Toon posts:

DNS verwijzen naar 1 IP (Wildcard) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb laatst een domein geregistreerd en ondergebracht bij vevida.nl. Ik had dit bedoeld als doorgeefluik zodat ik DHS.org niet meer nodig heb. Die zijn nl. geld gaan vragen voor hun service. Ik dacht een beetje betalen voor iets niet leuks of iets meer voor iets leuks, een eigen domein.

Het gaat om "pomtiedom.nl". Ik laat het www verkeer hiervan dus doorsturen naar mijn eigen computer.

Ik ben echt SUPER tevreden over Vevida, maar nu heb ik een vraagje en zou willen weten hoe dit zit.

Ik kan niet "zomaar" gebruik maken van subdomeinen als "test.pomtiedom.nl" en "mp3.pomtiedom.nl". Dit moet bij Vevida in de DNS ingevoerd worden. Maar hiervoor had ik bij DHS dus een account en daar kon ik dit wel naar hartelust doen.

Is het nu zo dat Vevida gewoon geen zin/vertrouwen heeft in mij en dit gewoon expres niet doorstuurd of kan het zijn dat het niet mogelijk is.

Momenteel wordt m'n mail afgehandeld door Vevida, zou het kunnen dat, als ik besluit m'n mail niet te gebruiken, dit wel zou kunnen doen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties... Mocht ik dingen nog niet goed uitgediept hebben, vraag maar raak...

Verwijderd

Dit is allemaal geen probleem bij die gasten. Ik zelf heb ook lindonline.nl Bij Vevida geregistreerd. Het subdomein martijn laat ik door verwijzen. Ik neem aan dat het ook voor het subdomein www gedaan kan worden.

Je mail kun je dan gewoon bij hun houden. (maar die kun je ook laten forwarden naar je eigen mailserver.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 20:37 schreef martijntje het volgende:
Dit is allemaal geen probleem bij die gasten. Ik zelf heb ook lindonline.nl Bij Vevida geregistreerd. Het subdomein martijn laat ik door verwijzen. Ik neem aan dat het ook voor het subdomein www gedaan kan worden.

Je mail kun je dan gewoon bij hun houden. (maar die kun je ook laten forwarden naar je eigen mailserver.
Klopt, vergeten te melden...

Het is dus mogelijk om hun je DNS te laten verzorgen. Maar als ik even iets snel wil fixen kan het niet. Ik moet het door hun laten doen op hun servers. En DAAR wil ik vanaf...

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:40 schreef robin0223 het volgende:

[..]

Klopt, vergeten te melden...

Het is dus mogelijk om hun je DNS te laten verzorgen. Maar als ik even iets snel wil fixen kan het niet. Ik moet het door hun laten doen op hun servers. En DAAR wil ik vanaf...
dan moet je zelf de dns servers gaan draaien. Je kan ze vragen ofdat ze dit willen aanpassen.
Ik denk dat ze het wel doen want dan hebben ze helemaal geen last meer van je.

Mail ze effe zou ik zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 20:42 schreef martijntje het volgende:

[..]

dan moet je zelf de dns servers gaan draaien. Je kan ze vragen ofdat ze dit willen aanpassen.
Ik denk dat ze het wel doen want dan hebben ze helemaal geen last meer van je.

Mail ze effe zou ik zeggen :)
Juist en dit is toch niet meer dan in je IIS per webje aangeven welk adres het voor moet stellen of onderschat ik het dan?

En hoe zit het met m'n mail, moet ik die dan zelf opvangen of kunnen zij dat nog doen?

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 20:44 schreef robin0223 het volgende:

[..]

Juist en dit is toch niet meer dan in je IIS per webje aangeven welk adres het voor moet stellen of onderschat ik het dan?

En hoe zit het met m'n mail, moet ik die dan zelf opvangen of kunnen zij dat nog doen?
nee dit is iets meer werk dan een instelling in iis :)
ze passen dan de nameservers aan voor je domein en laten deze verwijzen naar je eigen dns. Deze beheer je zelf.
Je zult dan wel zelf een mailoplossing moeten zoeken denk ik.

(misschien krijg je ze wel zo gek dat je zelf de dns doet en hun de mail :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou je misschien zo lief :) willen zijn en kunnen uitleggen wat ik nog meer moet doen om m'n eigen DNS te beheren? :?

Verwijderd

ik ben heel lief:
http://www.google.com :)
zoeken op: How to configure dns with bind/windows

Aan je vraagstelling te zien heb je nog niet zoveel begrepen van het dns gebeuren :)

Welk os gebruik je?

