SP Help Crew!? net kleine kinderen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Topicstarter
Ik weet niet waar het idee weg komt (maakt me ook niet zo veel uit ;)) maar als ik zo de replys van de zogenaamd "SP Help Crew" lees zijn ze niet echt goed bezig... replys als:
dit meen je *^_$^*!_!£ niet

gebruik je ogen eens :(
LEZEN + SEARCHEN!!!! |:( :(
zucht

niet weeeeeeeeeeeeer een topic |:(
Het lijkt me niet dat dat zo veel hulp is... om het een stap verder te nemen, ik trek het gewoon over de zelfde lijn als UTFS, GOOGLE en SLOTJE roepers...
Tuurlijk, het is vervelend als er voor de 10265ste keer een topic over GTA3 langs komt maar is het dan niet beter om de desbetreffende user normaal en rustig naar het goede topic te wijzen :?
Het is iets wat mij opvalt bij deze "SP Help Crew", ze doen of zij meer rechten hebben dan andere users...
Dit is verder niet als flame bedoelt maar meer als kritiek...

Ach, dat waren gewoon mijn 2 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op maandag 17 juni 2002 23:16 schreef White Dust het volgende:
Het is iets wat mij opvalt bij deze "SP Help Crew", ze doen of zij meer rechten hebben dan andere users...
Wannebe mods :X

Hebben zich ook gewoon aan de regels te houden dus die reacties zijn not-done. <punt>

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik vind het ook allemaal maar wazig..

* Bolk vraagt zich af waar SP help crew vandaan komt :?

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

URL's graag, lijkt me wel zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56

Jaymz

Keep on moving !

Hmm... *krabt op z'n hoofd

Heb je linkjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Topicstarter
Op maandag 17 juni 2002 23:19 schreef Courage het volgende:
URL's graag, lijkt me wel zo makkelijk :)
Sowy :* de bovenstaande reacties komen uit onderstaande topics
[topic=527380/1/25]
[topic=527268/1/25]
[topic=526448/1/25]

Het is dan toevalig allemaal GTA3 maar dan nog hoor je je zo niet te gedragen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Het viel mij idd vandaag ook al op. Zelfs van de mensen die normaal redelijk kalm zijn redelijk directe aanvallen. Reverend werd gelukkig door ItSnows toegesproken, maar de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Die eerste twee zijn wat mij betreft goed voor een officiele waarschuwing. De derde is niet netjes maar kan er nog mee door.

Ik vind het wel misselijk dat er een paar zich zo verheven boven de rest voelen dat ze denken dat dit soort uitbarstingen legitiem zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Dit is "Way over the top". Dit zijn reacties die wij als crew (mede door de regulars) _niet_ willen zien. Hoewel ik het best kan begrijpen dat je sommige dingen een beetje zat raakt vind ik het gewoonweg NOT-Done om dergelijke reacties te plaatsen.

Als je iemand erop wilt wijzen dat een thread al vaker aan de orde is geweest, of misschien zelf nog is dien je dat op een _normale_ nette manier met een linkje te kennen te geven eventueel ondersteund met een SM topic (and thats it)

Door er de titel "SP help crew aan" te hangen geef je er nog een semi-officieel tintje aan ook, waardoor mensen makkelijk gaan denken dat het een manier van doen is doen normaal is op het forum. En dat is het zeer duidelijk _niet_

Anyway, ik ben allereerst benieuwd naar de mening van terzake doende crewleden (ItSnows, IceStorm en evt Jotti) maar als ik dit vaker zie ga ik er zeker wat aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 14:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 17 juni 2002 23:42 schreef Jaymz het volgende:
Door er de titel "SP help crew aan" te hangen geef je er nog een semi-officieel tintje aan ook, waardoor mensen makkelijk gaan denken dat het een manier van doen is doen normaal is op het forum. En dat is het zeer duidelijk _niet_
Wat mij betreft halen ze die ondertitel onmiddelijk weg. Zo'n geintje is best leuk, maar als je je dan zo misdraagt dan heb je het gewoon verspeeld. Maar goed, dat moeten de software mannen maar bepalen.

Verder moeten deze users maar weer gewoon gaan doen of buiten gaan spelen, want hier zitten we dus echt niet op te wachten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Misschien tijd voor regulars in SP? :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens dat de zogenaamde "SP help crew" zich boven de andere verheven voelt. Misschien dat ItSnows strenger moet optreden tegen mensen die zomaar dat soort dingen roepen.
Of dingen roepen met de link van Google erin dan denk ik altijd, inplaats van dat je de link naar google typt kan je net zo goed de link naar het desbetreffende topic typen dan kom je nog tenminste wat aardiger over...

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is een beetje raar geschreven maar ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 17 juni 2002 23:46 schreef blackd het volgende:
Misschien tijd voor regulars in SP? :?
Tsja, als ze zich zo gaan gedragen, dan vraag ik me werkelijk af of je wel regulars in SP wilt. :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 00:03 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Tsja, als ze zich zo gaan gedragen, dan vraag ik me werkelijk af of je wel regulars in SP wilt. :P.
Ik zeg niet dat deze 'SP Help Crew' regular moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 00:05 schreef blackd het volgende:
Ik zeg niet dat deze 'SP Help Crew' regular moet worden ;)
+1 interessant. Leuk idee, als je het zo bekijkt. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 00:11 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

+1 interessant. Leuk idee, als je het zo bekijkt. :).
Ik denk dat de SP crew (de echte :o) hier beter over kan beslissen, wie ze dan regular willen maken, en of ze 't uberhaupt willen doen.

Ik ben nog niet zo lang regular in WOS en SA, maar ik merk wel dat het een zeer positief effect heeft op de algehele sfeer + afhandeling van 'simpele topics'. Ook dit soort replies kan worden tegengegaan. Een regular zal daar namelijk wat van zeggen (als 't goed is :o).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op maandag 17 juni 2002 23:57 schreef Dark_Insaniac het volgende:
Helemaal mee eens dat de zogenaamde "SP help crew" zich boven de andere verheven voelt. Misschien dat ItSnows strenger moet optreden tegen mensen die zomaar dat soort dingen roepen.
Zich boven de andere verheven voelen? Je speldt die mensen nu al een label op omdat ze dezelfde ondertitel hebben en dan kan je ze veroordelen op 1 of 2 reply's van hun complete repertoire. Misschien waren ze net gefrustreed, of misschien voelen ze zich wel iets meer dan de gemiddelde SP n00b, maar om gelijk van 'verhevendheid' te spreken vind ik toch een stapje te ver gaan.
Vooral als ik dan zie hoe ItSnows de reacties 'heel licht vermaand'. Deze users dragen het forum van SP misschien voor een groot deel en verdienen daardoor misschien wat extra credit bij hem en daar kunnen ze gebruik van maken, maar dit kan ik geen 'verhevendheid' noemen.

