus ik denk dat die hem wel heeft...
Zie daar duidelijk een leadtek gf4 4400 tussen staan
Niks mis mee met die hoor heeft me pa ook, heb je nu een nieuwe pc.
Ik moet zeggen heb nu de complete versie van UNreal 2003 eindelijk hehehe
Moet zeggen dat ik de kleuren mooier vind dan bij me pa op de gf4 4400.
En het draaid best soepel tot dat ik op 1600*1200 op 32 ga spelen en veel explosie maakt.
Dan gaat die haperen
Maar goed ben toch nog wel blij met me kaartje op 64 mb
Moet ook wel zeggen dat ik de drivers ook steeds beter begin te vinden draai wel op win 2000 pro.
Ik kan die pix niet zien, ik heb geen webspace om plaatjes te hosten, ik wil z ewel mailen.Op maandag 01 juli 2002 15:46 schreef ICBM het volgende:
Hiero zijn een paar picz an SOF-ll door mij gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niet op voorraad.
Noem mij een "luiaard" voor het niet goed zoeken, maar!
Hoe krijg je het nu voor elkaar om op tv een film te draaien (fullscreen ofcourse) en op de monitor bijv. irc of IE te draaien ?
De V&B FAQ word ik niets wijzer van en het Rage3d Forum is nog vager. http://63.231.44.178/board/showthread.php?s=4b1c01edb259437e904d4a93b6c8c418&threadid=33612807&perpage=20&pagenumber=2
kheb een Club3d Radeon 8500 pro, winXP pro/Linux
Catalyst drivers.
Hoe krijg je het nu voor elkaar om op tv een film te draaien (fullscreen ofcourse) en op de monitor bijv. irc of IE te draaien ?
De V&B FAQ word ik niets wijzer van en het Rage3d Forum is nog vager. http://63.231.44.178/board/showthread.php?s=4b1c01edb259437e904d4a93b6c8c418&threadid=33612807&perpage=20&pagenumber=2
Catalyst drivers.
niet echt moeilijk... zorg dat monitor 1 de hoofdmonitor is en de TV monitor 2 is.. Over het algemeen doe je dat met de drop down box in je Eigenschappen voor Beeldscherm -> instellingn tab...Op maandag 01 juli 2002 19:13 schreef _Mon_ het volgende:
Noem mij een "luiaard" voor het niet goed zoeken, maar!
De V&B FAQ word ik niets wijzer van en het Rage3d Forum is nog vager. lange url
Catalyst drivers.
beetje varieren.. en je komt er wel
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
dat heb ik, maar dan kan ik niet ff op mn tv een film draaien terwijl ik hier surf. dus ik ben benieuwd of anderen dit ook voor elkaar hebben gekregen.
Verwijderd
Wij thuis hadden dat eerst ook maar dat ging ook hoe ze dat ook net zeiden.
Via de tv out aan de tv en dan een beetje de optie bij stellen en dan kon je zo op de tv kijken:)
Via de tv out aan de tv en dan een beetje de optie bij stellen en dan kon je zo op de tv kijken:)
Verwijderd
Hey mensen!
Zeg, ik ben van plan om binnen nu en zoveel tijd over te stappen naar een Radeon 8500. Welke drivers, zijn jullie erover eens, moet ik gebruiken? Bij me V5 was dit ook al zo'n gepuzzel dus ik wil dat graag voorkomen.
Misschien is dit al eens eerder gevraagd maar ik heb maar een 56k modem dus veel tijd om her en der te zoeken heb ik niet
. So... help me, I guess!
Pssst...Laat dit niet aan Voodooman horen he
.
Zeg, ik ben van plan om binnen nu en zoveel tijd over te stappen naar een Radeon 8500. Welke drivers, zijn jullie erover eens, moet ik gebruiken? Bij me V5 was dit ook al zo'n gepuzzel dus ik wil dat graag voorkomen.
Misschien is dit al eens eerder gevraagd maar ik heb maar een 56k modem dus veel tijd om her en der te zoeken heb ik niet
Pssst...Laat dit niet aan Voodooman horen he
Eigenschappen Beeldscherm/Geavanceerd/Overlapping/ en dan Theater mode aan vinkenOp maandag 01 juli 2002 19:54 schreef _Mon_ het volgende:
dat heb ik, maar dan kan ik niet ff op mn tv een film draaien terwijl ik hier surf. dus ik ben benieuwd of anderen dit ook voor elkaar hebben gekregen.
