[gf3 ti500 deluxe r.i.p.] wat vinden jullie?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Srry als het niet de goede plaats is om te posten...

Ik heb 5 december 2001 een gf3 ti500 deluxe gekocht. 1050 GULDEN.
2.5 maand later begeeft ie het, allemaal rare blokjes etc in beeld, windows loopt vast etc. 2 HELE maanden moeten wachten op een "gerepareerde" kaart. Denk es in hoe frustrerend dat is, zoveel geld uitgeven en dan nog ZO lang moeten wachten. Maar goed...

Kaart teruggekregen, hij werkte...althans....dat dacht ik. Paar dagen verder, BAM, zelfde probleem. Ik opgebeld, ze bellen me vanmiddag terug, winkel ging om de tafel zitten wat ze gingen doen. Een andere gf3 deluxe hadden ze niet meer, ik kon hem omruilen voor een andere kaart, MAAR kreeg "natuurlijk" niet mn volledige geld terug...

Wat vinden jullie hiervan ?

Verwijderd

Je bent genaaid nofi, wat voor bedrijf is het dan dat ze je geen nieuwe kunnen leveren? Als ik meestal probs heb met een kapot onderdeel krijg ik of een leen mee, of gelijk een nieuwe.

• Vinzzz243
Winkelman Automatisering... www.winkelman.nl

De gf3 konden ze niet meer leveren ofzo...

edit:

Kijk, ergens heb ik zoiets van, ik ben consument, ik koop voor een groot bedrag een videokaart, en daarbij ook garantie, die garantie is dat zij me een werkend product verkopen. Mocht dit niet zo zijn, mag ik toch zeker niet de dupe ervan worden?

Als ik het omreken, kom ik uit op ongeveer 475 EURO wat me die kaart gekost heeft...een gf4 kost bij hun 399 euro
Tja, ik weet niet wat ik zou moeten doen...

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04

thaMini

Tool !!

Even een klein vraagje hoor. Je had je kaart niet overclocked?
En wat staat er op de bon van die zaak mbt ruilen en geld terug?
Als je dat even opzoekt weten wij ook wat meer.
Maak iig hier een shop survey van.

Be small, act BIG.

Verwijderd

Het is onzin dat ze geen nieuwe gf3 ti500 kunnen leveren, ze kunnen die altijd bestellen en dat raad ik ze ook aan want daar zijn ze verplicht toe.
Als ze dat niet doen moet je actie ondernemen.

• Vinzzz243
Op woensdag 19 juni 2002 11:50 schreef thaMini het volgende:
nix overgeklokt...ook nix met mobo of agp poort. Bon hebik niet binnen handbereik.
Shop survey = :?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
ik dacht dat de gf3 niet meer gemaakt werd...omdat de gf4ti4200 EN goedkoper is EN sneller was...dacht ik hoor..

dus gewoon een dikke gf4ti4600 eisen

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• thaMini

thaMini

Tool !!

Op tweakers.net...
Onder /etc daar kan je reacties plaatsen over computer winkels.
Dan weten je mede tweakers dat ze daar niet moeten kopen.

Be small, act BIG.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:54 schreef Yonni het volgende:
ik dacht dat de gf3 niet meer gemaakt werd...omdat de gf4ti4200 EN goedkoper is EN sneller was...dacht ik hoor..

Ja die is wel net zo duur als die GF3 ti500
En ze worden (volgens mij) nog wel gemaakt hoor.

• Vinzzz243
Op woensdag 19 juni 2002 11:55 schreef FLASHMAN het volgende:

[..]

Ja die is wel net zo duur als die GF3 ti500
net of niet?

• Vinzzz243
rechtstreeks van de site:

Ondanks onze scherpe prijzen en zorgvuldige leveringen leveren wij daarnaast ook een goede flexibele service

JUPZ

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:55 schreef Vinzzz het volgende:

[..]

net of niet?
net......

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik denk dat het eerder aan je hardware ligt, al in een ander systeem getest, kan je mobo 4x agp aan, test hem eens op 2x of juist op 4x

(/me zegt ook maar wat)

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:56 schreef Vinzzz het volgende:
rechtstreeks van de site:

Ondanks onze scherpe prijzen en zorgvuldige leveringen leveren wij daarnaast ook een goede flexibele service

JUPZ
Yeah right!!! Wijs ze daar dan maar eens op;)

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:54 schreef Yonni het volgende:

Dat vind ik een beetje overdreven. Gewoon kijken wta een Ti500 deluxe nu kost en voor dat bedrag een nieuwe kaart uitzoeken lijkt mij het eerlijkst. Je hebt toch een paar maanden met die kaart gewerkt.

• thaMini

thaMini

Tool !!

Kijk trouwens eerst of het niet aan je mobo ligt. Als je dan een Geforce Ti4600 :9 krijgt, is het zonde als die ook de geest geeft.

Be small, act BIG.

• Vinzzz243
/me zei al dat het niet aan mobo of agp poort ligt.
1. ALLE andere kaarten werken wel
2. De kaart heeft het eerst wel gedaan
3. De kaart doet ut elders ook niet

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:57 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje overdreven. Gewoon kijken wta een Ti500 deluxe nu kost en voor dat bedrag een nieuwe kaart uitzoeken lijkt mij het eerlijkst. Je hebt toch een paar maanden met die kaart gewerkt.
Hij kost (nu) bijna net zo veel als de GF4ti4600

• Vinzzz243

[..]

