Toon posts:

Verschillende merken van Laptops

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 07:33 schreef Sinclair het volgende:
HP omnibook 6000:
Goede notebook alleen de toutchpad lijkt soms een eigen leven te hebben en als je Window installeerd lijkt alle apparaten op dezelfde interupt te komen...

Toshiba Satelite 1800-400:
Degelijke behuizing, goede stabiliteit alleen drivers voor ME, 2000 en XP te vinden. Met een beetje knutselen moest ij het modem onder 98 aan de praat krijgen.
Komt vaak door driverconflicten met externe muisjes die erin geprikt worden.

HP Omnibook 6100: Topding, superlichte magnesium casing.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ook 1tje van Promedion gezien. Die ook een beetje in mijn prijsklasse valt.
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=4178

Zit nu beetje te twijfelen tussen:
Acer Aspire
Asus
Promedion

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:19
Ik heb hem ook bij de-laptopper besteld... Alleen dan de 1,8 Ghz. versie... Voor dat geld kun je (bijna) nergers een laptop vinden met die specificaties...

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op dinsdag 18 juni 2002 08:05 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Synaptics software soms? heb ik ook last van.
Maar dit lijkt met de behuizing te maken te hebben, als ik eromheen op drukt gaat de muis een eigen leven lijden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
zie sig, ik draai er met VMWare een heel serverpark op, draait als een zonnetje! Enne toestenbordje is een van de fijnste die ik ken op een laptop, dual monitor is ook handig, accu gaat redelijk lang mee en video-out izzz leuk.

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 09:24 schreef Iznogoud het volgende:
Heb net gekeken bij een Asus:
L3400S P4 1,6 30GB 256MB DVD 14TFT
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=4009

Die ziet er ook wel goed uit. Hebben jullie hier misschien nog wat over te vertellen of over de Aspire 1400?
Ik ben zelf ook aan het overwegen om een Asus laptop te kopen. Maare, ik wil zelf de L3800C kopen, da's met mobile pentium 4 ipv gewone p4 (scheelt stroom).

Verwijderd

Topicstarter
Damn die is een stuk duurder :(
Wat vinden jullie van acer en promedion? :)

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Acer vind ik een stuk minder..ziet er eenvoudig uit, videobewerking ook nie over naar huis te spreken (brakke videokaart)..

Koop dan een Toshiba, multimedia machine... :)
Op dinsdag 18 juni 2002 15:22 schreef Iznogoud het volgende:
Damn die is een stuk duurder :(
Wat vinden jullie van acer en promedion? :)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Heb weer wat gevonden. Word een beetje gek van de keuzes die er zijn :P

Jewel Notebooks:
Amd Athlon 1,2 (Saffier 1500)
http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=saffier-1500
Pentium 3 1,2 (Saffier 1400)
http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=saffier-1400

Maar wat voor videokaart zit hier in. Is mij niet duidelijk wat:

VIA/S3 Twister
128-bit 2D/3D Graphics acceleration, 4x AGP
Shared Memory Architecture (8/16/32/64Mb)
TV-Out (S-Video)

SiS 630S Controller
128-bit 2D/3D Graphics acceleration, 4x AGP
Shared Memory Architecture (8/16/32/64Mb)
TV-out (S-Video)

Inhoud en de uitgebreidere specificaties mis ik. Hoe snel is die 20 gig HD en wat voor geheugen zit er in :?

• powerman
  • Laatst online: 01-08 09:11
Ik wil binnenkort ook een laptop kopen.
Maar nou zit ik te twijfelen tussen deze twee.

Intel® Pentium 4 1,7 GHz ( mobile ) Prijs: € 2019,- ex. btw.

Intel® Pentium 4 2,0 GHz Prijs: € 1999,- ex. btw.

Allebij hebben ze dezelfde specs.

ASUS
256MB SODIMM DDR-PC266 Max. 1024
15.1 inch SXGA TFT LCD scherm
Intel® 845 MP + ATI M7-P w/32MB DDR :9
40 GB Harddisk :9
Floppy disk drive
CD-RW/DVD Combo drive :9
10/100 Mbit Ethernet
Li-ion batterij
56K6 modem.
Inclusief Luxe draagtas

Welke zal ik nemen ?

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou voor die €1999 gaan. Hij is goedkoper sneller maar toch identiek. Dus wrom die niet alleen zijn die p4 nou mobile of niet. Mocht dit zo zijn dan lijkt me dit ook wel wat.

Er staat wel dat de p4 processor van asus gebruik maken van Power 4 Gear. Dit zorgt voor 3 uur gebruik van de batterij. Is dit vergelijk maar met P4 mobile?

• powerman
  • Laatst online: 01-08 09:11
Ja hij is mobile volgens de site van asus.
http://www.asus.com.tw/notebook/l3000c/specification.htm

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Topicstarter
Damn €2000 is nie niks :D
Heeft 1 van jullie enig idee wat voor video kaart die jewel notebook heeft. Die videokaart van die asus is wel lekker zat die maar ook in andere laptops.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

ík koop iig geval nooit meer een Fujitsu laptop, na het fiasco dat onze school heeft begaan door met fujitsu in zee te gaan.

Alle toen 1e jaar konden voor 4600 piek een lifebook C-4110 kopen of leasen. Na een half jaar begonnen de eerste laptops gebreken te vertonen, en na een jaar had iedere, van de +/- 190, laptop gebreken, zoals scheuren in de behuizing, losraken van schroefjes die op het mobo vallen en het daardoor laten doorbranden. PCMCIA sloten waar de veertjes uitvallen en nog meer van dat soort vage klachten.

En dit allemaal, bij de meeste studenten dan, door normaal gebruik. Ik ben er nog goed vanaf gekomen doordat ik er erg zuinig mee om ben gesprongen, maar ook bij mij is er een nieuwe behuizing op gezet.

Voor mij dus geen fujitsu meer :r

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:12

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

Ik heb nou een aspire 1400 lc erg mooi ding 15", p4(geen mobile maar goed het bespaart je ook geld) readon m6(niet super maar aardig)

accu gaat tussen 2 a 3 uur mee ligt aan gebruik dus
spellen spelen gaat redelijk goed hier op laatst battlefield 1942 multiplay demo erop gespeeld en draait erg leuk enige nadeel is touchpad in games maar das wennen

branden gaat prima 8x met burnproof
programmas zoals adobe photoshop draaien super

ik heb zelf wireless pcmcia kaartje erbij gekocht erg handig vind ik dat

het is een laptop die zeker zijn geld waard is hij wordt weliswaar erg warm als de cpu druk bezig is (komt door p4 niet mobile) met b.v. spelletjes maar de cooling houd het leuk onder controle

het is dus een leuk laptopje als je geld wil uitgeven maar niet te veel

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
DPC-Postman schreef op 18 juni 2002 @ 23:02:
ík koop iig geval nooit meer een Fujitsu laptop, na het fiasco dat onze school heeft begaan door met fujitsu in zee te gaan.

Alle toen 1e jaar konden voor 4600 piek een lifebook C-4110 kopen of leasen. Na een half jaar begonnen de eerste laptops gebreken te vertonen, en na een jaar had iedere, van de +/- 190, laptop gebreken, zoals scheuren in de behuizing, losraken van schroefjes die op het mobo vallen en het daardoor laten doorbranden. PCMCIA sloten waar de veertjes uitvallen en nog meer van dat soort vage klachten.

En dit allemaal, bij de meeste studenten dan, door normaal gebruik. Ik ben er nog goed vanaf gekomen doordat ik er erg zuinig mee om ben gesprongen, maar ook bij mij is er een nieuwe behuizing op gezet.