Had aan 't begin van dit deel gelezen over mensen met onverklaarbare artifacts. Had er geen screenies bij gezien (weet zelf ook niet hoe ik ze in 'n game moet maken), maar volgens mij heb ik 't ook. Valt me vooral op in GTA3... soms doet ie dat wel en soms niet. Heb al meerdere driver versies geprobeerd van Omega en Ati zelf en met allen had ik dit soms. Met de Artifact Tester van Omega had ik 0 artifacts (als ik 'm 8 MHz overclock opeens wel... das toch weinig speling!!!). En toch komen er vaak van die witte, friemelige sliertjes in m'n beeld soms (en NEE, ik zit niet met mezelf te spelen!!!
).
Had niet alle pagina's gelezen, maar blijkbaar zijn er dus meer mensen en wat was toen de conclusie??
Ik heb een Radeon8500 64MB DDR van Point-of-View. Heb 'm een maand geleden op de beurs in Utrecht gekocht. Verder doet de kaart 't prima (alhoewel de kleurovergangen van m'n CRT op de DVI (met dongel) duidelijk zichtbaar zijn...)
Had niet alle pagina's gelezen, maar blijkbaar zijn er dus meer mensen en wat was toen de conclusie??
Ik heb een Radeon8500 64MB DDR van Point-of-View. Heb 'm een maand geleden op de beurs in Utrecht gekocht. Verder doet de kaart 't prima (alhoewel de kleurovergangen van m'n CRT op de DVI (met dongel) duidelijk zichtbaar zijn...)
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Ik neem aan dat overlapping hier Overlay heet. Thing is dat daar alleen
staat. Er is dus niets om aan te zetten

Windows 2000 zeker ! Ik heb hier XP en daar zit het welOp maandag 01 juli 2002 20:18 schreef _Mon_ het volgende:
Ik neem aan dat overlapping hier Overlay heet. Thing is dat daar alleen staat. Er is dus niets om aan te zetten
Welke drivers gebruik je ? En heb je nog iets in het register veranderd ofzo ? Dit is natuurlijk niet leuk
Gewoon catalist voor XP, en gebruik geen Rage3dtweak ofzo iets dergelijks. Alleen driver-tjesOp maandag 01 juli 2002 20:22 schreef _Mon_ het volgende:
Welke drivers gebruik je ? En heb je nog iets in het register veranderd ofzo ? Dit is natuurlijk niet leuk
Kijk das nou het geweldige van computers he. Bij hem werkt het gewoon in 1x, bij mij na een dag lang klooien nog niet. In 1 woord Prachtig ! 
Ps. Bluppy, als gij den radeon meester bent, buigt uw hoofd er eens over.
Draai jij ook XP ?? instaleer anders omega drivers omegaplutonium_xk1071_bOp maandag 01 juli 2002 20:44 schreef _Mon_ het volgende:
Kijk das nou het geweldige van computers he. Bij hem werkt het gewoon in 1x, bij mij na een dag lang klooien nog niet. In 1 woord Prachtig !
Heb ze gedownload. Ff zonder ACHTENVEERTIG Radeon delen door te lezen: het verwijderen van de ati drivers bij add-remove programs, voldoet ? of moet ik ook in het register gaan ploegen + HD op *ati* gaan scannen ?
En had bij toeval iemand dan ook al een antwoord op mijn vraag?
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Klok hem eens 10 of 15 mhz terug, dit heeft geloof ik bij meerdere mensen al geholpen. Als dat helpt moet je of hard aan je airflow werken, of de kaart ruilen.
Ik heb afgelopen zondag mijn nieuwe videokaart bestelt ( Point of View - ATI Radeon 8500LE 64MB DDR AGP 250MHz ) maar nu zit ik nog met 1 probleempje.
Welk OS moet ik nemen!??
De ATI Radeon 8500LE is nog een vrij recente kaart en Windows 98SE begint zo onderhand ook een beetje te verouderen
. Windows ME is een stuk nieuwer, maar ik betwjfel in hoeverre dit beter zal werken met de Radeon dan met 98SE.
( Ik heb Windows 2000 ook draaien, dus Windows XP lijkt me geen optie
. Ik heb gewoon barslechte ervaringen met XP, en dat geintje met SP1 vinnik ook niet bepaald jofel. )
Beetje overige specs:
AMD Duron 800MHz cpu
EPoX 8KTA3+ mobo
384MB PC133 SDR SDRAM @ CAS2
Welk OS moet ik nemen!??
De ATI Radeon 8500LE is nog een vrij recente kaart en Windows 98SE begint zo onderhand ook een beetje te verouderen
( Ik heb Windows 2000 ook draaien, dus Windows XP lijkt me geen optie
Beetje overige specs:
AMD Duron 800MHz cpu
EPoX 8KTA3+ mobo
C:\>_
Ik doe de laatste tijd alleen uninstal driver reboot, en dan vind ie standaard video kaart, hoppa setup draaien. Gaat primaa. ( ik heb wel retail bios erin zitten)Op maandag 01 juli 2002 21:01 schreef _Mon_ het volgende:
Heb ze gedownload. Ff zonder ACHTENVEERTIG Radeon delen door te lezen: het verwijderen van de ati drivers bij add-remove programs, voldoet ? of moet ik ook in het register gaan ploegen + HD op *ati* gaan scannen ?