Ik zou eerst eens flink wat informatie op internet zoeken. Want besef goed, zodra je dns tabel niet klopt is je website niet berijkbaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 18 juni 2002 21:01 schreef martijntje het volgende:
ik ben heel lief:
http://www.google.com :)
zoeken op: How to configure dns with bind/windows
:) tnx
Aan je vraagstelling te zien heb je nog niet zoveel begrepen van het dns gebeuren :)
tja, ach, ben wel informatica student, maar echt technisch ben ik niet nee...
Welk os gebruik je?
win 2k server
Ik zou eerst eens flink wat informatie op internet zoeken. Want besef goed, zodra je dns tabel niet klopt is je website niet berijkbaar :)
Ga ik doen, en ach, alstie niet bereikbaar is, boeiuh... het is maar voor de grap erbij, om zelf een beetje te kunnen k*tten... tnx in ieder geval zover.
website niet berijkbaar
weet niet zoveel over DNS, maar wel dat dit geen goed Nederlands is :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 21:05 schreef robin0223 het volgende:

[..]

tja, ach, ben wel informatica student, maar echt technisch ben ik niet nee...
[..]
Ik ben dan geen taal deskundige, maar iets in deze zin klopt niet :P
[..]

weet niet zoveel over DNS, maar wel dat dit geen goed Nederlands is :)
bereikbaar dan :)

Verwijderd

Topicstarter
we zijn allebei nog jong, genoeg tijd om van alles te leren :) tnx zover, ik ga (als ik klaar ben met dit schooljaar) kijken hoe het moet...
edit:

*zucht* je mag weer niet afsluiten met je naam...

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 21:18 schreef robin0223 het volgende:
we zijn allebei nog jong, genoeg tijd om van alles te leren :) tnx zover, ik ga (als ik klaar ben met dit schooljaar) kijken hoe het moet...
edit:

*zucht* je mag weer niet afsluiten met je naam...
f*ck zeg wat kan ik quotes verknallen (zie boven)

We zijn inderdaad nog jong :)
Maar er is een verschil: Ik heb nu al lekker vakantie :)

Verwijderd

Topicstarter
Sommige mensen weten alles van DNS EN hebben al vakantie!
Je bent een gelukkig, bevoorrecht mens!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

kun je bij vevidia niet gewoon vragen of ze wildcards doorsturen? kun je alles laten doorsturen (*.jedomein.nl)
en dan hoef je dus toch alleen maar iis beetje in te stellen

of apache zoals ik draai dan (heb zelf alleen geen eigen domein, maar een account bij no-ip)

edit:

o was nog ff vergeten te melden dat bij wildcards je dus maar 1x aan vevidia dus hoeft op te geven dat je *.domein.nl wilt laten doorverwijzen (* = alles wat je kunt verzinnen en mogenlijk is)

offtopic:
ikke heb dus nog geen vakantie :'(
en heb niet zo veel verstand van DNS

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
k, dat ga ik eerst proberen, dat scheelt idd een hoop gedoe aan mijn kant en na een verse install van m'n server(die eraan komt) hoef ik dan ook minder te doen...

iedereen bedankt voor z'n reacties

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En anders kun je nog een free account bij ZoneEdit.com nemen.
Je geeft de 2 nameservers van ZoneEdit door aan Vivenda, en vervolgens kun je webbassed de DNS bij zoneedit beheren.

En nu weer ontopic, 't is hier geen HK

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit trouwens :)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
goed, nadat deze dicht was heb ik deze (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/542226) opgestart en nu die dicht is en deze weer open, ga ik hier weer verder...

Wat ik dus denk ga doen is zeggen dat ik DNS hier ga fixen en dat ze het maar ff bekijken. Ik heb van een collega ook een technisch verhaaltje gehoord en het schijnt dat wildcards eigenlijk met bijna elke DNS server mogelijk zijn...

Aniehoe, dan weten jullie nu hoe ik het ga doen. Bedankt voor jullie opmerkingen en tips.

En koffie, deze was dus echt op slot!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[quoteEn koffie, deze was dus echt op slot!
[/quote]

En nogmaals mijn excuses, ik heb gewoon niet goed gekeken ;)

Wat ik even niet sanp (en wel nieuwsgierig naar ben :P)
Ga je de DNS ergens anders hosten of ga je een eigen DNS server draaien ?

In het laatste geval is het wel zo handig als je een vast IP hebt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 18:03 schreef Koffie het volgende:
En nogmaals mijn excuses, ik heb gewoon niet goed gekeken ;)
Geef niet, maar ik wil even aangeven dat ik niet gek ben :)
Wat ik even niet sanp (en wel nieuwsgierig naar ben :P)
Ga je de DNS ergens anders hosten of ga je een eigen DNS server draaien ?