Voor mij dus geen fujitsu meer :r
Inderdaad, als er gewoon normaal met een fujitsu wordt omgegaanis het geen probleem, maar vooal de c serie krijgt bij grof gebruik nogal veel kuren en scheuren. Ik repareer ze zelf. Maar die Amilo serie dat is echt :9~ :9~ :9~ . Die moet ik ook maar eens aanschafen.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
aaargh, ja er zijn idd veel keuze's

zelf heb ik 1500/1700 euro als budget..
ben oa. op de volgende notebooks gestuit:

compaq evo n800v n1005v n160
acer travelmate 360 / 630
asus l3 / s1
promedion 5600
fujitsu siemens Amilo D-7800

iemand die er 1 kan aanraden of nog een aantal opties heeft die ik zeker eens moet overwegen?
of nog een url heeft van een shop die goedkoop is (buitenland? DL / BE) zoals de-laptopper.nl

Verwijderd

Van de merken die je noemt heeft Maxdata zondermeer de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Maxdata levert net als Dell via een BTO principe dat houdt in dat je zelf je laptop kan samenstellen en hij speciaal voor je wordt gebouwd bij Maxdata in Duitsland.
Tevens heeft maxdata 2 jaar garantie met 72uurs service.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Fried schreef op 08 september 2002 @ 20:31:
aaargh, ja er zijn idd veel keuze's

zelf heb ik 1500/1700 euro als budget..
ben oa. op de volgende notebooks gestuit:

compaq evo n800v n1005v n160
acer travelmate 360 / 630
asus l3 / s1
promedion 5600
fujitsu siemens Amilo D-7800

iemand die er 1 kan aanraden of nog een aantal opties heeft die ik zeker eens moet overwegen?
of nog een url heeft van een shop die goedkoop is (buitenland? DL / BE) zoals de-laptopper.nl
Die amilo d heeft een ingebouwde smart card redaer, wel ten koste gegaan van de interne floppy drive. of ben ik nou weer in de war met de M7800 ?

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Net voor mezelf een Acer Travelmate 632XC besteld... M'n pa heeft al een paar dagen dezelfde... perfect dingetje... Supersterk, niet te groot, niet te zwaar, Mobile P4 erin, 2 jaar garantie en niet duur ook...

Acer is een aanradertje :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Ik heb me Gericom 8) laptop nu een paar maanden.
en ben er zeker blij mee.

voor meer info www.gericom.com (linksonderaan hun site staan altijd filmpjes van de X5 Force)

en kijk naar de Gericom X5 Force >:)

met o.a.
Wlan ingebouwd
Modem ingebouwd
10/100 Mbit NIC ingebouwd
Combo drive (CD/CDRW/DVD)
USB 2.0
14,1" scherm
Intel Pentium 4 Mobile

• Fried
Moartn, waar heb je die Acer weg?

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Fried schreef op 08 september 2002 @ 21:32:
Moartn, waar heb je die Acer weg?
Direct bij McDos... is niet voor particulieren...

PcVergelijk is een aanrader iig. Kijk daar eens rond zou ik zeggen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Fried
gericom's zijn ook wel flexx en zeer cheap!
maar met duits toetsenbord he?

• GraasGast
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Ik heb een Dell Latitude CPi van 2 jaar oud. Geweldig apparaat, 2ehands gekocht voor weinig, net nog 128Mb bijgezet (256Mb nu).

Ik draai nu dual boot WinXP en Debian Linux, alles rockstable en retesnel (voor een P2 366)
Wat ik onderweg meestal doe is een beetje photoshoppen met dingen die ik met m'n digicam schiet (usb) en dat gaat ook heel goed op het 1024x768 13" scherm.

Veel mensen vinden laptopschermen altijd klein, maar je moet niet vergeten dat het wel altijd om de "viewable area" gaat. Een 13" lcd scherm is ook 13" viewable, terwijl een 14" crt scherm vaak een viewable area heeft van minder dan 13"

Wat verder fijn is aan een Dell, en dat hoor ik meer mensen zeggen, is het toetsenbord. Ik werk ook weleens op een G4 PowerBook (okay, die is wel mooier :9), en ik moet zeggen dat ik die tikplank een stuk minder fijn vind werken dan m'n eigen dellie (Waar ik helaas echter geen MacOs X Jaguar op kan draaien _/-\o_ )

En daar komt ook nog een de robuustheid bij. Ik moet toegeven dat ik hem niet altijd even zorgvuldig behandel, en hij ook al een aantal keer (in rugzak) is gevallen op een treinstation ofzo, maar geen krasjes niks, en ook geen bad sectors :P

Het enige wat wel minder was is die memory upgrade. Ik een so-dimm bestellen, past hij niet, dimm te lang. De dimm die er al in zat was 27mm hoog, die ik erbij wilde zetten 32mm, en dat overlapte elkaar. Die dimm heb ik toen geruild voor een van 29mm (kleinste die ze hadden), maar die paste nog nét niet, heb ik met een stanleymesje een stuk van de printplaat van die dimm af moeten schrapen om hem te laten passen :P
maar het werkt nu goed verder :)

Op m'n werk hebben we ook nog een Dell Inspirion, ook een heel fijn geval, dus wat laptops betreft zeg ik: Dell! :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:55

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Mijn ervaringen met:
Acer Aspire - Mooi, niet zo duur, werkt lekker, maar soms beetje brakke behuizing.
Maxdata - Tjah.. vage chipsets afgewisseld met niet-mobiele celeron's, p3's of p4's..
Promedion - Ken alleen de ouwere... en die zijn echt goedkoop, in elke toonaarde.
Hi-Grade (Asus) - Gammel, maar niet duur.
Dell - Degelijk, compatible, niet duur (maar ook nit goedkoop), mooie schermen, sterke behuizing e.d. -> aanrader wat mij betreft.
Compaq -> Heb nu een M700 en die is wel zo vet relaxed.. ben echt verbaasd over de kwaliteit en degelijkheid. Hijs snel, alles zit erin en hijs echt stevig.. ideale partner voor iemand die er veel mee in treinen moet enzo. Alleen heeft ie net als vele andere notebooks net de toetsen tegen de toplaag van het scherm aan zitten, wat de doffe toplaag op die plekjes glimmender maakt (ik doe er een stofje tussen), das dus een nadeel.
HP Degelijk, maar niet wijd verspreid. Dus lastig onderdelen goedkoop te krijgen. Verder wel eens op gewerkt, maar niet aan mij besteed.. weet geen zwakke plekken (vond de schermen niet mooi).
Fujitsu/Siemens - Degelijke behuizing, maar niet erg handig in elkaar gezet. Vind ze niet mooi en qua inhoud niet zo briljant. Verder wel net merkproduct.
Toshiba - Degelijk.. niet te snel, of te briljant, maar wel een stevig stuk gereedschap. Magoed.. vind het ook niet mijn model, maarja.
Jewel - Njah, ik haat merkloze spullen, waar deze notebook ook onder valt. Lees m'n opmerking over merkloos maar.

Merkloze laptops: Je ziet ze veel.. maar ze zijn niet voor niets goedkoper. Tuurlijk betaal je bij merken voor het feit dat het een merk is, maar ook omdat ze een dure research afdeling hebben, onderzoek doen enzo.. Wat mij ook opvalt is dat ze vaak niet-mobile hardware in de laptops stoppen. Normale BX chipsets met een normale P3 op een minimobo met Sodimm in een laptop werkt wel, is heel goedkoop, maar vreet batterijen en levert je een log en onhandig ding op. Nu zie je veel notebooks met een niet mobile P4 erin. Heb je wel es gezien wat voor koelblok ze normaal nodig hebben? Zo een zit er dus ook in je notebook.. anyway, daar naast gebruiken ze vaak ook wazige chipsets enzo.. ik zou je dus adviseren om in ieder geval een merk te nemen, met knappe garantie e.d. een laptop is erg duur en mot het goed doen natuurlijk.. dus dan maar een paar mhz minder en meer laptop voor je geld.