Ik zou persoonlijk voor 98se of toch XP gaan (sorry). Of je houd het gewoon bij je 2k.Op maandag 01 juli 2002 21:07 schreef Vinnie het volgende:
Ik heb afgelopen zondag mijn nieuwe videokaart bestelt ( Point of View - ATI Radeon 8500LE 64MB DDR AGP 250MHz ) maar nu zit ik nog met 1 probleempje.
Welk OS moet ik nemen!??
De ATI Radeon 8500LE is nog een vrij recente kaart en Windows 98SE begint zo onderhand ook een beetje te verouderen. Windows ME is een stuk nieuwer, maar ik betwjfel in hoeverre dit beter zal werken met de Radeon dan met 98SE.
( Ik heb Windows 2000 ook draaien, dus Windows XP lijkt me geen optie. Ik heb gewoon barslechte ervaringen met XP, en dat geintje met SP1 vinnik ook niet bepaald jofel. )
Beetje overige specs:
AMD Duron 800MHz cpu
EPoX 8KTA3+ mobo
(trouwens dat van die ibm schijven valt toch ook wel mee?
2000 ga je toch niet gebruiken voor gamez?Op maandag 01 juli 2002 21:11 schreef _Mon_ het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk voor 98se of toch XP gaan (sorry). Of je houd het gewoon bij je 2k.
(trouwens dat van die ibm schijven valt toch ook wel mee?)
Voor XP ga ik zowieso niet meer, sinds Microsoft die geintjes begint te maken met SP1 etc.
( Ik heb zo mun 'goeie' reden om dit hier neer te zetten. Alleen "mag" ik dit niet discusseren )
Koop ik een 275/275 versie en zou ie moeten onderclocken??? Er staat trouwens de standaard fan van PoV op te blazen en ook nog 'ns 'n 92mm fan mbv de Zalman bracket (Cu6000). Dus koeling is er genoeg!!!Op maandag 01 juli 2002 21:06 schreef _Mon_ het volgende:
Klok hem eens 10 of 15 mhz terug, dit heeft geloof ik bij meerdere mensen al geholpen. Als dat helpt moet je of hard aan je airflow werken, of de kaart ruilen.
De Overlay tab doet het alleen als je een programma hebt wat dat ondersteund. Met deze tab kan je dan binnen een bepaalde window de overlay instellingen veranderen. Dit werkt bijvoorbeeld als je een DVD speler aan hebt staan, of iets BSplayer of een andere video speler....Op maandag 01 juli 2002 20:23 schreef _Mon_ het volgende:
Wel heb ik trouwens mbv. Rage3dtweak dit aangezet:
[afbeelding]
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Dus je moet iest van DVD speler geinstaleerd hebben, voor dat je dat Theatermode te zien krijgt ?? Das raar want volgens mij zit theater mode gewoon in drivers en niet in DVD speler progies.Op maandag 01 juli 2002 21:19 schreef bluppy2 het volgende:
[..]
De Overlay tab doet het alleen als je een programma hebt wat dat ondersteund. Met deze tab kan je dan binnen een bepaalde window de overlay instellingen veranderen. Dit werkt bijvoorbeeld als je een DVD speler aan hebt staan, of iets BSplayer of een andere video speler....
Verwijderd
Nee, joh! 
De theater functie werkt alleen bij een prog die een videobeeld laat zien. Dus of een Divx playe of een DVD player. De RAdeon pakt het beeld van de player en stuurt dit full screen naar de tv-out. Met bijvoorbeeld zoomplayer kun je dan het formaat aanpassen aan het formaat van je tv (4:3; 16:9 etc.)
Ik hoop dat dit duidelijk is :D:D
De theater functie werkt alleen bij een prog die een videobeeld laat zien. Dus of een Divx playe of een DVD player. De RAdeon pakt het beeld van de player en stuurt dit full screen naar de tv-out. Met bijvoorbeeld zoomplayer kun je dan het formaat aanpassen aan het formaat van je tv (4:3; 16:9 etc.)
Ik hoop dat dit duidelijk is :D:D
Ja inderdaad kan je de overlay instellingen zelf pas veranderen als deze actief zijn, theatre mode hoort hier normaal niet bij, maar bij sommige mensen weer wel, heel vaag.
Probeer eens theatre mode weer uit te vinken, en dan toepassen te rammen en dan weer ff proberen
Probeer eens theatre mode weer uit te vinken, en dan toepassen te rammen en dan weer ff proberen
Breek je nek voorzichtig
Hmm, ben eigenlijk nog niets opgeschoten.