Dat ga ik inderdaad doen en ik heb een eigen vast ip.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 18:03 schreef Koffie het volgende:
Je kan het ook forwarden naar hostname, al heeft een vast IP natuurlijk de voorkeur ;)

Topicstarter, wat kost het jou per maand incl. b-smtp ??

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Even een gedachte kronkel, maar ben je bij een .nl adres niet verplicht om de 2 dns servers op te geven, en het liefst dee ook nog in een ander subnet? Dacht zoiets gelezen te hebben bij de sidn?

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 19:29 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Je kan het ook forwarden naar hostname, al heeft een vast IP natuurlijk de voorkeur ;)

Topicstarter, wat kost het jou per maand incl. b-smtp ??
Moet je kijken op www.vevida.nl iets van 36 euro per jaar incl. 20 mb server daar, 10 pops, 1 gig per maand en domein

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 22:31 schreef ripexx het volgende:
Even een gedachte kronkel, maar ben je bij een .nl adres niet verplicht om de 2 dns servers op te geven, en het liefst dee ook nog in een ander subnet? Dacht zoiets gelezen te hebben bij de sidn?
Dus dit betekent dat ik niet thuis kan hosten??

edit:

d->t

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 22:31 schreef ripexx het volgende:
link

4 Voor elk domein dient er een primary nameserver te zijn en tenminste één secondary nameserver. De voor opname in de NL zone file opgegeven nameservers dienen bij voorkeur op verschillende (sub)netten te zitten.

ja dus...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet het kan anders. Toch vraag ik me echt af hoezo ze bij Vevida zo moeilijk doen over dat DNS gedoe.

Moet je lezen wat ze nu weer sturen!
Het is inderdaad mogelijk om op de DNS een asteriks te plaatsen. Helaas snapt IIS dit niet.
IIS gaat er vanuit dat er naar *.pomtiedom.nl gesurft wordt.
De overweging is mogelijk maar de technische beperking doet het teniet.
*zucht*

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op maandag 08 juli 2002 19:23 schreef robin0223 het volgende:
Ok, ik weet het kan anders. Toch vraag ik me echt af hoezo ze bij Vevida zo moeilijk doen over dat DNS gedoe.

Moet je lezen wat ze nu weer sturen!
[..]

*zucht*
Dit is pure bullshit.
Die wildcard heeft niets, maar dan ook helemaal NIETS met je webserver te maken.
JE zet op je DNS een wildcard, namelijk:

*.pomtiedom.nl = 192.168.100.1 (ik noem maar wat).

Dit houd dan voor die DNS server het volgende in:
Indien ik een request krijg op iets.pomtiedom.nl , en deze staat niet in de lijst van pomtiedom.nl subdomeinen (oftewel normaal zou ik een DNS not found geven) dan geef ik als antwoord IP adres 192.168.100.1 terug.

Dus als jij hoi.pomtiedom.nl opvraagt, en deze bestaat niet, dan geeft hij dat IP adres terug.
Vervolgens gaat jou client naar 192.168.100.1:80 en zegt "Hey, server op 192.168.100.1 ik wil graag de inhoud van hoi.pomtiedom.nl".

Indien vervolgens jou webserver (bijvoorbeeld IIS) een config optie heeft dattie bij een oproep voor hoi.potiedom.nl (via hostheaders dus!!!) een bepaalde dir moet weergeven doet hij dat.
Echter, indien hij daar helemaal nix vanaf weet zal hij gewoon de default directory laten zien.

Dat ze iets niet kunnen , ala. MAar ga dan geen complete onzin uit je nek lullen!

Wat hun zeggen komt ook op het volgende neer:
stel ik weet het IP adres van jouw IIS webserver.

Ik zet in mijn eigen DNS settings dat subdomain.mijndomain.com gelijk is aan jou IP adres.
Vervolgens wil ik vie IE surfen naar http://subdomain.mijndomain.com , dit zou dan niet kunnen volgens hun uitleg :? |:(

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 21:30 schreef Koffie het volgende:

[..]

Dit is pure bullshit.

...

Dat ze iets niet kunnen , ala. MAar ga dan geen complete onzin uit je nek lullen!
En dat denk ik nou ook... :( Zeg dan gewoon dat je het niet kan, dan ister echt nix aan de hand maar ga geen onzin uitlopen kraaien...

Nou, ik was altijd heeel erg tevreden over Vevida, maar ze zijn het een beetje voor zichzelf aan het verpesten zo. :(
Pagina: 1