Sinterklaas, ben ik volledig met je eens, MITS ik niet die kaart 2 maanden (en een sorrytje) heb moeten missen, en ze nu een "oplossing" gaan zoeken, die , bijna zeker weten, in mijn nadeel zal werken. Ik heb toch recht, zeker bij zo'n dure, op een fatsoenlijk product, en als zij daar niet aan kunnen voldoen (zij is asus) dan moet winkelman toch voor de oplossing zorgen, en niet ik???

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

[..]

niks overdreven aan hoor, je hebt dat bedrag betaald dus mag ook een kaart voor dat bedrag verwachten en die heeft hij tot nu toe nog niet gehad.
ook mycom deed daar bij mij niet moeilijk over, ik kreeg voor mijn (half jaar oude) gf2ti een gf4mx440.

• Vinzzz243
nou ja, ben iig benieuwd wat zij "bedacht" hebben. Als ze gebeld hebben, post ik ut wel ff :) thx

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
nou ik denk niet dat je daar blij mee moet zijn... die geforce 4mx schijnt langzamer te zijn dan een geforce 2 ti

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

Op woensdag 19 juni 2002 14:06 schreef justice_strike het volgende:
nou ik denk niet dat je daar blij mee moet zijn... die geforce 4mx schijnt langzamer te zijn dan een geforce 2 ti
klopt..... mx460 is geloof ik wel sneller.

niks

Verwijderd

Ben benieuwd wat ze zeggen, anders komt knokploeg in actie :P

• lange

lange

Boom Boom?

Op woensdag 19 juni 2002 14:06 schreef justice_strike het volgende:
hmm heb nou niet echt het idee dat ik erop op achteruit ben gegaan, er stond een tijdje geleden een grote videokaarten test op de frontpage, waarin ook de gf2ti en gf4mx440 met elkaar vergeleken werden, heb thuis de url maar hier dus niet, zal even zoeken. (heel belangrijk is het trouwens ook weer niet, hij is toch vvor in m'n 2e bak :P )

/edit
deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/images/image004.gif

je kan hier trouwens de hele roundup vinden.
maar nu maar weer ontopic :D .

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
consumentenrecht: een product moet je 2x ter reperatie aanbieden. Gaat het product hierna nogmaals aan HETZELFDE kapot. kan je je geld terugeisen of een compleet nieuw product, dus geen gerepareerde.......

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 12:02 schreef lange het volgende:

ook mycom deed daar bij mij niet moeilijk over, ik kreeg voor mijn (half jaar oude) gf2ti een gf4mx440.
hmmm...

Ik hoop niet dat MyCom mij afscheept met een MX440.
Heb toevallig vandaag mijn Asus Ti500 Deluxe treug gebracht.
4 maandjes oud....
Heb alleen in het begin even overgeklokt maar liep al maanden standaard snelheid.
Hij gaf ineens allemaal groene blokken en vage kleuren :?

Ze sturen hem terug naar de importeur.
Krijg van de week een nieuwe....

Nu maar hopen dat de ti500 niet meer te leveren is (in de winkel hadden ze hem al niet meer) want dan levert Mycom, volgens hun algemen voorwaarden, een gelijkwaardige kaart.

De Ti4600 is momenteel net zo duur als een Ti500 (+/- 450,- heb zelf nog dik 550 euro betaald) dus kom maar op.

Verwijderd

je zegt dat ze een gelijkwaardige kaart zullen geven, maar jij wilt een kaart met de prijs die je zelf betaald hebt.

Waarhscijnlijk krijg je of de dagwaarde van je videokaart, of je krijgt een prestatie gelijkwaardige kaart..

Een ti4200/ti4400

• lange

lange

Boom Boom?

Op woensdag 19 juni 2002 15:29 schreef Daimonet het volgende:
je zegt dat ze een gelijkwaardige kaart zullen geven, maar jij wilt een kaart met de prijs die je zelf betaald hebt.

Waarhscijnlijk krijg je of de dagwaarde van je videokaart, of je krijgt een prestatie gelijkwaardige kaart..

Een ti4200/ti4400
ik kreeg dus van mycom (utrecht) een kaart die (ong.) even duur was als de aanschijf prijs van mijn kapotte kaart (kapot=gf2ti@320piek/nieuw die gf4mx@150 euro), vond het zelf wel een goede aktie van mycom.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 15:29 schreef Daimonet het volgende:

Een ti4200/ti4400
Nee.... wel lezen.

Ik wil... ik zou graag ;) een kaart willen met de prijs die nu ongeveer gelijk is aan de Ti500 (tenminste..als de Ti500 niet meer leverbaar is)
Volgens de pricewatch moet je nu voor de ti500 Deluxe 430,- neerleggen
De Ti4600 is ook ongeveer 430,-
Allebei Asus kaarten.
Maar ja... met een ti4400 (350,-) zou ik ook niet zeuren :)

Ik heb zelf dik 550,- betaald.... dat was al dik te veel maar ze waren de enige die hem toen konden leveren.