Neemt niet weg dat zulke reply's natuurlijk gewoon zwaar slecht zijn. Soms ben je gefrustreerd voor zo'n ontzettende rottige user die alle FAQ's negeert in jouw subforum, dat je een beetje boos wordt. Dat is niet meer dan menselijk, maar dan moet dit wel normaal gepresenteerd worden, wat soms mis gaat ( heb ik ook wel eens gehad :+ ). Echter structureel, zoals hierboven beschreven mag natuurlijk NOOIT. De users die het structureel doen moeten gewoon een waarschuwing/vermaning krijgen zodat ze weten dat dat gedrag niet door de beugel kan.
Of dingen roepen met de link van Google erin dan denk ik altijd, inplaats van dat je de link naar google typt kan je net zo goed de link naar het desbetreffende topic typen dan kom je nog tenminste wat aardiger over...

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is een beetje raar geschreven maar ja :P
Het typen/copieeren van een link naar google is minder werk dan het zoekwerk uitvoeren.

Goole == onbewerkte zoekopdracht
Topic/website moet oplossing == bewerkte zoekopdracht.

En zeg nou zelf, we zijn hier toch niet om iemands (simpele) zoekwerk uit te gaan voeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 01:03
Dit hoort niet in LA thuis, die users hebben niks met de crew te maken.
Leuk dat ze willen "helpen", maar dat wil iedere user op GoT.

Dus dit kan gewoon in SM gepost worden zijnde flames waarvoor evt. een waarschuwing kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 00:16 schreef Azrael het volgende:
Dit hoort niet in LA thuis, die users hebben niks met de crew te maken.
Leuk dat ze willen "helpen", maar dat wil iedere user op GoT.

Dus dit kan gewoon in SM gepost worden zijnde flames waarvoor evt. een waarschuwing kan volgen.
Pardon :?

Dit hoort dus wel in LA :)

Het gaat hier o.a. om beleidszaken.

Eerlijk gezegd vind ik ondertitels als helpcrew ed. misleidend. Geldt eerlijk gezegd ook voor jouw icoon en dat van anderen.

Mensen die niet helemaal van alle regels en rangen en standen op GoT op de hoogte zijn, kunnen heel makkelijk een verkeerde indruk krijgen op die manier.
Neem, daar nog bij, dat als je een dergelijke ondertitel/sig neemt, dat je je wel verdomd netjes moet gedragen. W.m.b. gaan dus die SP Help Crew teksten ook onmiddelijk weg. Simpel, ze zijn geen crew en hebben ook niet extra rechten o.i.d. ook al denken ze zelf van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 00:40 schreef Nelske het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik ondertitels als helpcrew ed. misleidend. Geldt eerlijk gezegd ook voor jouw icoon en dat van anderen.
/me zich aangesproken *
Als jij vindt dat die wegmoeten, dan moet je dat zeggen. DAt lijkt me sowieso al duidelijk - dat icoon staat daar voor de gein (om Jotti te plagen - thnx blackd >:)), dus zo'n ramp is dat niet. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik zie van dat icoon eigenlijk het kwaad niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 00:46 schreef Glimi het volgende:
Ik zie van dat icoon eigenlijk het kwaad niet :?
Ik wel.

Nieuwe users kunnen verward raken (als ze uberhaupt 't concept Regular kennen) wanneer ze iemand als beelzebubu zien. Deze heeft namelijk een groene plus bij de naam staan.

Ook ik heb een groene plus bij m'n naam staan, maar ergens anders.

Welke van de twee is nou de regular?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 00:42 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

/me zich aangesproken *
Als jij vindt dat die wegmoeten, dan moet je dat zeggen. DAt lijkt me sowieso al duidelijk - dat icoon staat daar voor de gein (om Jotti te plagen - thnx blackd >:)), dus zo'n ramp is dat niet. ;).
Als ik vond dat ze echt niet konden, dan had ik al lang je ICQ-lijn platgelegd :+ ;)

(Kan alleen niet icq-en op dit moment, gezien een hddcrash, maar dat is een ander verhaal :+ )

Ik vind die iconen, enigszins misleidend, maar van mij persoonlijk hoeven ze niet weg. Ondertitels en sigs die erg misleidend zijn, vind ik een ander verhaal daarentegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 00:48 schreef blackd het volgende:

[..]

Ik wel.

Nieuwe users kunnen verward raken (als ze uberhaupt 't concept Regular kennen) wanneer ze iemand als beelzebubu zien. Deze heeft namelijk een groene plus bij de naam staan.

Ook ik heb een groene plus bij m'n naam staan, maar ergens anders.

Welke van de twee is nou de regular?
beelzebubu toch :?

Maar ik denk dat newbie's niet eens weten wat het is dus dat maakt niks uit volgens mij. Zo'n ondertitel is misleidender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 00:51 schreef Dave Schalk het volgende:
:*
Maar ik denk dat newbie's niet eens weten wat het is dus dat maakt niks uit volgens mij. Zo'n ondertitel is misleidender.
Dat laatste ben ik met je eens, maar ik denk ook dat je er van uit moet gaan (misschien de ideele situatie) dat een user op de hoogte is van de status Regular.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Tja en als ze er dan wel iets over te weten komen en lezen, dat regulars te herkennen zijn aan het groene kruisje en DT-mensen aan het rode kruisje, dan is de verwarring compleet, als de daadwerkelijke mensen met die "status" en de mensen met die icoons posten in 1 topic en daar op de koop toe ook nog iemand met een dergelijke sig/ondertitel voorbij komt lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Laatst was er ook een user die dat in zijn ondertitel had staan enkel en alleen om duidelijk te maken dat hij 'in vrede kwam' en dus niet voor de status, werd hem dat min of meer verboden door de 'echte' help-crew omdat zij wel uit zouden maken wie er wel en geen lid mocht zijn.

