Toon posts:

Verschillende merken van Laptops

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
hee, thnx, maar ik heb al een laptop aangeschaft, een asus.

Had alleen wel meteen een hotpixel, dus hij is nu weer terug en hoop zsm een nieuwe te hebben :)

Verwijderd

juanp,

Een asus? voor welke prijs en welk model heb je gekozen.
En waarom die HP niet, lijkt mij toch wel een goeie!

• juanp
die hp kwam wat duurder uit, ik heb de Asus L3400s ik heb hem goedkoop kunnen krijgen, maar ga maar uit van de prijs van central point europe (1695), of je moet hem zelf ook goedkoper kunnen krijgen ofzo, ik had hem voor nog wat minder, maar dat is niet meer mogelijk.

ik ben ook voor de asus gegaan vanwege een goeie ervaring met asus en vanwege de 2 jaar carry-in garantie, die mij wle makkelijk lijkt voor een laptop.

Verwijderd

maar die asus L3400s heeft geen mobile processor,
denk wel dat het belangrijk is.

Ik ga denk ik wel voor de HP, alleen
eerst nog vragen hoeveel je moet bijbetalen als je 3 jaar garantie wilt
hebben. Als het duur is, dan wordt het acer 634lc voor 2249,- met 2 jaar garantie
en ongeveer dezelfde specificatie als de HP.

Iemand advies, commentaar of ervaringen met 1 van deze 2 laptop's?

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
Als je echt zo graag een Mobiele wilt moet je er voor gaan betalen.
Neem dan de Asus L3800C, deze bezit wel een mobiele CPU en voor de rest dezelfde specs als de L3800S :)

Btw, over wat voor garrantie gaat het. carry in of pickup en return?

• juanp
die asus die ik heb gekocht, staat in de pricewatcjh voor 1700 euro dat is wel een verschilletje met 2250 euro.

maar ik moet de ervaring er verder nog mee opdoen, ik weet ook nog niet hoelang de batterij mee gaat).

• Gehaktbal
  • Laatst online: 23-07 10:20
De L3400 gaat ongeveer 2 uur 30 mee op full-speed.
Op stroombesparing lukt et me de 4 uur te halen, maar dan is mn scherm wel donker en de CPU draait dan op 33% :{ :+

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tulip Topline bevalt me ook prima, prijs service modellen alles ok

Verwijderd

garantie bij acer lc634 standaard 2 jaar pickup.
bij HP xt1500 standaard 1 jaar pickup. wil bij Hp 2 jaar bijkopen,
alleen moet prijs nog vragen.

In pricewatch staat de acer nu op 1965,-. Alleen ben ik van plan om het
in een winkel te kopen. Waar het 2249,- kost. Omdat ik die online winkels toch
niet zo betrouwbaar vind.

De HP kost in de winkel 1999,-. Misschien is het goedkoper dan dan de acer
als ik 2 jaar garantie bijneem.

Hieronder de spec:

Acer lc634

Mobile Intel?Pentium?4 processor - M 1.8GHz,
15.0" SXGA TFT display,
30GB HDD,
512MB DDR (2x 256MB),
nVidia® GeForce2® Go 100, dedicated 16MB DDR video memory
56Kbps modem, wired LAN 10/100,
DVD-CDRW,
SmartCard reader,
Li-Ion battery,
Microsoft?Windows?...

-------------------------------------------------------------------------

HP xt1500

Intel® Pentium® 4 Notebookprocessor - M 1.6 GHz
• 15.0" tft XGA 1024 x 768 beeldscherm
• 256MB DDRAM geheugen (uitbreidbaar tot 1024MB)
• 40GB harddisk
• Combo 8x DVD met CD-Writer (verschillend per model)
• Externe USB 3.5 floppy disk drive standaard meegeleverd
• geïntegreerde modem met 10/100 LAN
• 16 bit stereo full-speed geluidskaart
• geïntegreerde Ati radeon 7500 32MB video geheugen
• 5 snelstarttoesten en touchpad met aan/uit en scroll functie
• Fire Wire
• 2x USB, TV-OUT, 1x type II of type III PC card slot
• optioneel port replicator (F5102A), extra AC Adapter (F4600A) en extra batterij (F3172B)
• Windows XP Home Edition
• garantie: 1 jaar
• op de computers van HP is een legale versie van Microsoft® Windows® geïnstalleerd:

Verwijderd

Heb de Acer Travelmate 632LC (Specs: idem als de 634 hierboven, maar met een 1.6 ipv een 1.8)

Ben er tot nu toe tevreden over. (heb hem ongeveer een maand).
Ik hoor nogal veel klachten over brakke behuizingen, maar ik vindt dat bij dit toestel heel erg meevallen. (ik vermoed dat dit bij de Aspire minder is).

Als ik hem vergelijk met de Dell Cpxj 650 vanop 't werk vindt ik hem kwa degelijkheid even goed.

Die Dell vind ik trouwens ook heel knap, maar ik vind ze voor mezelf toch wat te duur.

Verwijderd

kijk eens om naar de Asus L3800C of S (desktop of mobile P4 1.8GHz). De S- en C-versie hebben floppy intern. Met 256 MB en XP Home Ed. gratis kost ie 1889 euro bij Memo. 256 MB extra kost 100 euro extra. Dan heb je ook 15 inch, 40 MB en combi-DVD-CD-brander, tas, muis en 2 jaar garantie.
En wat betreft de winkel: kijk eens rond voor rapporten hierover (via pricewatch of kieskeurig). Of koop bij een webwinkel waar je af kunt halen en handje kontant kunt betalen.

Verwijderd

heb hier twee toshiba laptops die erg lekker werken
1 satellite 1730 cds cellie 660 proc 64 mb ram
1 sattellite pro 210 cds oudje p130 met 32 mb ram
en ze blijfen het goed doen, alleen sinas in het toetsenbord daar kan de 1730 niet goed tegen. maar voor de rest echt top

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vorige week bij dynabyte de xt 1500 gekocht. Komt vandaag het makro krantje staat daar dezelfde in voor € 1660 dus dat is erg goedkoop. Echter in de tekst staat dat het om een 14" uitvoering gaat, op de foto staat toch duidelijk de 15" uitvoering. Wat is fout de tekst? Dan had ik door een week te wachten dus € 330,- kunnen besparen! :'(

Groeten

Herrald

• juanp
ga er maar vanuit dat de tekst klopt en de afbeelding niet.

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 17:12
Heb een maandje geleden een Compaq Presaria 1515EA gekocht (P4 2.4, 256MB, 30GB....) en de afgelopen maand deze dus al 2x geruild voor een nieuwe. Vandaag heb ik dus nr.3 teruggebracht naar de winkel (Dynabyte) en m'n geld terug gekregen. Het leek net alsof de harde schijf, op het moment dat hij even niets te doen had, zichzelf in een soort van park-stand gooide (tik!). Redelijk irritant... vooral als ze het alledrie hebben (gloednieuw uit de doos). Compaq ook nog gebeld en daar kreeg ik de reactie: "oh, dan zal hij binnenkort wel kapot gaan. Maak maar dagelijks een backup en op het moment dat hij kapot is, dan kunnen wij pas iets voor u betekenen... goedemiddag!". |:( Ben dus niet helemaal te spreken over de service van Compaq. :X

Ben nu aan het rondkijken voor een andere laptop en m'n ook is gevallen op de Asus L3500TP, alleen lees ik daar nogal verschillende specs over. Bij de ene leverancier zit er een Ati-videokaart in, bij de ander weer een Sis. De meningen over de groote van het scherm (15" of 15.1" zijn ook verdeeld). Bij Asus zelf op de site kan ik niets vinden (of ik zoek niet goed genoeg). Iemand meer info hierover??

Adviezen voor andere types/merken zijn natuurlijk ook welkom (prijs ongeveer max. 2400 euro).