• Vinzzz243
ok komt ie...

ze belden net..
We hebben even rondom de tafel gezeten. Omdat de kaart al oud is en voor ons bijna niets meer waard is, hebben we nog met asus gebeld. Dat de vorige reparatie 2 maanden duurde is idd lang, gaven zij ook toe, maar de levertijd van de chipset was nogal lang. Uw probleem, die rare kleuren, zit in de blokjes op de kaart.
We zullen dus de kaart opnieuw opsturen en - DIT DOEN WE NORMAAL NOOIT, MAAR OMDAT HET EEN ERG VERVELENDE SITUATIE IS, krijgt u van ons een GF4 mx ter bruikleen. Die zullen we morgen opsturen.
Ik zo, ehm, ja fijn. Omruilen met een gf4 is dus geen optie?
Nee, de kaart is al oud/ bijna nix waard
Ik zo, ja dus? IK ben de consument, nou ben ik dus de dupe van een product dat niet goed functioneert?
(beetje geiriteerd) u bent toch niet de dupe? U krijgt van ons een zeer snelle videokaart ter bruikleen, dat doen wij normaal nooit
EINDE BERICHT :(
kweet niet of ik nu blij of niet moet zijn

• Vinzzz243
Op woensdag 19 juni 2002 15:13 schreef xxxMaverick het volgende:
consumentenrecht: een product moet je 2x ter reperatie aanbieden. Gaat het product hierna nogmaals aan HETZELFDE kapot. kan je je geld terugeisen of een compleet nieuw product, dus geen gerepareerde.......
kan ik dit ergens zwart op wit vinden :P

• lange

lange

Boom Boom?

hmm de kaart die ze je ter bruikleen aan bieden is alles behalve "zeer snel" , ik zou hier als vervangende kaart geen genoegen mee nemen, maar aangezien dit alleen als tijdelijk oplossing is lijkt het me een redelijk ludieke aktie, zij kunnen er tenslotte ook niet veel aan doen dan de reparatie ( :? kunnen ze die dingen repareren? ) zo lang duurt.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Op woensdag 19 juni 2002 15:48 schreef Vinzzz het volgende:
kan ik dit ergens zwart op wit vinden :P
Niet zoals hij het schrijft, maar ik vind (als student rechten) wel dat je recht hebt op teruggave van het volledige aankoopbedrag. Dit mede omdat de kaart nu al 2x in reparatie is en zo lang wegblijft, dat is gewoon onbehoorlijk. Ik zou dan ook ontbinding van de koopovereenkomst vorderen, men is gewoon verplicht jouw je aankoop bedrag terug te betalen. De winkelier moet dan maar bij Asus hun inkoopbedrag terugvorderen.

Je hebt trouwens het recht als consument om vervanging te vorderen, niet alleen herstel (lijkt me zeker redelijk gezien het feit dat dat ding al 2x kapot is gegaan nu). Het is dan aan de verkoper om te zien of hij hiervoor kiest, of toch liever de koopprijs teruggeeft (art 21 Boek 7 BW).

• Vinzzz243
hmm, ik wacht de reparatie af...aangezien dit toch nu sneller moet gaan dan die onbegrijpelijke 2 maanden.

Als het dan nog niet functioneert, komen er andere maatregelen...

• Sovereign
Op woensdag 19 juni 2002 16:17 schreef Vinzzz het volgende:
hmm, ik wacht de reparatie af...aangezien dit toch nu sneller moet gaan dan die onbegrijpelijke 2 maanden.
Ik hoop het voor je. :)

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Ik snap alleen niet dat je daar genoegen mee neemt.
Had hetzelfde probleem alleen met een leadtek GF3TI 200.
Ik heb toen eerst gebeld,toen zeiden ze als ie niet goed is krijg je gelijk een nieuwe mee.
Ik kom daar en ineens gingen ze moeilijk doen,misschien is het je mobo/cpu warmte enz.... :Z
Ben daar een partijtje moeilijk gaan doen, en kreeg na een half uur een nieuwe kaart mee.

Neem geen genoegen als je het niet bevalt,je mag het aankoop bedrag terugvorderen of een gelijkwaardige kaart uitkiezen volgens de wet.

Tip; rook 4 pakjes sigaretten of drink een kratje bier minder per maand,en sluit een rechtsbijstand af.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08
Het probleem met deze dingen is altijd gelijk krijgen.

Je kan wel gelijk hebben, maar als je het niet krijgt van de winkelier heb je mooi pech.
Je kan wel zeggen ik heb recht op een nieuwe want...., maar wat doe je als hij je daarop recht in je bek uitlacht?

Misschien dat je nog wat kan als je een rechtsbijstand verzekering hebt maar anders houdt het gewoon op.
(Consumentenbond misschien?)

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 13:19
Heey vinzzz... ik heb misschien wel nog een Voodoo 2 liggen ;) ... en anders koop je nog maar wat meer cd'tjes bij me (ja .. ik was die gek gister op die fiets) ... wel kut voor je van die videokaart :'( maarja ... zolang mijn GF4 het maar doet :9.

Maar ffies serieus ... het product voldoet niet aan de eisen waar die aan moet voldoen, als blijkt dat dit niet jouw schuld is (dus niet over kaart gereden met de auto ofzo) dan moeten ze het vervangen, of geld terug geven. Kunnen ze niet meer dezelfde leveren dan mogen ze een mindere terug geven mits ze het verschil in geld terug geven (waarde van dit moment van de kaart) ... ze mogen ook een betere kaart geven (dit altijd handig (asus GF4 4400 kost maar 340 euro = 750 gulden ofzo, dus die mogen ze wel geven lijkt mij:))).