Pff, eigenlijk zou je zelf zo'n ondertitel moeten nemen om te laten zien dat het enkel letters zijn mara dan verlaag je je wel heel erg tot hun niveau.

Probleem is ook nog dat naast maar bovenal dankzij het feit dat ze zelf zo hard in hun eigen status geloven andere, voornamelijk nieuwe, users dat ook doen.

* Oefening pakt zijn politieuniform uit de carnavalskast en gaat de straat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*. >:).

En nu ga ik slapen. :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Mja, een icoontje is toch echt iets dat je _zelf_ neerzet, dus kan dat geen statussymbool zijn. (en de dicussie daarover vind ik he al helemaal niet waard :D)

Hetgeen Nelis zegt vind ik eigenlijk wel schrikbarend to be honest :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op dinsdag 18 juni 2002 00:48 schreef blackd het volgende:

Ik wel.

Ik had het over Azrael. Die heeft een dik rood kruis in z'n geuploade icoon staan. Volgens mij meot iedereen daar toch wel het verschil mee zien

[edit] die van beelzebubu had ik niet gezien, geen webicons enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:01 schreef Jaymz het volgende:
Mja, een icoontje is toch echt iets dat je _zelf_ neerzet, dus kan dat geen statussymbool zijn. (en de dicussie daarover vind ik he al helemaal niet waard :D)
Maar is dat ook duidelijk voor iemand die voor het eerst op GoT komt? Misschien is 't wel allemaal toevallig zo geregeld, dat je zoiets in je user icon krijgt :?
Vraagt om een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:02 schreef Glimi het volgende:

[..]

Ik had het over Azrael. Die heeft een dik rood kruis in z'n geuploade icoon staan. Volgens mij meot iedereen daar toch wel het verschil mee zien

[edit] die van beelzebubu had ik niet gezien, geen webicons enzo
Daarvoor geldt in principe hetzelfde verhaal, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:01 schreef Jaymz het volgende:

Precies een newbie weet dat je je icoon kan veranderen neem ik aan (als ie al heel de faq had gelezen en er achter kwam wat een regular was weet ie dat ook wel neem ik zo aan denk ik dan een beetje dan.)

Maar een ondertitel is ook aanpasbaar alleen heb ik wel eens iets gelezen dat iemand die in zijn ondertitel had staan was hlpdsk mail kreeg voor die mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 18 juni 2002 01:03 schreef blackd het volgende:

Vraagt om een linkje?
Hoef niet, mag wel :)

't gaat mij meer om de gedachte die daar achter speelt. En de laatste opmerking die hij maakt:
Probleem is ook nog dat naast maar bovenal dankzij het feit dat ze zelf zo hard in hun eigen status geloven andere, voornamelijk nieuwe, users dat ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op dinsdag 18 juni 2002 00:40 schreef Nelske het volgende:

[..]

Pardon :?

Dit hoort dus wel in LA :)

Het gaat hier o.a. om beleidszaken.
Hmm, misschien, maar dat leek míj dan meer iets voor het crewforum.
Het gaat hier toch om een user die aangifte doet van storend gedrag van users :?
SM voer lijkt me...
Maar goed, misschien zou je het ook hier kunnen bespreken, maar zoals gezegd, lijkt me meer iets voor de mensen die er wat over te zeggen hebben.
Vind je m niet mooi dan? :P
Ik vond m juist wel leuk, eenvoudig (zéér weinig CPU belasting ;)), doch helder van kleur en een leuke vorm.
Ik wil er eigenlijk een gifje van maken met nog wat andere plaatjes, dan kan er al helemaal geen onduidelijkheid over bestaan.
Mensen die niet helemaal van alle regels en rangen en standen op GoT op de hoogte zijn, kunnen heel makkelijk een verkeerde indruk krijgen op die manier.
Mwa, ik denk dat dat, wat icon betreft dan, wel mee valt, als je hier nog niet zo bekent bent weet je überhaupt niet wat dat betekent, en voor de andere users geldt dat ze weten dat een dergelijk icon niks te betekenen heeft.
Neem, daar nog bij, dat als je een dergelijke ondertitel/sig neemt, dat je je wel verdomd netjes moet gedragen. W.m.b. gaan dus die SP Help Crew teksten ook onmiddelijk weg. Simpel, ze zijn geen crew en hebben ook niet extra rechten o.i.d. ook al denken ze zelf van wel.
Daar ben ik het wel grotendeels mee eens. Met name het woordje crew geeft wel een gevoel van verhevenheid weer, dat nergens op gebaseerd is.
Zoals ik al zei, prima dat je wil helpen, maar dat doen de meeste users, niets bijzonders dus.

(pfew, heel verhaal weer :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 14:10
Nou, sommige reacties zijn wel aan de overdreven kant, maar denk je ook even in dat er wel elke dag 10 topics worden geplaatst die beter in het desbetreffende grote topic kan. Wij als 'SP Help Crew' kennen de regels van SP als onze broekzak, en kunnen dus aan IceStorm, ItSnows en The Will doorgeven dat het topic beter op slot kan. Spielerij is namelijk een groot forum, en het wordt steeds groter, de drie moderators kunnen gewoon niet alles zien...

Daarom hebben we die 'crew' 'opgericht', tussen aanhalingstekens ja, want we hebben natuurlijk geen extra rechten. Dat betekent dat we net als alle andere users op GoT zijn, met als enig verschil dat wij veel vaker de moderators (ik zeg niet dat andere mensen dat niet doen) waarschuwen als er iets mis is.

Ik zie verder geen problemen... alleen bepaalde reacties van R3v3rend kunnen wel wat minder ja. Maar goed, als jullie willen dat we er mee kappen, doe ik dat per direct. Maar dan ga ik ook geen moderator meer waarschuwen als er iets mis is, dat zoeken ze dan maar zelf uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:06 schreef Saekerhett het volgende:
BLAAT :)
Leuk verhaal maar hoe je sluit vind ik weer een beetje kleutergedrag NOFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:08 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Leuk verhaal maar hoe je sluit vind ik weer een beetje kleutergedrag NOFI.
Mag je vinden, maar dat is het punt van deze discussie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:09 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Mag je vinden, maar dat is het punt van deze discussie toch?
Het punt van deze discusie is ofdat jullie dat mogen voeren.

