Ik heb sind vandaag een radeon8500, 275 MHz, 64 MB DDR
daar kan ik met geen geweld 3D uitkrijgen zonder vastrlopers
wat werkt:
gewoon windostoepassingen
diablo2
wat niet werkt:
ales wat een beetje meer vraagt van een 3D kaart
unreal Tournament
opengl/direct3D plugins voor winamp
Systeem:
een vers geformateerde win2K met SP2 + DirectX 8.1PII 300
256 MB ram
die radeon dus
3X HDD seagate
NIC 3C905
Promise Fasttrack 66
300 Watt voeding
Reeds geprobeerd: (in volgorde)
drivers van ati meegeleverde
drivers van ati recentste op de site
systeem superkoud zetten (de zaak had wel niet abnormaal warm maar toch) met tafelventilator + open kast
die format dus
opieuw laatste sp + directX
bios instelling: primaire kaart weer op agp gezet (daar gaat dual monitor + TV)
drivers van omega plutonium
testje laten lopen, testje wist mij te vertellen dat ik nog veel kan overklokken (er is nog niets overgeklokt en ik heb ook niet de intentie)
de kaart ondergeklokt naar 250 Mhz
symptomen:
na max 30 seconden crasht het systeem, soms kan ik met CTRL - ALT - DEL de zaak nog rechtrekken, maar meestal word het een reset. wat resets betreft ge ik terug naar het win 98 tijdperk (massas dus) laatste 2 jaar max 3 keer moetten resetten deze comp is/was dus anders stabiel genoeg.
daarnet is voor de 2 de keer vandaag gewoon het beeld weggevallen (monitor ontvangt geen signaal meer)
voor de rest:
deze morgen zat er een radeon 7000 VE in, deze heb ik teruggebracht omdat powerdvd er niet moest van weten, ook mediaplayer wilde niets op mn tv tonen.
Uiteindelijke bedoeling van deze kaart was: winamp plugins op tv, dvd's op tv, games (UT) met mooi beel spelen op comp
al het bovengenoemde kon op die comp met een TNT2 + rommelpci2MB kaartje alleen ik wou het mooier
verkoper was al niet gelukkig dat ik die radeon 7000 terugbracht dus ook de 8500 terugbrengen is geen optie ze moet gewoon werken.
op de doos staat dat een PII voldoende is, dus daar kan het ook niet aan liggen
oja heb de laatste radeontopics hier doorgenomen daar vond ik oa dat van die alternatieve drivers
als er iemand iets weet???
You don't need eyes to see, you need vision