• Vinzzz243
waarde van product van dit moment -> belachelijk
die kaart is nu echt geen 1050 gulden meer waard...

Maar goed, ik wacht 2e reparatie af en daarna idd consumentenbond...

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:30

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

We hebben even rondom de tafel gezeten. Omdat de kaart al oud is en voor ons bijna niets meer waard is, hebben we nog met asus gebeld. Dat de vorige reparatie 2 maanden duurde is idd lang, gaven zij ook toe, maar de levertijd van de chipset was nogal lang. Uw probleem, die rare kleuren, zit in de blokjes op de kaart.
We zullen dus de kaart opnieuw opsturen en - DIT DOEN WE NORMAAL NOOIT, MAAR OMDAT HET EEN ERG VERVELENDE SITUATIE IS, krijgt u van ons een GF4 mx ter bruikleen. Die zullen we morgen opsturen.
Normaal krijgt de consument gewoon nix dus
garantie? wat nou garantie...een paar maanden is al heel oud voor een videokaart hoor. En hij was maar 500 euro joh, koop je toch een nieuwe, bij ons! :(

Ja het is maar een ti 500, nix meer waard joh...kijk die prijslijsten maar in de winkels..nee die ti 500 krijg je bij een pak melk! :([quote]

(beetje geiriteerd) u bent toch niet de dupe? U krijgt van ons een zeer snelle videokaart ter bruikleen, dat doen wij normaal nooit
[/quote]

GF4 mx is idd errug snel vergeleken met een ti 500....zucht :(

Wat zijn dat voor een beunhazen joh...
Shop survey invullen om andere tweakers te waarschuwen voor dat zooitje.

edit:
/quote gefixed

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Sovereign
Op woensdag 19 juni 2002 16:51 schreef Vinzzz het volgende:
waarde van product van dit moment -> belachelijk
die kaart is nu echt geen 1050 gulden meer waard...
Dat is ook belachelijk, en daarom zegt de wet dan ook dat de *koopprijs* moet worden terug betaald als de verkoper kiest voor restitutie en *niet* de waarde die het product op dit moment zou hebben.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Zou ook eerst eens bedenken of de cooling wel in orde was

(zowel van de vidcard als in je kast)
misschien ligt het daaraan en anders
hebben zij niet goede kaarten verkocht

(wat wel vaker kan voorkomen ivm leverancier en bezorging).

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Wildfire
  • Laatst online: 15:14

Wildfire

Joy to the world!

Het is erg simpel: het is duidelijk dat er een slecht product is geleverd, anders ging het niet zo snel al kapot en na reparatie alweer snel kapot. Wettelijk gezien heb je recht op restitutie van het aankoopbedrag of een gelijkwaardige of betere *nieuwe* videokaart.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Vinzzz243
het is natuurlijk de moeite die in hun voordeel ligt. Voor veel consumenten is het te een te grote moeite weer allemaal acties te ondernemen etc.

Misschien ook wel voor mij :) loop stage, en heb dat ding niet SUPERhard nodig, maar toch. Je moet ook opkomen voor je eigen recht. Ik laat het apparaat ook dus nog 1 keer repareren, en mocht het dan NOG niet functioneren, dan eis ik andere dingen, dingen die zoal hier in dit topic zijn genoemd :P

Hoe langer ik wacht , hoe meer profijt ik heb van mn "nieuwere, betere" videokaart :7

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, in principe had je die dingen nu dus al kunnen eisen. Een redelijk nieuw product, snel kapot, na een langdurige reparatie alweer snel kapot. Dan heb je dus al recht op een nieuwe vergelijkbare of betere kaart, of geld terug.

Ik had voor m'n geld gekozen. Maar ja, ieder z'n eigen keuze. Je laat ons toch wel weten hoe alles uiteindelijk afloopt?

• Yonni
Op donderdag 20 juni 2002 19:23 schreef Wildfire het volgende:
Tsja, in principe had je die dingen nu dus al kunnen eisen. Een redelijk nieuw product, snel kapot, na een langdurige reparatie alweer snel kapot. Dan heb je dus al recht op een nieuwe vergelijkbare of betere kaart, of geld terug.

Ik had voor m'n geld gekozen. Maar ja, ieder z'n eigen keuze. Je laat ons toch wel weten hoe alles uiteindelijk afloopt?
geld terug, krijgt hij dan die hele smak van 1050 pieken = 476.4692269 euro terug of de dag waarde van de kaart? iets van 300 euro ofzo.. :?

• MartNL
  • Laatst online: 13:35

MartNL

Je moet gewoon je geld terug eisen.
Of direkt een geforce4 440 of 460 en niet om te lenen.
Maar om te houden.
Willen ze dat niet gewoon naar de winkel terug gaan.
EN daar niet eerder weggaan voor je die f****king kaart hebt. (of je geld natuurlijk)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:37
Op woensdag 19 juni 2002 16:52 schreef THW Arie het volgende:

[..]