En jij doet er meteen bij:
Als ik het niet mag dan help ik helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik zie verder geen problemen... alleen bepaalde reacties van R3v3rend kunnen wel wat minder ja. Maar goed, als jullie willen dat we er mee kappen, doe ik dat per direct. Maar dan ga ik ook geen moderator meer waarschuwen als er iets mis is, dat zoeken ze dan maar zelf uit...
Dit vind ik nou een rare conclusie. Ik hang ook vaak genoeg bij D2k, ACM en Janoz aan de ICQ en ik heb toch ook geen 'super /14 member' titel oid :?
Waarom is die titel nodig om de moderators een helpende hand toe te steken.
Vooral dat 'zoeken ze zelf maar uit' vind ik nogal grof. Ik dacht dat de Mods ondertussen misschien bekenden/kenissen/vrienden van je waren maar dat valt dus lekker tegen. Je doet het IMHO dus allen voor je eigen gewin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Over dit soort ondertitels, signatures en icoontjes (er zit zeker in kern in het verhaal van Nelske):

Op het moment dat je een dergelijke ondertitel/signature/icon neemt insinueer je naar de andere (onnervaren) users een signaal, of je dat nou wilt of niet.

Zolang je je gedraagt, en de de groene en rooie kruissies (de echte) niet in de weg loopt zul je van mij geen last hebben.
Op het moment dat je je niet gedraagt zoals je van een 'crewlid of regular' kunt verwachten (en dat oordeel is aan de rooie nicks :)) uh, [vul zelf maar in]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, sommige reacties zijn wel aan de overdreven kant, maar denk je ook even in dat er wel elke dag 10 topics worden geplaatst die beter in het desbetreffende grote topic kan. Wij als 'SP Help Crew' kennen de regels van SP als onze broekzak, en kunnen dus aan IceStorm, ItSnows en The Will doorgeven dat het topic beter op slot kan. Spielerij is namelijk een groot forum, en het wordt steeds groter, de drie moderators kunnen gewoon niet alles zien...
En als er iets mis is met die groei, of men kan het niet aan, dan is er [forum=15] om dit kenbaar te maken en dan wordt er iets aan gedaan. Echter dat gebeurt op initiatief van ons en dus niet andersom :)
Daarom hebben we die 'crew' 'opgericht', tussen aanhalingstekens ja, want we hebben natuurlijk geen extra rechten. Dat betekent dat we net als alle andere users op GoT zijn, met als enig verschil dat wij veel vaker de moderators (ik zeg niet dat andere mensen dat niet doen) waarschuwen als er iets mis is.
Tja, euh....dat woord crew moet er w.m.b. sowieso onmiddelijk uit. Jullie zijn geen crew, ook al zien jullie jezelf misschien wel als helpcrew ;) Allemaal erg goed bedoeld natuurlijk, maar dergelijke onderitels/sigs kunnen gewoon niet w.m.b. Veel te verwarrend en schept een "verhevenheid" die er helemaal niet is.
Jajaja :? Euh, moet ik dat opvatten als een dreigement o.i.d.? Jij bent dus alleen een goede user als je zelf een status aan jullie zelf kunt hangen? Sorry hoor, maar dan heb je nog heel wat te leren. Maar goed, hier gaan we het intern sowieso ook eens goed over hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:11 schreef Glimi het volgende:

[..]

Dit vind ik nou een rare conclusie. Ik hang ook vaak genoeg bij D2k, ACM en Janoz aan de ICQ en ik heb toch ook geen 'super /14 member' titel oid :?
Waarom is die titel nodig om de moderators een helpende hand toe te steken.
Vooral dat 'zoeken ze zelf maar uit' vind ik nogal grof. Ik dacht dat de Mods ondertussen misschien bekenden/kenissen/vrienden van je waren maar dat valt dus lekker tegen. Je doet het IMHO dus allen voor je eigen gewin :?
Waar slaat dit nou weer op? Tuurlijk wil ik de moderators helpen, maar ik zeg: als JULLIE (diegene die hier tegen de crew is) het niet goed vinden dat we daar dan 'SP Help Crew!' in onze ondertitel mogen zetten...

Ik zelf vind het een beetje kinderachtig van diegene die willen dat het er niet achter mag, laat ons toch, je irriteert je er toch niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:14 schreef Nelske het volgende:

Jajaja :? Euh, moet ik dat opvatten als een dreigement o.i.d.? Jij bent dus alleen een goede user als je zelf een status aan jullie zelf kunt hangen? Sorry hoor, maar dan heb je nog heel wat te leren. Maar goed, hier gaan we het intern sowieso ook eens goed over hebben. :)
Nee, niks geen dreigement, maar ik vind deze discussie nergens op slaan... het ging 2 maanden goed, en doordat Reverend een verkeerde opmerking maakt, is gelijk de hele crew verkeerd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Maar dan ga ik ook geen moderator meer waarschuwen als er iets mis is, dat zoeken ze dan maar zelf uit...
Dus je wilt alleen helpen als je "SP help crew" onder je naam mag zetten? Beetje vage redenering....

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Wat mij betreft blijf je vrolijk doorgaan met het overbrengen van de regels van SP, houd er echter wel rekening mee dat het verrotte makkelijk is dat je je dan ook aan de GoT-regels houd.

En daarbij, vergeet niet dat voor crewleden, en andere mensen die in de spotlights staan (jullie dus ook) het gewoon verstandig is je ietsjes verder van de grenzen der wet op te stellen.