Ik zie dat je twijfelt tussen Acer, Asus en Promedion. Ik zou voor de Acer gaan.

Edit: Graasgast, de nieuwere modellen hebben mem net andersom zitten, kunnen er wel 2 in :) En idd, dat model is erg geil, degelijk en stabiel. Daarom ben ik blij dat me nieuwe Compaqje me niet teleursteld :D

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Met Asus heb ik tot nu toe (2 weken) uitstekende ervaring!
Het ding draait als een trein, installeerd alles zonder problemen... (tzijn ook maar 2 weken natuurlijk)
Ik dacht eerst dat de Radeon 7500 Mobility in dit apparaatje hogere 3DMark scores behoorde te halen, mjah de computertotaal had gewoon foute cijfers gepubliceerd.
Kan em zelf klein beetje overklokken en krijg met een P4 1.6 GHz 3800 puntjes :)

• silitek
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

Toshiba satellite 5000-204 gewoon het allerbeste wat je kunt kopen. Kost wat maar dan heb je wel een complete multimediamachine....ook voor games!!!!!

Zo...klaar!!!

Tubes....It's what make music music!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Heb een Dell Latitude C810 tot mijn beschikking: P3-1133 speedstep, 256 MB (op dit moment ;) ) , 20 GB HD.

Fijne desktop vervanger. Ik gebruik hem acht uur per dag op mijn werk, zonder docking station, het enige wat ik eraan prik is een muis, netwerk en de acculader. Het 1600x1200 15" TFT scherm is heerlijk om mee te werken, als je ertegen kan dat alles klein wordt. (mijn chef dus niet :p, en die draait het nu op 1024x768, puur zonde) Draai gewoon GP4 op mijn laptop, dus voor een keertje gamen is de GF2GO (maar 16 MB :'( ) goed genoeg . Het toetsenbord is fijn, lekkere aanslag. Voor de rest zit zowat alles onboard wat je maar kan wensen: Nic, modem, 2x usb, fijne geluidskaart en zelfs firewire is standaard. Bij normaal gebruik draait de accu een kleine 3 uur. en je kan de floppy vervangen door allerlei cdr/dvd spelers, of een tweede accu.

Nadelen:
hij is GROOT, voornamelijk door dat grote scherm, en zwaar, meer dan 3 kilo. En dan mag je ook nog eens een externe powersupply meeslepen :(. bij belasting kan hij erg warm worden aan de onderkant.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

Heeft er hier toevallig iemand de Fujitsu-siemens E7010 of E7110? If so, graag wat ervaringen :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:47

johnwoo

3S-GTE

Heb zelf nu ruim een jaar een Compaq 1700EA (plaatje van buitenkant, binnenkant) (PIII-850, 256MB, 8MB Rage Pro op 14.1", 20GB HD, 8x DVD), werkt nog steeds perfect :) Ben zeer te spreken over de batterij, bij druk werken haalt ie de 3 uur nog, en met beeldscherm uitgeschakeld en op 700 MHz (SpeedStep) speelt ie makkelijk 4 uur MP3tjes *D En daarbij is ie lekker compact.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Koudijs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Als je echt kwaliteit wilt, moet je voor de Fujitsu Siemens Celsius Mobile H gaan.
Bluetooth toetsenbord, 64 Mb DDR Nvidia Quadro4 500 Go GL TwinView, P4 2 GHz, 60 Gb HDD, 512 Mb DDR, 3 jaar onsite garantie, etc. etc. één groot nadeel:
Inkoop = €3200 (goedkoopste) dus verkoop: bijna €4000
Urf...

• Gehaktbal
Koudijs schreef op 09 september 2002 @ 16:42:
Als je echt kwaliteit wilt, moet je voor de Fujitsu Siemens Celsius Mobile H gaan.
Bluetooth toetsenbord, 64 Mb DDR Nvidia Quadro4 500 Go GL TwinView, P4 2 GHz, 60 Gb HDD, 512 Mb DDR, 3 jaar onsite garantie, etc. etc. één groot nadeel:
Urf...
Het enige wat deze laptop zo duur maakt is die videokaart die drin zit :P
Mjah, je moet et maar nodig hebben he ;)

• Koudijs
Het enige wat deze laptop zo duur maakt is die videokaart die drin zit :P
Mjah, je moet et maar nodig hebben he ;)
Idd. Videokaart en Bluetooth keyboard zijn het duurste. Ik hem um een dagje van de zaak mogen lenen, maar de games draaien er zeer vet op :Y)

• HermeS
  • Laatst online: 05-08 23:09
Altijd lastig om op ervaring van andere mensen af tegaan. Want wat de een prima vind kwa ervaring is voor de andere mischien benenmaats.

Verder is de mens geneigt om graag met zijn eigengoed tepronken, en dat kan alleen maar als hij een positief beeld ervan heeft. Mensen zullen dus eerder geneigt zijn tezeggen van:"hij is geweldig", terwijl hij voor een buitenstander mischien niet meer dan het predikaat "goed is" mee krijgt.

Mischien is het ook handig om erbij tezetten voor de mensen hoeveel ze er versleten hebben, dat geeft toch een betere indruk over het een en ander.

Mijn eerste laptop was een toshiba (grijze), met een 200 mhz cpu, type ben ik vergeten, heel fijn dingetje, nog degelijk, en niet z'n fashion-hoerig ding zoals veel fabrikan ze kort daarna maakten, Nooit echt problemen meegehad. In een dommebui heb ik hem toender gewisselt tegen 2 20gig IBM schrijven (gebruikte hem toch bijna nooit redeneerde ik). Toen ik hem na een half jaartje toch wel miste, heb ik een 2ehands oerlelijke Compaq 1592Dt laptop gekocht.

Die is na een half jaartje weinig gebruik kapot gegaan (tft), en vervangen was financiel onverantwoordelijk.

Toen een kleine 2 jaar zonder laptop gezettten. En het laatste jaar daarvan toch wel mijn ogen opgehouden. Door de ervaring die ik had, wou ik gewoon een portable laptop hebben, dus licht en klein. De meeste tijd zicht ik toch thuis achter mijn pc.

Toen er iemand hier in de buurt (30km) eentje tekoop had, ben ik meteen bij hem langsgegaan (op de fiets), en heb hem meteen mee genomen (was al maanden lang bezig om diverse revieuw over potantiele kandidatentelezen).

Fujitsu siemens, Lifebook B 2175, 500mhz Celeron, 10 Gig hd en 128mb mem.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~martinlm/PICS/2002/09/foto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~martinlm/PICS/2002/09/foto3.jpg
het is lekker klein, ook al vind ik hem nu toch aardig groot.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~martinlm/PICS/2002/09/foto2.jpg
Kwa prestaties niet wereld schrokend, maar meer dan voldoende voor de doeleinden waarvoor ik hem wil gebruiken, en licht en klein is hij zeker (voor de zelfde prijs had ik ook een +-1ghz kunnen kopen, welke wel full-size model was).
Ik gebruik hem redelijk vaak, en neem hem veel sneller me dan mijn vorige laptop.
Heb er vorige week 256MB geheugen ingeze. Zodat ik ook wat meer vensters open kan houden, en w2k net iets fijner werkt.

De support site van compaq was toender tijd erg goed (toshiba ook), die van fujitsu-siemens is erg matig, en het opzoeken van oude modelen is een hels-karwei, er zit dan ook toteel geen structuur in de diverse sites (elk land pruts maar wat aan). Drivers voor oudere modelen zoeken kost je ook tijd. Ze hebben een te beperkt budget voor de website uitegetrokken, en daarmee hun informatievoorziening niet op een consument vriendelijk peil getrokken!