Normaal krijgt de consument gewoon nix dus
garantie? wat nou garantie...een paar maanden is al heel oud voor een videokaart hoor. En hij was maar 500 euro joh, koop je toch een nieuwe, bij ons! :(
[..]
Yep, nvidia komt nu eenmaal 2 maal per jaar met 'nieuwe' producten aanzetten. Logisch dat de oudere generatie dan E(nd) O(f) L(ife) is....
Ja het is maar een ti 500, nix meer waard joh...kijk die prijslijsten maar in de winkels..nee die ti 500 krijg je bij een pak melk! :(
[..]
De TI500's die nu nog in de handel rondgaan zijn 'overgebleven' feitelijk. Als jij voor dezelfde prijs tussen een GF4/Ti4600 en een GF3/Ti500 kan kiezen hoef je toch ook niet lang na te denken? Maar waarom ze zo duur zijn dan? Komt omdat winkels er absoluut niet van houden om artikelen onder de inkoopsprijs te verkopen, ze wachten liever tot er een nOOb binnenkomt die er de volle mep voor neertelt....

GF4 mx is idd errug snel vergeleken met een ti 500....zucht :(
Niet echt, maar in vergelijking met een TNT2/M64 mag je niet klagen denk ik. Kan je in de tussentijd dat je kaart gerepareerd word nog enigsinds games spelen.....

Verwijderd

Gelukkig is het bij Mycom wel goed geregeld.

Gister gebracht... vandaag gebeld dat ik morgen een nieuwe Ti500 (helaas 8-) ) kan komen halen.

Zonder verdere kosten.
Toch netjes...

• Yonni
gf4mx440 is ongeveer evensnel als een gf2ti , dus das wel ff een verschil met een gf3...wordt je lekker genaaid door die verwarrende naam....n00bs daaro in de winkel achter die balie

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op donderdag 20 juni 2002 19:54 schreef Yonni het volgende:

[..]

geld terug, krijgt hij dan die hele smak van 1050 pieken = 476.4692269 euro terug of de dag waarde van de kaart? iets van 300 euro ofzo.. :?
Aankoopwaarde.

• Neomess
  • Laatst online: 16:28

Neomess

neomess.nl

ken wel kloppen dat ze de geforce 3 ti serie niet kunnen leveren, ik ving laatst op dat er in de gf3 ti serie moeilijkheden zijn in de aanlevering (geen id waarom)

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

Ik sluit me bij maverick aan dit is ook zo n beetje wat ik me van mijn rechten studie herinner,volgens mij trouwens maar 1 herstelronde,geld terug is mogelijk je hoeft geen genoegen te nemen met een nieuwe kaart. zover de theorie....Dus laat je niet afpoeieren, desnoods ff langs een studentenrechtswinkel in buurt (gratis) voor een jurridisch briefje :)
suc6
Op woensdag 19 juni 2002 15:13 schreef xxxMaverick het volgende:

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• Vinzzz243
owkeej, ill keep it in mind, thx

• Wild pigeon
  • Laatst online: 01-08 19:56
ik zou niet met minder dan de AANKOOP prijs of een nieuwe GF3500 TI deluxe of GF4 4400 (normale versie) tevreden zijn!

Laat je in ieder geval niet afschepen met de dagwaarde of een GF4 mx

• stylezzz
Mjah, ik ga na een half jaar terug met een auto waarmee ik niks anders als problemen heb. Wedden dat ze daar dan ook niet de nieuwwaarde voor teruggeven? En dan te bedenken dat pc-stuff nog veel sneller in waarde daalt.....

• Wild pigeon
Ze moeten daar gewoon niet zeiken 1000 piek (ruim 450 euro) is gewoon een boel geld, en dan moet je daar een gelijkwaardig product voor terug krijgen (je gaat er niet van uit dat je kaart al zo snel kapot gaat, ik zit hier nog met een banshee 16mb pci, deze is al vier jaar oud maar doet het nog prima en er zit zelfs 5 jaar garantie op!!!)

• stylezzz
Toch denk ik dat het moeilijk word om nog garantie op je banshee te claimen mocht ie spontaan kapot gaan.... :P

• Wild pigeon
Ja maar dat komt omdat 3DFX niet meer is :'(, dat is een andere zaak *D

• Wild pigeon
Ik heb trouwens daarnet voor de gein eens Metabyte gemaild (daar komt mijn banshee vandaan) of ik mijn garantie nog kan claimen >:)

• stylezzz
En wat zeiden ze? 5 Jaar service verlenen op een videokaartje is eigenlijk best wel lang....

• Wild pigeon
Ik heb nog geen antwoord (pas vanmiddag verstuurd) maar er stond werkelijk op de doos dat ik 5 jaar garantie had... en dit is idd wel lang (8>

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 11:12 schreef dominator het volgende:
Mjah, ik ga na een half jaar terug met een auto waarmee ik niks anders als problemen heb. Wedden dat ze daar dan ook niet de nieuwwaarde voor teruggeven? En dan te bedenken dat pc-stuff nog veel sneller in waarde daalt.....
Dit is volgens mij niet echt het punt, het gaat erom dat je van een product een bepaalde levensduur mag verwachten. Op het momentdat ik bv. een wasmachine of een tv koop is de minimaal verwachte levensduur bijvoorbeeld 3 jaar. Op het moment dat het apparaat buiten mijn schuld kapotgaat (dus niet door oneigenlijk gebruik) moet de fabrikant productgarantie bieden. Hieronder versta ik dus het aanbieden van een gelijk artikel of een gelijkwaardig alternatief, wat een GF4mx dus niet is.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Mischien ligt het aan je pc ?