Zoals ik de hier genoemde voorbeelden zie is dat gewoon het verkeerde voorbeeld (en daarbij: :( en |:( zijn niet de meest vriendelijke smilies ;))

Ennieway: Ga hier niet te lang over lopen bomen, je bent/jullie zijn nu de grens tegengekomen: Leer daarvan! (en in dit topic zullen vast nuttige tips staan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:14 schreef Saekerhett het volgende:
als JULLIE (diegene die hier tegen de crew is) het niet goed vinden dat we daar dan 'SP Help Crew!' in onze ondertitel mogen zetten...
Het klonk eerder andersom: als ik geen SP Help Crew in mijn ondertitel mag zeggen, zal ik de mods niet meer helpen. Precies wat Marv zegt. Correct me if I'm wrong.
Ik zelf vind het een beetje kinderachtig van diegene die willen dat het er niet achter mag, laat ons toch, je irriteert je er toch niet aan?
Aan de ondertitels opzich irriteer ik me niet, maar wel aan de reacties die hierboven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:03 schreef blackd het volgende:

[..]

Vraagt om een linkje?
[topic=485872/2/25]

Niet schokbarend, maar toch. Zij claimen recht te hebben op die naam, zoals je op pagina twee kan lezen (stond er eerst wat minder vriendelijk maar dat heeft hij geëdit). Dat andere voorbeeld kan ik zo snel niet vinden, zal zo nog ff zoeken.

En wat betreft de reactie van andere users: op de eerste plaats is er al diverse malen gevraagd hoe zij aan die status zijn gekomen, wat voor extra rechten ze hebben of iets in die trant. Verder merk je ook dat andere users opmerkingen van hun eerder slikken dan opmerkingen van andere users, om nog maar te zwijgen over de andere users die aannemen dat zij meer rechten hebben alleen daar niets over vragen of zeggen.

En zoiezo, als je spreekt over 'wij als sp help-crew' dan verhef je jezelf blijkbaar boven de 'gewone' users.

Tussen alle tientallen statussen en dingetjes (kruisjes, 'hga blabla' achter 'gepost door' en groene, gele en paarse nicks) weet een noob echt niet meer wat nou wel en niet officieel is.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op dinsdag 18 juni 2002 01:16 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee, niks geen dreigement, maar ik vind deze discussie nergens op slaan... het ging 2 maanden goed, en doordat Reverend een verkeerde opmerking maakt, is gelijk de hele crew verkeerd ofzo?
Zou er ook mee te maken kunnen hebben dat sommige in die 2 maanden idd steeds meer zelf overtuigd worden van extra status en steeds meer gaan denken dat ze meer kunnen maken dan anderen. Dat + het probleem dat "fout gedrag" + die sig verwarring kan scheppen... "huh, de crew mag dat zomaar zeggen :? "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:16 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Snap je de clou van deze hele discussie of niet?

Ik gok van niet namelijk. Zeg ik dat de "crew" als geheel verkeerd is :? Nee, lijkt me niet he ;) De discussie gaat heel ergens anders over. Overigens wel komisch zoals je echt over de "crew" praat. Dat bevestigd in ieder geval mijn oordeel, dat ik had aan de hand van genoemde links ed.

Daarnaast, is die 2 maanden natuurlijk tamelijk nikszeggend. Ik kom eigenlijk bijna nooit in SP. Als het me eerder op was gevallen (en dat geldt waarschijnlijk ook wel voor een aantal andere echte crew-mensen), dan was er naar alle waarschijnlijkheid ook een discussie over gestart in het crewforum.

Sigs en onderitels met daarin mod of administrator, mogen ook niet om verwarring tegen te gaan. Ik zie niet in waarom dat hier niet zou gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Waar slaat dit nou weer op? Tuurlijk wil ik de moderators helpen, maar ik zeg: als JULLIE (diegene die hier tegen de crew is) het niet goed vinden dat we daar dan 'SP Help Crew!' in onze ondertitel mogen zetten...
Nee! Nou draai jij het om. Jij wilt geen hulp meer bieden als je die titel niet mag dragen, dat is heel wat anders dan dat je nu voor doet! En dat is gewoon kinderachtig...
Het zal mij dan ook een zorg zijn. Voor mijn part gaan jullie gezellig met z'n 3en een sektetje vormen, je doet maar. Ga alleen niet gezamelijk (daar lijkt het nu op iig) nieuwe gebruikers UTFS'sen, want dat mag gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

[..]

Van mij mag je, maar dan moet je je ook gedragen. Sterker nog, je moet je beter dan gemiddeld gedragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:18 schreef Marv het volgende:

[..]

Dus je wilt alleen helpen als je "SP help crew" onder je naam mag zetten? Beetje vage redenering....
Zoals gezegd, wat maakt het uit als we dat onder onze naam hebben? Ik zou het erg, erg kinderachtig vinden als we dat weg moeten halen.

Die opmerking van mij was misschien verkeerd (tuurlijk wil ik ze wel helpen, want zij vinden het best als de crew er is), het is laat en warm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:20 schreef Nelis het volgende:
En wat betreft de reactie van andere users: op de eerste plaats is er al diverse malen gevraagd hoe zij aan die status zijn gekomen, wat voor extra rechten ze hebben of iets in die trant. Verder merk je ook dat andere users opmerkingen van hun eerder slikken dan opmerkingen van andere users, om nog maar te zwijgen over de andere users die aannemen dat zij meer rechten hebben alleen daan niets over vragen of zeggen.

Tussen alle tientallen statussen en dingetjes (kruisjes, 'hga blabla' achter 'gepost door' en groene, gele en paarse nicks) weet een noob echt niet meer wat nou wel en niet officieel is :).
Juist en dat is dus precies hetgeen ik als probleem zie en waarom ik persoonlijk van mening ben, dat dergelijke ondertitels/sigs niet kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:23 schreef Nelske het volgende:

[..]

Juist en dat is dus precies hetgeen ik als probleem zie en waarom ik persoonlijk van mening ben, dat dergelijke ondertitels/sigs niet kunnen. :)
Kan ik me wel iets bij voorstellen eik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:22 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Zoals gezegd, wat maakt het uit als we dat onder onze naam hebben? Ik zou het erg, erg kinderachtig vinden als we dat weg moeten halen.
Lees deze topic nog eens een keer goed door, zou ik zeggen.
Okee je begrijpt mijn bezwaar inmiddels zie ik :)
Die opmerking van mij was misschien verkeerd (tuurlijk wil ik ze wel helpen, want zij vinden het best als de crew er is), het is laat en warm :P
Welke crew bedoel je nu?

Je hebt het nu al voor elkaar om zelfs mij van de wap te brengen :o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:26 schreef Nelske het volgende:

[..]