Dit is natuurlijk bijzaak wanneer hij prima draait en je de laatste drivers al hebt. Echter kon ik nergens een oplossing vinden voor het probleem dat mijn muis aanwijzer steeds verdween in Terminal-service en full-screen games en ook andere programma's. Heb echt van alles geprobeerd, met/zonder externet muis (zowel usb als ps2), de quickpoint (staafje in het midden van keyboard) uitgeschakelt, ik dacht zelf dat het probleem bij het touchscreen lag, dus die heb ik ook uitgezet etc. Na heel lang proberen bleek het probleem aan de DX versie teliggen (8.1 geloof ik), als je hierbij "display" directdraw acceleration" uitvinkt, werkt het prima.

Jammer dat je dat je dat soort dingen niet kan terug vinden. Ik heb wel de tijd om ermee te experimentern enzo, maar mensen welke hem nodig hebben voor hun werk niet, en het is toch vervelend wanneer je muis pointer steeds weg valt wanneer je je servers remote wilt beheren ;) ).

Hij slikt standaard So-dimm geheugen (dane-elec) dat is ook mooi. Alleen is het jammer dat hij op z'n kleine schaal in Nederland bekend is, aangezien er nu dus weinig tot geen handige assocaires teverkrijgen zijn. Zoals bijv de 3 dubelle accu voor een sony Vaio laptop. (3x2 uur =6uur, lekker :) ) toch handig zou zijn.

Omdat hij zo mobiel is, gebruik ik hem ook om even in de tuin tewerken oid, en dan is een groot min punt dat je haast niks meer kunt zien. Ik ga volgende maand dan ook een hoodman voor hem kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.hoodmanusa.com/E2000_new.jpg

Als ik over 2 a 3 jaar geld heb om een nieuwe laptop tekopen, dan ben ik van plan een nog kleinere tekopen, en nog meer teleten op het energie verbruik. het nieuwe model van ze is dan ook veel belovend (weer 5cm ingekort). Voor mij is een laptop geen vervanging van mijn desktop, en zal dat ook nooit worden.

Verwijderd

Koudijs schreef op 09 september 2002 @ 16:42:
Urf...
Hé Koudijs, waar kan ik deze PC (in)kopen? Weet jij een bedrijf?

• Koudijs
Verwijderd schreef op 09 september 2002 @ 23:02:
[...]

Hé Koudijs, waar kan ik deze PC (in)kopen? Weet jij een bedrijf?
Kantoren Centrum Beuningen (onder andere)

www.kcbeuningen.nl

Verwijderd

Jewel levert geweldig spul . Wij zijn er official dealer van en ben dik tevreden .... service / levertijd / prijzen .... !!! (www.digima.nl) ... heb 2 jaar Topline 8500Pro .. is nu in reparatie (al 2 weken weg) .. hdd was gecrashed en het duurt minimaal 10 dagen voordat ze een reparatie behandelen.. ehemehem ... er zat 3 jaar On-Site op anders had ik 'm zelf wel vervangen .. verder geen problemen mee gehad .. maar gebruik 'm misschien maar 1 uur per maand ofzo ... dus dat kan dan ook wel .....

Verwijderd

Hmmmm, geen Celsius gevonden bij KC Beuningen, maar wel al een paar andere leveranciers gevonden. Gelijk maar ff in de pricewatch gegooid ;).

• Koudijs
Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 23:06:
Hmmmm, geen Celsius gevonden bij KC Beuningen, maar wel al een paar andere leveranciers gevonden. Gelijk maar ff in de pricewatch gegooid ;).
Ze staan idd niet op hun site, maar ze zijn wel officieel Fujitsu Siemens Reseller.
Ze hebben dus werkelijk alles van FS in het assortiment.
Als je bel, weet je binnen een paar seconden de actuele configuratie en prijzen...
(Ik probeer geen reclame te maken hoor...)

• HermeS
Koudijs schreef op 11 september 2002 @ 08:47:
[...]

Ze staan idd niet op hun site, maar ze zijn wel officieel Fujitsu Siemens Reseller.
Ze hebben dus werkelijk alles van FS in het assortiment.
Als je bel, weet je binnen een paar seconden de actuele configuratie en prijzen...
(Ik probeer geen reclame te maken hoor...)
Ook de dubbele accu staaf voor de B serie?

• Koudijs
HermeS schreef op 11 september 2002 @ 15:42:
[...]

Ook de dubbele accu staaf voor de B serie?
Echt een dubbele, of een tweede?
vb. heb je een 3-cels (tot 2.2 uur) accu en wil je een 6-cels (tot 5 uur) accu?
(3-cels zit er standaard in, de 6-cels kost rond de 151 Euro)

[foutje]
Sorry, er kan maar één accu in de B-Serie...
[/foutje]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Ik heb een Clevo 8500V, www.clevo.com.tw

Erg handig dat de batterij onder normaal gebruik 5 uur mee gaat! Verder zit er alles op en aan, Firewire, videocamera in, tv out, ps/2, 2 USB, 1 parallelle poort, monitor aansluiting, seriele poort. :)

Nog steeds geen problemen gehad, heb het apparaat al een half jaar!

Dich bis echt unne foëzen haas

• HermeS
Ik heb het echt over een dubbelestaaf (6cellen).
Afbeeldingslocatie: http://www.lifebook.com.au/products/img/acc_img/acc_item/FPCBP37_battery_img.jpg
http://www.lifebook.com.a...ries/FPCBP37_battery.html

type: FPCBP37 (36 == enkele),
Deze staan op de aziatische en australische page.

Verwijderd

Ik sta ook op het punt een nieuwe laptop te kopen en denk aan de Compaq Evo N800-serie. Heeft iemand ervaring met dit model of andere informatie die ik niet op de site van Compaq vinden kan (tests bijv.)? Verder vroeg ik me af wat het verschil is tussen de N800c-modellen en de N800v-modellen. Op pricewatch wordt dat onderscheid ook gemaakt en dat scheelt voor schijnbaar dezelfde configuratie nogal in prijs:

Compaq Evo N800c P4 1,6Ghz 20GB 256MB 15TFT WXPP: € 2779,-
Compaq Evo N800v P4 1,6Ghz 20GB 256MB 15TFT WXPP: € 2260,-

Er zal wel een reden voor zijn, ik heb 'm alleen nog niet ontdekt.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:11
Is het niet net als bij asus (C en S) verschil tussen mobile en desktop cpu?

Flickr | Lego collectie

• Koudijs
HermeS schreef op 11 september 2002 @ 17:03:
Ik heb het echt over een dubbelestaaf (6cellen).
[afbeelding]
http://www.lifebook.com.a...ries/FPCBP37_battery.html

type: FPCBP37 (36 == enkele),
Deze staan op de aziatische en australische page.
http://www.fujitsu-siemen...otebooks/accessories.html
klik op "batteries"
Degene die daar staat en die ze kunnen leveren is voor de:
B-2175, B-2545, B-2547, B-2562 en B-2569
Dit ding kost €151 ex.

• Mottebelke
  • Laatst online: 10:05
slaay schreef op 11 september 2002 @ 16:40:
Ik heb een Clevo 8500V, www.clevo.com.tw

Erg handig dat de batterij onder normaal gebruik 5 uur mee gaat! Verder zit er alles op en aan, Firewire, videocamera in, tv out, ps/2, 2 USB, 1 parallelle poort, monitor aansluiting, seriele poort. :)

Nog steeds geen problemen gehad, heb het apparaat al een half jaar!
Waar heb je die gekocht en wat koste ie?? Hij staat namelijk nergens in de pricewatch.