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:58 schreef FLASHMAN het volgende:

[..]

Hij kost (nu) bijna net zo veel als de GF4ti4600
Dus stel je ze voor dat je wel iets wil bijleggen 25€ ofzo en dat je een GF4 ti4600 wilt en wees eerlijk wie wil dat nou niet ondanks dat je er 2,5 maanden geleden zoveel voor betaald hebt.

• stylezzz
Op vrijdag 21 juni 2002 15:16 schreef Vision-450 het volgende:

[..]

Dit is volgens mij niet echt het punt, het gaat erom dat je van een product een bepaalde levensduur mag verwachten. Op het momentdat ik bv. een wasmachine of een tv koop is de minimaal verwachte levensduur bijvoorbeeld 3 jaar. Op het moment dat het apparaat buiten mijn schuld kapotgaat (dus niet door oneigenlijk gebruik) moet de fabrikant productgarantie bieden. Hieronder versta ik dus het aanbieden van een gelijk artikel of een gelijkwaardig alternatief, wat een GF4mx dus niet is.
Jamaar die GF4/MX werd je toch aangeboden als TIJDELIJKE VERVANGING van je GF3? In de tussentijd zorgen hun ervoor dat je een nieuw/gerepareerd exemplaar krijgt van je eigen kaart. Dus wat is nu het probleem????

Verwijderd

Dit is idd heel lullig voor je , Topicstarter..

Ik ben wel sterk van mening dat je iig een vergelijkbaar product moet kunnen krijgen wat NET ZO VEEL kost als die Geforce 3 , toen je hem net kocht.

Of een vergelijkbaar product wat gewoon even snel is , maar ze kunnen je iig niet zo laten barsten.

Maak hier inderdaad een lekkere shop-survey van , want dit is echt knudde.

Veel succes met je probleem!

• Wild pigeon
Op vrijdag 21 juni 2002 14:39 schreef dominator het volgende:
En wat zeiden ze? 5 Jaar service verlenen op een videokaartje is eigenlijk best wel lang....
Dit zeiden ze:

[Mail van metabyte]
J.van,

When did you buy the product? Can you tell me what problem youre having with it?

Sincerely,

Shravan Kapur

Quality Assurance Specialist

Metabyte Inc.

Fax: 510-494-9100
[end =>mail van metabyte]

Ik ga eens ff op mijn bonnetje kijken wanneer ik hem heb gekocht (in iig nog geen 5 jaar geleden) en dan zeg ik gewoon dat hij compleet niet meer boot.

Kijken wat hun reply is :7

• Vinzzz243
Nou ben ik weer es...

Heb vanmorgen mn vervangkaartje binnengekregen. Een Asus V8170 DDR Geforce 4 MX 440 (met alles erin , muv 2 cd's, wat ik dus nu ook ga doormailen, anders krijg ik daar weer zeik over)

Nou wat een lol, als ik het kaartje in mn pc douw -> piepiep piep piep piep piep piep piep piep

Ik ga zo es ff proberen de kaart in een ander systeem te duwen...DIT GAAT WEER LEKKER :p

• Wild pigeon
Dit (die GF4 mx) moet je dus echt NIET PIKKEN!

• Vinzzz243
ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.
Kun jij me vertellen wat die piepjes betekenen...
eerst 2 x achterelkaar, dan een aantal keer nog....

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:47 schreef Vinzzz het volgende:
Winkelman Automatisering... www.winkelman.nl

De gf3 konden ze niet meer leveren ofzo...

edit:

Kijk, ergens heb ik zoiets van, ik ben consument, ik koop voor een groot bedrag een videokaart, en daarbij ook garantie, die garantie is dat zij me een werkend product verkopen. Mocht dit niet zo zijn, mag ik toch zeker niet de dupe ervan worden?

Als ik het omreken, kom ik uit op ongeveer 475 EURO wat me die kaart gekost heeft...een gf4 kost bij hun 399 euro
Tja, ik weet niet wat ik zou moeten doen...
zeg dan gewoon dat je ti4400 wel wilt zonder bijbetalen omdat ze die andere toch niet kunnen leveren ?

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 10:59 schreef Vinzzz het volgende:
Nou ben ik weer es...

Heb vanmorgen mn vervangkaartje binnengekregen. Een Asus V8170 DDR Geforce 4 MX 440 (met alles erin , muv 2 cd's, wat ik dus nu ook ga doormailen, anders krijg ik daar weer zeik over)

Nou wat een lol, als ik het kaartje in mn pc douw -> piepiep piep piep piep piep piep piep piep

Ik ga zo es ff proberen de kaart in een ander systeem te duwen...DIT GAAT WEER LEKKER :p
ben je eigelijk wel 100% zeker dat je niets fout doet ofzo want nu zijn het al 2 verschillende modellen (van verschillende merken?), dan wordt het toch al erg raar vind ik...
of misschien duw je ze er niet goed in :?

• Vinzzz243
ehm, die gf4 veroorzaakt alleen piepjes in MIJN systeem....vaag....

maar een andere agp kaart (een oud siskaartje 8 mb) geeft geen enkel probleem...

Ligt het misschien aan mijn msi k7tpro mobo?