Lees deze topic nog eens een keer goed door, zou ik zeggen.
[..]

Welke crew bedoel je nu?

Je hebt het nu al voor elkaar om zelfs mij van de wap te brengen :o
De help crew bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:26 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

De help crew bedoel ik.
Ehh nou begrijp ik het helemaal niet meer. Jij zegt dat je de "status" wil houden en dat vindden de mensen die ook die "status" hebben ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Op dinsdag 18 juni 2002 01:26 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

De help crew bedoel ik.
Ze vinden het fijn als mensen andere gebruikers helpen ja... hoe dat ze zich noemen zal hun weinig uitmaken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:28 schreef Marv het volgende:

[..]

Ze vinden het fijn als mensen andere gebruikers helpen ja... hoe dat ze zich noemen zal hun weinig uitmaken lijkt mij.
De help crew zijn hun toch zelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:29 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

De help crew zijn hun toch zelf :?
De SP crew (de officiele crew, moderators enzo) vind het prima dat de SP Help Crew (officieuze crew) wat helpt in SP, als ik 't goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:28 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Ehh nou begrijp ik het helemaal niet meer. Jij zegt dat je de "status" wil houden en dat vindden de mensen die ook die "status" hebben ook?
Heb de rest nog niet gesproken...

Magoed, ik haal die ondertitel wel weg, zijn we gelijk van een hoop problemen af, ik kan nu ook niet meer goed helder denken (vanaf 21:00 al nie meer ;)), en dus case closed, alleen nog ff Crash-Override en R3v3rend contacten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:30 schreef blackd het volgende:

[..]

De SP crew (de officiele crew, moderators enzo) vind het prima dat de SP Help Crew (officieuze crew) wat helpt in SP, als ik 't goed begrijp.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:30 schreef blackd het volgende:

[..]

Mjah, we zullen het daar eens over hebben in het crewforum ;)

Ik vind de benaming net verkeerd gekozen.

Als er nu iets had gestaan, waaruit blijkt dat ze veel in SP rondhangen en veel goede dingen doen, dan zou ik het al heel iets anders vinden. Ik val dan ook alleen maar over het woordje "crew", dat veel verwarring kan veroorzaken (en dat blijkbaar ook doet) en tevens een status creeert die er helemaal niet is.

"SP addicts" o.i.d. als ondertitel zou ik geen enkel probleem mee hebben in ieder geval. Neemt niet weg, dat mensen met dergelijke ondertitels, zoals reeds eerder gezegd, nog veel beter op hun woorden moeten letten, dan mensen zonder een dergelijke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:33 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

[..]

[..]

Help crew is die crew die niet officieel is toch want dat staat ook in hun ondertitel :?
Ja, help crew is niet officieel, de 3 moderators (crew) zijn dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Nelske:
Ik vind de benaming net verkeerd gekozen.
Daarmee bedoel je de benaming 'SP Help Crew' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:36 schreef blackd het volgende:

[..]

Jep, omdat we niet officieel een crew zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Nee die van de modjes natuurlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael

[..]

jaaaaahhhh! :o

Oh, ik heet geen Nelske :X

warm hier zeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:37 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Jep, omdat we niet officieel een crew zijn namelijk.
Op dinsdag 18 juni 2002 01:37 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Nee die van de modjes natuurlijk :?
Op dinsdag 18 juni 2002 01:37 schreef Azrael het volgende:

[..]

warm hier zeg O-)
Nelske kon natuurlijk ook 1 van mijn benamingen bedoelen, aangezien hij mijn omschrijvingen quotte.

[edit]doe ik 't weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

warm hier zeg O-)
:P ;)

Zegt genoeg denk ik. Die leek me toch wel duidelijk. (Het ging dus om de "SP Help Crew" ;) )

Kijk maar eens hoeveel verwarring dat woordje crew al in dit draadje oplevert, met allemaal diehard GoT-users :o >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

warm hier zeg O-)
Maar je hebt ook zo'n rood kruisje net zoals nelske dus ben je gelijkwaardig dus mag jij dat gewoon zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:40 schreef Nelske het volgende:

[..]

:P ;)

Zegt genoeg denk ik. Die lleek me toch wel duidelijk.

Kijk maar eens hoeveel verwarring dat woordje crew al in dit draadje oplevert, met allemaal diehard GoT-users :o >:)
Zijn we er dan uit? Het woord 'crew' moet dus opzouten (lastig hoor, iedere keer de ç ipv 'c :( :P), en dus gewoon ff een andere, niet misleidende naam kiezen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Zijn we er dan uit? Het woord 'crew' moet dus opzouten (lastig hoor, iedere keer de ç ipv 'c :( :P), en dus gewoon ff een andere, niet misleidende naam kiezen, toch?
Dat zal in 't crewforum (ja, die van de moderators) worden besproken I guess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Op dinsdag 18 juni 2002 01:39 editte blackd snel wat
[edit]doe ik 't weer :(
tss, dat heeft een groen kruisje en denkt nog dat Nelske een vrouwtje is :+
Op dinsdag 18 juni 2002 01:40 schreef Dave Schalk het volgende:

[..]

Maar je hebt ook zo'n rood kruisje net zoals nelske dus ben je gelijkwaardig dus mag jij dat gewoon zeggen :+
Welk rode kruisje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

W.m.b. is er dan geen enkel probleem nee :)

Neemt niet weg, dat ik niet graag zie, dat je als groep je dan verheven gaat voelen boven de rest en dat dan ook nog eens uit.

Zoals ik al zei. Als je een dergelijke ondertitel/sig kiest, dan moet je nog veel beter op je woorden letten dan zonder die ondertitel/sig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:42 schreef Azrael het volgende:
Komt door die naam, ELKE keer doe ik 't WEER fout :(

Ben ook geen NOS regular gelukkig ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:43 schreef Nelske het volgende:

[..]

W.m.b. is er dan geen enkel probleem nee :)

Neemt niet weg, dat ik niet graag zie, dat je als groep je dan verheven gaat voelen boven de rest en dat dan ook nog eens uit.

Zoals ik al zei. Als je een dergelijke ondertitel/sig kiest, dan moet je nog veel beter op je woorden letten dan zonder die ondertitel/sig. :)
Jah ok, ik snap het 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:42 schreef Azrael het volgende:

[..]