Verwijderd

Ik was eerst ook van plan om een merk als Asus (relatief nieuw op de notebookmarkt) of Promedion ofzo te gaan kopen (met desktop p4 in laatstgenoemde :/).
Maar na veel navragen en zowat alle topics over notebooks gelezen te hebben, heb ik toch voor den DELL Inspiron 8200 gekozen. Bij zo'n duur apparaat betaal ik liever iets meer voor een merk waarvan je weet wat je krijgt, en hij wordt lang niet zo heet als bijv een Promedion. (en natuurlijk de Geforce4, daar ging het ook om :P).

• HermeS
Koudijs schreef op 12 september 2002 @ 08:55:
[...]

http://www.fujitsu-siemen...otebooks/accessories.html
klik op "batteries"
Degene die daar staat en die ze kunnen leveren is voor de:
B-2175, B-2545, B-2547, B-2562 en B-2569
Dit ding kost €151 ex.
hey bedankt, wist niet dat zie de ook voor de nederlandse markt hadden.
Ik zal eerst kijken of ik hem op de hcc mischine kan scoren, anders zal ik die winkel eens bellen. Want nu gaat hij krap 2 uur mee, en 4 uur zo dan toch een verademing zijn.

• juanp
  • Laatst online: 27-05 20:43
ik zat te denken een Sony Vaio te kopen FX701 alleen heeft deze maar een 8 mb mobile ati videokaartje, is dit niet veels te weinig?? lijkt mij wel namelijk.

iemand ervaringen met deze laptop??

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40

JustDutch

was ambtenaar :)

juanp schreef op 13 september 2002 @ 15:13:
ik zat te denken een Sony Vaio te kopen FX701 alleen heeft deze maar een 8 mb mobile ati videokaartje, is dit niet veels te weinig?? lijkt mij wel namelijk.

Ik heb zelf een Compaq E500 met een 8MB Ati rage mobility kaartje. Goed genoeg voor 2D, DivX en oude 3D spelen. Ja, voor die-hard gamen niet geschikt, maar heb je daar nu een laptop voor nodig?

Forza Mucca

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

Shunt

Boe

ik krijg maandag me promedion
de
5600 met een 2.4 ghz P4
256mb ddr
40 gb hdd
cdrw / dvd kombie
ati radeon 7500 mobile 64 mb ddr
})
ik hoop dat de accu een beetje lang mee gaat
en voor thuis maakt het niet uit zolang ik maar kan quaken :D
(moet je na gaan ik heb hem voor school van het gak gekregen (zelf mogen kiezen) )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

kheb asus l3800s, 2.0ghz met 512mb ddr en 32mb radeon kaart.

195fps in quake3 timedemo (800x600)

het scherm roelt, heeft best wel hoge ververstijd (veegt lang niet zoveel als bij een promedion laptop), en heeft een zeer hoge resolutie: 1400x1050

verzekering is wel duurder (omdat hij gewild is volgens de verzekering???), kost 155 euro per jaar. (de laptop koste 2004,40 euro).

AlphaESS 10+6kW + 23kWh batterij || 64x 500Wp PV || '23 MY LR || LG R290 16kW WP

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Ik heb een Acer Travelmate 620. Specs kun je zelf wel vinden ... maar het gaat hier om het merk neem ik aan.

Dit notebook bevalt mij prima, omdat:
Alle apparatuur (printers, toetsenborden, muizen, digicams) die ik erop aansluit, zonder problemen werken.
Er een cd mee wordt geleverd waar alle benodigde drivers op staan (dit dus naast een recovery set met 3 verschillende talen).
De indeling van alle knoppen ed goed is...

Als ik deze niet via een mega cheap ass aanbieding had kunnen krijgen, had ik 'm denk ik niet gekocht. Maar dit ding werkt zo lekker, dat de Acer Travelmate serie, mocht ik aan vervanging toe zijn, zeker een optie zal zijn !!

Happy Blessings <3

• Shunt
  • Laatst online: 07:47

Shunt

Boe

ik heb echt een guwel hekel aan acer ik heb er 3 gehad en niets anders dan gezijk
ze zijn gewoon niet gemaakt voor intensief gebruik als school

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• juanp
ben nog steeds aan het rondkijken naar een laptopje en ik kwam deze tegen
HP omnibook xt1500 lijkt me wel een mooie laptop zo alleen heb ik hem in de verkoop alleen nog bij de dynabyte zien staan (online) voor €1999 is dat een beetje een redelijke prijs voor zo'n laptop??

edit:
ik lees pas net dat de release verwacht word op 25-9-2002 dus vandaar dat ik niet meer prijzen heb kunnen vinden

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 20:54
Ik heb zelf van de zaak een HP Omnibook 6000 en die bevalt redelijk. Heb er een 4x brander bij (hoewel latere versies van de 6000 een 8x brander hebben) en een diskdrive. De diskdrive is al verrot gegaan en m'n batterij ook.

De touchpad (had ik al gelezen) lijd inderdaad een vreemd leven. Zodra m'n muis erin gaat, schakelt hij zichzelf uit. Staat ie aan, dan gaat je muis soms (zonder dat je je laptop ook maar aanraakt) uit zichzelf een cm of 3 glijden over je scherm!!! Hééééél vaag.

Verder heb ik van 128Mb naar 256Mb erin laten zetten maar dat verschilt NIETS qua prestaties. De HD is zo enorm traag. Dat is met elk notebook volgens mij, merk ik...

Verder ben ik behoorlijk tevreden. Niet echt zwaar, goed handelbaar, lekker beet houden, ook al til ik 'm niet zo vaak! ;). Toetsenbord en touchpad (en die genotsknobbel tussen de ghb toetsen) zijn verder fantastisch om te gebruiken.

Verder redelijk tot goed geluid. Beelscherm vrij donker daarentegen. Knopjes qua geluid aan de buitenkant zijn tof. Volumeregelaar maar ook prachtig knopje waarmee je echt de hardware (geluid) uitschakelt. Zo kent iedereen dat filmpje (via email) die roept "Hey everybody, this guy is watching porno over here!" Die schakelt je geluid in, als het gemute staat. Maar bij mij werkte dat niet omdat 't geluid uitgeschakelt stond via notebook! ;)

Verder heb ik al een aantal keren gehad dat WinXP niet goed afsloot, waardoor ik 'm in m'n tas deed, ermee gooide in de auto achter de bank enzo. Thuis gekomen stond ie nog steeds aan. Dat vond de HD niet leuk en de begon toen af en toe te tikken. Maar nu doet ie 't weer perfect! ;D

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

dvdstelt schreef op 19 september 2002 @ 07:48:
Ik heb zelf van de zaak een HP Omnibook 6000 en die bevalt redelijk. Heb er een 4x brander bij (hoewel latere versies van de 6000 een 8x brander hebben) en een diskdrive. De diskdrive is al verrot gegaan en m'n batterij ook.
Ik heb van de zaak een HP Omnibook 6100 en die bevalt inderdaad vrij aardig. Er zit een andere harddisk in, een 30Gb en die is behoorlijk snel. De 8 speed DVD-reader/CDRW combo brandt op 8 speed met burn-proof. De meeste spellen draaien aardig, er zit een Radeon Mobile M6 in.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• HermeS
juanp schreef op 13 september 2002 @ 15:13:

Als dat je grootste bezwaar punt is zou ik eens op anandtech zoeken, die heeft een weet-ik-hoeveel-telende-pagina's review erover geschreven. erg intresant met een hoop benchmarks.