• Vinzzz243
iemand :? ?

Als de winkel dit te horen krijgt, dan maken ze het me, hoe dan ook, NOG moeilijker, terwijl het (bijna) niet over het eigenlijke probleem gaat...

Verwijderd

Zou idd aan je moederbord kunnen liggen. Je zou een andere moederbord in je pc kunnen zetten en dan kijken of hij het doet. Zoja, dan is jou Mobo fucked up, en ga je het idd heel moeilijk krijgen met die winkel, want bewijs jij maar eens dat het niet aan jou mobo lag :P

PS. Succes :P

• stylezzz
Op maandag 24 juni 2002 11:39 schreef Vinzzz het volgende:
ehm, die gf4 veroorzaakt alleen piepjes in MIJN systeem....vaag....

maar een andere agp kaart (een oud siskaartje 8 mb) geeft geen enkel probleem...

Ligt het misschien aan mijn msi k7tpro mobo?
Is het een K7T-PRO266 versie 2 mobo? (een rooie dus) Zo ja, you're f*cked aangezien die dus met geen enkele GF4/MX wil booten..... :)

• Vinzzz243
neej geen versie 2. Vind ut alleen zo vaag dat ie het voorheen wel altijd heeft gedaan. Ook het agp kaartje dat er nu in zit, werkt zonder problemen...maar goed...

misschien es een a7v333 kopen...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

heb je ehm goed in het slot geprikt ?

Klinkt als een niet goed makend contact, die pieps !

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Vinzzz243
ja dat d8 ik ook, heb toch echt dat ding goed erin gestopt...vaag...maar ja, ff afwachten of ik mn gf3 gerepareerd trug krijg

Verwijderd

DIt probleem ken ik.

Ik heb een keer 10weken moeten wachten voor reparatie, honderd keer heengebeld (als ik dat niet had gedaan had ik nu nog geen videokaart) en toen kreeg ik een gedeelte van mijn aankoopbedrag terug.

Wat ik bij die winkel weer moest besteden.

Winkel: Xenon.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Op woensdag 19 juni 2002 11:50 schreef thaMini het volgende:
Wat er op de bon staat maakt allemaal geen reet uit. Bij nieuwe producten moeten ze minimaal een jaar garantie leveren. voldoen ze daar niet aan (kaart is bijvoorbeeld niet meer leverbaar) dan mag jij voor dat geld iets anders uitzoeken.
Garantiebepalingen zijn gewoon geregeld in de wet. Al die algemene voorwaarden van winkels zijn niet per se rechtsgeldig ook al heb je ze getekend.

• stylezzz
Op donderdag 27 juni 2002 21:54 schreef nadd het volgende:

[..]

Wat er op de bon staat maakt allemaal geen reet uit. Bij nieuwe producten moeten ze minimaal een jaar garantie leveren. voldoen ze daar niet aan (kaart is bijvoorbeeld niet meer leverbaar) dan mag jij voor dat geld iets anders uitzoeken.
Garantiebepalingen zijn gewoon geregeld in de wet. Al die algemene voorwaarden van winkels zijn niet per se rechtsgeldig ook al heb je ze getekend.
Kaart is nog gewoon leverbaar cq. repareerbaar dus dit gaat niet op....

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Pff, dit is best genaaid moet ik zeggen.

Ik vind zo dat als je een "electronisch" en "duurzaam" product koopt voor een grote som geld en het gaat binnen een jaar kapot je toch wel goede garantie mag verwachten van elk bedrijf dan ook.

Je hebt em zoiezo al 2 maanden gemist? Ik vind dat ze je gewoon een voorstel moeten geven voor een aardig bedrag om iets nieuws uit te kiezen. Ik zou hier nog nieteens op wachten en gewoon een nieuwe kaart eisen. Sturen hun hem maar lekker op naar asus en wachten tot ze hem terug krijgen en dan doen ze em maar in de uitverkoop :P

Verder zou ik gewoon opbellen en zeggen dat je het hier niet mee eens bent, als ze niet instemmen zou ik gewoon meteen naar de Consumenten Bond stappen.

Maarja, dat is wat ik zou doen.

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• Vinzzz243
bij deze een *schopje* van 2.5 week :)

Ik heb het bedrijf in kwestie zojuist een e-mail gestuurd.
Daar staat het volgende in (graag reacties):
Hallo,

Ik wilde bij deze graag een telefonische afspraak maken met u omtrend mijn geforce 3 ti 500 deluxe.

De situatieschets:
05-12-2001 aankoop gf3
15-03-2002 kaart opgestuurd ter reparatie
15-05-2002 kaart terug
20-06-2002 kaart opgestuurd ter reparatie
en deze week is het wéér een hele maand geleden na de laatste opsturing.

Een gesprek met één van uw medewerkers leverde het volgende op:

Winkelman:

Ik:

Ehm, ja fijn. Omruilen met een gf4 is dus geen optie?

Winkelman:

Ik:

Ja dus? IK ben de consument, nou ben ik dus de dupe van een product dat niet goed functioneert?

Winkelman:

U bent toch niet de dupe? U krijgt van ons een zeer snelle videokaart ter bruikleen, dat doen wij normaal nooit.
-------------------------------------------------------

Andere bedrijven gaan hier vele malen flexibeler mee om dan u, MyCom ruilt half jaar oude videokaarten in tegen op dit moment recente videokaarten.

