Toon posts:

DNS verwijzen naar 1 IP (Wildcard) Deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Om nog even terug te komen op [topic=528282] (deze is op slot)

Ik heb met Vevida gesproken:
Om toch nog even terug te komen op het ip "gedoe". Ik vraag me af of het niet mogelijk is om een wild card te gebruiken. Hierdoor wordt al het verkeer naar mijn eigen ip geleid, mocht dit inhouden dat mijn e-mail niet meer werkt en ik dit zelf zou moeten verzorgen ga ik hiermee accoord.
Die gaven als antwoord:
Een "wildcard" bestaat niet in DNS-land. Een subdomein (als voorbeeld) is er of is er niet.
Als de verwijzing niet in de DNS staat is er niets, staat de verwijzing er wel dan bestaat het subdomein.
Maar ben ik nu gek of houden ze zich van de domme? Ik heb bij DHS.org nl. ook een wildcard gehad...

Ik ga ook wel ff kijken bij ZoneEdit, maar ik kom voor mijn gevoel wat tegenstrijdigheden tegen...

edit:

wat ik dus wil weten, hebben ze gelijk of spelen ze de n00b?

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Kun je wat jij wilt niet veel makkelijker bereiken door gewoon je domein (zonder www ervoor) door te laten sturen naar je eigen pc en dan gewoon zelf een dns server te gaan draaien? Dan kun je naar hartelust subdomeintjes gaan aanmaken...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 juli 2002 15:19 schreef Lord-M het volgende:
Kun je wat jij wilt niet veel makkelijker bereiken door gewoon je domein (zonder www ervoor) door te laten sturen naar je eigen pc en dan gewoon zelf een dns server te gaan draaien? Dan kun je naar hartelust subdomeintjes gaan aanmaken...
Dat zou kunnen, maar dan moet ik een dns gaan maken hier. Dat is natuurlijk ook mogelijk, maar dit lijkt mij een stuk eenvoudiger voor mezelf.

Ook betaal ik Vevida niet voor niets...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Ik vraag me eigenlijk af waarom jij Viveda nodig hebt?

Ik heb ook mijn eigen domein. Maak gewoon een gratis account aan bij Zoneedit.com. Dat werkt zelfs met meen dynamisch IP.

Daar kan je ook geen wildcards gebruiken, maar kan je meerdere subdomains laten doorverwijzen naar het zelfde of verschillende IP's, met verschillende poorten, ...

Werkt perfect. :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even een paar dingen;

<li> Een wildcard bestaat wel degelijk! Zie bijvoorbeeld: http://www.menandmice.com/online_docs_and_faq/glossary/glossarytoc.htm?wildcard.htm
Als hun dus beweren dat een wildcard niet kan/bestaat zijn er 2 dingen mogelijk

1)Ze snappen het niet c.q. lullen uit hun nek
2) Ze draaien harriewarrie DNS servertjes die geen wildcard aan kan

<li> Zoals ik al in je vorige topic aangaf, waarom zorg je niet dat je het hele DNS verhaal bij vevida weghaalt ?
Gaa naar http://www.zoneedit.com , en maak een nieuw account. Voeg vervolgens je domain naam toe. Je krijgt dan 2 DNS servers. Bele vevida op, en zeg dat zij dit als je 2 nieuwe DNS servers op jou doamin moeten zetten.
Binnen 3 dagen zal alles via zoneedit verlopen.
Via deze service kun je realtime webbased je DNS beheren (en ze kunnen wildcards aan :P )

<li> Je had zonder problemen in je vorige topic verder kunnen gaan, door deze met je reply omhoog te kicken. Nu heb je 2 topics die langs elkaar lopen.
Ik zet deze op slot, en je kunt dan verder gaan in je vorige (die zat trouwens niet op slot hoor :? )

Iig succes, en IMHO is het gewoon een phrutsor antwoord van die lui daar.
Volgens mij is een wildcard zelfs vie een RFC geregeld (gokje ..)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.