Is geloof iets minder dan een tnt2 M64.
kaartje zit ook in mijn notebook en geeft goed 2d beeld. Heb er geen 3d shooters mee gespeeld, maar hij heeft er wel de nodige uurtje "stronghold" opzitten.

Als je echt leuk spelletjes erop wilt spelen dan zou je moeten wachten, Dit is namelijk de eerste generetie 3d chip voor notebook, dus snel is hij niet tenoemen.

heb eventuel nog wel een pci kaartje liggen met deze chipset eropvoor je. Als je hem wilt lenen moet je maar even mailen.

• juanp
HermeS bedoel je een review over de videokaart of over de laptop??

en ik weet nu denk ik wel waar het mee te vergelijken is, maar bednkt voor het aanbod. :)

ik ben nu ook aan het kijken naar meerdere laptops, maar ik laat het wel weten wat het is geworden. :) thnx

Verwijderd

De Maxdata Pro 5000X met combo lijkt mij wel een goede. Werkt met een Pentium 4 Mobile 1.7 GHz en een mooi groot 15" TFT. Heb hem gezien. Met de prijs van € 2079,- past die laptop mooi in m'n PC-prive project. Trouwens wel geinig, bij www.pcvergelijk.com krijg je een gratis jaar abonnement op Computer Idee, Playboy of Cosmoplitan bij aanaschaf van die notebook.
Heeft iemand misschien ervaring met Maxdata notebooks?

Verwijderd

Ik heb de meest goede ervaringen met Dell laptops en de Toshiba laptops rulen ook zekers! :P Ik zou nog wel eens zo'n flinterdunne laptop willen kopen :9

• HermeS
Alleen de kaart, was zelfs een engenering model:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1198

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Mijn broer heeft voor zijn studie een asus L3, perfekt ding, mooie vid. kaart en bloedsnel!!
de vormgeving van deze laptop laat overigens geen enkel steekje vallen!!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• juanp
dankje, ik ga ff lezen :)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Mottebelke schreef op 12 september 2002 @ 12:38:
[...]

Waar heb je die gekocht en wat koste ie?? Hij staat namelijk nergens in de pricewatch.
http://www.digiplus.nl

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Sommigen zijn erg tevreden over Compaq, maar ik heb daar hele andere ervaringen mee. Het bedrijf waar ik werk had ooit standaard alles Compaq, maar is daar mee gestopt door het grote aantal problemen. Defecten worden nog wel goed gerepareerd binnen de garantietermijn, maar op die reperatie zit slechts een paar weken garantie. Zo is er een hele serie die problemen heeft met de aansluiting van het scherm, na 1,5 jaar kon de laptop de prullenbak in, te duur om te laten repareren.. Nu is Dell de standaard. Daar krijg je in ieder geval on-site garantie bij en krijgen we een vervangend apparaat..

• pixel
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb voor de zaak veel Toshiba satellite pro's gehad. Dit zijn echt goede degelijke latop's die ook kwalitatief (rot woord) goed inelkaar zitten. Prive heb ik er zelf een toshiba 1800 bij gehad. Die vond ik dus echt een heel stuk minder. Nu heb ik prive een HP omnibook XT6100
Dit is een goed laptopje, alleen dacht ik dat er een Intel chipset in zou zitten maar er zit een ALi in. Ik persoonlijk vind het wel een mindere chipset.

Mijn advies: als je voor een tos gaat neem dan altijd een satellite pro.
en kijk goed uit met welke chipset er in de laptop zit. Probeer toch wel een Intel chip te nemen.

brabrabrabra...

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 20:54
C-zar: Compaq? Laat me niet lachen! Een keer een gloednieuwe Pentium IV bij een klant waar ik een applicatie moest releasen voor acceptatie-test. Moest Win2000 Server zijn, maar ze hadden Prof installed. Ik dus Server opnieuw erop zetten, herkende Win2000 niet eens de netwerk kaart!

Ik ben er van overtuigd dat dat niet aan Windows ligt, want die kan er niets aan doen dat Compaq aftandse netwerk kaarten in nieuwe pc's zet!!! SUKKELS! En geluidskaart deed het overigens ook niet.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• juanp
ik denk dat ik voor een HP omnibook xt1500 ga (1500-1).
maar nog even verder kijken.

• juanp
Heeft iemand de HP omnibook xt1500 al ergens gezien behalve bij de dynabyte??

ik kna hem nergens anders vinden.

de xt1500-4 is gisteren uitgekomen, maa rik wil voor de xt1500-1 gaan.
thnx

• Speedy
Ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een ASUS L3400S, echt een geweldig apparaat. Gekocht voor de studie, maar in een vrij uurtje UT2k3 spelen levert ook geen enkel probleem op. Ding is ook gewoon fatsoenlijk in elkaar gezet, netjes afgewerkt en lekker stevig. Enige nadeeltje is de fan die vrij veel aanstaat, maar ja dat krijg je als je ergens op moet besparen en daarom maar een non mobile CPU neemt.
Verder ervaring met een ASUS L8400, ook een prima apparaat en fijn om mee te werken.

Een mobo van ze hoef ik niet, maar die lappies zijn wel erg :9 Aanraders, zeker gezien de vaak relatief lage prijs.

Flickr | Lego collectie

• juanp
ik heb vandaag ook maar een Asus L3400s aangeschaft, kreeg te horen dat dat er een werd van de nieuwere die ze nu uit brachten ofzo :)
bevalt hij jou nog steeds?? TAG_Speedy?

Verwijderd

Is Promedion ook een goed merk voor een notebook?

Verwijderd

Dat is een goeie vraag
Ik heb begrepen dat die Promedions eigenlijk eerder een soort
portable workstation zijn.

MAW er zit dacht ik een P4 in, en niet de mobile versie.
Ze benne wat dik en zwaar.

Maar verder heel krachitge werkpaarden.

Ik zou alleen de stevigheid willen weten.
En dan wil ik wel voor een 5600 gaan met 512 meg en 40 gig hd, p4 @ 2 ghz.

Gewicht en uiterlijk zal me een zorg zijn

Verwijderd

juanp schreef op 19 september 2002 @ 07:28:
ben nog steeds aan het rondkijken naar een laptopje en ik kwam deze tegen
HP omnibook xt1500 lijkt me wel een mooie laptop zo alleen heb ik hem in de verkoop alleen nog bij de dynabyte zien staan (online) voor €1999 is dat een beetje een redelijke prijs voor zo'n laptop??

edit:
ik lees pas net dat de release verwacht word op 25-9-2002 dus vandaar dat ik niet meer prijzen heb kunnen vinden
in D is ie goedkoper
E1699 met brander/combo op http://www.tiefpreis.de/p...otebook.asp?Hersteller=HP

en kijk hier eens rond:
http://www.hardwareschotte.de/preise.php3?catid=110005

• juanp
hee, thnx, maar ik heb al een laptop aangeschaft, een asus.

Had alleen wel meteen een hotpixel, dus hij is nu weer terug en hoop zsm een nieuwe te hebben :)

Verwijderd

juanp,

Een asus? voor welke prijs en welk model heb je gekozen.
En waarom die HP niet, lijkt mij toch wel een goeie!

• juanp
die hp kwam wat duurder uit, ik heb de Asus L3400s ik heb hem goedkoop kunnen krijgen, maar ga maar uit van de prijs van central point europe (1695), of je moet hem zelf ook goedkoper kunnen krijgen ofzo, ik had hem voor nog wat minder, maar dat is niet meer mogelijk.

ik ben ook voor de asus gegaan vanwege een goeie ervaring met asus en vanwege de 2 jaar carry-in garantie, die mij wle makkelijk lijkt voor een laptop.

Verwijderd

maar die asus L3400s heeft geen mobile processor,
denk wel dat het belangrijk is.

