Ben ik nou de enige, of word je ontzettend genaaid met DVD's tegenwoordig ?
De film is altijd wel OK, daar is weinig op te zeggen. Maar het gaat me dan ook meer om de extra's ;
Interactieve menu's
Wat nou interactieve menu's
Pure onzin. Als dat interactief is, is de film zelf ook interactief (je kunt immers chapters zappen)
Theatrical trailer
Vaak zijn dit geweldig krachtige trailers van de film, waar ik graag naar kijk.
Echter zijn de DVD's waar de trailer in DD5.1 formaat is gezet op 1 hand te tellen. Je moet het maar doen met een simpel stereo kanaaltje
Nog nooit eerder vertoonde scene's
Staat ook zo vaak op de DVD's, echter als je er dan even voor gaat zitten kom je erachter dat dit een twee of drietal scene's zijn die eigenlijk nog te slecht zijn om op DVD te zetten
Alternatief begin/einde
Dit zie ik graag op een DVD. Echter waar ik me redelijk aan stoor is het volgende:
De extra scene's zijn altijd in 'monteer' formaat. Het is niet even netjes afgewerkt, tellertjes weggehaald en dat soort meuk.
Wat ik verder bij een alternatief begin/einde zou verwachten (maar ook mede door de apparatuur niet echt technisch mogelijk is) is dat ik zeg, doe mij de film maar en eindig met de alternatieve einde.
Making off's en intervieuws
Geweldig, altijd leuk om making off en andere intervieuws te bekijken.
Echter wat ik weer storend vind;
- Geen breedbeeld formaat gesneden
- Weer stereo (ook als er scenes uit de film weergegeven worden)
- Totaal out sync zijn van beeld/geluid
Dat laatste vind ik dus helemaal the limit.
Ik zal wel een ontzettende zeikerd zijn, maar een stuk beeldmateriaal wat out off sync is, kan het bloed onder mijn nagels weghalen. Ik heb nu al meerdere malen meegemaakt dat de interviews steeds verder out off sync zijn.
Een goed (slecht) voorbeeld hiervan is het interview welke op de Harry Potter DVD staat.
Even voor de goede orde, ik ben helemaal geen zeikerd, en als de DVD en de film en de extra's er goed uitzien lap ik zo een paar tienen neer voor 't schijfje.
Gister bijvoorbeeld nog ff vlug op de teurgweg naar huis 11 DVD's gekocht.
De film is altijd wel OK, daar is weinig op te zeggen. Maar het gaat me dan ook meer om de extra's ;
Interactieve menu's
Wat nou interactieve menu's
Theatrical trailer
Vaak zijn dit geweldig krachtige trailers van de film, waar ik graag naar kijk.
Echter zijn de DVD's waar de trailer in DD5.1 formaat is gezet op 1 hand te tellen. Je moet het maar doen met een simpel stereo kanaaltje
Nog nooit eerder vertoonde scene's
Staat ook zo vaak op de DVD's, echter als je er dan even voor gaat zitten kom je erachter dat dit een twee of drietal scene's zijn die eigenlijk nog te slecht zijn om op DVD te zetten
Alternatief begin/einde
Dit zie ik graag op een DVD. Echter waar ik me redelijk aan stoor is het volgende:
De extra scene's zijn altijd in 'monteer' formaat. Het is niet even netjes afgewerkt, tellertjes weggehaald en dat soort meuk.
Wat ik verder bij een alternatief begin/einde zou verwachten (maar ook mede door de apparatuur niet echt technisch mogelijk is) is dat ik zeg, doe mij de film maar en eindig met de alternatieve einde.
Making off's en intervieuws
Geweldig, altijd leuk om making off en andere intervieuws te bekijken.
Echter wat ik weer storend vind;
- Geen breedbeeld formaat gesneden
- Weer stereo (ook als er scenes uit de film weergegeven worden)
- Totaal out sync zijn van beeld/geluid
Dat laatste vind ik dus helemaal the limit.
Ik zal wel een ontzettende zeikerd zijn, maar een stuk beeldmateriaal wat out off sync is, kan het bloed onder mijn nagels weghalen. Ik heb nu al meerdere malen meegemaakt dat de interviews steeds verder out off sync zijn.
Een goed (slecht) voorbeeld hiervan is het interview welke op de Harry Potter DVD staat.
Even voor de goede orde, ik ben helemaal geen zeikerd, en als de DVD en de film en de extra's er goed uitzien lap ik zo een paar tienen neer voor 't schijfje.
Gister bijvoorbeeld nog ff vlug op de teurgweg naar huis 11 DVD's gekocht.
Tijd voor een nieuwe sig..