[..]

Welk rode kruisje :?
Foetsie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
ik irriteer me ook vaak aan dat wannabee-mod gedrag van sommige users.. waarom zou je in godsnaam de echte mods gaan helpen? Waarom zou je de moeite nemen om op zoek te gaan naar slechte topics en deze melden bij een mod? Kom nou niet aan met 'Ik heb een goed hart voor GoT' en dat soort geslijm, want dat hebben we allemaal natuurlijk :) maar we melden niuet allemaal massaal poteintieel foute topics.. Nee, als je zulke dingen doet wil je dr zelf ook beter op worden natuurlijk! Je wilt in een goed boekje komen te staan bij de mods. Anders doet een gezond mens die moeite niet. En jullie hopen allemaal dat je ooit es gevraagd wordt om ook moderator te worden.. maar ik vind dat dit onnozele kleutergedrag wel ten koste gaat van oa. mijn plezier op GoT.. ik heb het nu dan ook even over een vaste groep mensen die vaak in 'Schop een modje' post, mensen die grotendeels delzelfde doelen hebben als bovengenoemden. Bijvoorbeeld gisteren; ik had een topic gestart. Eerste reply was van 1 of andere spuitelf die het hele topic niet leest, niks nutigs inbrengt en alleen komt met de melding 'gebruik de search'. Hij meldt dit onmiddelijk aan een mod en meteen een slotje op mijn topic. Ik kom hier verd*mme al meer dan 2 jaar op GoT en zo'n flapdrol (om een net woord te gebruiken..) die hier een paar maand lid is zal mij even de regels voorschrijven en me aangeven. En dit wordt ook klakkeloos door de mods geaccepteerd zo van 'goed gezien jongen, ik heb die misdadiger meteen een slotje gegeven!' In een ander topic doet ie weer precies hetzelfde en gaat als een echte wanabee-mod andere users corrigeren (!) ipv echt iets nuttigs te melden.. vervolgens zeg ik er wat van en krijg IK een waarschuwingsmailtje van een moderator..

nouja.. ik typ nu een oeverloos stuk wat nergens tot leidt, heb geen zin om nog langer door te typen... maar het komt er dus op neer dat ik me erger aan dit gedrag. En als ik zelf mod zou zijn zou ik me nog meer ergeren aan dit gedrag.. heilige boontjes.. pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:43 schreef blackd het volgende:

[..]

Komt door die naam, ELKE keer doe ik 't WEER fout :(

Ben ook geen NOS regular gelukkig ;) :+
Pas op hoor of ik ga je weer spanken >:) :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 01:47 schreef Nelske het volgende:

[..]

Maar jouw naam was toch Elske ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:47 schreef Nelske het volgende:

[..]

>:) :* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:44 schreef rick_h het volgende:
ik irriteer me ook vaak aan dat wannabee-mod gedrag van sommige users.. waarom zou je in godsnaam de echte mods gaan helpen? Waarom zou je de moeite nemen om op zoek te gaan naar slechte topics en deze melden bij een mod? Kom nou niet aan met 'Ik heb een goed hart voor GoT' en dat soort geslijm, want dat hebben we allemaal natuurlijk :) maar we melden niuet allemaal massaal poteintieel foute topics.. Nee, als je zulke dingen doet wil je dr zelf ook beter op worden natuurlijk! Je wilt in een goed boekje komen te staan bij de mods. Anders doet een gezond mens die moeite niet. En jullie hopen allemaal dat je ooit es gevraagd wordt om ook moderator te worden.. maar ik vind dat dit onnozele kleutergedrag wel ten koste gaat van oa. mijn plezier op GoT.. ik heb het nu dan ook even over een vaste groep mensen die vaak in 'Schop een modje' post, mensen die grotendeels delzelfde doelen hebben als bovengenoemden. Bijvoorbeeld gisteren; ik had een topic gestart. Eerste reply was van 1 of andere spuitelf die het hele topic niet leest, niks nutigs inbrengt en alleen komt met de melding 'gebruik de search'. Hij meldt dit onmiddelijk aan een mod en meteen een slotje op mijn topic. Ik kom hier verd*mme al meer dan 2 jaar op GoT en zo'n flapdrol (om een net woord te gebruiken..) die hier een paar maand lid is zal mij even de regels voorschrijven en me aangeven. En dit wordt ook klakkeloos door de mods geaccepteerd zo van 'goed gezien jongen, ik heb die misdadiger meteen een slotje gegeven!' In een ander topic doet ie weer precies hetzelfde en gaat als een echte wanabee-mod andere users corrigeren (!) ipv echt iets nuttigs te melden.. vervolgens zeg ik er wat van en krijg IK een waarschuwingsmailtje van een moderator..

nouja.. ik typ nu een oeverloos stuk wat nergens tot leidt, heb geen zin om nog langer door te typen... maar het komt er dus op neer dat ik me erger aan dit gedrag. En als ik zelf mod zou zijn zou ik me nog meer ergeren aan dit gedrag.. heilige boontjes.. pff..
Nou, zullen we SM dan maar gaan afschaffen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
Sorry hoor, maar dat vind ik echt nergens op slaan. Het is zeer zeker niet zo dat degene die in SM posten, de godganse dag slechte topics zoeken. Zij kijken gewoon in de fora die zij leuk vinden, en komen ze daar een 'slecht' topic zien, geven ze die door aan de mods, zodat die er wat aan kunnen doen. De reden die jij geeft, dat ze het doen om een wit voetje te halen, vind ik dan ook echt onzin, ze willen gewoon niet dat het forum waar zij het naar hun zin hebben, bedorven wordt door allemaal 'slechte' topics die met een simpele search opdracht of met google te vinden zijn.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:49 schreef The Will het volgende:
Sorry hoor, maar dat vind ik echt nergens op slaan. Het is zeer zeker niet zo dat degene die in SM posten, de godganse dag slechte topics zoeken. Zij kijken gewoon in de fora die zij leuk vinden, en komen ze daar een 'slecht' topic zien, geven ze die door aan de mods, zodat die er wat aan kunnen doen. De reden die jij geeft, dat ze het doen om een wit voetje te halen, vind ik dan ook echt onzin, ze willen gewoon niet dat het forum waar zij het naar hun zin hebben, bedorven wordt door allemaal 'slechte' topics die met een simpele search opdracht of met google te vinden zijn.
Forumliefde, heet dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
Op dinsdag 18 juni 2002 01:44 schreef rick_h het volgende:
[verhaal]
Modjes zien niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:48 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nou, zullen we SM dan maar gaan afschaffen :?
dat hoeft niet.. echt verkeerde topics over warez en dingen die echt voor de hand liggen kun je daarin melden. Maar het schijnt een soort sport te worden voor sommigen om er zoveel mogelijk te melden.. en dan worden het topics als 'Iemand stelt een vraag over windows 3.1, ojee! dat is al een keer geweest'.. m.a.w. topics waar niemand hinder van heeft en waar ook gewoon gereplied wordt worden nu toch gesloten.. beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:52 schreef rick_h het volgende:

[..]

dat hoeft niet.. echt verkeerde topics over warez en dingen die echt voor de hand liggen kun je daarin melden. Maar het schijnt een soort sport te worden voor sommigen om er zoveel mogelijk te melden.. en dan worden het topics als 'Iemand stelt een vraag over windows 3.1, ojee! dat is al een keer geweest'.. m.a.w. topics waar niemand hinder van heeft en waar ook gewoon gereplied wordt worden nu toch gesloten.. beetje jammer
Is toch logisch? Als er al iets besproken is, hoeft dat toch niet meerdere malen besproken te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
Volgens mij heb jij nu een beetje het idee dat mods gewoon topics dicht smijten nav een SM topic, zonder het desbetreffende topic een keer door te lezen. Dat is dus echt _niet_ zo, het wordt wel degelijk nog een keer doorgelezen om te kijken of het wel _echt_ een 'fout' topic is.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:52 schreef rick_h het volgende:
en dan worden het topics als 'Iemand stelt een vraag over windows 3.1, ojee! dat is al een keer geweest'.. m.a.w. topics waar niemand hinder van heeft en waar ook gewoon gereplied wordt worden nu toch gesloten.. beetje jammer
Beetje jammer dat dat onderwerp 'alweer' aan bod moet komen, terwijl er zoveel nuttige antwoorden in de search te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:40 schreef Nelske het volgende:

[..]

<=== Riep iemand mij? :+

Maar idd, het zit hem voornamelijk in dat 'crew', omdat dat in de volksmond al snel gelijk staat aan 'officiële organisatoren'.

Maar dan nog, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom jij per se wilt laten zien dat je helpt. Als je echt zo goed helpt als je zegt wordt dat echt wel opgemerkt door andere users en moderators, en zelfs als dat niet gebeurt is het toch nog geen ramp? Helpen doe je voor een ander (het forum, de moderators, anders users, enz) en niet voor jezelf (status). Je hebt toch ook geen borden in je tuin staan zo van 'op maandag 17 juni heb ik mijn buurman geholpen tegels te leggen'? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 01:54 schreef Nelis het volgende:

[..]

<=== Riep iemand mij? :+

Maar idd, het zit hem voornamelijk in dat 'crew', omdat dat in de volksmond al snel gelijk staat aan 'officiële organisatoren'.

Maar dan nog, ik snap eigenlijk niet zo goed waarom jij per se wilt laten zien dat je helpt. Als je echt zo goed helpt als je zegt wordt dat echt wel opgemerkt door andere users en moderators, en zelfs als dat niet gebeurt is het toch nog geen ramp? Helpen doe je voor een ander (het forum, de moderators, anders users, enz) en niet voor jezelf (status). Je hebt toch ook geen borden in je tuin staan zo van 'op maandag 17 juni heb ik mijn buurman geholpen tegels te leggen'? :+
Ach je hebt ook wel gelijk...

Maja, mensen willen gewoon bij elkaar klonteren, een groepje hebben, en dat hoeft echt niet om status te krijgen/willen (wat niet de bedoeling van de crew was). Kijk maar naar clans enzo, ze willen gewoon een groep hebben waar ze bijhoren, en i.r.l. is dat natuurlijk ook zo, het ligt aan de mens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Jaja, geef de mens maar weer de schuld!

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de "groep" tweakers weer eens niet goed genoeg nou ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Maar goed, als jullie willen dat we er mee kappen, doe ik dat per direct. Maar dan ga ik ook geen moderator meer waarschuwen als er iets mis is, dat zoeken ze dan maar zelf uit...
FF voor de duidelijk ItSnows, IceStorm en The Will, dit MEEN ik dus niet! Was een beetje boos namelijk (niet op jullie), dus zet dit maar tussen [ s] en [ /s] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op dinsdag 18 juni 2002 02:06 schreef Dave Schalk het volgende:
Was de "groep" tweakers weer eens niet goed genoeg nou ja :(
:'( niet booz worden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Zal ik
code:
1
DT :+

als ondertitel nemen :?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Op dinsdag 18 juni 2002 01:53 schreef The Will het volgende:
Volgens mij heb jij nu een beetje het idee dat mods gewoon topics dicht smijten nav een SM topic, zonder het desbetreffende topic een keer door te lezen. Dat is dus echt _niet_ zo, het wordt wel degelijk nog een keer doorgelezen om te kijken of het wel _echt_ een 'fout' topic is.
nee.. maar als het gemeld wordt ben je wel eerder geneigd om het wel te doen. Je hebt immers al iemand die achter je beslissing staat... de drempel zal dan simpelweg lager worden. Ik had gisteren bijv. een topic gestart, speciaal foto's gemaakt om te verduidelijken, goede uitleg wat ik wilde, maar nee.. de eerste de beste reply was een 'use the search' + melding in SM => slotje. En in sommige gevallen is er al een hele disucssie aan de gang en heeft niemand hinder aan het topic. Tóch komt er een slotje op. Dat soort mieren gen**k vind ik gewoon een beetje jammer...

maargoed, jullie hoeven het niet met me eens te zijn :) Wilde alleen ff mn mening geven over dit onderwerp en dat slotje van gisteren van mij lag nog vers in mn geheugen :P Ik ben verder al een paar jaar over het algemeen tevreden gebruiker van GoT, dus zie het als een soort feedback ;)
Pagina: 1 2 Laatste