Ik ga denk ik wel voor de HP, alleen
eerst nog vragen hoeveel je moet bijbetalen als je 3 jaar garantie wilt
hebben. Als het duur is, dan wordt het acer 634lc voor 2249,- met 2 jaar garantie
en ongeveer dezelfde specificatie als de HP.

Iemand advies, commentaar of ervaringen met 1 van deze 2 laptop's?

• Gehaktbal
Als je echt zo graag een Mobiele wilt moet je er voor gaan betalen.
Neem dan de Asus L3800C, deze bezit wel een mobiele CPU en voor de rest dezelfde specs als de L3800S :)

Btw, over wat voor garrantie gaat het. carry in of pickup en return?

• juanp
die asus die ik heb gekocht, staat in de pricewatcjh voor 1700 euro dat is wel een verschilletje met 2250 euro.

maar ik moet de ervaring er verder nog mee opdoen, ik weet ook nog niet hoelang de batterij mee gaat).

• Gehaktbal
De L3400 gaat ongeveer 2 uur 30 mee op full-speed.
Op stroombesparing lukt et me de 4 uur te halen, maar dan is mn scherm wel donker en de CPU draait dan op 33% :{ :+

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tulip Topline bevalt me ook prima, prijs service modellen alles ok

Verwijderd

garantie bij acer lc634 standaard 2 jaar pickup.
bij HP xt1500 standaard 1 jaar pickup. wil bij Hp 2 jaar bijkopen,
alleen moet prijs nog vragen.

In pricewatch staat de acer nu op 1965,-. Alleen ben ik van plan om het
in een winkel te kopen. Waar het 2249,- kost. Omdat ik die online winkels toch
niet zo betrouwbaar vind.

De HP kost in de winkel 1999,-. Misschien is het goedkoper dan dan de acer
als ik 2 jaar garantie bijneem.

Hieronder de spec:

Acer lc634

Mobile Intel?Pentium?4 processor - M 1.8GHz,
15.0" SXGA TFT display,
30GB HDD,
512MB DDR (2x 256MB),
nVidia® GeForce2® Go 100, dedicated 16MB DDR video memory
56Kbps modem, wired LAN 10/100,
DVD-CDRW,
SmartCard reader,
Li-Ion battery,
Microsoft?Windows?...

-------------------------------------------------------------------------

HP xt1500

Intel® Pentium® 4 Notebookprocessor - M 1.6 GHz
&#8226; 15.0" tft XGA 1024 x 768 beeldscherm
&#8226; 256MB DDRAM geheugen (uitbreidbaar tot 1024MB)
&#8226; 40GB harddisk
&#8226; Combo 8x DVD met CD-Writer (verschillend per model)
&#8226; Externe USB 3.5 floppy disk drive standaard meegeleverd
&#8226; geïntegreerde modem met 10/100 LAN
&#8226; 16 bit stereo full-speed geluidskaart
&#8226; geïntegreerde Ati radeon 7500 32MB video geheugen
&#8226; 5 snelstarttoesten en touchpad met aan/uit en scroll functie
&#8226; Fire Wire
&#8226; 2x USB, TV-OUT, 1x type II of type III PC card slot
&#8226; optioneel port replicator (F5102A), extra AC Adapter (F4600A) en extra batterij (F3172B)
&#8226; Windows XP Home Edition
&#8226; garantie: 1 jaar
&#8226; op de computers van HP is een legale versie van Microsoft® Windows® geïnstalleerd:

Verwijderd

Heb de Acer Travelmate 632LC (Specs: idem als de 634 hierboven, maar met een 1.6 ipv een 1.8)

Ben er tot nu toe tevreden over. (heb hem ongeveer een maand).
Ik hoor nogal veel klachten over brakke behuizingen, maar ik vindt dat bij dit toestel heel erg meevallen. (ik vermoed dat dit bij de Aspire minder is).

Als ik hem vergelijk met de Dell Cpxj 650 vanop 't werk vindt ik hem kwa degelijkheid even goed.

Die Dell vind ik trouwens ook heel knap, maar ik vind ze voor mezelf toch wat te duur.

Verwijderd

kijk eens om naar de Asus L3800C of S (desktop of mobile P4 1.8GHz). De S- en C-versie hebben floppy intern. Met 256 MB en XP Home Ed. gratis kost ie 1889 euro bij Memo. 256 MB extra kost 100 euro extra. Dan heb je ook 15 inch, 40 MB en combi-DVD-CD-brander, tas, muis en 2 jaar garantie.
En wat betreft de winkel: kijk eens rond voor rapporten hierover (via pricewatch of kieskeurig). Of koop bij een webwinkel waar je af kunt halen en handje kontant kunt betalen.

Verwijderd

heb hier twee toshiba laptops die erg lekker werken
1 satellite 1730 cds cellie 660 proc 64 mb ram
1 sattellite pro 210 cds oudje p130 met 32 mb ram
en ze blijfen het goed doen, alleen sinas in het toetsenbord daar kan de 1730 niet goed tegen. maar voor de rest echt top

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vorige week bij dynabyte de xt 1500 gekocht. Komt vandaag het makro krantje staat daar dezelfde in voor € 1660 dus dat is erg goedkoop. Echter in de tekst staat dat het om een 14" uitvoering gaat, op de foto staat toch duidelijk de 15" uitvoering. Wat is fout de tekst? Dan had ik door een week te wachten dus € 330,- kunnen besparen! :'(

Groeten

Herrald

• juanp
ga er maar vanuit dat de tekst klopt en de afbeelding niet.

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 17:12
Heb een maandje geleden een Compaq Presaria 1515EA gekocht (P4 2.4, 256MB, 30GB....) en de afgelopen maand deze dus al 2x geruild voor een nieuwe. Vandaag heb ik dus nr.3 teruggebracht naar de winkel (Dynabyte) en m'n geld terug gekregen. Het leek net alsof de harde schijf, op het moment dat hij even niets te doen had, zichzelf in een soort van park-stand gooide (tik!). Redelijk irritant... vooral als ze het alledrie hebben (gloednieuw uit de doos). Compaq ook nog gebeld en daar kreeg ik de reactie: "oh, dan zal hij binnenkort wel kapot gaan. Maak maar dagelijks een backup en op het moment dat hij kapot is, dan kunnen wij pas iets voor u betekenen... goedemiddag!". |:( Ben dus niet helemaal te spreken over de service van Compaq. :X

Ben nu aan het rondkijken voor een andere laptop en m'n ook is gevallen op de Asus L3500TP, alleen lees ik daar nogal verschillende specs over. Bij de ene leverancier zit er een Ati-videokaart in, bij de ander weer een Sis. De meningen over de groote van het scherm (15" of 15.1" zijn ook verdeeld). Bij Asus zelf op de site kan ik niets vinden (of ik zoek niet goed genoeg). Iemand meer info hierover??

Adviezen voor andere types/merken zijn natuurlijk ook welkom (prijs ongeveer max. 2400 euro).

Verwijderd

Hallo,
Ik heb dus de HP Omnibook xt-1500 van dynabyte. Er zit geen seriele poort op, er zit wel een usb-serieel converter bij. Als ik die inplug heb ik wel een com poort ter beschikking.
Echter in combinatie met een apparaat dat ik gebruik gaat het niet goed. Het is net of de laptop wel data verzend maar niet ontvangt. Nu is er een portreplicator beschikbaar, maar die kost iets van 150 euro. Zou het met deze wel werken of is er misschien een oplossing voor mijn prolbeem. Met een andere pc is het geen probleem om te communiceren met het apparaat, dus daar ligt het niet aan.
Groeten
Herrald

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 16:55:
Dat is een goeie vraag
Ik heb begrepen dat die Promedions eigenlijk eerder een soort
portable workstation zijn.

