Altijd lastig om op ervaring van andere mensen af tegaan. Want wat de een prima vind kwa ervaring is voor de andere mischien benenmaats.
Verder is de mens geneigt om graag met zijn eigengoed tepronken, en dat kan alleen maar als hij een positief beeld ervan heeft. Mensen zullen dus eerder geneigt zijn tezeggen van:"hij is geweldig", terwijl hij voor een buitenstander mischien niet meer dan het predikaat "goed is" mee krijgt.
Mischien is het ook handig om erbij tezetten voor de mensen hoeveel ze er versleten hebben, dat geeft toch een betere indruk over het een en ander.
Mijn eerste laptop was een toshiba (grijze), met een 200 mhz cpu, type ben ik vergeten, heel fijn dingetje, nog degelijk, en niet z'n fashion-hoerig ding zoals veel fabrikan ze kort daarna maakten, Nooit echt problemen meegehad. In een dommebui heb ik hem toender gewisselt tegen 2 20gig IBM schrijven (gebruikte hem toch bijna nooit redeneerde ik). Toen ik hem na een half jaartje toch wel miste, heb ik een 2ehands oerlelijke Compaq 1592Dt laptop gekocht.
Die is na een half jaartje weinig gebruik kapot gegaan (tft), en vervangen was financiel onverantwoordelijk.
Toen een kleine 2 jaar zonder laptop gezettten. En het laatste jaar daarvan toch wel mijn ogen opgehouden. Door de ervaring die ik had, wou ik gewoon een portable laptop hebben, dus licht en klein. De meeste tijd zicht ik toch thuis achter mijn pc.
Toen er iemand hier in de buurt (30km) eentje tekoop had, ben ik meteen bij hem langsgegaan (op de fiets), en heb hem meteen mee genomen (was al maanden lang bezig om diverse revieuw over potantiele kandidatentelezen).
Fujitsu siemens, Lifebook B 2175, 500mhz Celeron, 10 Gig hd en 128mb mem.

het is lekker klein, ook al vind ik hem nu toch aardig groot.

Kwa prestaties niet wereld schrokend, maar meer dan voldoende voor de doeleinden waarvoor ik hem wil gebruiken, en licht en klein is hij zeker (voor de zelfde prijs had ik ook een +-1ghz kunnen kopen, welke wel full-size model was).
Ik gebruik hem redelijk vaak, en neem hem veel sneller me dan mijn vorige laptop.
Heb er vorige week 256MB geheugen ingeze. Zodat ik ook wat meer vensters open kan houden, en w2k net iets fijner werkt.
De support site van compaq was toender tijd erg goed (toshiba ook), die van fujitsu-siemens is erg matig, en het opzoeken van oude modelen is een hels-karwei, er zit dan ook toteel geen structuur in de diverse sites (elk land pruts maar wat aan). Drivers voor oudere modelen zoeken kost je ook tijd. Ze hebben een te beperkt budget voor de website uitegetrokken, en daarmee hun informatievoorziening niet op een consument vriendelijk peil getrokken!
Dit is natuurlijk bijzaak wanneer hij prima draait en je de laatste drivers al hebt. Echter kon ik nergens een oplossing vinden voor het probleem dat mijn muis aanwijzer steeds verdween in Terminal-service en full-screen games en ook andere programma's. Heb echt van alles geprobeerd, met/zonder externet muis (zowel usb als ps2), de quickpoint (staafje in het midden van keyboard) uitgeschakelt, ik dacht zelf dat het probleem bij het touchscreen lag, dus die heb ik ook uitgezet etc. Na heel lang proberen bleek het probleem aan de DX versie teliggen (8.1 geloof ik), als je hierbij "display" directdraw acceleration" uitvinkt, werkt het prima.
Jammer dat je dat je dat soort dingen niet kan terug vinden. Ik heb wel de tijd om ermee te experimentern enzo, maar mensen welke hem nodig hebben voor hun werk niet, en het is toch vervelend wanneer je muis pointer steeds weg valt wanneer je je servers remote wilt beheren

).
Hij slikt standaard So-dimm geheugen (dane-elec) dat is ook mooi. Alleen is het jammer dat hij op z'n kleine schaal in Nederland bekend is, aangezien er nu dus weinig tot geen handige assocaires teverkrijgen zijn. Zoals bijv de 3 dubelle accu voor een sony Vaio laptop. (3x2 uur =6uur, lekker

) toch handig zou zijn.
Omdat hij zo mobiel is, gebruik ik hem ook om even in de tuin tewerken oid, en dan is een groot min punt dat je haast niks meer kunt zien. Ik ga volgende maand dan ook een hoodman voor hem kopen:
Als ik over 2 a 3 jaar geld heb om een nieuwe laptop tekopen, dan ben ik van plan een nog kleinere tekopen, en nog meer teleten op het energie verbruik. het nieuwe model van ze is dan ook veel belovend (weer 5cm ingekort). Voor mij is een laptop geen vervanging van mijn desktop, en zal dat ook nooit worden.