Tijdens gesprekken met andere consumenten ben ik erachter gekomen dat MyCom zelfs twee gelijkwaardige problemen had met een GF3 Ti 500 Deluxe. Zij wisten deze in 1 (!) week om te ruilen voor een nieuwe kaart.

En dit terwijl u toch de volgende regel hanteert: Ondanks onze scherpe prijzen en zorgvuldige leveringen leveren wij daarnaast ook een goede flexibele service, dit moet ik dus maar voor lief nemen??

Ik heb juridische raad gevraagd en ben erachter gekomen dat ik als consument recht heb om vervanging te vorderen, niet alleen herstel (lijkt me zeker redelijk gezien het feit dat dat ding al 2x kapot is gegaan nu). Het is dan aan de verkoper om te zien of hij hiervoor kiest, of toch liever de koopprijs teruggeeft (art 21 Boek 7 BW). De wet schrijft dan ook dat de *koopprijs* moet worden terug betaald als de verkoper kiest voor restitutie en *niet* de waarde die het product op dit moment zou hebben.

Ik hoop snel van u te horen.
Mvg, Vincent

Verwijderd

U bent toch niet de dupe? U krijgt van ons een zeer snelle videokaart ter bruikleen, dat doen wij normaal nooit.
Een gf 4 mx? een snelle kaart?!?! WAT IS DIT VOOR SHOP. Een Gf 3 TI 500 IS VEEL BETER DAN EEN Gf 4 MX! Klaag die zaak aan!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:39

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 15 juli 2002 12:27 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Een gf 4 mx? een snelle kaart?!?! WAT IS DIT VOOR SHOP. Een Gf 3 TI 500 IS VEEL BETER DAN EEN Gf 4 MX! Klaag die zaak aan!
Dat is helemaal waar, een gf4 MX 440 is net sneller dan een gf 2 ti :)

Ik werk zelf in een computershop, en bij ons is het heel simpel is de kaart kapot krijgt u een nieuwe mee mits op voorraad. Is deze niet leverbaar dan leveren wij een vergelijkbaar product in overleg met u. Anders geld terug.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Wild pigeon
Je word hard genaaid, gewoon je aankoop bedrag terug eisen of anders die zaak aanklagen!

• Wild pigeon
En een GF4mx zuigt idd hard!

Je moet minstens een GF4Ti 4200 deluxe krijgen.

• -whodini-
  • Laatst online: 15-08 02:10
Hoi
Je had beter na de twede keer, gelijk je aankoop bedrag moeten terug eisen.
Want met zo`n bedrag koop je de snelste GF4 en je houdt nog geld over :)
Gewoon je geld terug eisen en ff met consumenten bond bellen.Tele: (070) 445 45 45
Veel suc6

iRacing Profiel

• Vinzzz243
ik w8 rustig de reply-mail trug...

• Wild pigeon
Maar als die reply mail niet fatsoenlijk is moet je wel harde stappen zetten!

• Vinzzz243
komt ie:
Geachte Vincent Sijben

We hebben de kaart 24-6 retour gekregen van u, dus de kaart is nu 3 weken onderweg.
Het duurt ook nog 2 dagen voordat wij hem bij asus kunnen inleveren in verband met RMA nummers enz...
Ik heb net gebeld en de reparartie afdeling heeft het over 10 werkdagen en dan zou hij retour moeten komen.
Ik heb er druk achter gezet en bel elke 3 dagen om de status te vragen.
Mocht het weer zo lang duren als de vorige keer dan zullen we u een nieuwe kaart moeten verkopen.

Met vriendelijke groeten
Winkelman Automatisering

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Mocht het weer zo lang duren als de vorige keer dan zullen we u een nieuwe kaart moeten verkopen.

HAHA
verkopen nog wel
kan je weer 500 euro dokken :D
j/k
maja
wel lame hoe t er staat

• stylezzz
Je hebt ook wel de mazzel dat het nu net allemaal in de vakantieperiode valt, lekker als de helft van het personeel op het strand ligt en je videokaart begeeft het.... :P

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

begrijp niet waarom ze hierover moeilijk doen.
Ti 500 was ook RIP, kaartje ingegeven, na 2 weken wachten een creditnota gehad van € 460 (chip was niet meer te krijgen).

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• -whodini-
Hou wel in de gaten, dat ze dit misschien zeggen om je even zoet te houden. Dat je in gedachten zit van "maakt niet uit of het lang duurt want dan krijg ik toch een nieuwe".
Weet waar je recht op heb.
Je heb recht om je aankoop bedrag terug te vragen(zeker na de tweede reparatie) en zelfs met 7% rente. Nieuwe wet sinds Januari 2002.

iRacing Profiel

• Vinzzz243
Op dinsdag 16 juli 2002 22:00 schreef -whodini- het volgende:
en zelfs met 7% rente. Nieuwe wet sinds Januari 2002.
jah, maar dan gaan ze natuurlijk zeuren dat de kaart voor 2002 was aangeschaft :P maareh, kan ik dit ergens op internet terugvinden

• -whodini-
Ik kan het nu ff niet meer vinden, maar heb het van de consumenten bond site vandaan.
Maar nu ga ik slapen.

iRacing Profiel

Pagina: 1 2 Laatste