Kzal het nog een keer proberen uit te leggen, misschien dat ik iets niet helemaal goed deed:
Als ik in Wmplayer een divx afspeel word het overlay tabblad wel actief, dus kan ik het beeld aanpassen. Maar daar heb ik niets aan. Als ik fullscreen video wil kijken op mijn tv, moet ik eerst device 1 en 2 (monitor en tv) dus omwisselen. Dan kan ik dus film kijken op tv, maar als ik iets anders doe op de monitor, waarbij de media player geminimaliseerd word, valt het beeld dus ook weg op tv.
Kzal het nog een keer proberen uit te leggen, misschien dat ik iets niet helemaal goed deed:
Als ik in Wmplayer een divx afspeel word het overlay tabblad wel actief, dus kan ik het beeld aanpassen. Maar daar heb ik niets aan. Als ik fullscreen video wil kijken op mijn tv, moet ik eerst device 1 en 2 (monitor en tv) dus omwisselen. Dan kan ik dus film kijken op tv, maar als ik iets anders doe op de monitor, waarbij de media player geminimaliseerd word, valt het beeld dus ook weg op tv.
Hoe wat waar doe ik dat ?De Overlay tab doet het alleen als je een programma hebt wat dat ondersteund. Met deze tab kan je dan binnen een bepaalde window de overlay instellingen veranderen. Dit werkt bijvoorbeeld als je een DVD speler aan hebt staan, of iets BSplayer of een andere video speler....
waarom geen 2k ?Op maandag 01 juli 2002 21:14 schreef Vinnie het volgende:
[..]
2000 ga je toch niet gebruiken voor gamez?Nahjah, ik wil iig een 2e OS puur voor games.
Voor XP ga ik zowieso niet meer, sinds Microsoft die geintjes begint te maken met SP1 etc.
( Ik heb zo mun 'goeie' reden om dit hier neer te zetten. Alleen "mag" ik dit niet discusseren )
gebruik et hier ook... als je sp2 installeerd werkt het zeker wel goed met games, eigenlijk nog nergens echt last van gehad... en meestal wel met patch te fixen...
performance van 2k is meestal ook beter dan van 98se en zeker beter dan ME
Verwijderd
Start een divx player en ga dan naar de overlaytab. Normaal gesproken moeten de overlay functies (inclusief theater functie) aanklikbaar moeten zijn. Dit werkt bij mij altijd (onder xp). Geen idee las dit niet werktOp maandag 01 juli 2002 23:30 schreef _Mon_ het volgende:
Hmm, ben eigenlijk nog niets opgeschoten.
[..]
Hoe wat waar doe ik dat ?
Ik speel wel een 'paar' spellen onder Windows 2000, maar veel spellen ( o.a. DOS spellenOp maandag 01 juli 2002 23:41 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
[..]
waarom geen 2k ?
gebruik et hier ook... als je sp2 installeerd werkt het zeker wel goed met games, eigenlijk nog nergens echt last van gehad... en meestal wel met patch te fixen...
performance van 2k is meestal ook beter dan van 98se en zeker beter dan ME
( 1 nadeel wel aan dualboot, heel de tijd rebooten om een spelletje te spelen en dan te internetten oid
Hm, kheb nu de Omega drivers geinstalleerd. En hoera, de Theater functie is beschikbaar ! Alleen heb ik het nog niet uitgeprobeerd, want ik zit nu met een ander probleem. Ipv 2 "monitoren" staat er nu "multiple monitors on radeonblabla" Hij pakt mn tv en monitor dus als 1 scherm ofzo. Als ik ze opnieuw wil installeren doet hij het zelfde. Wat kan ik hier aan doen?
en hoe het verder ging....
Er staat nu nog steeds multiple monitors, maar! als ik nu een film opstart komt hij dankzij theater mode direct fullscreen op de tv. Als ik nu op mijn monitor de film niet minimaliseer, blijft hij gewoon spelen, ookal staat hij niet op de voorgrond. Ik ben dus uitgezanikt, dank u mensen. Ga en vermenigvuldigt u, ik bedoel, Ga en zorg dat er meer tevreden Ati-gebruikers komen.
Er staat nu nog steeds multiple monitors, maar! als ik nu een film opstart komt hij dankzij theater mode direct fullscreen op de tv. Als ik nu op mijn monitor de film niet minimaliseer, blijft hij gewoon spelen, ookal staat hij niet op de voorgrond. Ik ben dus uitgezanikt, dank u mensen. Ga en vermenigvuldigt u, ik bedoel, Ga en zorg dat er meer tevreden Ati-gebruikers komen.
Blij voor je dat het je gelukt is, geniet er van
Breek je nek voorzichtig
[topic=539953/1/500]
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Dit topic is gesloten.