Verwijderd

Hallo,
Ik heb dus de HP Omnibook xt-1500 van dynabyte. Er zit geen seriele poort op, er zit wel een usb-serieel converter bij. Als ik die inplug heb ik wel een com poort ter beschikking.
Echter in combinatie met een apparaat dat ik gebruik gaat het niet goed. Het is net of de laptop wel data verzend maar niet ontvangt. Nu is er een portreplicator beschikbaar, maar die kost iets van 150 euro. Zou het met deze wel werken of is er misschien een oplossing voor mijn prolbeem. Met een andere pc is het geen probleem om te communiceren met het apparaat, dus daar ligt het niet aan.
Groeten
Herrald

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 16:55:
Dat is een goeie vraag
Ik heb begrepen dat die Promedions eigenlijk eerder een soort
portable workstation zijn.

MAW er zit dacht ik een P4 in, en niet de mobile versie.
Ze benne wat dik en zwaar.

Maar verder heel krachitge werkpaarden.

Ik zou alleen de stevigheid willen weten.
En dan wil ik wel voor een 5600 gaan met 512 meg en 40 gig hd, p4 @ 2 ghz.

Gewicht en uiterlijk zal me een zorg zijn
Heb er ook twee. Die dingen zijn echt bruut snel! je zou ze inderdaad als portable workstations kunnen betitelen ... het scherm dat er bij zit is ook erg goed. Werkt op 1400/1050 en is zelfs voor grafisch werk nog best wel oke. Verder doen ze degelijk aan en doen ze wat dat betreft zeker niet onder voor de merk-laptops, echt een aanrader dus denk ik, zeker als je kijkt naar wat je krijgt voor je geld, daar kan geen enkel ander merk tegen op volgens mij! (en 3 jaar garantie als ik me niet vergis)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-08 21:39

Metten

ik hou het graag simpel

Bucket schreef op 26 October 2002 @ 17:47:
Heb een maandje geleden een Compaq Presaria 1515EA gekocht (P4 2.4, 256MB, 30GB....) en de afgelopen maand deze dus al 2x geruild voor een nieuwe. Vandaag heb ik dus nr.3 teruggebracht naar de winkel (Dynabyte) en m'n geld terug gekregen. Het leek net alsof de harde schijf, op het moment dat hij even niets te doen had, zichzelf in een soort van park-stand gooide (tik!). Redelijk irritant... vooral als ze het alledrie hebben (gloednieuw uit de doos). Compaq ook nog gebeld en daar kreeg ik de reactie: "oh, dan zal hij binnenkort wel kapot gaan. Maak maar dagelijks een backup en op het moment dat hij kapot is, dan kunnen wij pas iets voor u betekenen... goedemiddag!". |:( Ben dus niet helemaal te spreken over de service van Compaq. :X

Ben nu aan het rondkijken voor een andere laptop en m'n ook is gevallen op de Asus L3500TP, alleen lees ik daar nogal verschillende specs over. Bij de ene leverancier zit er een Ati-videokaart in, bij de ander weer een Sis. De meningen over de groote van het scherm (15" of 15.1" zijn ook verdeeld). Bij Asus zelf op de site kan ik niets vinden (of ik zoek niet goed genoeg). Iemand meer info hierover??

Adviezen voor andere types/merken zijn natuurlijk ook welkom (prijs ongeveer max. 2400 euro).
Neem een Dell

Deze heb ik ook besteld :)

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Ik heb een Toshiba Satelite Pro 4600 PIII 1000 met DVD / CDRW 15 inch scherm. Gebruik deze nu ongeveer een jaar, ben er zeer tevreden mee, accu zou iets langer mee mogen gaan.

Kwaliteit, alles is stevig en kan tegen een stootje (van buro gevallen).

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

De Jewel Saffier is nu te koop voor 999 pleuro ( excl. btw ), ik snap alleen niet helemaal hoe het nou zit met de graphics. Op de site van Jewel staat: VIA/S3 Twister; 128-bit 2D/3D Graphics acceleration; 4x AGP; Shared Memory Architecture (8/16/32/64MB)

betekend dit dat je gewoon een 64 MB videokaart hebt? :?