MAW er zit dacht ik een P4 in, en niet de mobile versie.
Ze benne wat dik en zwaar.

Maar verder heel krachitge werkpaarden.

Ik zou alleen de stevigheid willen weten.
En dan wil ik wel voor een 5600 gaan met 512 meg en 40 gig hd, p4 @ 2 ghz.

Gewicht en uiterlijk zal me een zorg zijn
Heb er ook twee. Die dingen zijn echt bruut snel! je zou ze inderdaad als portable workstations kunnen betitelen ... het scherm dat er bij zit is ook erg goed. Werkt op 1400/1050 en is zelfs voor grafisch werk nog best wel oke. Verder doen ze degelijk aan en doen ze wat dat betreft zeker niet onder voor de merk-laptops, echt een aanrader dus denk ik, zeker als je kijkt naar wat je krijgt voor je geld, daar kan geen enkel ander merk tegen op volgens mij! (en 3 jaar garantie als ik me niet vergis)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-08 21:39

Metten

ik hou het graag simpel

Bucket schreef op 26 October 2002 @ 17:47:
Heb een maandje geleden een Compaq Presaria 1515EA gekocht (P4 2.4, 256MB, 30GB....) en de afgelopen maand deze dus al 2x geruild voor een nieuwe. Vandaag heb ik dus nr.3 teruggebracht naar de winkel (Dynabyte) en m'n geld terug gekregen. Het leek net alsof de harde schijf, op het moment dat hij even niets te doen had, zichzelf in een soort van park-stand gooide (tik!). Redelijk irritant... vooral als ze het alledrie hebben (gloednieuw uit de doos). Compaq ook nog gebeld en daar kreeg ik de reactie: "oh, dan zal hij binnenkort wel kapot gaan. Maak maar dagelijks een backup en op het moment dat hij kapot is, dan kunnen wij pas iets voor u betekenen... goedemiddag!". |:( Ben dus niet helemaal te spreken over de service van Compaq. :X

Ben nu aan het rondkijken voor een andere laptop en m'n ook is gevallen op de Asus L3500TP, alleen lees ik daar nogal verschillende specs over. Bij de ene leverancier zit er een Ati-videokaart in, bij de ander weer een Sis. De meningen over de groote van het scherm (15" of 15.1" zijn ook verdeeld). Bij Asus zelf op de site kan ik niets vinden (of ik zoek niet goed genoeg). Iemand meer info hierover??

Adviezen voor andere types/merken zijn natuurlijk ook welkom (prijs ongeveer max. 2400 euro).
Neem een Dell

Deze heb ik ook besteld :)

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Ik heb een Toshiba Satelite Pro 4600 PIII 1000 met DVD / CDRW 15 inch scherm. Gebruik deze nu ongeveer een jaar, ben er zeer tevreden mee, accu zou iets langer mee mogen gaan.

Kwaliteit, alles is stevig en kan tegen een stootje (van buro gevallen).

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

De Jewel Saffier is nu te koop voor 999 pleuro ( excl. btw ), ik snap alleen niet helemaal hoe het nou zit met de graphics. Op de site van Jewel staat: VIA/S3 Twister; 128-bit 2D/3D Graphics acceleration; 4x AGP; Shared Memory Architecture (8/16/32/64MB)

betekend dit dat je gewoon een 64 MB videokaart hebt? :?

Specs: 14,1" TFT Scherm
AMD Athlon XP 1400+ CPU
256MB SD-DIMM Geheugen
20GB Hard Disk & CD-RW 8x8x24
VIA S3 Twister Video Card (instelbaar tot max. 64MB)
16-bits 3D Stereo Soundcard met 2 ingebouwde Speakers
Interne 56k ModemFax & 10/100Mbps LAN Card
1x Parallel, FireWire, PCM-CIA, FastIrDA, 2x USB
TV-Out (s-Video)
Li-Ion Batterij, AC/DC Adapter & Draagtas
1 jaar Garantie (uitbreidbaar tot 3 jaar Pick-Up Garantie)
Gewicht: 3,0Kg
Afmetingen: 3,9 x 31,5 x 25,8 cm (hxbxd)

Hij is te koop bij http://www.tne.nl

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een maand of 4 geleden een asus 3800c gekocht.
Het is een leuk ding, bij mij zit er alleen een verkeerde pijltjes toets op. Nou goed een foutje kan gebeuren ik asus bellen. De man beweert dat het niet kan en wil geen toets op sturen. Na een tijdje en met zijn gebrekkig sprekende baas gesproken te hebben wordt het verzonden.
Na 2 weken was het er nog niet. Ik heb weer gebeld en het bleek niet verzonden omdat ze geen toets van een nieuwe keypad wilde afhalen na een aantal keer gebeld te hebben en weeer niet terug worden gebeld heb ik maar weer op de baas gevraagd. Nu werd er een echte toets op gestuurd. Nu komt het het is een zwarte en het moet donker blauw zijn, ik weer bellen die gast zegd meneer dat maakt toch niet zo veel uit. Ik kon hem toen wel schieten.

Maar goed, nu zijn er nog wat problemen een witte vlek is midden in het beeld ontstaan en er komen krassen op het merk wat op de binnen kant onder het beeld scherm zit. En er komen afdrukken van min toetsen op mijn tft. Daarnaast beschadigd de case snel en zorgt de cdr dvd combo er voor dat de laptop gaat trillen. De aan knop is ook al aan het versluiten. Kort om ik denk dat ik binnen kort even een dagje naar emmen ga!

Een maar nooit meer een Asus voor mij!!!!

Verwijderd

'k heb nu ca 3 mnd een L3800C en gebruik hem vrij intensief
* geen krasjes op het merk teken
* strak helder vlekvrij scherm
* geen afdrukkken van de toetsen op het scherm
* case nog mooi strak: maar ik berg hem ook altijd netjes op...
* CD-DVD combo: normaal prima. Af en toe zit er een lawaairige CD bij en dat merk je idd wel. Waarschijnlijk door asymmetrie. Klein gewichtsverschil is funest bij die toerentallen...
* mooie onbeschadigde aanknop

Vooral het scherm vind ik erg mooi. Heb nu op m'n werk een Compaq, 1520 meen ik, om te testen. Vreselijk wat een beeld, niet in te regelen voor prettig desktop werk.
Kortom een zeer teverden Asus L3800C gebruiker.
PS:
bij zulke problemen vindt wel dat je in je recht staat (mits de laptop normaal gebruikt is....)
en zou ik erzeker een zaak van maken. Bij onevenredig grote slijtage bij normaal gebruik na zo'n korte periode zou ik zelfs een nieuwe eisen. Immers we praten wel over ca 2000 Euro... toch weer effe zo'n 4400 guldentjes...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 09:07 ]

• Speedy
Van die afdrukken van toetsen op het scherm is bekend volgens mij, maar daarvoor zit er zo'n mooi stukje stofachtig materiaal bij. Ik doe dat altijd netjes tussen scherm en toetsenbord en heb na 3 maand gebruik nog geen vlekje erop (ken het wel van een L8400 die ik tijd gebruikt heb zonder zo'n stuk stof). Gekrast logo heb ik ook niet.
Van die toets is natuurlijk erg slecht, betaal je 2000 euro voor zo'n apparaat en dan zit je met een andere kleur toets, erg kneuzig imho ... ben al bang als ik de mijne moet op sturen (accu laad niet meer snel op, werkt nog wel prima op de net stroom, maar laden gaat met 5% in een uur ofzo) want ik ben er super zuinig op geweest en het was voor mij echt veel geld.
Verder ben ik nog steeds erg tevreden met mijn L3400S :)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1 2 Laatste