Specs: 14,1" TFT Scherm
AMD Athlon XP 1400+ CPU
256MB SD-DIMM Geheugen
20GB Hard Disk & CD-RW 8x8x24
VIA S3 Twister Video Card (instelbaar tot max. 64MB)
16-bits 3D Stereo Soundcard met 2 ingebouwde Speakers
Interne 56k ModemFax & 10/100Mbps LAN Card
1x Parallel, FireWire, PCM-CIA, FastIrDA, 2x USB
TV-Out (s-Video)
Li-Ion Batterij, AC/DC Adapter & Draagtas
1 jaar Garantie (uitbreidbaar tot 3 jaar Pick-Up Garantie)
Gewicht: 3,0Kg
Afmetingen: 3,9 x 31,5 x 25,8 cm (hxbxd)

Hij is te koop bij http://www.tne.nl

• thesvr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een maand of 4 geleden een asus 3800c gekocht.
Het is een leuk ding, bij mij zit er alleen een verkeerde pijltjes toets op. Nou goed een foutje kan gebeuren ik asus bellen. De man beweert dat het niet kan en wil geen toets op sturen. Na een tijdje en met zijn gebrekkig sprekende baas gesproken te hebben wordt het verzonden.
Na 2 weken was het er nog niet. Ik heb weer gebeld en het bleek niet verzonden omdat ze geen toets van een nieuwe keypad wilde afhalen na een aantal keer gebeld te hebben en weeer niet terug worden gebeld heb ik maar weer op de baas gevraagd. Nu werd er een echte toets op gestuurd. Nu komt het het is een zwarte en het moet donker blauw zijn, ik weer bellen die gast zegd meneer dat maakt toch niet zo veel uit. Ik kon hem toen wel schieten.

Maar goed, nu zijn er nog wat problemen een witte vlek is midden in het beeld ontstaan en er komen krassen op het merk wat op de binnen kant onder het beeld scherm zit. En er komen afdrukken van min toetsen op mijn tft. Daarnaast beschadigd de case snel en zorgt de cdr dvd combo er voor dat de laptop gaat trillen. De aan knop is ook al aan het versluiten. Kort om ik denk dat ik binnen kort even een dagje naar emmen ga!

Een maar nooit meer een Asus voor mij!!!!

Verwijderd

'k heb nu ca 3 mnd een L3800C en gebruik hem vrij intensief
* geen krasjes op het merk teken
* strak helder vlekvrij scherm
* geen afdrukkken van de toetsen op het scherm
* case nog mooi strak: maar ik berg hem ook altijd netjes op...
* CD-DVD combo: normaal prima. Af en toe zit er een lawaairige CD bij en dat merk je idd wel. Waarschijnlijk door asymmetrie. Klein gewichtsverschil is funest bij die toerentallen...
* mooie onbeschadigde aanknop

Vooral het scherm vind ik erg mooi. Heb nu op m'n werk een Compaq, 1520 meen ik, om te testen. Vreselijk wat een beeld, niet in te regelen voor prettig desktop werk.
Kortom een zeer teverden Asus L3800C gebruiker.
PS:
bij zulke problemen vindt wel dat je in je recht staat (mits de laptop normaal gebruikt is....)
en zou ik erzeker een zaak van maken. Bij onevenredig grote slijtage bij normaal gebruik na zo'n korte periode zou ik zelfs een nieuwe eisen. Immers we praten wel over ca 2000 Euro... toch weer effe zo'n 4400 guldentjes...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2002 09:07 ]

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:11
Van die afdrukken van toetsen op het scherm is bekend volgens mij, maar daarvoor zit er zo'n mooi stukje stofachtig materiaal bij. Ik doe dat altijd netjes tussen scherm en toetsenbord en heb na 3 maand gebruik nog geen vlekje erop (ken het wel van een L8400 die ik tijd gebruikt heb zonder zo'n stuk stof). Gekrast logo heb ik ook niet.
Van die toets is natuurlijk erg slecht, betaal je 2000 euro voor zo'n apparaat en dan zit je met een andere kleur toets, erg kneuzig imho ... ben al bang als ik de mijne moet op sturen (accu laad niet meer snel op, werkt nog wel prima op de net stroom, maar laden gaat met 5% in een uur ofzo) want ik ben er super zuinig op geweest en het was voor mij echt veel geld.
Verder ben ik nog steeds erg tevreden met mijn L3400S :)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1 2 Laatste